تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۶۶۳۲۳

مکان ورود اضطراری استان شناسایی می‌شود

۰
کبنا ؛ 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد
لزوم پیوست پدافند غیرعامل در پروژه‌ها
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کارها و پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرائی پیوست پدافند غیرعامل لازم است.
سید موسی خادمی امشب در نشست پدافند غیر عامل کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: پدافند غیر عامل در واقع یک نگرش و موضوع مهمی به شمار می‌رود که از نیازهای اساسی کشور ما می‌باشد.
وی با بیان اینکه در دل تمام فعالیت‌های مدیران و افراد جامعه موضوع پدافند غیر عامل به عنوان یک نگاه مهم وجود دارد، گفت: هر کاری که انجام می‌گیرد باید پدافند غیر عامل در آن نظر گرفته شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جنس پدافند غیر عامل از نوع پروژه نیست بلکه نگاه بهره‌وری به موضوع است، ادامه داد: در کار دستگاه‌های اجرایی باید پدافند غیر عامل پیوست شود و در این صورت کمترین خسارات را در زمینه‌های مختلف را شاهد هستیم، البته مرز آن باید با مدیریت بحران مشخص شود.
این مسئول اضافه کرد: به دلیل محدودیت‌ منابع در سال‌های گذشته نتوانستیم اصول و قوانین پدافند غیر عامل را به خوبی به اجرا دربیاوریم و آن چیزی که مهم است در نظر گرفتن این اصول در فعالیت‌ها است.
خادمی با اشاره به اینکه تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل استان کهگیلویه و بویراحمد لازم است، عنوان کرد: باید در حوزه‌های مختلف آب شرب، برق و بهداشت و سلامت در بحث پدافند غیر عامل تا سال‌های آینده به نقطه ایده‌آل برسیم.
وی در پایان عنوان داشت: باید مردم را به نیازهای پدافند غیر عامل حساس کنیم و آموزش‌های لازم را در این زمینه از طریق برنامه‌های جذاب و متنوع به مردم بدهیم.
***
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای برنامه‌های آموزشی و مانورهای عملیاتی در حوزه پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدهای احتمالی از ضروریات است تا در موقع بحران دست و پای خود را گم نکنیم.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمود مومن‌نسب عصر امروز در نشست پدافند غیر عامل که به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور معاونین استانداری و مدیران دستگاه‌های دولتی برگزار شد، اظهار کرد: پدافند غیر عامل در امور زیربنایی، شهرسازی و محیط زیست نقش اول دارد.
*هفته پدافند غیر عامل از ۳ آبان برگزار می‌شود
مدیرکل پدافندغیرعامل کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه‌های هفته پدافند و دفاع غیر عامل از سوم الی ۹ آبان برگزار می‌شود.
مومن‌نسب در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه کارگروه آب و انرژی در حوزه پدافند غیر عامل به ریاست مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد، برترین کار گروه است، بیان کرد: باید با استفاده از منابع موجود و فرصت‌های استان طرح جامع پدافند غیر عامل استان کهگیلویه و بویراحمد را تهیه و تدوین کنیم.
وی با اشاره به شعار امسال پدافند غیر عامل، افزود: «پدافند غیر عامل مصونیت‌سازی با عزم‌ملی و مدیریت جهادی» به عنوان شعار امسال هفته پدافند غیر عامل در نظر گرفته شد.
*شناسایی ورود اضطراری کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار است/مدیران در بحران‌ها دست و پایشان را گم نکنند
معاون امورعمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی و اجرای مانورهای عملیاتی در حوزه پدافند غیر عامل برای مدیران و دستگاه‌های دولتی لازم و ضروری است، اظهار کرد: مانورهای لازم باید به اجرا در بیاید که در موقع بحران مدیران دست و پای خود را گم نکنند.
پژمان نیک‌اقبالی با تاکید بر اینکه دوره‌های آموزشی برای مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرائی در حوزه پدافند غیر عامل الزامی است، یادآور شد: در تمام دنیا به بحث پدافند غیر عامل توجه ویژه‌ای دارند کما اینکه در این خصوص اقدامات اساسی نیز هم انجام داده‌اند.
وی افزود: برای بالا بردن آگاهی مردم در این زمینه برنامه‌های آموزشی بسیار اهمیت دارد و باید از ظرفیت‌ رسانه‌ها استفاده کرد.
*رعایت اصول و قوانین پدافند غیر عامل در پروژه‌ها الزامی است
نیک‌اقبالی تاکید کرد: رعایت اصول و قوانین پدافند غیر عامل در اجرای پروژه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد الزامی است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: با همکاری برخی از دستگاه‌ها به دنبال شناسایی ورود اضطراری در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم و این جزء اولویت‌های است که بحث پدافند غیر عامل در استان دنبال می‌کند.
نیک‌اقبالی حمله میکروبی را یک تهدیدهای جامعه امروز دانست و افزود: در این زمینه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد کارهای خوبی انجام داده است و حملات میکروبی در زمان جنگ مورد توجه دشمن بود که به راحتی سلامت مردم را به خطر می‌انداختند.
در این نشست وظایف دستگاه‌های دولتی در هفته پدافند غیر عامل مشخص و ابلاغ شد.
انتهای پیام/کمایی
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1