تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۶۵۸۰۵

سخنی چند با زارعی

۱۸
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سعید کرمی

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

جناب آقای زارعی
نماینده محترم مردم شریف بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
اجازه فرمایید جهت رعایت تلخیص در کلام و اجتناب از تعارفات تصنعی و محاورات کلیشه ای و خصوصا مصونیت از تملقات احتمالی، به عرض سلامی بسنده کرده و بی مقدمه اصل موضوع را معروض بدارم.
ورود زمانبر واصرار شما بر وکالت مردم اصیل بویراحمد و دنا و یا بالعکس، توأم با بیشترین میزان حواشی در تاریخ سیاسی استان سیاست زده ما بود و استناد به وعده های انتخاباتی شما باب جدیدی از ایدئولوژی فکری و استراتژی سیاسی در بحبوحه نابهنجار سیاست این کهنه دیار گشود که سابقا در این خطه نه تنها مشهود نبود که توجیه سیاست پسندی هم نداشت. اما از آنجا که تجمیع عوامل مزبور، تکدر خاطر منتقدین شما و یا حسب مدعیات، دلسوزان توسعه استان و رأساً شهرستانهای بویراحمد و دنا را مستوجب شده است، ضرورت اشارت به نکاتی محرز و مسلم گردید که شرح مختصری از آن جهت استحضار شما و تنویر افکار عمومی خواهد گذشت.
ابتدا لازم به ذکر است که بنده در قالب یک نگارنده بی طرف بوده و این مکتوب بر محور افکاری است که قداست قلم را والاتر از آن می داند که آلوده به منافع محدود حزبی و گرایشات محصور جناحی خارج از تعلیم معلم عقل و تأدیب مؤدب شرع گردد، و به لطف افزون از قیاس ایزد داور و شفاعت اهل بیت پیمبر(ص)، شأنیت خود را مستغنی تر از آن دانسته و افق دید خویش را فراتر از آن می داند که صرفا تحت تأثیر تعصبات موهوم قومی و قبیله ای و زخارف سیاسی و احیانا جذب منافع و امتیازات شخصی، بدون احراز و اثبات نقاط ضعف و قوت، شما یا هر مسئول دیگری را تمجید و یا تضعیف نماید.
نظر به اینکه تألم ناشی از جرایم ارتکابی شما موجب شد که برخی دلسوزان و تحلیلگران منطقه ای دستمال ماتم به سر بسته، و صاحبنظران را در غم اضمحلال رونق اقتصادی! و افول جایگاه منطقه ای! که قبل از شما بر این بهشت برین استیلای تام و تمام داشت جریحه احساسات عارض شود، و از آنجا که سروران منتقد به تشریح و تبلیغ جرایم شما به تلاشی مذبوحانه در لفافه عامیانه بسنده کرده و بنا بر هر مصلحتی ترجیح می دهند از اجر سکوت رسانه ای افاضه فیض فرمایند، حقیر نیز همذات پنداری کرده و در راستای همدردی با اصحاب دل نگران بویراحمد و دنا، نسبت به تفهیم اتهامات و تشریح جرایم شما اقدام و نظر به جو حاکم بر بستر سیاسی استان به قدر استطاعت، کنکاش در راهکارهای موجود خواهد شد.
جناب آقای زارعی: نظر به ظواهر و استناد به شواهد، رویه مرسوم و رسم معمول در سیاست استان مبین نگاه محصور حوزه ای و محدودتر قبیله ای در چشم انداز سیاسیون ما بوده و از دیرباز تاکنون، نگرش جامع و انسجام بین عوامل استانی و حتی شهرستانی مسبوق به سابقه چندانی نبوده است؛ و اکنون نیز به نظر می رسد که تعامل شایسته و منجر به توسعه، آنچنان که می بایست در مجمع نمایندگان استان وجود ندارد، که قطعا اگر چنین بود و نمایندگان مجمع خود را سه بعد لایتجزی و حوزه های خود را سه جز لاینفک از پازل کوچک استان می پنداشتند که خدشه بر نقش هر کدام از آنها مسلخ هویت و نسخ چهره استان خواهد بود، با توجه به وسعت فیزیکی محدود استان در برابر حجم عظیم منابع آن، استانی به مراتب بهتر از مرزوبوم ناشناخته و توسعه نیافته فعلی داشتیم.
اگر می بود آن انسجام مفقود و نبود این انفکاک مشهود در شالوده سیاست و تفکر سیاسیون استان، حضور آقای تاجگردون در رأس کمیسیون مهمی چون برنامه و بودجه مجلس، ثمراتی به مراتب فراتر از افزایش چندین برابری اعتبارات شهرداری دوگنبدان و برکاتی بسیار بیشتر از دوبانده شدن جاده بابامیدان-گچساران و دیگر اقدامات مادون انتظار شهرستانی، برای کلیت استان فراهم می نمود.
مستدل و مبرهن است که آنچه تاکنون از نقوش هزار رنگ سیاست، در استان سیاست زده ما به منصه ظهور نشسته است، افتراق و انحراف از معالم دین مبین و منهاج شرع متین در سیاست ننگین و ناکارآمدی را حکایت می کند که گوی افتخارات این مرزوبوم را در ید اختیار "یاسوج محوران و دهدشت گستران و گچساران باوران" گذاشته و بر سرنوشت مردمان مستحق این دیار مستعد چنبره زده است.
از تبیین و تشریح ریشه ها و شاخه های محرومیت مستمر در این استان پرثمر که بگذریم، تشکیل "مرکز مطالعات راهبردی و تقسیمات استراتژیک سردسیری-گرمسیری"! به همت منحوس و تفرقه خودجوش تحلیل گران بی تدبیر و تصیم گیران بی تأثیر، و برگزاری معرکه قبیح و تورنمنت بی پایان "یاسوج-دهدشت-گچساران"، سرطان بدخیمی است که شکافی عمیق در بدنه مدیریت و بستر توسعه فلاکت بار این نیمچه استان والاتبار ایجاد کرده است و تاکنون هیچ اقدام مشهود و موضع محسوسی جز اشعار عوام فریب و مقطعی از سیاسیون ظاهرالصلاح و مصلحان مصطلح در راستای درمان این بیماری مهیب مثبوت نشده است.
جناب آقای حاج زارع: محتوا و مضمون شعار انتخاباتی شما مبنی بر اجتناب و تبری از مباحث "سردسیری و گرمسیری" و اینکه صریحا پایه گذاران این تفکرات را سرزنش و لعن کردید، فی نفسه می تواند بخشی از منشور مفقود اخلاقی-انسانی در عرصه سیاست استان محسوب شده و بی شک پایبندی بایسته و تعهد شایسته به چنین ادعایی، انقلابی بزرگ در رویه مرسوم و ناکارآمد سیاست استان خواهد بود و تردیدی نیست که هر انقلابی در هر زمینه و با هر ابعادی، ملازم با هزینه ها و توأم با حملاتی است که جبران و دفع آنها در کوتاه مدت و به راحتی میسور نخواهد بود.
اما از آنجا که مهمترین و شاید بزرگترین اتهام وارده به شما که "تفاهم در واگذاری برخی مناصب مدیریتی استان به نیروهای منتسب به سایر نمایندگان"، از تحقق وعود و تعامل نسبی حضرتعالی با هم قطاران خود در خانه ملت حکایت می کند، جرایم ارتکابی شما به حکم محکم عقل، مایه مباهات و تفاخر است و این چیزی نیست جز دگرگونی سیاست اختلاف زا و تعریف شده ای که طی سالیان متمادی بر پیکر چروکیده این استان، مستولی شده و ضمن صیانت از لقب تأسفبار و بار نامیمون "محرومیت" در تمام ابعاد این مرز و بوم، آتش خانمان سوز اختلافات "یاسوجی-دهدشتی-گچسارانی" را در لوای فقر فرهنگی عوام و خواص، روشن نگه داشته است.
اما این رویکرد قریب الوقوع شما در عرصه سیاست، از ابتلائات خطرناکی است که تداوم این آلام، نوازش بی دریغ و دردناک پژوهشگران تیزبین استراتژی "سردسیری-گرمسیری" و تهاجم ماهیگیران ریزبین این آب گل آلود را در مورد شما امری بدیهی خواهد نمود، همچنان که هم اکنون به وفور شاهد آن هستید و کف کفایت شما را از منزلت عزت "نه از خارش غم دامن دریدن ، نه از تیغش هراس سر بریدن" تا سرحد ذلت تاراج و چوب حراج به منافع و مصالح بویراحمد و دنا تنزل داده و در بوق و کرنا می کنند و تیشه بیداد بر ریشه نخل مرادتان می زنند.
علی ایحال غائله مطروحه شما را مختار به انتخاب یکی از دو راه ممکن اما متفاوت و متعارض نموده است: یکی اینکه متعهد به شعار خود بوده و با رویکردی جامع نگر، معتقد به عدم انفکاک کلیت استان و مردمانش باشید و کما فی السابق به مصداق "ان الله یامر بالعدل والاحسان" و حرمت اکرام و اعزاز تمام مردم استان، حقوق نمایندگان آنها را نیز محترم شمرده و توأم با صیانت از حقوق حقه و معقول مردم فخیم بویراحمد و دنا به تعامل ممدوح و متعادل با همکاران خود تداوم بخشید؛ که این اسلوب، شنا برخلاف جریان آب و راهی متعارض با روال سابق و منوال مرسوم بوده و اگر چه وکالت شما با صداقت تان عیاری مضاعف می گیرد، اما ناخن سیاست، صورت صداقت شما را خواهد خراشید و باید اتهاماتی چون "عدول از شأنیت حوزه انتخابیه" و "کاهش سهم بویراحمد و دنا در مناصب مدیریتی" و مضامینی از این قبیل را متحمل شده و تاوانش را نیز بپردازید.
البته مؤکدا عرض می شود ایدئولوژی مطروحه و استراتژی موصوف، هرگز به معنای آن نیست که جایگاه توسعه و زمینه های رشد حوزه محروسه خود را قربانی سایر حوزه ها کنید، که بی شک استحصال حق و صیانت از حقوق حقه تمام اقشار بویراحمد و دنا بر شما متحتم است و این مهم جز با "تعادل در تعامل" واقع نخواهد شد.
اما راه دیگر اینکه به شأن ابزاری و صرف شعاری وعود خود بسنده کرده و مطابق روال معمول در سنوات سابق، پایبندی به ارزشها و تصاحب منافع شهرستانی را سرلوحه عمل گرفته و از این حیث نیز اتهام بی اساس "بالا کشیدن حقوق کهگیلویه و گچساران" و بسیج امکانات و انحصار مناصب در یاسوج را از ناحیه عوام الناسی که "اسب را گم کرده و دنبال نعل می گردند" و مسئولین دیگر شهرستانها بر پیشانی "یاسوجی" که خود دریای مشکلات و دنیای معضلات است باقی بگذارید، و از این رهگذر زمینه تکلم و تورق و تکتب مشتاقان و فیلسوفان عرصه جنگ های شهرستانی را هموار و همچنان بازار داغ زخارف "سردسیر و گرمسیری" را برای آفساید نشینان سیاست گرم نگه داشته و عداوات و منازعات "یاسوجی-گچسارانی-دهدشتی" را به قوت خود باقی بگذارید، که این روند هم زاینده هزینه هایی است که کمترین آن مذمومیت در افعال و اقوال ارباب شعور و اصحاب عقول خواهد بود...
و من الله التوفیق
نام شما

آدرس ايميل شما

چتري
Iran, Islamic Republic of
خیلی عالی بود دستت درد نکنه به نکات ارزنده ای اشاره داشتید .ولی یه کم رفتی توی ایدئولوزی که فهم ان برای من که ساده وپیش پا افتاده است ولی به فک دیگران باش گلکم ،دلبرکم ،نازنازکم ،عروسکم و.........الی اخر.
منتقد
United States
هم اکنون قریب به ۷۰ درصد مدیران استان از نیروهای زارعی هستند و این حاکی از تسلط کامل ایشان بر تحولات استان است....
زارعی دوستت داریم
United States
بر هیچ کس پوشیده نیست که زارعی مردمی ترین نماینده ادوار بویراحمد است که آنچه می گوید از صداقت خالص است نه سیاست و دروغ
United States
دهدشتی های مقیم یاسوج به تفکر زارعی افتخار می کنند و همانند انتخابات قبلی همیشه حامی این انسان شریف خواهند بود.
United States
سیاست با صداقت تو یه دیگ جا نمیشن و تنها اشکال حاج زارع اینه که صادقترین نماینده در تاریخ بویراحمد است.
خدا حفظش کنه
عنایت نصیری جهان اباد
Iran, Islamic Republic of
تمام جملات شما مصداق توهین به حاج زارعی است.و تو از ادبیات هیچ بوی نبردی و بس.!!!!!!!!
عنایت نصیری جهان اباد
Iran, Islamic Republic of
تمام جملات شما مصداق توهین به حاج زارعی است،اقای محترم ادبیاتوت اصلاح کن.
..............
Iran, Islamic Republic of
باورکنید من که متوجه نشدم دوستمون چی نوشته وچی میخواد بگه!!! بهتر بود از ادبیات روانبه جای این ادبیات استفاده می کرد! اگه شما متوجه شدید به ما هم بگید!!!!!
United States
مردم کسی را می خواهند که از جنس خودشان باشد و همیشه در کنارشان باشد و حاج زارع مردمی ترین نماینده ای است که حتی کرسی مجلس هم هیچوقت باعث نشد که خود را بالاتر از مردم ببیند و مطابق سالهای قبل از نمایندگی در غم فقیرترین افراد منطقه هم خود را شریک می داند.
به امید ۸ سال دیگر با زارعی خواهیم ماند
بویر
Iran, Islamic Republic of
خوت هم خوب دونی که آقای زارعی ده دفعه هم بخونش منظور و مفهومشه متوجه نیابو !!!!!!
!!!!!!!!!!!
United States
فهم مطلب نیاز به سواد خاص خود داره، آنان که باید بفهمند خوب می فهمند و توقع هم نمیره که هرکس متوجه بشه......
دوستان باید به جای مباحث خاله زنکی یه کم مطالعه بفرمایند تا درک مطلبشون بهتر بشه انشاالله
Iran, Islamic Republic of
خداییش خودت می دونی چی گفتی
بويراحمدي فراري از ياسوج
United States
مدتهاست مطالب مربوط به آقای زارعی را دنبال میکنم و به جرأت میتونم بگم بهترین و کلاسیک ترین دفاعی که از زارعی شده است، همین مقاله است.
بابا چرا اینقد براتون سخته بفهمید ایشون میگن که زارعی از مباحث سرحد و گرمسیری متنفرند و در انتصابات هم دنبال این نیستند که یک جانبه و خودرأی تصمیم بگیرن ..
یعنی اینقد براتون سخته که بفهمید این مقاله به میزان زیاد و هوشمندانه از کنایه های ادبی استفاده کرده است و افعال معکوس به کار برده است...
کو بهلیت تا اسید بریزم سر خوم سر دق بیسوادی ای مردم
در پاسخ
Iran, Islamic Republic of
باور کنید به دور از غرض ورزی بگویم زارعی یکی از پرتلاش ترین و مردمی ترین نماینده های ادوار استان ما بوده، تلاش های زارعی چه در عرصه خدمات دهی چه انتصاب مدیران توان مند چه تلاش ها و پیگیری شبانه روزی مطالبات مردم امروز زبانزد خواص و عام هست.
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
مزخرفه

دورد بر امیر کبیر مردمی و خاکی ودوست داشتنی غلام محمد زارع

ای خدا که کرمی هم اهل قلم وابیه

تف من روزگار بیا
دنا در پاسخ به بوير
Iran, Islamic Republic of
شاید ادبیات مطلب قابل فهم برای هر سطح سوادی چون عنایت نصیری جهان آباد که شما بهتر می شناسیدش نباشد اما بعیده آقای زارعی که یک مجلس نشین است هم متوجه نشه....
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
متن کاملا در حمایت از زارعی بود. برای روشنفکران وسیاسیون واقعی
دانشجوی ارشد دانشگاه شیراز
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای کرمی، بسیار خوب به تحلیل موضوع پرداختید درود بر جوانان فهیم استانم که نشانه دانایی و عقلانیت هستند.
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1