تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۳
کد مطلب : ۶۴۵۰۸

جشنواره‌ای که مسئولان نسبت به آن بی‌تفاوتند

۰
کبنا ؛نشست امور بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار و با حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی برگزار شد.

کهگیلویه و بویراحمد در زمینه میراث معنوی حرفهای زیادی برای گفتن دارد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در زمینه میراث معنوی حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
سید موسی خادمی در نشست کارگروه امور بانوان با دستور کار شرکت در جشنواره میراث معنوی افزود: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن آیین ها، رسوم، فرهنگ بومی و سنتهای مختلف در بخش میراث معنوی پتانسیل بی بدیلی دارد.
وی به زندگی عشایری بخش زیادی از مردم استان اشاره کرد و اظهار داشت: این زندگی سرشار از زیبایی هایی است که می تواند به ثبت ملی برسد.
وی یکی از بخش های زندگی عشایر را کوچ عنوان کرد و بیان داشت: ثبت کوچ به عنوان یک میراث معنوی ضروری است.
خادمی همچنین در بخش دیگری از این نشست بر تشکیل کمیته های زیرگروه این کارگروه تاکید کرد و گفت: این کمیته می تواند نوید بخش انجام حرکتهای علمی و کارشناسی در حوزه رفع مشکلات بانوان باشد.
استاندار همچنین با اشاره به پیشنهادات امور بانوان استان در راستای ایجاد پارک بانوان، بازارچه فروش محصولات صنعتی و سنتی با محوریت زنان و همایش ملی آسیبهای فرهنگی و اجتماعی جامعه زنان بر اجرای این طرح ها با مطالعه دقیق تاکید کرد.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد
عدم تعامل و ارتباط ضعیف دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با یکدیگر

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های فرهنگی این استان در حال حاضر در بدترین حالت تعاملی و ارتباط با یکدیگر قرار دارند.
رضا پارسیان‌نژاد در نشست امور بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که حوزه هنری با همه کمبودها و اعتباراتی که دارد خود را موظف به فعالیت فرهنگی و هنری و تولید آثار می‌داند، اظهار کرد: هرگونه کمکی که امور بانوان برای رشد و تعالی جایگاه بانوان استان در سطوح ملی و بین‌المللی از دست حوزه هنری برآید کوتاهی نخواهیم کرد.
رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در حوزه هنری کارهای خوب و ماندگاری انجام داده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به تهیه آثاری در قالب کتاب به عنوان دانش‌نامه اشاره کرد که به وسیله آن‌ها می‌توان استان را در آداب و سنن و سایر موضوعات تاریخی به کشور و جهان معرفی کرد.
این مسئول فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اکنون یکی از مشکلات بزرگی که در حوزه فرهنگ و هنر در سطح استان داریم مربوط به ارتباط بین این دستگاه‌ها بوده که تعامل چندانی وجود ندارد.
پارسیان‌نژاد با درخواست از استاندار در خصوص آن‌چه که وی آن را واگرایی و جدایی و فاصله میان دستگاه‌های فرهنگی استان می‌دانست، تصریح کرد: در یک حالت کلی در بدترین شرایط تعاملی میان دستگاه‌های فرهنگی استان در طول 7 سال گذشته که مدیریت حوزه را بر عهده داشته‌ام به سر می‌بریم.
وی با بیان این که نباید در حوزه فرهنگ و هنر دستگاه‌های فرهنگی دچار بریدگی و جدایی باشند از استاندار خواست تا به هر طریق ممکن این هم‌افزایی لازم را ایجاد کند.
***
در نشست امور بانوان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد
همکاری ضعیف دستگاه‌ها برای حضور در جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس
مدیرکل امور بانوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد از همکاری ضعیف دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد برای حضور در جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس در اصفهان خبر داد.
در این نشست زینب هاشمی مدیرکل امور بانوان استانداری با تشریح دستورالعمل‌های برگزاری این نشست یکی از محورهای آن را مربوط به چگونگی و نحوه حضور این استان در جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی معنوی ناملموس که در اصفهان برگزار می‌شود عنوان کرد.
مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: به دلیل ظرفیت‌هایی که استان ما در حوزه میراث فرهنگی و معنوی دارد مسئولان برگزاری همایش بین‌المللی یاد شده نسبت به سایر استان‌ها تعداد بیشتری از نیروهای ما را برای حضور در این جشنواره پذیرفتند.
هاشمی افزود: جلسات متعددی در این خصوص برگزار کردیم که متأسفانه در هر جلسه تعداد غایبان زیادی داشتیم که نشان دهنده بی‌تفاوتی دستگاه‌ها به چنین برنامه‌هایی است.
این مسئول حضور در جشنواره‌ها و همایش‌های ملی و بین‌المللی را بهترین فرصت برای معرفی استان دانست و گفت: هنوز دستگاه‌ها خواسته‌های ما را در خصوص مستندسازی توانمندی‌های میراث فرهنگی در استان نفرستاده‌اند در حالی که وقت زیادی تا زمان برگزاری این جشنواره بین‌المللی نداریم.
مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد سپس به مشکلاتی که در حوزه امور بانوان در سطح استان و ادارات وجود دارد پرداخت و گفت: نمی‌دانیم به چه دلیل مدیران ما به دنبال جذب مشاوران قوی در طیف بانوان نیستند و اصولاً اعتقادی به استفاده از مشورت بانوان ندارند.
هاشمی تصریح کرد: شکاف عمیق میان گفته‌ها و عملکرد در حوزه بانوان از سوی مسئولان و عدم وجود هرگونه ردیف اعتباری در خصوص بانوان از دیگر مشکلاتی است که در ادارات ما وجود دارد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هم در این نشست گفت: رفع مشکلات جامعه زنان استان نیازمند برنامه ریزی و همکاری همه دستگاهها با امور بانوان است.
سیده زینب هاشمی، احیای کانون فرهنگی اجتماعی زنان در سطح شهرستانها ، برگزاری دوره های آموزشی توانمند سازی مدیریتی حوزه زنان ویژه مدیران استانی ویک دوره آموزشی برای کارشناسان ومشاوران استانی وفرمانداریهای تابعه آنها را ضروری دانست.
وی بر توانمندسازی کانونها با تربیت مشاور ومربی برای ارائه خدمات مشاوره ای برای هر شهرستان، حمایت از ایجاد و راه اندازی بازارچه های ویژه بانوان در شهرستانها به ویژه در مراکز استانها و تاکید بر ایجاد پارک ویژه بانوان در تمامی شهرستانها تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1