تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۴۴
کد مطلب : ۶۴۱۱۵

بازدید تاجگردون از روستاهای خیرآباد گچساران+گزارش تصویری

۰
کبنا ؛.

غلامرضا تاجگردون به همراه مدیرکل سازمان جهادکشاورزی استان، معاون طرح توسعه آب منطقه‌ای استان، فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان این شهرستان از روستاهای منطقه خیرآباد بازدید کرد.

در این بازدید رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از روستاهای آبرزی، ده خلیفه، ده جلیل، مردان معصوم، ده حاج ناصر و پادوک بازدید و با حضور در جمع مردم و تجمع در مساجد روستا ضمن گفت‌و‌گو با مردم روستا به مشکلات آنان نیز رسیدگی کرد.
بهمن حسنی، عضو شورای اسلامی روستای مردان معصوم در این بازدید اظهار کرد: مشکلات در روستاها از جمله در بحث کشاورزی بسیار زیاد بوده و بارها در دوره‎های مختلف مطرح شد و روسای ادارات به بازدید آمدند اما متاسفانه هیچ‎گونه بررسی و اقداماتی صورت نگرفت.
وی با اشاره به مشکلات روستا، مهم‌ترین مشکل روستاهای حوزه خیرآباد را قرار گرفتن اکثریت زمین‌های کشاورزی مرغوب این روستاها در نقشه جغرافیایی خوزستان عنوان کرد و گفت: متاسفانه زمین‌هایی که  مرغوبیت‎ آن‎ها در سطح استان بهترین و از لحاظ جنس خاک نیز جهت اجرای طرح‎های کشاورزی زبانزد است به علت قرار گرفتن در نقشه جغرافیایی بهبهان بدون کاربرد قرار گرفته است.
عضو شورای اسلامی روستای مردان معصوم خیرآباد افزود: از دیگر مشکلات روستای مردان معصوم  قرار گرفتن بخشی از اراضی کشاورزی منطقه خیرآباد جلیل و پادوک در منابع ملی است که به همین دلیل اداره منابع طبیعی گچساران صاحبان اراضی را به دادگاه کشانده است.
حسنی بابیان اینکه اکثر صاحبان این اراضی افرادی سالخورده هستند، ادامه داد: متاسفانه با اجرای شکایات منابع طبیعی در این حیطه اکثریت کشاورزان منطقه که تاکنون هیچ پرونده‎ای در دادگاه و.. نداشته‎اند را درگیر نموده که موجب رنجش خاطر مردم این منطقه شده است.
وی با اشاره به اینکه آخرین اصلاحات اراضی این منطقه در سال 1342 بود و تاکنون هیچ‎گونه اقدامی برای مشخص کردن محدوده جغرافیایی صورت نگرفته است، بیان کرد: همه در آمد مردم روستا با وجود مشکلات زیاد در بخش  کشاورزی تامین می‌شود که از مسئولان اجرایی درخواست چاره‎اندیشی در این خصوص را داریم.
به گزارش فارس، عضو شورای اسلامی روستای مردان معصوم خیرآباد نبود اینترنت خانگی، بحث تحصیل فرزندان این روستا به علت مشکلاتی از قبیل  نبود مدرسه و معلم، آسفالت، جدول‎کشی و سنگ فرش نبودن بافت جدید روستا را از دیگر مشکلات روستا برشمرد.
فرزانه فریحی، دانشجوی دکترای جغرافیای روستایی از اهالی ده خلیفه به نمایندگی از نخبگان و افراد تحصیل کرده روستا در حاشیه این بازدید اظهار کرد: طرح‎ها و عملیات عمرانی که در روستاها انجام می‎گیرد بدون کیفیت است و هیچ‎گونه نظارتی بر آن نمی‎شود.
وی با اشاره به جمعیت کثیر جوانان تحصیل کرده در روستاهای خیرآباد، بیان کرد: اولویت نیاز روستای وحدت‌آباد و دیگر روستاهای خیرآباد احداث پارک و ... نیست بلکه فرزندان این خاک نیازمند داشتن کتابخانه و اینترنت خانگی هستند.
فریحی افزود: متاسفانه آب شرب سه روستای پادوک، ده ناصر، و وحدت آباد هنوز به شکل قدیم از آب آهکی تامین می‌شود که نیازمند یاری دستگاه‎های اجرای در تامین آب شرب تصفیه از آب سدکوثر هستند.
غلامرضا تاجگردون در این بازدید ضمن پاسخ‌گویی به سوالات مردم و  شنیدن مشکلات روستاها توسط نمایندگان مردم، اظهار کرد: هدف از این نوع دیدارها و بازدیدها، وفای به عهد و قول‌هایی که به مردم روستا جهت سرزنی و دیدار و بررسی مشکلات مردم داده شده، است.
وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در این بازدید و با بیان اینکه نباید مصالح و منابع بیت‌المال هدر برود، افزود: عدم نظارت و دقت در بحث بهسازی و اجرای طرح هادی روستایی  بسیار ناراحت کننده است که مسئولان اجرایی باید اهتمام ویژه در خصوص بررسی این مشکلات داشته باشند.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث زمین‎های کشاورزی در حوزه 2 استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان و مشکلات دام‌ها به دلیل اینکه هیچ‌گونه اسناد و منابع معتبر و مستند به بنده ارائه نشده است، نمی‌توانم نظر قاطعی بدهم.
تاجگردون ادامه داد: اهالی روستا در خصوص موضوعات مذبور مکاتبات لازم را انجام داده تا از طریق بانک کشاورزی پیگیر مشکلات و مسائل شویم.
وی بابیان اینکه من فکر می‌کردم بحث دیجیتال خیرآباد همراه با دیجیتال لیشتر راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: مردم روستاهای خیرآباد نوع پیگیری‌هایشان با مردم دیگر شهرستان متفاوت است و کم‌تر مراجعه می‌کنند به همین دلیل از دستگاه‌های اجرایی گچساران خواهشمندم قبل از اینکه مردم روستا خودشان مراجعه کنند  همکاری لازم را انجام دهند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس عنوان کرد: بحث اینترنت که متاسفانه مکرر مطرح شده  نیز به کرات بازگو و پیگیری کردیم اما به دلیل اینکه مخابرات بخش خصوصی است ما نمی‌توانیم به راحتی مساله را حل کنیم.
تاج گردون یادآور شد: بعضی از مشکلات و کارها از دست ما خارج است و برخی از مسائل را باید ملی حل کرد که این نیازمند مدت زمان طولانی است.
وی بابیان اینکه همه ما باید به یکدیگر در راستای حل مشکلات کمک کنیم، تصریح کرد: من می‌دانم که وجود 6 میلیون نفر بیکار یعنی بمب اتم در جامعه، اما همه سعی تلاش خود را خواهم کرد تا  در راهی که انتخاب کردم و وظیفه خود می‌دانم به مردم خدمت کنم.
وی در پایان گفت: همه مشکلات مطرح شده در این بازدید بررسی و از طریق فرماندار و دستگاه‎های اجرایی گچساران یک به یک پاسخ داده خواهند شد.
برای مشاهده عکسها در اندازه بزرگتر روی آنها کلیک کنید.

[gallery columns="4" link="file" ids="64116,64117,64118,64119,64120,64121,64122,64123,64124,64125,64126,64127,64128,64129,64130,64131,64132,64133,64134,64135,64136,64137,64138,64139,64140,64141,64142,64143,64144,64145,64146,64147,64148,64149,64150,64151,64152,64153,64154,64155,64156,64157,64158,64159,64160,64161,64162,64163,64164,64165,64166,64167,64168"]
نام شما

آدرس ايميل شما

باوی بالا
Iran, Islamic Republic of
نتخابات نزدیک وابی درول شروع شد بابا بس بول نفت میگیرد به رخ مردم می کشید
Iran, Islamic Republic of
متاستفم برای شما #غلام تاج گردون اخه باید یک مسئول در نظام جمهوری اسلامی با شلوار و پیرهن لی با مارک ترک در میون مردم ظاهر بشه.### درود بر دکتر حشمت الله احمدزاده مرد کاربلد خطه دیار محرومم گچساران.همه دست در دست هم به در انتخابات94 به مرد قانون دکتر حشمت الله احمدزاده رای دهیم.
دوگنبدان مظلوم
United States
من گفتم شاید جلسه با پیمانکاران منطقه لیشتر است
لیستر نیوز
Iran, Islamic Republic of
سلام بر مردم غیور بویراحمد گرمسیر کاربران محترمی که به مطالب و عکسها نگاه کردید خدای لباس پوشیدن یک نماینده باید اینجور باشه در شان ایشان نیست
بویراحمد گرمسیر
United States
واقعا متاسفم برای شما مردم خیرآبادهمه نیروهااز باشت وباوی است که انتخاب میکند برای پستهای استانی بعد شما دور وبر ایشان ونیروهاش جمع شدید واقعا تاسف هرگز نباید در کنار این قوم قرار گرفت.
هم ولايتي
Iran, Islamic Republic of
باسلام.بخشي از زمين هاي خيراباد جليل را وعده داده اند كه بوسيله سد كوثر آبياري گردد هر چند زمينهاي ليشتر را متاسفانه هنوز به جايي نرسانده اند مضافا بنظر مي رسد وعده سر خرمن بوده است.....انشاالله اين بازديد مقام محترم برنامه وبودجه مثمر ثمر باشد .....
---از مدير جهاد كشاورزي هم انتظار مي رود كانال كشي آب برنجكاري خيراباد (كلاه سرخ) را بررسي وشايد بفكر چاره انديشي بيفتد هر چند مثل مسولان قبل .......
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به اون دو نفر که به لباس آقای تاج گردون گیر دادند باید بگم که توی این گرمای خیرآباد کت و شلوار پوشیدن به دور از عقل و منطق است برادر ارزشیِ من!!!!
درضمن به جای حسادت و دشمنی باید به داشتن چنین نماینده یِ خوش تیپ، شیک پوش و به روزی به خودتون ببالید ...
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون تمامی توان خود را در بالا بردن نیروهای باشتی قرار داده و به تخریب نیروهای لایق بویراحمد گرمسیر پرداخته است . ایشان در این مناطق فقط مدیران شهرستانی و البته نیروهای ضعیف تا مدعی شود نیروهای این منطقه ناتوان است بکار گرفته است . افرادی مانند عنایت ویسی و ..
كشاورز خيرابادجليل
Iran, Islamic Republic of
سلام ميكنم به نماينده محترم گچساران وباشت ومايه افتخار ماست كه نماينده اي قوي ودر خور اين مردم داشته باشيم .
انتظار ميرود از نماينده محترم روش ويا روشهاي كنترلي متفاوتي جهت نظارت بر اعتباراتي كه به اين شهرستان ويا حوزه انتخابيه منظور مي فرماييد بصورت اولويت بندي وبنحو صحيح كار شود.ضمنا كانال آبي جهت آبياري زمينهاي خيراباد جليل معروف به كلاهسرخ كه قبلا بروش سنتي آبياري مي شد وطي چنداين سال است كه توسط جهاد كشاورزي بصورت نيمه كاره رها شده بود وهم اكنون ناقص اجرا شده (بعلت كمبود اعتبار) استدعا داريم گروه ويژه اي جهت بررسي وساماندهي اين كانال كشاورزي قديمي به محل اعزام ومشكل را مرتفع فرمايند .ضمنا از مهندس عزيز خالويي ومدير جهاد گچساران تشكر مي گردد.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1