تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۶۳۷۶۶

معارفه مدیرعامل بانک کشاورزی استان برگزار شد

۱
۰
کبنا ؛تسهیلات بانکی با سود کمتر در اختیار کشاورزان قرار بگیرد
معاون توسعه و پشتیبانی منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تسهیلات بانکی با سود کمتر در اختیار کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد قرار بگیرد.
مجید محنایی در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: نجات اقتصاد کشور بعد از گذشت بیش از یک سال از عمر دولت یازدهم عملی شده است.bank
معاون توسعه و پشتیبانی منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات اقتصادی در سال گذشته اشاره و بیان کرد: دولت تدبیر و امید زمانی که سکان هدایت کشور را بر عهده گرفت، تورم بالای 40 درصد و رشد اقتصادی منفی 6 درصد بود که ایشان در سفر اخیر خود به خراسان خروج کشور از رکود را اعلام کردند.
وی با بیان اینکه سیستم بانکی نقش پر رنگی در رونق اقتصاد دارد، گفت: منابع بانکی باعث به حرکت در آمدن چرخه اقتصاد در بخش کشاورزی و از بین رفتن بیکاری و ایجاد اشتغال که از دغدغه‌های دولت است، می‌شود.
این مسئول در خصوص جایگاه ایران در سطح بین‌الملل افزود: جمهوری اسلامی ایران به یاری خداوند هم‌اکنون از جایگاه ویژه، برجسته و تعیین کننده‌ای در بین کشورهای منطقه و جهان برخوردار است.
محنایی اضافه کرد: آزاد شدن و بازگرداندن بخشی از درآمدهای کشور که به صورت غیر قانونی در بانک‌های دیگر کشورها بایکوت شده بود، بیانگر جایگاه تعیین کننده ایران در جهان است.
معاون توسعه و پشتیبانی نیروی انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیشتر خدمت‌رسانی بانک کشاورزی به روستاییان است که این افراد نقش مهمی در تامین مواد غذایی مردم دارند که رسالت این بانک نیز در همین امر است.
محنایی عنوان کرد: بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با ارائه خدمات خوب به مشتریان و کشاورزان به رتبه خوبی در سطح کشور رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: کشاورزان به صورت نسبی از خدمات بیمه کشاورزی رضایت دارند که به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی خوب و مناسبی در این مورد صورت نگرفته است، ضمن اینکه برای رونق تولید منابع بانکی با سود کمتر باید در اختیار کشاورزان استان قرار بگیرد.
*تعیین تکلیف 150 پرونده راکد و نیمه تمام بانک کشاورزی
مدیرعامل سابق بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 150 پرونده راکد و نیمه تمام بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تعیین تکلیف شد.
‌موسی رم‌رودی ‌اظهار کرد: بانک کشاورزی از حدود 40 سال با یک شعبه و شش نفر کار خود را در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز کرد که در حال حاضر 20 شعبه بانک و 180 نفر نیروی انسانی به مردم خدمات ارائه می دهند.
مدیرعامل سابق بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک کشاورزی برای ارائه خدمات بهتر به کشاورزان 96 درصد تسهیلات پرداختی خود را ضمانتی و چهار درصد وثیقه قرار بود که مبلغ 65درصد سهم ضمانتی و 35 درصد تسهیلات وثیقه‌ای است.
وی با بیان اینکه 150 پرونده با مبلغ 151 ملیارد ریال توسط بانک کشاورزی تعیین تکلیف شد، بیان کرد: درسال‌های 90 و 91 ، 100درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی جذب شد ضمن اینکه در سال جاری تلاش شود که کل اعتبارات نیز جذب شود.
رم‌رودی در خصوص طرح‌های مورد حمایت بانک کشاورزی افزود: طرح‌های مرغ‌داری، پروار‌‌بندی، باغات، گلخانه، پرورش ماهی، گاو شیری و ... از طرح‌های مورد حمایت بانک کشاورزی برای ارائه تسهیلات است.
مدیرعامل سابق بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این بانک 44 محصول کشاورزی با 300 تعرفه را بیمه کرد، ضمن اینکه مبلغ سپرده‌های مردم در سال 90 تا 92بین 132.7 رشد داشته است.
وی در خصوص اقدامات بانک کشاورزی در راستای دولت الکترونیک گفت:  2 هزار و 68 دستگاه پایانه فروشگاهی دانست در فروشگاه‌ها نصب شد که در سال 89 تعداد این دستگاه‌ها یک هزار و 396 بود.
رم‌رودی تصریح کرد: تعداد دستگاه خود پرداز از 14 دستگاه در سال 89 به 26 دستگاه تا پایان مرداد ماه سال جاری رسیده است.
مدیرعامل سابق بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: این بانک در کارهای خیرخواهانه مبلغ 75 میلیون تومان به ستاد دیه استان و 71 میلیون تومان در خرید جهیزیه و هزینه ازدواج مشارکت داشته است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی استان در سال 90رتبه 32، 91 رتبه 21 و سال گذشته رتبه 13 کشوری را در اختیار داشت که امیدوارم با مدیریت جدید این رتبه ارتقاء پیدا کند.
*وجود 2 هزار شعبه بانک کشاورزی در کشور
عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی کشور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید از دل روستاها شروع گفت: در کشور دو هزار شعبه بانک کشاورزی وجود است.
داور ماهی‌کار در جلسه تودیع و معارفه مدیران عامل جدید و سابق بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری راه برون رفت از مشکلات کنونی است، اظهار کرد: تکیه بر ظرفیت‌های داخلی از جمله راه‌کار‌های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است که از نیروی انسانی شروع و تا سایر عوامل تولید ادامه دارد.
عضو هیئت‌مدیره بانک کشاورزی کشور عنوان کرد: اساس اقتصاد مقاومتی مردم محوری است که این ویژگی در اقتصاد مقاومتی رویکرد جهانی دارد.
وی با اشاره به اینکه باید وابستگی به نفت در این طرح کاهش پیدا کند بیان کرد: کشور ما به لحاظ کشاورزی از ظرفیت بالایی برخوردار است و اگر ما با استفاه از این ظرفیت 300 میلیون تن محصولات مختلف کشاورزی برداشت کنیم تنها به یک سوم از تولیدات بخش کشاورزی دست پیدا کرده‌ایم.
ماهی‌کار با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای نشستن و برخاستن نیست بلکه حضور در میدان بودن است، گفت: خط‌ مش اقتصاد مقاومتی هئیت‌مدیره بانک کشاورزی برای شعب خود در سراسر کشور بر مبنای مضامین اقتصاد مقاومتی تهیه شده است.
عضو هیئت‌مدیره بانک کشاورزی کشور ادامه داد: استفاده از آبیاری تحت فشار، مکانیزاسیون کردن کشاورزی، دانش محوری و صادرات کشاورزی از سیاست‌های بانک کشاورزی برای تبیین اقتصاد مقاومتی است که در سال 93 هشت هزار میلیارد ریال برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی تسهیلات در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه سود تسهیلات سایر بانک‌ها 22درصد است اما بانک کشاورزی با سود 17 درصد به کشاورزان و متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌کند، اضافه کرد: همه کارشناسان بانک کشاورزی معتقد هستند که اگر به دنبال اقتصاد مقاومتی هستیم باید آن را از دل روستاها شروع کنیم چراکه اگر هدف تولید است این تولید باید توسط روستاییان ما ایجاد شود.
ماهی‌کار افزود: کشاورزان ما باید تولید با کیفیت بهتر و کمیت بالاتر را مد نظر قرار دهند چراکه تولیدات کشاورزی با کمیت بالا و کیفیت خوب باعث رونق و پویایی کشور و خود کفایی در کشاورزی می‌شود که تلاش همه خدمت‌گزاران به نظام در این خصوص است.
عضو هیئت‌مدیره بانک کشاورزی کشور با بیان اینکه دو هزار شعبه بانک کشاورزی در سراسر کشور وجود دارد تصریح کرد: 700 شعب در روستاها و 600 شعبه اصلی در استان‌ها وجود دارد ضمن اینکه یک هزار و 300 شعبه به کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی تسهیلات ارائه می‌کند.
وی در خصوص بیمه محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری از کشاورزان 33 میلیارد ریال حق بیمه اخذ شد اما به خاطر خشک‌سالی 174 میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک به آنها غرامت پرداخت شد.
*جذب حداکثری تسهیلات صندوق توسعه ملی برای کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل جدید بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از تلاش برای جذب حداکثری تسهیلات صندوق توسعه ملی برای استان خبر داد.
الماس مجیدی در جلسه معارفه خود به عنوان مدیرعامل بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مشکلات رکود اقتصادی دولت قبل به همت و تلاش دولت تدبیر و امید و رهنمودهای مقام معظم رهبری در حال حل شدن است.
مدیرعامل بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شرایط سخت و ناآرام اقتصادی که کشورهای بیگانه برای ایران تعریف کرده بودند به یاری خدا تمام شد و براساس خبر رئیس جمهور کشور عملا از رکود خارج شد.
وی با بیان اینکه با حل و فصل شدن مشکلات باید به سمت رشد برویم گفت: نقش بی بدلیل سیستم بانکی در خارج شدن از رکود اقتصادی کاملا مشخص و آشکار است.
این مسئول افزود: بانک کشاورزی با بیش از 80 سال سابقه کاری وظیفه خود را در تامین غذای مردم و فراهم نمودن امنیت غذایی و همچنین رشد ناخالص اقتصاد کشور به شکل خوبی ایفا کرده است.
مجیدی اضافه کرد: دو برنامه کوتاه مدت و بلندمدت برای استان کهگیلویه و بویراحمد تعریف شده است که تلاش برای جذب حداکثری تسهیلات صندوق توسعه ملی از مهمترین برنامه‌های مدنظر است.
مدیرعامل جدید بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای جذب این تسهیلات، طرح‌های خوبی تهیه و برای صندوق توسعه ملی ارسال شد که امیدواریم با جذب این تسهیلات شاهد رشد و رونق تولید و افزایش بهره‌وری کشاورزی در استان باشیم.
وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با جذب اعتبارات شاهد ایجاد اشتغال پایدار و همچنین اشتغالزائی خاص برای کشاورزان و بهره‌برداران کشاورزی و صنایع وابسته باشیم.
در پایان این مراسم الماس مجیدی به عنوان مدیر جدید بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد منصوب و از خدمات موسی رم‌رودی قدردانی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درگدشت مرحوم فریدون بهارلو کارمند بانک کشاورزی باشت رو خدمت همکاران ایشان تسلیت عرض مینمایم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1