تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۶۲۲۵۶

استقبال از خادمان رضا (ع) در امامزاده جعفر(ع) گچساران

۰
کبنا ؛کاوران رضوی گلزار شهدای گلگون کفن یاسوج را عطرافشانی می‌کنند
در آستانه میلاد با سعادت امام رئوف(ع)، کاروان خدام بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع) وارد استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شوند.
به نقل از ستاد خبری هفتمین دوره جchromiشن‏های مردمی زیر سایه ‌خورشید؛ کاروان اعزامی زیر سایه خورشید به استان کهگیلویه و بویراحمد از 12 تا 15 شهریور میهمان این استان هستند.
برنامه‌های کاروان رضوی به طور ویژه در شهرهای یاسوج، گچساران، چرام و بهمئی با استقبال از خادمین حرم مطهر رضوی در سه روستا از توابع شهرستان چرام تدارک دیده شده است که در این برنامه‌ها خدام بارگاه منور رضوی ضمن غبارروبی گلزار شهدا، با خانواده معظم شهدا و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی دیدار خواهند داشت.
غبارروبی بقاع متبرکه امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده جعفر(ع)، امامزاده بی‌بی رشیده، عیادت از بیماران، دیدار با امام جمعه و علما، بازدید از مراکز نگهداری کودکان معلول ذهنی، دیدار با فعالان فرهنگی، حضور در مراکز اصلاح و تربیت و دیدار با کودکان بی‌سرپرست از دیگر برنامه‌های این کاروان در پنج روز اقامتشان در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
حضور در مراسم پیاده‌روی به سمت امامزاده بی‌بی رشیده خاتون خواهر گرامی حضرت امام رضا(ع) و شرکت در دعای پرفیض ندبه از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در این استان است.
هفتمین دوره جشن‌های مردمی"زیر سایه خورشید" همزمان با دهه کرامت به همت تشکل‌های عضو شبکه جوانان رضوی در 200 شهر از سراسر کشور و 45 شهر از 12 کشور جهان برگزار می‌شود.
***
با رونمایی از پرچم حرم امام رضا (ع) برگزار می‌شود
جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع) در حرم بی‌بی حکیمه (س) گچساران
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: عصر جمعه هفته جاری و با حضور علاقه‌مندان و زائران اهل بیت (ع)، جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع) در بقعه متبرکه امامزاده بی‌بی ‌حکیمه (س) برگزار می‌شود.
فرزین بهمنی  ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه گچساران عصر جمعه هفته جاری در راستای گرامیداشت میلاد امام رضا (ع)، جشن بزرگ میلاد را با حضور تعدادی از هیئت‌های مذهبی و جمع زیادی از زائران اهل بیت(ع) در گچساران برگزار می‌کند.
وی با بیان اینکه این جشن در حرم مطهر امامزاده بی‌بی حکیمه (س) دختر بلافصل امام موسی کاظم (ع) برگزار می‌شود، افزود: در این جشن بزرگ هیئت مذهبی باوی و اداره تبلیغات اسلامی گچساران به صورت مشترک اقدام به برگزاری برنامه‌های ویژه‌ می‌کنند.
بهمنی، مولودی‌خوانی، اجرای نمایشنامه طنز و مداحی را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده جشن میلاد عنوان و ابراز کرد: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام ملکوتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران بوده که رایزنی‌هایی نیز برای حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه در این برنامه صورت گرفته است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران یادآور شد: بعد از برگزاری جشن میلاد همراه با زائران در حرم بی‌بی حکیمه (س) اسکان یافته و روز بعد نیز برنامه‌های دیگری در حرم برگزار می‌کنیم.
بهمنی گفت: زائران حرم و شرکت‌کنندگان در جشن عصر فردا ساعت 16 با چهار اتوبوس به سوی مرقد بی‌بی‌ حکیمه (س) حرکت می‌‌کنند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران از رونمایی پرچم حرم مطهر امام رضا (ع) در مراسم جشن میلاد آن امام همام خبر داد و افزود: این پرچم از بارگاه مطهر امام رضا (ع) با هماهنگی سازمان اوقاف و هیئت باوی تهران تدارک دیده شده که در حرم بی‌بی حکیمه (س) رونمایی می‌شود.
وی با بیان اینکه این جشن هر ساله در مرقد بی‌بی حکیمه (س) گچساران برگزار می‌شود، اظهار کرد: از عموم مردم و علاقه‌مندان به امامزادگان و اهل بیت (ع) برای شرکت در جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع) دعوت به عمل می‌آید.
***
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه خواستار شد
لزوم همکاری رسانه‌ها در رسیدن به اهداف همایش امامزاده میرسالار(ع)
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه گفت: رسانه ها در همایش امامزاده میرسالار(ع) همکاری کنند.
سید عبدالنبی صمدیان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: سنت دیرینه و نیکوی وقف از ارکان مهم اقتصاد، اجتماع، دین و فرهنگ مملکت اسلامی است.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: وقف از افتخارات دین اسلام است و به طور غیرمستقیم در قرآن و به طور مستقیم در سیره‏ی پیامبر (ص) و ائمه (ع) به آن توجه فراوان شده است.
صمدیان بیان کرد: همه افراد و مردم به نوعی از موقوفات استفاده می کنند و همه مکلف هستند که در ترویج آن به سازمان اوقاف کمک کنند.
وی افزود:‌ از نظر اسلام وقف راه‏گشایی برای رفع محرومیت‏های مادی و معنوی جامعه و یادگار جاودانه‏ای از کرامت انسان به پیشگاه بشریت و پیوند با آفریدگار متعال است.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه ابراز داشت: کارهایی که در زمینه عمرانی و فرهنگی اماکن متبرکه انجام می‌شود می‌تواند ترویج و گسترش سنت حسنه وقف در جامعه را به دنبال داشته باشد.
صمدیان اظهار داشت: در صورت ترویج و نهادینه شدن فرهنگ وقف، بسیاری از مشکلات جامعه رفع می‌شود.
وی اذعان داشت: وقف نیازمند ترویج و فرهنگ سازی بیشتر از طریق رسانه ها است.
این مسئول گفت: کارکرد رسانه ها در ایجاد تبادل آرا و اندیشه ها بسیار مهم است چرا که رسانه ها نقشی بی بدیل در ساماندهی افکار عمومی ایفا می کنند.
صمدیان تاکید کرد: در رابطه با فرهنگ ‌وقف،رسانه های ارتباط جمعی هم باید به عنوان بخشی از نهاد های مدنی و فرهنگی جامعه مجری باشند و هم اینکه سایر بخشها و مردم را نسبت به فرهنگ وقف متمایل نمایند.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: ترویج سنت های حسنه در جامعه یکی از کارکردهای مهم رسانه ها است و همه رسانه ها باید در نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند.
وی خاطر نشان کرد: فردا 14شهریور ماه همایش امامزاده میرسالار(ع) است که در این همایش زائرسرای این امامزاده گلنگ زنی می شود.
صمدیان افزود: امیدواری رسانه ملی و سایر رسانه‌ها همچون دیگر برنامه‌ها در اطلاع‌ رسانی به آحاد جامعه مساعدت کنند و این همایش را به خوبی جلوه دهند.
***
با حضور مسئولان گچساران برگزار می‌شود
استقبال از خادمان امام رضا (ع) در بقعه امامزاده جعفر (ع) گچساران
مسئول روابط عمومی اوقاف کهگیلویه و بویراحمد گفت: صبح فردا (جمعه) مراسم استقبال از خادمان امام رضا (ع) در بقعه متبرکه امامزاده جعفر (ع) گچساران برگزار می‌شود.
رامین چرومی اظهار کرد: صبح امروز مراسم استقبال از خادمان امام رضا (ع) در گچساران و در محل امامزاده جعفر (ع) این شهرستان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این مراسم با حضور مسئولانی از استان و شهرستان برگزار می شود، افزود: این برنامه رأس ساعت 9 صبح در بقعه متبرکه امامزاده جعفر (ع) با برنامه‌هایی از جمله مداحی و مولودی‌خوانی برگزار می‌شود.
مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مراسم غبارروبی از بقعه متبرکه امامزاده جعفر (ع) توسط خادمان و مسئولان نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم است.
چرومی ابراز کرد: بعد از برگزاری مراسم استقبال، مراسم سخنرانی در حسینیه بهبهانی‌ها برگزار می‌شود که خادمان در این برنامه شرکت می‌کنند.
وی دیدار خادمان امام رضا (ع) از بیماران بیمارستان شهید رجایی را از دیگر برنامه‌های این مراسم عنوان و خاطرنشان کرد: حضور خادمان امام رضا (ع) در گچساران افتخاری بزرگ برای این شهرستان است.
چرومی از برگزاری جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع) در گچساران خبر داد و گفت: این مراسم رأس ساعت 21 در گلزار بوستان شهدای گمنام گچساران با حضور علاقه‌مندان، مردم و مسئولان این شهرستان با برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود.
***
با حضور مردم و مسئولان
خادمان امام رضا(ع) در گچساران مورد استقبال قرار گرفتند
خادمان امام رضا(ع) با حضور جمعی از مردم و مسئولان گچساران، در بقعه متبرکه امام زاده جعفر(ع) مورد استقبال قرار گرفتند.
طی مراسمی خادمان امام رضا(ع) مورد استقبال مردم و مسئولان گچسارانی قرار گرفتند.
در این مراسم که جمع زیادی از علاقمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، اقشار مختلف مردم و مسئولان حضور داشتند پنج خادم بارگاه مبارک امام رضا(ع) با استقبال باشکوه مردم وارد گچساران شدند.
ادمان امام رضا(ع) با ورود به گچساران و حضور در بقعه متبرکه امامزاده جعفر(ع) با مشارکت دیگر مسئولان اقدام به غبارروبی بقعه متبرکه امامزاده جعفر(ع) کردند.
در این مراسم برنامه‌های از جمله مولودی‌خوانی، مداحی و قرائت قرآن نیز صورت گرت.
حجت الاسلام عبدالرحیم ملکوتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران در حاشیه این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: وجود بارگاه نورانی و مقدس امام رضا(ع) در ایران اسلامی یکی از فیوضات بزرگ خداوند به مردم ایران‌زیمن بوده که مایه افتخار و سربلندی ایران اسلامی شده است.
وی ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام رضا(ع)، افزود: امروز برنامه استقبال از خادمان امام رضا(ع) در بقعه متبرکه امامزاده جعفر(ع) با شکوه خاصی برگزار شد و این انر نشان‌دهنده علاقه و ارادت خاص مردم گچساران نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
رئیس تبلیغات اسلامی گچساران با اشاره به برگزاری مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) در مرقد مطهر بی‌بی حکیمه(ع) گفت: بی‌بی حکیمه(س) دختر بلافصل امام موسی کاظم(ع) و خواهر امام رضا(ع) بوده که به همین مناسبت جشن بزرگ میلاد امشب در این بقعه با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.
ملکوتی اصل ادامه داد: رونمایی از پرچم امام رضا(ع) نیز از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده امروز در جشن بزرگ میلاد در حرم مطهر بیِ‌بی حکیمه(س) خواهد بود.
نسخه چاپيارسال به دوستان

با رونمایی از پرچم حرم امام رضا (ع) برگزار می‌شود
جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع) در حرم بی‌بی حکیمه (س) گچساران
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: عصر جمعه هفته جاری و با حضور علاقه‌مندان و زائران اهل بیت (ع)، جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع) در بقعه متبرکه امامزاده بی‌بی ‌حکیمه (س) برگزار می‌شود.


خبرگزاری فارس: جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع) در حرم بی‌بی حکیمه (س) گچساران

فرزین بهمنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه گچساران عصر جمعه هفته جاری در راستای گرامیداشت میلاد امام رضا (ع)، جشن بزرگ میلاد را با حضور تعدادی از هیئت‌های مذهبی و جمع زیادی از زائران اهل بیت(ع) در گچساران برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه این جشن در حرم مطهر امامزاده بی‌بی حکیمه (س) دختر بلافصل امام موسی کاظم (ع) برگزار می‌شود، افزود: در این جشن بزرگ هیئت مذهبی باوی و اداره تبلیغات اسلامی گچساران به صورت مشترک اقدام به برگزاری برنامه‌های ویژه‌ می‌کنند.

بهمنی، مولودی‌خوانی، اجرای نمایشنامه طنز و مداحی را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده جشن میلاد عنوان و ابراز کرد: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام ملکوتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران بوده که رایزنی‌هایی نیز برای حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه در این برنامه صورت گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران یادآور شد: بعد از برگزاری جشن میلاد همراه با زائران در حرم بی‌بی حکیمه (س) اسکان یافته و روز بعد نیز برنامه‌های دیگری در حرم برگزار می‌کنیم.

بهمنی گفت: زائران حرم و شرکت‌کنندگان در جشن عصر فردا ساعت 16 با چهار اتوبوس به سوی مرقد بی‌بی‌ حکیمه (س) حرکت می‌‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران از رونمایی پرچم حرم مطهر امام رضا (ع) در مراسم جشن میلاد آن امام همام خبر داد و افزود: این پرچم از بارگاه مطهر امام رضا (ع) با هماهنگی سازمان اوقاف و هیئت باوی تهران تدارک دیده شده که در حرم بی‌بی حکیمه (س) رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشن هر ساله در مرقد بی‌بی حکیمه (س) گچساران برگزار می‌شود، اظهار کرد: از عموم مردم و علاقه‌مندان به امامزادگان و اهل بیت (ع) برای شرکت در جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع) دعوت به عمل می‌آید.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930613000015#sthash.LeqD2GTT.dpuf
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1