تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۶۱۵۷۴

اعتدال نه ابتذال

۱۱
۰
کبنا ؛فرزاد باقرزاده
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

تردیدی نیست که یکی از آفات بزرگ جریانات سیاسی و فکری در کشور و یکی از عوامل اصلی جلوگیری از شایسته سالاری و رشد و بالندگی نخبگان این ملت و بکار گیری آنها در مصادر امور نفوذ و ورود فرصت طلبانی است که در این جریانات و احزاب رخنه نموده واجازه اتخاذ تصمیمات درست و دادن حق به صاحبان آن را از این گروههای سیاسی میگیرند.eetdal
این فرصت طلبان فرصت سوز (اپورتونیست) که همچون مگسان گرد شیرینی برای کسب طعمه ای هر روز در این یا آن جریان سیاسی سرک می کشند، پس از پیروزی هر حزب یا گروهی به ناگاه در پیشانی آن جناح قرار گرفته و خود را انقلابی تر وجلوتر از دلسوزان و زحمتکشان آن جریان معرفی میکنند، مسؤلیتها را از آن خود میدانند و منافع احتمالی را برای خود وخانواده خود طلب میکنند و تا میتوانند برای خود به جمع آوری امتیاز میپردازند و به هیچ چیز جز نفع آنی خود نمی اندیشند.
همچو زنبور دربدرپویان/هر کجا طعمه ای بود مگسی است
این معضل تاریخی قرنهاست که در این مملکت ریشه دوانیده است وپس از انقلاب نیز ریشه آن کلفت تر و محکم تر شده است و حال به جایی رسیده است که برای خلاصی از آن ظاهرا راهی نیست و اراده‌ای را میطلبد که کمتر کسی در جریانات سیاسی کشور آن را دارد. در نتیجه فعالان سیاسی کشور در جریانات مختلف ساده ترین راه را انتخاب می کنند که همانا دست بالا بردن به نشانه تسلیم است و به همزیستی مسالمت آمیز با آنها تن میدهند.
آنچه باعث شده است تا این فرصت طلبان اندک  وبی مایه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مجال ظهور و بروز بیشتری برای خود بیابند، قطبی شدن بی سابقه جامعه و تبدیل افراد به دو گروه خیر و شر بوده است.
این خط کشی و مرز بندی جامعه و سرکوب و منکوب کردن گروهی توسط گروه دیگر، باعث گردیده است تا این جمع اندک نفوذی و منفعت طلب همواره در کشمکش بین این جناح‌ها سکوت کرده  و هر زمان گروهی بر گروه دیگر برتری یافت، خود را به جناح پیروز نزدیک نموده و حتی پس از چندی همه کاره وتصمیم گیر آن جناح پیروز نیز شوند.
از طرف دیگر ملاحظات قومی ، فامیلی، سیاسی و منطقه ای سران جناحهای سیاسی و ساده اندیشیه ای آنان  باعث تدارک فرصتی بیشتر برای این جمع فرصت طلب شده است و آنها را به اوج کامیابی درهمه زمان ها رسانده است.
اکنون و پس از پیروزی جریان اعتدال ، که در سایه تلاش و تدبیر و خردورزی جبهه اصلاحات به دست آمده است نیز این فرصت طلبان با تمام قوا به میدان آمده تا سهم همیشگی خود را از این جریان مطالبه نمایند و جالب اینست که در این دوره نیز سهمی می خواهند که بسیار بیشتر از عدد و ظرفیت آنهاست و ردا و عبایی میطلبند که بر تن نحیف و ضعیف و ذلیلشان بسی گشاد است و البته کم کم دارند به مراد خود نیز میرسند.
استان کهگیلویه و بویر احمد نیز شاید بیشتر از هر جایی از کشور از این عده محدود و مردود زیان و خسران دیده است. کافی است تا نگاهی به وضعیت مدیریتها در ادارات مختلف استان بیندازیم تا واقعیت این امرمذموم برایمان روشن گردد. بدیهی است که واژه اعتدال بر خلاف خواست پردازندگان آن ، برای این عده بار مفهومی بیشتری برای جولان در فضای سیاسی استان داشته است و سکوت و مصلحت –اندیشی خود را دلیلی بر میانه روی خود ابراز میکنند و متاسفانه مدیران ارشد استانی نیز آگاهانه یا از روی غفلت به این حیله وفرصت طلبی آنان پاسخ مثبت میدهند.
توفیق و کامیابی این  خرده برخی منفعت جو و آویزان در شهرستان چرام طی یکسال گذشته نیز همانند ادوار پیش از آن بسیار زیاد بوده است و آنان یکی پس از دیگری سکانها را در این منطقه از آن خود میکنند، این حقیر و بسیاری از دوستان در همان ابتدانسبت به وقوع چنین انحرافی در منطقه و استان هشدار داده بودیم اما ظاهرا گوش افراد پر ادعا ولی کم بضاعت اصلاحات که بارها مصلحت جویی و خویشاوند سالاری و ضعف آنان در برابر چنین پدیده ای را به عیان دیده بودیم و همچنین ترس مدیران استانی از به خطر افتادن موقعیت خویش و عدم مشاوره با جریان اصیل اصلاحات میرود تا آنان را بر همه مقدرات منطقه و استان حاکم گرداند.
براستی این جمع اندک و گاها خانوادگی تا کی و تا کجا می خواهند به کسب منفعت و گردآوری امتیازات برای خود و خانواده خود بپردازند؟
آیا گرفتن منافع فراوان در قالب وامهای نسبتا بزرگ ، مسؤولیتها ، معاونتها ، امتیاز تاسیس نهادهای غیر دولتی و دولتی ، بیمه ها و غیره برای آنان کافی نیست ؟
اگر قرار باشد چند هزار نفر از اینان امتیاز میلیونها نفر از مردم این مملکت را تصاحب شوند که تقریبا هم همین گونه است ، پس بر سر بقیه افراد این کشور چه خواهد آمد؟
و؟
؟
؟......................
امید که این دوستان دلگیر و عصبانی نشوند ، باور کنید این حرف دل بسیاری از مردم است!
والسلام
نام شما

آدرس ايميل شما

مسعود دبید
Iran, Islamic Republic of
درود بر جبهه اصلاحات حرف دل بیشتر مردم را زدید به راستی چرا مسولان به فکر ای معضل نیستند
شرح این را گفتم با مری لیک ترسم تا نلغزد خاطری
نکته ها چون تیغ پولاد است تیز گر نداری تو سپر واپس گریز
پیش این الماس بی اسپر میا کز بریدن تیغ را نبود وفا
زین سبب من تیغ کردم در غلاف تا که کژخوانی نخواند بر خلاف
تقوی
Iran, Islamic Republic of
احسنت. درود فراوان بر جناب باقرزاده با آن تیزبینی و توانمندی در تحلیل شرایط موجود.همه این دردها یک درمان بیشتر ندارد آنهم آزادی است.
یات
Iran, Islamic Republic of
دکترهاشم محمدی استاد دانشگاه آزاد اسلامی گچساران دار فانی را وداع گفت
این استاد فرهیخته که سال ها در کسوت استاد و مدیر گروه رشته زبان و ادبیات فارسی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد فعالیت می کرد ، عصر روز گذشته چهره در نقاب خاک کشید.
آیین تشیع این استاد والامقام ساعت 18 روز دوشنبه در گلزار شهدای روستای رازیانه کاری شهرستان نورآباد ممسنی برگزار می شود.
دانشجویان و مریدان این استاد فرزانه میتوانند ساعت 16 امروز در محل دانشگاه آزاد گچساران برای اعزام به شهرستان نورآباد حضور به هم رسانند.
فراری
Iran, Islamic Republic of
این نقد که بسیار کینه توزانه نگارش شده نشان از افراطی گری دارد .در صورتی که دولت اعتدال واستفاده از همه ظرفیتهای انسانی کار آمد در استان وشهرستان برای پیشبرد اهداف این دولت در اولویت می باشد.ضمنا اولویت با کسانی است که دل در گرو نظام ومیهن عزیزمان ایران دارند نه کسانی که هم پیاله منافقین ومعاندین نظام دارند وآنسوی آبهای ایران خوش میگذرانند.
بی غرض
Iran, Islamic Republic of
احسنت/
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
درودوسپاس برباقرزاده عزیز که عالمانه نوشت . به راستی ایشان از چهره های ناب واستخوان خرده کرده جریان اصلاحات است . متاسفانه امروز کسانی در راس ادارات قرار می گیرند که با تفکر اصلاح طلبی بیگانه اند برای مثال عزیزانی که امروزه درراس آموزش وپرورش چرام قرارگرفته اند هیچ گاه آشکارا وعلنا درستادهاو متینگ های انتخاباتی اصلاح طلبان حضورنداشتند خصوصا معاونین آموزش وپرورش که همیشه درراستای سیاست منفعت طلبانه با همه جریانات سیاسی بیعت نموده وامتیازهای فراوان گرفته اند علی الخصوص معاون پشتیانی (اداری ومالی) که واقعا هنرمندانه دراین راستا ایفای نقش می نمایند. واقعا به حق می گوید باقرزاده عزیز که ماهیت و شخصیت چنین افرادی را بر ملا می کند. اگرنیک بنگریم چنین تفکری ، تفکری شوم و جزء رذایل اخلاقی است که درطول تاریخ ، جامعه بشری از آن خون ودل خورده است. دنیا باهمه فراز ونشیب هایش به پایان می رسد به قول زنده یاد پروین اعتصامی هرکه باشی و به هرجا برسی @ آخرین منزل هستی این است (فبر) درود خدا بر انسان هایی پاک سرشتی که مردانه در این دنیا زیست نمودند و در گفتارو کردار به ارزش های الهی وانسانی معتقد وپاک زندگی کردن را آرمان خود دانستند.
بویراحمدی باغیرت
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای نویسنده - رهبری انقلاب خط قرمزدولت اعتدال شما را فتنه و فتنه گری فرمودند حالا سوال ما که برای پنجمین بار از شما می پرسیم و فکر نکنم جرات پاسخ دادن به آن را داشته باشید این است؟

تعریف شما ار فتنه 88 چیست؟ نظرتان بطور شفاف راجع به حبس سران فتنه 88 چیست؟ واگذاری مسوولیت ها به حامیان فتنه 88 در استان و شهرستان شما را بصلاح ممکلت می دانید؟
نظرتان راجع به تحصن نمایندگان مجلس ششم تان ، فتنه 18 تیر 78 و ردصلاحیت فتنه گران از سوی شورای محترم نگهبان چیست؟

تو جواب نمیدی و مطئنم و هربار نگارش کنی دوباره ازت سوال می کنم اما شما مدعیان اصلاحات جرات پاسخگویی به این سوالات را ندارید. همچنان منتظرم
شهروند چرامی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرف استاد باقرزاده که الحق و الانصاف از مخلص ترین نیروهای اصلاحات بوده و هستند، جناب باقرزاده حرف شما حرف دل همه مردم بود این عده قلیل غده سرطانی هر دو جریان اصلاحات و اصولگرا هستند، که با تقسیم آرا خانوادگی سعی میکنند هیچ جریانی را از دست ندهند. این مگسان گرد شیرینی بین مردم انگشت نما هستند ...
اینان بت پرستان عصر حاضرند که بخاطر یک صندلی بی جان حاضرند شرف و انسانیت را زیر پا بگذارند ....
البته این طیف پاچه خوار در همه دولت ها و حتی قبل از انقلاب بوده اند و متاسفانه توله های زیادی تربیت کرده اند که در آینده سکان هدایت این جریان کثیف را به دست خواهند گرفت...
اما بی لیاقتی و سهم خواهی لیدرهای جریانات سیاسی (اصلاح طلب و اصول گرا) منشا اصلی این مشکل هست.
این بت پرستان بیسواد رو همه مردم میشناسند، مگه لیدرها کورند که ن نمی بینند؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
درود بر معلم فرهیخته و جسور باقر زاده عزیز
سخن بحقی راندی امروز کاسه لیسان نماد اعتدال شده اند
حرف دل مردم
Iran, Islamic Republic of
در جواب به فراری حتما خودت پست خوبی داری واقعا آدم بهش فشار میاید یه مشت آدمی که به هر دو جبها هست بیاید پست بگیره البته باید هم مردم بهشون فشار بیاید انصافا فشار داره شما پست بگیرید آقایونی امثال باقرزاده شریف پست نگیره
نه بابا
Iran, Islamic Republic of
اقای فرزاد باقرزاده خیلی خودت رو تحویل میگیری جمع کن کاسه کوزت رو..راستی چی شد قصد تجدید فراش مجدد نداری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1