تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۵۹۵۷۴

حاشیه آفرینان دانشگاه یاسوج چه کسانی هستند؟

۱۲
۰
کبنا ؛فضیل رضوی

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

وقتی در ساعت پایانی عصر روز 25 خرداد 92 وزارت کشور حسن روحانی را به عنوان رئیس جمهور دولت یازدهم اعلام کرد خیلی از ramazaniهمان لحظه در جلوی درب داشنگاه ها سنگر گرفتند و دانشگاه را خط قرمز خود دانستند . خیلی هایی که انگار معیشت و بیکاری جوانان چندان برایشان مهم نبود و گوششان به بی عدالتی های علمی و فساد اقتصادی فربه شده در دولت قبلی بدهکار نبود .آنها همه تمرکز و سیاست فشار خود را متوجه دانشگاه نمودند. همه ی گزینه های احتمالی را مشکل دار عنوان کردند. زمانی هم که جلسه رای اعتماد وزرا شروع شد خیلی از نامزدهای وزرات های مختلف مورد حمله و نقد واقع شدند اما وقتی نوبت به گزینه معرفی شده وزارت علوم رسید همگان یقین یافتند که میلی منفرد هرگز پا به خیابان هرمزان در شهرک قدس در قامت وزیر نخواهد گذاشت و علی رغم آنکه وزرای دیگر همچون آخوندی،ربیعی،زنگنه و.... که بعضا ازدید اصولگرایان مورد دارتر بودند توانستند رای اعتماد را بگیرند ولی میلی منفرد خیلی بی رحمانه کنار گذاشته شد تا خیلی سریع روحانی جعفر توفقی را که سابقه وزارت نیز داشت به آنجا بفرستد تا به رتق و فتق امور بپردازد و اگر هم شد به عنوان وزیر معرفی اش کند اما فشار به روحانی و توفیقی چنان زیاد بود که کسی جرات نکرد انرا مطرح کند و در نهایت مجلس نه آنکه به فرجی دانا رای داد که راهی جز این نداشت که شاید اگر مجلسی ها امکانش را داشتند قانونی تصویب می کردند که یا اصلا دانشگاه نباشد و یا اگر باشد خود برایش تعیین تکلیف کنند. حالا هم یک سال نشده فرجی دانا به احتمال زیاد باید از وزرات خانه خداحافظی کند گویی وزارت به او نیامده همچنان که در دورات اصلاحات و در مجلس ششم که اکثریت از آن اصلاح طلبان بود او نتوانست رای اعتماد بگیرد و به دانشگاه تهران رفت و دوران خوب و موفقی را در آنجا گذراند تا در نهایت جایش را به عمید زنجانی داد . او از نطر کمی و آماری در تاریخ وزارت علوم خواهد ماند و عکسش بر دیواره اتاق وزیر علوم آویخته خواهد شد اما در عین حال می تواند با شجاعت و رک گویی و بیان واقعیت ها در روز استیضاح اش خود را در تاریخ و حافظه ماندگار ملت ماندگار نماید.
حاشیه آفرینی و فشار علیه دانشگاه همیشه بوده است و این موضوع نه خاص دوران اصلاحات و یا یک سال گذشته می باشد که در هشت سال احمدی نژاد غمی سترگ و ظلمی سنگین بر این حوزه رفت و چه بسیار دانشجویانی که به جای فراهم نمودن زمینه ارتقای علمی شان به آنها ستاره دادند و چه اساتید بزرگ و ماندگاری که بالاجبار بازنشسته شدند که اوج آن در بازنشستگی حدود 40 تن از 51 استاد اقتصاد بود که به احمدی نژاد نامه نوشتند و او را از پیامد سیاست های اقتصادی بر حذر داشتند.
کاریکاتوری از این وضع اسفناک در کهگیلویه و بویراحمد هم حاکم بود و سیمای دانشگاه یاسوج در سال های گذشته شباهت چندانی به یک مکان علمی نداشت که در آنجا یا اشنایان و نزدیکان به استخدام در می آمدند و یا برای بورس نورچشمی ها مکاتبه می شد تا آنکه د رنهایت به قول یکی از سایت های استان «دانشگاه یاسوج آزاد گردید» و دکتر رمضانی به عنوان جوان ترین رئیس دانشگاه کشور از سوی جعفر توفیقی به عنوان رئیس دانشگاه یاسوج انتخاب گردیدند تا به وضعیت علمی دانشگاه سروسامانی داده شود . اما از همان لحظه ی نخست فشارها و حاشیه آفرینی علیه داشنگاه و شخص رمضانی شروع شد و هر روز یک تیتر دروغ و تخریبی علیه ایشان در رسانه های مخالف به نمایش در آمد . یک روز نوشتند ایشان فاقد صلاحیت علمی می باشند و بارها و بلکه بارها به نقل از منابعی که نمی خواستند نامشان فاش شود اما در واقع وجود نداشتند ادعا کردند که شورای عالی انقلاب فرهنگی با ریاست رمضانی مخالفت کرده است. دلیل این همه دشمنی هم چیزی نبود جز اقدام انقلابی رمضانی در دفاع از حق مردم . و در حالی که وجدان رسانه ای ایجاب می کرد رسانه ها در پشت سر ایشان به مطالبه حقوق مردم بپردازند ولی برعکس شروع به فشار و تخریب نمودند و پروفسورهای سفارشی هم شروع به گزارش نویسی کردند.
در جدیدترین اقدام از این دست بعد از مصاحبه مطبوعاتی رئیس دانشگاه با اهالی رسانه، مجددا حاشیه سازان دست به کار شده اند و اینبار با تحریف سخنان رمضانی قصد دارند در آستانه استیضاح وزیر علوم،جو آرام و علمی دانشگاه یاسوج را ملتهب نشان دهند و بهانه تمام این تخریب ها فقط و فقط ارایه لیست بورسیه های دانشگاه یاسوج در سال ها ی گذشته بوده است که نه امری غیر عادی است و نه غیر قانونی و سوال این است که اگر بورس شدگان عزیز از مجاری قانونی بورس گرفته اند پس چه هراسی از ارایه لیست و اطلاع مردم از اینده علمی استان شان دارند . و جالب آنکه اقای رمضانی در نشست مطبوعاتی اشاره کردند که نه دادن بورس در حوزه اختیارات ایشان می باشد و نه لغو آن در شرایط فعلی و تنها کاری که ایشان انجام دادند ایستادگی در جلوی بورسیه های مسئله دار جدید بود و هم چنین معرفی دانشجویان بورس در حال تحصیل جهت بررسی صلاحیت آنها در گروه های علمی، همین مسئله هم بهانه ی مخالفان فرجی دانا بوده است و هم بهانه مخالفان رمضانی و این مخالفان هم دو دسته اند یا خود کسانی که بعضا با معدل کمتر از چهارده بورس گرفته اند و یا صاحبان منصبی که پشت این پروفسورهای محترم بوده اند و نامه ی معرفی برایشان امضاء کرده اند. اما مطمئنا تاریخ علمی کشور کسانی را که در این مسیر از حق جوانان و دانشجویان با استعداد مردانه دفاع کردند فراموش نخواهد کرد و انتظار مردم هم آن است که با این مسئله برخورد گردد کما اینکه به جهت اهمیت موضوع و گستردگی آن کار به سازمان بازرسی کل کشور سپرده شده است.

ذره ای از مواضعم در جذب بورس شده ها کوتاه نمی آیم
رمضانی در این جلسه اعلام کرد که ذره ای از مواضعم در جذب بورس شده ها کوتاه نمی آیم و البته آرامش دانشگاه را بر هر چیزی ارجح دانستند اما متاسفانه برخی رسانه های محترم که باید در مسیر احقاق حق مردم در کنار رمضانی باشند این حرف ها را تحریف کرده اند و نوشتنده اند که رمضانی ا ز مواضعش کوتاه آمدند و مجددا شروع به حاشیه آفرینی نموده اند .
رمضانی بماند یا برود که دیر یا زود خواهند رفت، سکوت کند و یا افشا نماید حاشیه سازان دست از حاشیه سازی برنخواهند داشت که کاسبی انها در حاشیه هاست و انها نه با رمضانی و یا فرجی دانا و میلی منفرد مخالفند که با فعالیت دانشجویی و بیداری دانشگاه سر ستیز دارند .
به طوری که دو مورد از رسانه های خبری استان که تیترهای عجیب و دور از واقعیت را در مورد این نشست مطبوعاتی زده اند یکی اصلا در جلسه حاضر نبوده است و دیگری هم بعد از جلسه و در هنگامه اهدا چندرغاز کادوی اهدایی و ناهار به جلسه رسیدند و داشت از روی دست دیگران کپی پیست می کرد که ظاهرا کار از کپی پیست هم گذشته که هر چه نوشته و ارایه نموده است دور از واقعیت می باشد که البته برای تخریب هم نیازی به واقعیت نیست که دروغ هر چه بزرگتر باشد باور ش آسانتر خواهد بود.
سخن پایانی با مسئولین مشغول به کارهای نامعلوم و عبثی است که در حال باج دادن به نماینده ی محترمی هستند که اتفاقا در لیست استیضاح کنندگان وزیر علوم می باشد و اینکه چرا آقای استاندار و معاون سیاسی و امنیتی ایشان به مطالبه دانشجویان و قاطبه مردم این اندازه بی توجه هستند و تا کی باید در قبال حق کشی نیروهای اعتدال و یکه تازی برخی نیروهای افراطی در دستگاه ها سکوت نمایند. آیا مسئولین استان ما هم منتظرند شخص رئیس جمهور بیاید و جور آنها را در مقابل کسانی که شیردل نیستند بکشد و بخاطر ظلمی که بر مردم رفته است صدایش را دوباره بلند نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما

خواننده
Iran, Islamic Republic of
احتمالا نویسنده گرامی نیز از کسانی است که احساساتی و شاید هم آگاهانه قصد دارد تا برای مدیریت دانشگاه حاشیه سازی نماید و به دنبال نام و نانی است که اینگونه دیگران را تخریب می نماید. بهتر بود اگر نقدی وجود دارد منصفانه نوشته و از خراشیدن چهره دیگران خودداری شود. وقتی موفق هستیم که در نوشته ها نگاه عادلانه و بیطرفی را رعایت کنیم. نه اینکه بر مدیریت گذشته نقدی نیست صد البته که نقد وارد است و طبیعی است مدیریت هشت ساله قابل نقد و بررسی است و نه اینکه تمام عملکرد رمضانی در ده ماهه سرپرستی صحیح است قطعا در برخی جاها اشتباهاتی سهوی و عمدی رخ داده است بنابراین بهتر است دوستان رمضانی خودشان حاشیه سازی نکنند و دیگران را متهم ننمایند.
و کان عاقبه للمتقین
خواننده
Iran, Islamic Republic of
احتمالا نویسنده گرامی نیز از کسانی است که احساساتی و شاید هم آگاهانه قصد دارد تا برای مدیریت دانشگاه حاشیه سازی نماید و به دنبال نام و نانی است که اینگونه دیگران را تخریب می نماید. بهتر بود اگر نقدی وجود دارد منصفانه نوشته و از خراشیدن چهره دیگران خودداری شود. وقتی موفق هستیم که در نوشته ها نگاه عادلانه و بیطرفی را رعایت کنیم. نه اینکه بر مدیریت گذشته نقدی نیست صد البته که نقد وارد است و طبیعی است مدیریت هشت ساله قابل نقد و بررسی است و نه اینکه تمام عملکرد رمضانی در ده ماهه سرپرستی صحیح است قطعا در برخی جاها اشتباهاتی سهوی و عمدی رخ داده است بنابراین بهتر است دوستان رمضانی خودشان حاشیه سازی نکنند و دیگران را متهم ننمایند.
Iran, Islamic Republic of
کبناجان
انگار عادت کردید به اسم افراد فاقد هویت خارجی مطلب بزنید!!!!!
این کار رویه سایتتان شده متاسفانه
این فضیل کیه؟؟؟؟؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
بابا دیگه خود رمضانی هم داره اعتراف میکنه شما کم نمیارید.
بسه دیگه .
شاه راضی شده وزیر راضی نمیشه!!
وزارت
Iran, Islamic Republic of
خان ایبخشه خانعلی خان نیبخشه رمضانی خودش حقیقت رو اعتراف کرده حالا شما چه منفعتی داری که داری سنگشو به سینه میزنی جناب رضوی!!!میگن اطرافیان رمضانی منفعت طلبند و دارن از ایشان برای رسیدن به خواسته های خود استفاده میکنند حالا این هم نمونه بارزش که چگونه خوف کرده...جناب رض
ممو
Iran, Islamic Republic of
افرین اخرشو خوب اومدی تا کی این .میخواد به .باج بده نمیدونیم بیچاره این دولت که نیروهاش با دشمنانش هماهنگه...اقای خادمی حس میکنیم دوره محمود جون 12 سال بود .ما که بیخیال شدیم دیگه خودت و بزرگواری هر چه دوست دارید بکنید....کبنا تو هم منتشر میکنی بکن نمیکنی نکن
اصولگرای بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
فضیل خان عزیز. سلام. بله نوشته شما هم نشان از حسادت های مالیخولیایی دارد. در واقع روزگار امروز رمضانی نتیجه پیگیری عقده های شخصی شما ها و برخی رسانه های تازه به دوران رسیده ی تنگ نظر دارد و گرنه رمضانی تا سالهای سال بر ریاست دانشگاه یاسوج تکیه می زد. شماها بودید که وی را فریب داده و در مسیری قرار دادید که دچار خطای تحلیل گردد که گویا انقلاب شده است. نه عزیز من. این خوابی آشفته بیش نبود. گفته اید که مساله بورسیه ها کشوری شده است. بله شده است، اما اگر چشمان نابینایتان را باز کنید خواهید دید که وزیز علوم هم که در دام رمضانی افتاد و می خواست به ناحق با بورسیه شدگان برخورد کند چه بلایی به سرش آمده. فضیل جان، چوب خدا صدا ندارد. نه رمضانی و نه فرجی دانا و نه هیچ کس دیگر عرضه برخورد با بهترین جوانان این مرزو بوم را ندارد. زیرا بورسیه شدگان کاملا قانونی آمده اند و شما ابلهان فقط گلوی خود را پاره می کنید.
جیکر
Iran, Islamic Republic of
سلام.شما که معلوم نیست واقعا فضیل رضوی باشید ولی هر کسی با هر هدفی این یاداشت رو نوشتی بدانتا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها.
آقای رمضانی حاشیه سازی کردن و به رسانه ها پاسخ گو نبودند آخرش شد همین.
رمضانی گفت اکثر بورش شدگان از نخبگان هستند چرا باید بخش زیادی از نخبگان استان که با روال قانونی بورس شدند مورد تهمت برخی از رسانه های وابسته به آقای سرپرست قرار بگیرد چرا!!!؟

یاداشت های به این شکلی چیزی را عوض نمی کند بدانید که همه چیز رو هست ..
علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر نگارنده این متن.متاسفانه بعضی سایت ها مغرضانه متن مینویسند که هویت این افراد هم مشخصه
واقعی
Iran, Islamic Republic of
هم استانیهای عزیز : وقتی آقای رییس هشت ساله ی دانشگاه که اصلا جواب سلام کسی را نمی داد و خودش را یک فرد دین دار و معنوی و بسیجی قلمداد و با این حربه دیگران را از میدان به در می کرد ، خانم ..را که در پیام نور درس خوانده بود و الان در دانشگاه قم مشغول به تحصیل است ، بورسیه نمودند . من واقعا ماندم که چه بگویم ؟ به نام مذهب و دین دارند رانت خواری می کنند بعد هم انگ ضد نظام و ضد دین و فتنه و ...... به دیگران وای دارم سکته میکنم.........
پرستو
Iran, Islamic Republic of
حیف نخبه ای که بیاد تو دانشگاه یاسوج و بحای ارتقای علمی بیفته تومسائل قومی و فرهنگی.واقعا تا کی میخایم بگیم همهچی آرومه؟تا حالا هیچ نخبه ای بخاطر جناح طلبی و قوم گرایی جرات نکرده وارد یاسوج بشه که نخبه های الان دومیش باشن... شما همون کسایی هستین که امثال دکتر ملک حسینی رو از استان فراری دادین.و الان کل بخش پیوند رو دست دکتر ملکه.خجالت میکشم وقتی از اول بلوار زند تا آخرش فقط همشهریامومیبینم که اومدن واسه کارای درمانشون بعد دقیقا توی همون خیابون زند دانشکده پزشکی قرار داره که نصف دانشجوهاش بچه های استان خودمونن.واقعا متاسفم واسه ظلمی که دولت مردامون در حق مردممون روا میدارن.آقای .لطفا لطفا بیدار شین بخاطر هویت مردممون بیدار شین
پرستو داوری
Iran, Islamic Republic of
حیف نخبه ای که بیاد تو دانشگاه یاسوج و بحای ارتقای علمی بیفته تومسائل قومی و فرهنگی.واقعا تا کی میخایم بگیم همهچی آرومه؟تا حالا هیچ نخبه ای بخاطر جناح طلبی و قوم گرایی جرات نکرده وارد یاسوج بشه که نخبه های الان دومیش باشن.جناب ..شما همون کسایی هستین که امثال دکتر ملک حسینی رو از استان فراری دادین.و الان کل بخش پیوند رو دست دکتر ملکه.خجالت میکشم وقتی از اول بلوار زند تا آخرش فقط همشهریامومیبینم که اومدن واسه کارای درمانشون بعد دقیقا توی همون خیابون زند دانشکده پزشکی قرار داره که نصف دانشجوهاش بچه های استان خودمونن.واقعا متاسفم واسه ظلمی که دولت مردامون در حق مردممون روا میدارن.آقای رمضانی لطفا لطفا بیدار شین بخاطر هویت مردممون بیدار شین
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1