تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۵۸۷۴۱

تسریع در آبرسانی به عشایر منطقه سرگچینه+تصاویر

۷
۰
کبنا ؛ 
منطقه دشت‌روم در 25 کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته و یکی از مستعدترین مناطق از حیث کشاورزی و منابع معدنی در استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود.
دشت‌روم بر سر راه یاسوج به بابامیدان قرار گرفته و از این رو نمی‌توان آن را منطقه‌ای دور افتاده به حساب آورد زیرا هر که بخواهد از مناطق سردسیری این استان به منطقه گرمسیری برود لازم است که از دل این دشت بگذرد که به یقین به محرومیت آن پی خواهد برد.
آن‌گونه که مشخص است در طول سالیان اخیر به جز عبور یک جاده سراسری که از دل این دهستان می‌گذرد و یاسوج را به بابامیدان متصل می‌کند دیگر هیچ مصوبه‌ای که بتواند از چهره این منطقه محرومیت‌زدایی کند وجود نداشته است.
دشت‌روم آن‌گونه که از وجه تسمیه آن نیز معلوم است منطقه‌ای بوده که سپاه روم از آن گذشته و قدمتی در حد و اندازه ایران باستان دارد و آن گونه که از حفاری‌های آن به دست آمده و اشیایی در آن پیدا شده تاریخش به دوران‌ هخامنشیان برمی‌گردد.
با همه این قدمت و پیشینه دشت‌روم اکنون آن‌گونه که باید و شاید مورد توجه مسئولان استانی قرار نگرفته و برخی کمبودها در 25 کیلومتری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مشاهده می‌شود که شاید این نواقص در مناطقی با سه برابر این مسافت نسبت به مرکز استان دیده ‌نشود.
برای پی بردن به توانمندی‌ها و کمبودها و مشکلات این منطقه نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد ودنا درمجلس  به همراه خبرنگار ان با استقبال گرم عشایر سرگچینه وارد این منطقه شد.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از تسریع در آبرسانی به عشایر منطقه سرگچینه خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز  از یاسوج، غلام‌محمد زارعی در جمع عشایر سرگچینه با بیان اینکه باید برای خدمت به عشایر در این استان همه توان خود را به کار گیریم، اظهار کرد: مردم استان ما همه ریشه در زندگی عشایری دارند و نباید اجازه دهیم که زندگی عشایری به فراموشی سپرده شود.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان ما در همه صحنه‌ها به دلیل روحیه عشایری و حفظ این روحیه در صف اول دفاع از انقلاب قرار داشته و امروز وظیفه همه است که به عشایر کمک کنند.
زارعی سپس با بیان اینکه در منطقه عشایرنشین سرگچینه سه طایفه عشایری اعم از بهمنیاری، عبداللهی و سادات زندگی مسالمت‌آمیزی در کنار یکدیگر دارند، تصریح کرد: این مردم در بسیاری خدمات از جمله آب و برق و جاده در تنگنا هستند و باید برای رفع این مشکلات چاره‌جویی اساسی کرد.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک چاه آب عمیق در این منطقه از 20 سال قبل حفر شده است، تصریح کرد: برای راه‌اندازی این چاه همه مسئولان پای کار بیایند، همان‌گونه که شرکت توزیع برق قول داده که ترانس مربوط به آن را تهیه کند.




 انتهای پیام/ علی اکبر پاک
نام شما

آدرس ايميل شما

برو
United States
محمودی تو رو به اونی که می پرستی برو این دکتر تاجگردون ما رو خراب نکن بابا تو چقد سمجی دانشجویان تو رو نمیخوان اساتیدم تور نمیخوان تاجگردوم تو رو نمیخواد کم فامیل بفرست واست واسطه شن برو
محمودی برو
محمودی تو رو جون هرکه دوست داری
محمودی تو که ریس ستاد احمدی نزاد تو هندوستان بودی برو
محمودی تو که اصولگرا بودی بو را بزار واسه یه لحظه تو این سختی های زندگی خوش شیم از رفتننت
بهت قول میدیم یه بدرقه با شکوه واست انجام بدیم اون کت شلوار زرده بود خیلی قدت بلند نشون می ده اونم بپوش
جل الل خالق
Iran, Islamic Republic of
كاش اون همه وعده پوچ و تو خالي كه داده بودي رو يادت مياوردن اقاي زارع كاش فكري به حال اشتغال جوانان ميكردين يه عمران و ابادي راه ميانداختي ...كاش ميشد راي خودم رو پس بگيرم ازت...
Iran, Islamic Republic of
آخرین عکس را که دیدم خیلی متاثر شدم...
باران
Iran, Islamic Republic of
سی حمدالله ..................!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اقای پاک عزیز ، ما که چیزی از این نماینده ندیدیم ، شما چطور؟
شوجر
Iran, Islamic Republic of
ناشناس خيا دونه كه گپ دل منه زي
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
تشکر ویژه از نماینده بویراحمد ودنا
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1