تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۵۸۳۹۲

تحلیل سیاسی سه قطب انتخابات بویراحمد و دنا

۴۰
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛بهنام عکاشه
boyerahmad-dena1بویراحمد و دنا بیش و پیش از حوزه های دیگر استان درگیر انتخابات دوره آینده مجلس شورای اسلامی شده و این روزها در محافل و رسانه ها پیرامون این موضوع بحث می شود.
شاید مرکزیت در استان، اهمیت شهر یاسوج و تلاش های سیاسی جناح ها برای ورود قدرتمندانه به کارزار انتخاباتی بخشی از دلایل این موضوع باشد ولی هرچه باشد این روزها مردم بویراحمد، با گزینه های فراوان انتخاباتی و گمانه های بسیارتر برخورد می کنند.
در این نوشتار می کوشم به تفکیک جریانات سیاسی، تحلیلی جامعه از آن حوزه ارائه دهم.
سیدباقر؛ مندنی پور و اصلاح طلبان؛
این گروه قدرتمند که بیش از ده سال است زمام قدرت را در دست نداشته اند قرابت و هماهنگی بیشتری با یکدیگر داشته و احتمالا در این انتخابات از یک گزینه از بین خودشان یا گزینه ای همگرا حمایت می کنند.
در این دوره با توجه به نزدیکی نسبی حاج زارع، همراهی رسانه ها و همسوئی دولت روحانی، البته تا حدودی توانسته اند عرض اندام نمایند و بیش از دوره های گذشته حضور رسانه ای و حتی سیاسی از خود نشان دهند.
وضعیت این گروه تقریبا مانند همه اصلاح طلبان کشور است که علیرغم قدرت اجتماعی، توان لازم برای تاثیرگذاری بر فضای سیاسی را از دست داده اند.
احتمال تایید صلاحیت اصلاح طلبان در این دوره، به فضای عمومی گشور بشتگی دارد و هرچند برخی امیدواری این جریان را واهی می دانند ولی نمی توان از الان پیش بینی دقیقی از سال انتخابات داشت.
حضور و عدم حضور این جریان قدرتمند سیاسی می تواند سرنوشت نهائی انتخابات آینده بویراحمد را رقم بزند.
زارع به تدریج با انتصاب مدیران اصلاح طلب غیرتشکیلاتی همچون دکتر رمضانی، راد، باقری میرمحمدی، جهانگیری و... در پست های حساس توانست تا حدودی نگرانی های این طیف را که به خاطر انتخاب استاندار بوجود آمده بود را رفع نماید.
اگرچه بعید است سطح تووقع اصلاح طلبان در دولت منتسب به خودشان این باشد ولی تصور برخورد احتمالی ستارهدایتخواه می توانست برای آنان وحشتناک باشد.
این طیف هنوز مواضع سیاسی خود را عمومی نکرده و بعد از سیدباقر موسوی، مندنی پور و غریب پور بیش از دیگران شانس انتخاب داشته و پس از اینها با احتمال کمتری، گزینه هائی مانند بهرامی شهردار و وکیلی روزنامه نگار مطرح می باشند.
هدایتخواه و اصولگرایان؛
تثبیت رهبری اصولگرایان استان. تلاش های چندماه گذشته هدایتخواه را در این راستا می توان ارزیابی کرد. سخنرانی های متعددی که از سوی نهادهای رسمی برای او در مناطق مختلف استان ترتیب داده شد.
اگرچه تلاش ها در استان و مشخصا گچساران به شکست انجامید ولی بی تردید احتمال اجماع اصولگرایان بویراحمدی روی گزینه ای غیر از او بعید به نظر می رسد.
اعلام مواضع و فعالیت های سیاسی اسطوره اصولگرایان بویراحمد موجب شد دوست قدیمی و رقیب حزبی اش واکنش شدید نشان دهد و تا حدودی او را متوقف نماید.
خلقی پور با مواضع تندش نشان داد اسطوره به تدریج اتوریته خود را در میان سران اصولگرا از دست داده و بین سر و بدنه اجتماعی راست های استان شکافی بزرگ پدیدار شده است. چه هدایتخواه پشتوانه محکمی در بین جامعه اصولگرا بویژه جوانان دارد.
هرگونه نزدیکی بین جریان هدایتخواه موسوم به پایداری ها در یاسوج به حاج زارع تقریبا غیرممکن است. رقابت این طیف در بویراحمد بیش از اصلاح طلبان با جریان حاج زارع می باشد.
اعتقاد به این اصل نسبی که معمولا نماینده حاکم در دور بعد رای کمتری دارد از سوئی و داشتن کاندیداهای قدرتمند از سوی دیگر موجب شده که این جریان روی زارع به هیچ عنوان حساب باز نکنند.
از طرفی شکست از زارع در واقع از بین برنده هیمنه هدایتخواه در هشت سال پیش از آن بوده و برخورد او با مدیران منسوب به هدایتخواه جای هیچ گونه انعطافی را باقی نمی گذارد.
حاج زارع نماینده بویراحمد و دنا؛
شاید پاسخ به این سوال اصلاح طلبان بویراحمد که دلیل حمایت زارع از احمدی نژاد چه بوده است هنوز ذهن آنها را به خود مشغول کرده باشد ولی نمی توان از عزم زارع برای جذب لایه میانه رو اصلاح طلبان به سادگی گذشت.
حمایت زارع از رمضانی و عزل ارژنگ یکی از مهم ترین تغییرات چندساله اخیر استان است. استقبال دانشجویان از مدیریت دکتر رمضانی قطعا می تواند به افزایش پایگاه اجتماعی دانشجویی زارع کمک شایانی کند.
حمایت استراتژیک زارع از وزیر آموزش و پرورش پیشنهادی روحانی و سخنان بی سابقه در روز رای اعتماد، در کنار انتصاب مدیران نزدیک به اصلاح طلبان، به نظر توانسته به میزان زیادی این طیف را مجاب کرده باشد در فقدان کاندیداهای اصلاح طلب او را انتخاب نمایند ولی اتفاقات زیادی تا آن روز مانده که هر کدام می تواند سرنوشت یک انتخابات را رقم بزند.
مثل حمایت زارع از ولایتی که همچون شمشیری دولبه می تواند عمل کند. هم تاثیر منفی این انتخاب بر دیدگاه پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان و هم ایجاد شکاف بین اصولگرایان سنتی و پایداری ها.
این انتخاب، راست سنتی یاسوج را مصمم به حمایت از او خواهد کرد مگر اتفاقاتی در یکسال و نیم آینده بیفتد که از این تصمیم بازگردند.
زارع در دو سال آینده برای تجمیع آرای پراکنده اصولگرایان تلاش خواهد کرد در عین حال که به پایگاه اجتماعی خود نیز نیم نگاهی خواهد کرد و این شاید مهمترین هدف زارع باشد.
تلاش ها برای زدودن چهره ای خنثی در دوسال پیش رو با سخنرانی قاطع او در میدجان و انتصاب دکتر بوستانی در دانشگاه آزاد یاسوج گامی مهم در این راستا ارزیابی شده است.
چیرگی تدریجی زارع بر فضای استان علاوه بر اینها انتقاداتی را در گچساران متوجه تاجگردون کرده است و او را که روزی قدرتی بلامنازع در عرصه استان به نظر می رسید در این روزها ناکام جلوه داده است.
حالا یک سال و نیم تا انتخاباتی باقی مانده است که در آن سوپراستارهای انتخاباتی بویراحمد در آن حاضرند.
اگرچه هنوز اعتقاد بر این است حضور اصلاح طلبان می تواند سرنوشت انتخابات را رقم بزند ولی هر کدام از کاندیداهای یاسوج، می توانند بر بخش مهمی از جامعه تاثیرگذار باشند.
همان گونه که زارع شانس دارد اصلاح طلبان را جذب کند هدایتخواه نیز سعی در مجاب کردن همه اصولگرایان خواهد داشت.
به همان میزان که هدایتخواه به ریزش های زارع روی خوش نشان می دهد، اصلاح طلبان به زارع نزدیک تر می شوند.
هر چقدر سکوت اصلاح طلبان آزاردهنده است، فریادهای اصولگرایان موجب شکاف بین آنها شده است.
همه این نسبت ها در بویرحمد و دنا برقرار است ولی یک اصل را نباید فراموش کرد؛
مردم در بویراحمد همیشه کسی را انتخاب می کنند که کمتر کسی فکرش را می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین نظری
Iran, Islamic Republic of
اقای عکاشه اظهار نظرت در خصوص بویراحمد ابکی وغیرکارشناسی است دیگه ادامه نده
علی
Iran, Islamic Republic of
لیست اسامی کاندیدای آتی بویراحمد که احتمال دارند با هم اءتلاف کنند.
بویراحمد ( ب=بهرامی ، و= وکیلی ، ی= یزدان منش ، ر= روشنفکر ، ا= ارجمند ، ح= حسن زاده ، م= مندنی پور، د= دهرابپور)
ذذ
Iran, Islamic Republic of
اقای بهنام بوستانی را پناه گذاشت بدان
تهران جنت
Iran, Islamic Republic of
مهندس موسوی فردی یکرو؛منطقی؛شجاع و... می باشد که وجودشان برای استان نعمت است امیدواریم انشالله ضمینه هنوز ایشان در عرصه نمایندگی استان فراهم گردد.
همکار دکتر
Iran, Islamic Republic of
رای من، دکتر کیان دهراب پور
ع-مردانی
Iran, Islamic Republic of
بهنام عزیز موضوع تحلیل را خوب انتخاب کرده ای اما در متن و بدنه ی تحلیل، موضوع را بدرستی نشکافته و از بیان مصلحت انتخاب بد از میان بدتر گروه اصلاحات در حوزه های بویراحمد و دنا در انتخابات گذشته غافل مانده ای .مصلحتی که دیگر موضوعیت نداشته و تکرارش نیز بخاطر تغییر شرایط منطقه ای و ملی در انتخابات آینده غیر ممکن است.آنهم شاید به جهت اینکه تفکر و نگرش اصلاحاتی بعد از آنهمه فراز و فرود راه خود را پیدا کرده و دیگر اسیر رنگ و لعاب نمی شود . لذا شک نداشته باشید که به حول قوه ی الهی تفکر و نگرش اصلاحاتی با کوله باری از تجربه و تدبیر ، در راستای تعالی و توسعه ی منطقه و کشور هر شرایطی راه درست را انتخاب نموده و دیگر مجبور نخواهد شد از میان بد و بد تر انتخاب کند.هرگز
یار ان
Iran, Islamic Republic of
اصلا این طور نیست برادر من !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امین
Iran, Islamic Republic of
تبلیغات شبانه روزی از هم اکنون شروع شده ،شعارهای گذشته یادتان نرود !!!
خرزوخان
Iran, Islamic Republic of
عزيزم دلم عجله نكن انتخابات دو قطبي هست يك قطب دكتر هدايت خواه و يك قطب اصلاح طلبان يعني موسوي يا مندني پور يا بهرامي شك نكن كه زارع در حوزه بويراحمد به تاريخ خواهد پيوست
هيچ جريان سياسي حاضر نيست روي زارع حساب باز كنند چون داري موضع سياسي خيلي متزلزل هست و به عبارت راسا تر ايشان سياس نيستند ونمي تواند مسائل سياسي را تجزيه و تحليل كند
ديدگاه تكراري نيست شايد بينائي حضرتعالي مشك ل داشته باشد در هر صورت دوست داري منعكس كن و دوست نداري منعكس نكن
علی
Iran, Islamic Republic of
کاندیدای ائتلافی آیند بویراحمد
بویراحمد= ( ب= بهرامی ، و= وکیلی ، ی= یزدان منش ، ر= روشنفکر ، ا= ارجمند ، ح= حسن زاده ، م= مندنی پور ، د= دهرابپور)
علی
Iran, Islamic Republic of
رای من به زریر حسن زاده
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
با توجه به عملکرد زارع و حمایت ایشون از میلی منفرد و نجفی من به عنوان یک اصلاحطلب حامی کروبی رای خودم به ایشون میدم.
رضا
Iran, Islamic Republic of
بابا من تعجب مي كنم. تقلب تا كجا؟؟
كاملا مشخصه همه نظرات و ديدگاه توسط يك نفر كه البته بنده خدا 3بارهم با يك اسم نوشته است.
بنابراني اين كامنت ها اصلا ملاك نيست.فقط بستگي به ميزان بيكاري افراد داره. ببخشيد من بيشتر از اين بيكار نيستم
عشايري
Iran, Islamic Republic of
.ر فقط دنبال منفعت خودش بود اگر ا. اجازه نشر اين كامنت را بدهد و نشان داد بهش بگيد خرمايي كه خوردي هسته اش توي جيب ماست خدا خواست كه بهتر شناخته بشوي مردم زبان را كار ندارند زود شناخته شدي
دنا
Iran, Islamic Republic of
برادر اکاشه کاملا از اوضاع سیاسی بویراحمد بی خبری
Iran, Islamic Republic of
هیچکدامشون در حد واندازه مجلس نیستند
مصطفي عليزاده
Iran, Islamic Republic of
. از اصلاح طلبان به خاطر محبوبيتشان نترسد و آنها را رد طلاحيت نکند بدون شک کرسي نمايندگي مردم بويراحمد و دنا در مجلس متعلق به قطب سيد باقر موسوي است.
خته بگر که اومم
Iran, Islamic Republic of
ما نماینده مردمی مث حاج زارع میخواهیم وسلام
شکاک
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید اجماع اصلاحطلبان بالحاظ شرایط ردصلاحیت قطعافیمابین بهرامی وغریبپور است .این خط وباز هم این خط////بدون نشانه
ناصر
Iran, Islamic Republic of
بهنام جان خیلی سعی داری تحلیل گرنشان دهی ولی پایه تحلیل اطلاعات میباشد که متاسفانه شما باان فاصله داری انچه واضح است اینکه زارع دربین اصلاح طلبها هیچ شانسی ندارد یک قطب انتخابات بویراحمد دکترهدایتخواه میباشد وقطب دیگر یکی از اصلاح طلبهای صاحب نام میباشدبه نظرمن ان هم وکیلی است درصورتی که بپذیرد درصورتی که نپذیرد غریب پور یا مندنی پور میباشد
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
مدیر قبلی کمیته امداد هم میآید.
+ -
Iran, Islamic Republic of
بابا آقای عکاشه. کار تو فقط تبلیغات برای زارعیه! بابا چرا نمیخوای بپذیری زارعی تموم شده؟ یه سری به مردم بزن.
=====
Iran, Islamic Republic of
رقابت بین اصولگرایان به رهبری هدایت خواه از یک طرف که همیشه رای سنتی خود را دارند و اصلاح طلباست که فعلا بدون رهبر هستن. زارعی داره از آب گل آلود ماهی میگیره. اگر اصلاج طلبا یه گزینه موجه معرفی کنند بدون شک با اختلاف برنده اند. زارعی این وسط پایگاه سیاسی و مردمی نداره. فقط داره از خلاء اصلاج طلبا استفاده میکنه.
ايثارگر
Iran, Islamic Republic of
اشتباهى كه برادران نظر دهنده دارند اين كه مردم به چهرههاى سوخته راى نخواهند دادحتمآ چهره جديدى ازنسل ايثارگران كه بتواند خارج ازگود جريانهاى ناكارآمد موجود ، مشكلات دوشهرستان راباجديت پيگرى وحل كند راى خواهند داد
لوداب سيتي
Iran, Islamic Republic of
هم يينه دونم كه زارع من تربه وش نيكنه سر بنه راحت بخوسه كه قبولي در كار ني
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
راه برون رفت وپیشرفت استان انتخاب سه نماینده قوی آقایان تاجگردون سیدباقرموسوی وموحد میباشد مردم باید ازاین سه نفر خواهش کنن بیان تو صحنه انتخابات باتشکر از مردم فهیم استان
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
آقای عکاشه ببین عزیز من تو به نظر خودت یه تحلیلگر هستی درست ما هم قبول داریم همه تحلیلگر هستند حتی یه فرد غیر عادی....ولی اونی که تو هر زمینه ای نقد و بررسی میکنه و خیلی هم مسلط است به این میگن کارشناس مساییل ......به نظر من شما از زیر و بم سیاست اطلاعی نداری که این متن مسخره رو زدی....من از شما یه سوال دارم....عملکرد اصلاح طلبان و اصولگرایان از نظر جامعه چه جور تحلیل میکنید..در ضمن قابلیت های این دو حزب توانمند و محبوب رو بررسی کنید.....آقای دکتر هدایتخواه محبوبیت خاص خودشه رو داره و آقای دکتر وکیلی و مهندس غریب پور مهندس موسوی و مهندس بهرامی که دیگر از محبوبیت خاصی برخوردارن حتی در سطح کشور .....من یه سوال دیگه هم بپرسم.....در زمان اصولگرایان که قدرت داشتن و آقای رییس جمهور وقت خودشونو هم بهشون دادن آیا توانستند که یک بویر احمدی رو در تهران مطرح نمایند که در سطح کشور باشه.......جواب رو حتما بدید.......اگر میبینی آقایان اصلاح طلب هم استانی در کشور قدرت دارن این از لیاقت این افراد بوده که تنگ نظر نیستند...آقای مهندس عکاشه منطقی بیان کن که مخاطب داشته باشی نه انتقاد کننده.....با ارزوی سر بلندی و پیروزی برای همه شما هم استانی های عزیز بویژه مردان بزرگ بویر احمدی در پایتخت....
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارعی
ظریف
Iran, Islamic Republic of
برای نمایندگی در مجلس دیگر چاره ای نداریم مگر اینکه باید یه بسراغ انسانهایی با قابلیت بسیار بالا برویم . انسانهای توانمندی که هم در منطقه در ابعاد مدیریتی خوب درخشیده اند هم در سطح ملی یک مدیریت موفق را به منصه ظهور رسانده باشند . چون نماینده ای به این نیست فقط بتواند خوب حرف بزند یا با حضور در مراسم فاتحه خوانی به تعهدات اخلاقی خود در مقابل مردم پاسخ دهدبلکه یک نماینده باید ضمن تسلط بر چند و چون های مدیریتی در منطقه آنهم با ویژه گیهای خاص قبیله ای ، بتواند با زعما و بزرگان مملکت ارتباط برقرار نماید . درست است که کار مجلس قانون گذاری است . درست است که نمایندگان باید بیشتر وقت خود را صرف قانون گذاری و رفع مشکلات قانونی کنند اما در مجلس ما وظیفه ی یک نماینده سوای قانون گذاری سمت و سوی دیگری پیدا کرده است بدین معنا که یک نماینده مضاف بر قانون گذاری باید تجربه ی کافی و وافی مدیریتی داشته با بحث بودجه و اعتبارات ملی و منطقه ای نیز کاملا آشنا باشد.باید بتواند با تحلیل آمار و ارقام خوب تجزیه وتحلیل کرده و مهندسی فکر نماید و کارشناسانه ارائه ی طریق دهد و در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی اقتصادی و فرهنگی نیز کاملا صاحب نظر باشد .
محسن
United States
من به هیچ عنوان بهرامی را اصلاحاتی نمیدانم چون که در دور اول انتخابات به آقای هدایتخواداده است. گر خواهی یک دل و یک رنگ مانی قالی از چند رنگ بودن زیر پا افتاده است
تيرتاجی
Iran, Islamic Republic of
درودبرتاجگردون وهدايتخواه
حامی قبلی
Iran, Islamic Republic of
.در عرصه سیاسی و تامین مطالبات دوستان ...و بد عمل کرد و هرگز در این راستا موفق نخواهد گردید متاسفانه در وعده و عید و عمل خیلی متضاد رفتار کرده خدایی افراد کثیری منسجم بودیم که در طی چند سال با دل و جان چه روحی و چه مالی از ایشان حمایت جانانه کردیم ولی در این وضعیت کنونی بیش از آن تعداد متحد رویه شدیم که به مخالف ایشان حمایت کنیم و مطمئن باشید نه تنها آرایی به سبد ایشان واریز نگردیید بلکه ریزش قابل توجهی دارد خصوصا مردم گرمسیری حوزه کهگیلویه مقیم یاسوج در این مدت سوگند یاد کردند در صورتی که ..مطالباتشان را بر آورده نکندبا ندامت و پشیمانی از گذشته از این مسیر بی اساس و پایه برمیگردند و انشالله زمینه جبران وجود خواهد داشت که .و یاران دور و رش باید خوب متوجه باشند که جایی برای جولان دادن دیگر نخواهند داشت
پیشنهاد
Iran, Islamic Republic of
عکاشه یه جوری تحلیل کن که اگه غیراززارعی کسی رای اورد روت بشه براش مطلب بزنی
ع- مردانی
Iran, Islamic Republic of
منش و رفتار آقای.ک نماینده خوب را دارد نه تجربه و توان لازم را ..اصل یک انتخاب از میان بد و بد تر بود. درصد بالایی از آرای ریخته به صندوق با نام زارع بواقع یک "نه" بزرگ به هدایت خواه بود.این را خود زارع هم می داند. بنابراین او باید ممنون آقای هدایت خواه باشد. بهر تقدیر 2 سال و اندی از دوره ی نمایندگی زارع می گذرد و عملکرد .. در همه ابعاد کاری در خور توجه نیست .مردم بویراحمد و دنا عمدتا از وی ناراضی ند.چون او نتوانسته است در عرصه ی مدیریتی خوب ظاهر شود. حرف هایش تکراری ، قول و وعدهایش سرکاری .قطع یقین آقای .حداقل برای کسب رضایت مردمی و پیروزی در انتخابات آتی دوست دارد کاری کند که ماندگار باشد. دوست دارد لا اقل چون تاجگردون نقل هر محفل گردد و وردی شود بر زبان خاص و عام و کاری کند کارستان، بطوری که از او به نیکی یاد کنند و افتخاری شود برای آینده. اما شرط و لازمه ی همه اینها ،هیمنه ،توانمندی و قابلیت کاری است که در قالب وجودی آقای .بسراغ نمی رود .چون جنس او از جنس نمایندگی نیست
یاس
Iran, Islamic Republic of
اقای روشنفگر از نیروهای اصولگراست/با اصلاح طلبان متحد نمی شود
سرهنگ
Iran, Islamic Republic of
زار ع بروه کشکلشه بسایه.ابرویمان رابرد .تن خدا عکاشه توکه پیش زارعی یه متن سیش بنویس تا دوره بعدی که دکتراستان.ستارخان بره مجلس.بخونه مثلاگزارشی ازمرگ میر وزاد وولد دراستان وتعداد خودروهای استان ومشارکت انهادرستادش.واندازه سر گپش وتعداد مغازههای جمعه بازار.
جهان اباد
Iran, Islamic Republic of
..د اگه باز هدایت خواه بیاید.
Iran, Islamic Republic of
واقع بینانه نظر دهید برای برون رفت استان از مشکلات به کسانی که توانای دفاع ازحقوق استان در مقابل سایر نمایندگان استانها رادارند رای دهید به نظر مرسد اقایان تاجگردون . هدایت خوا.لاهوتی توانای این کار را دارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدایی کی میتونه بهتر از هدایت خواه باشه برای حضور پر افتخار و فعال در مجلس.......
Iran, Islamic Republic of
جناب نویسنده مردم ما آدم خوب می خواهند کاری به حزب و جناح ندارند
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1