تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۰۵
کد مطلب : ۵۸۱۹۰

در صورت بی‌توجهی مشکلات مادوان امنیتی می‌شود

۴
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راهی جز الحاق روستاهای اقماری به شهر یاسوج نداریم.
سید موسی خادمی در نشست بررسی مشکلات شهر مادوان که با حضور اعضای شورای اسلامی این شهر، شهردار مادوان، معاون عمرانی استاندار و تعدادی از مدیران‌کل استانی در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: امروز و برای چندمین بار مشکلات شهر مادوان را با حضور مسئولان و با حضور در مناطق مختلف این شهر مرور کردیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این شهر دچار مشکلات حاد پایه‌ای و سنگینی شده است که اگر امروز برای آن چاره‌ای نیندیشیم فردا بسیار دیر خواهد بود.
خادمی افزود: کاملا مشخص است که اتفاقی در حاشیه شهر یاسوج افتاده و غیر قابل کنترل است و این موضوع بدون برنامه‌ریزی تاکنون ادامه داشته است.
مسئول ارشد استانی تصریح کرد: مشکلات فرهنگی امروز باعث ایجاد معضلات اجتماعی در این شهر شده و دیری نخواهد پایید که تبدیل به معضل امنیتی خواهد شد.
وی تصریح کرد: اگر جلوی این مشکلات را نگیریم در آینده با پدیده‌هایی روبرو خواهیم شد که به ضرر همه از جمله مردم و مسئولان خواهد بود.
این مسئول با بیان سابقه‌ای از این شهر و اظهار این سخن که ابتدا این منطقه قرار نبود شهر شود و به یکباره شهر شد و امروز مشکلات زیادی به ارث مانده است، تصریح کرد: شهر شدن ویژگی‌های خاص خود را دارد در حالی که مادوان فاقد این ویژگی‌ها بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر این که از اکنون باید به دنبال مدل ویژه‌ای برای مادوان باشیم، خاطرنشان کرد: به این نکته رسیده‌ایم که باید یاسوج و روستاهای اطراف آن را یکپارچه ببینیم.
خادمی این گونه وضعیتی را برای مناطقی چون مادوان همچون جزایری جداگانه دانست و افزود: آماده برنامه‌ریزی جامع برای وضعیت کنونی شهر مادوان هستیم.
***
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع خانواده شهید ساکن مادوان:
بالاترین درجه خدمت یک مدیر حضور در میان خانواده شهیدان است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع خانواده شهید ساکن مادوان گفت: بالاترین درجه خدمت یک مدیر حضور در میان خانواده شهیدان است.

سید موسی خادمی در حاشیه بازدید خود از شهر مادوان و بررسی مشکلات این شهر در منزل پدر شهید علی آیار حاضر شد و از نزدیک خانواده این شهید والامقام را مورد تفقد قرار داد.
سید موسی خادمی در بدو ورود به منزل این شهید والامقام از وضعیت زندگی والدین این شهید سؤالاتی پرسید و از مسئولان بنیاد شهید و همچنین سید محمد داربام، مسئول رسیدگی به امور ایثارگران استانداری خواست تا مشکلات خانواده این شهید را پی‌گیری کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اظهار این سخن که بالاترین افتخار را برای خود حضور در جمعه خانواده شهدا و ایثارگران می‌دانم، تصریح کرد: برای هر مسئولی در نظام جمهوری اسلامی از این بهتر و بالاتر نیست که توفیق حضور در میان خانواده شهدا را داشته باشد و مشکلات آن‌ها ر‌ا پی‌گیری کند.
وی از عزم خود و همکارانش در استانداری برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری گفت و افزود: اگر کاری هم نتوانیم برای آن‌ها انجام دهیم اما همین که در محفل نورانی آن‌ها حاضر می‌شویم برای خدمت هر چه بهتر و بیشتر به مردم نیرو و توان می‌گیریم.
در این دیدار پدر شهید آیار با قدردانی از استاندار به خاطر پی‌گیری مشکلات مردم منطقه مادوان گفت: ما نیز به مسئولانی که خانواده شهدا را از یاد نبرده‌اند افتخار می‌کنیم.
پدر شهید آیار با قدردانی از این اقدام استاندار کهگیلویه و بویراحمد از خدمات بنیاد شهید و توجه آن‌ها به مشکلات خانواده‌های ایثارگر قدردانی کرد.
***
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:
مشکل اصلی توسعه مدارس «مادوان» نبود زمین است
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکل اصلی برای توسعه و ساخت مدارس و فضاهای آموزشی در مادوان نبود زمین است.

هادی زارع‌پور امشب در نشست بررسی مشکلات شهر مادوان که به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مسئولان استانی و محلی برگزار شد، اظهار کرد: شخصا در منطقه مادوان همه قسمت‌های آن را برای ساخت فضاهای جدید آموزشی و توسعه آن‌ها مورد بازدید قرار دادم.
وی با بیان این‌که در مادوان سفلی از نظر اماکن آموزشی مشکل کمتری داریم و بیشتر مشکلات ما در مادوان علیا است، تصریح کرد: در شورای آموزش و پرورش به ریاست استاندار، شورای معاونین آموزش و پرورش استان و در کمیته فرهنگی اجتماعی استانداری این موضوع را به کرات مطرح کرده‌ام که این شهر با این جمعیتی که همواره رو به افزایش است، مشکلات فضای آموزشی دارد.
زارع‌پور ادامه داد: برای این که فضای آموزشی جدیدی در این شهر ساخته شود، لازم است که طرح جامع تفصیلی این شهر را داشته باشیم و این طرح در اختیار آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس قرار گیرد تا بتوانیم اقدامی در این خصوص انجام دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از سازمان نوسازی مدارس به عنوان بهره‌بردار یاد کرد و گفت: اگر درصدد ساخت مدرسه و فضای آموزشی باشیم این سازمان آمادگی دارد به شرط این که زمین برای ساخت و ساز آماده باشد.
این مسئول ارشد آموزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین دو دستگاه آموزش و پرورش و راه و شهرسازی خبر داد و گفت: قرار شده که اداره راه و شهرسازی زمین برای ساخت و ساز در اختیار ما قرار دهد.
زارع‌پور از آمادگی آموزش و پرورش برای ایجاد مدارس در فضاهای استیجاری خبر داد و گفت: هر چند که برخی از این فضاها استاندارد نیستند و کاربری مسکونی دارند ولی ما برای رفع مشکلات مردم و دانش‌آموزان مادوانی آماده توسعه مدارس در فضاهای استیجاری هستیم.
***

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
پیش‌بینی دو طرح جداگانه برای خروج شهر مادوان از بلاتکلیفی
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیش‌بینی دو طرح برای خروج مادوان از بلاتکلیفی خبر داد.
پژمان نیک‌اقبالی امشب در نشست بررسی مشکلات شهر مادوان که به ریاست استاندار و با حضور تعدادی از اعضای شورای اداری استان و شهردار و شورای اسلامی شهر مادوان برگزار شد، اظهار کرد: این که مشکلات گذشته را واکاوی کنیم که چرا مادوان شهر شد، دردی از مشکلات این منطقه و مردم آن دوا نخواهد کرد.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این شهر از سال 86 و در یک تصمیم عجولانه تبدیل به شهر شد بدون اینکه زیرساختی برای تبدیل به شهر شدن داشته باشد، مگر یک خیابان اصلی که از وسط این شهر می‌گذرد.
وی با بیان اینکه در آینده و ده سال دیگر اگر این وضعیت ادامه داشته باشد همه باید فقط برای یک مشکل این شهر چاره‌جویی کنند، گفت: چند سال دیگر با این رشد حاشیه‌نشینی و مهاجرپذیری که مادوان دارد جاده دسترسی یاسوج به سی‌سخت که از دل این شهر می‌گذرد بر اثر ترافیک قفل می‌شود و آن روز است که مسئولان با مشکل بزرگی روبرو خواهند شد.
نیک‌اقبالی در ادامه اظهارات خود در جمع مسئولان استانی و مسئولان شهر مادوان تصریح کرد: مشکل بزرگ این شهر این است که حتی یک متر فضای سبز هم در آن وجود ندارد و در شهری که اکنون 16 هزار نفر جمعیت دارد به غیر از چند درخت گردو که مردم در کنار خانه‌های خود کاشته‌اند، هیچ فضای سبزی دیده نمی‌شود.
وی بیشتر مراجعه‌کنندگان به استانداری در میان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را مردم مادوان نام برد و افزود: این‌قدر مشکلات در این شهر وجود دارد که نمی‌دانیم از کجا و در مورد چه مشکلی سخن بگوییم.
نیک‌اقبالی چاره‌اندیشی برای وضعیت کنونی مادوان را وظیفه همه مسئولان دانست و گفت: اکنون باید این شهر را از بلاتکلیفی نجات دهیم که دو حالت دارد، اول اینکه مناطقی مانند مهریان و بلهزار را به آن اضافه کنیم و شهر بماند و دوم اینکه همگی به یاسوج الحاق شوند که مشاور در حال حاضر در حال طراحی است.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تنها با اعتبارات دولتی نمی‌توان مشکلات مادوان را برطرف کرد، خاطرنشان کرد: برای مثال در بحث مدرسه‌سازی باید مردم پای کار آمده و زمین را تأمین کنند و در ساختن مادوان برای برون‌رفت از این مشکلات دولت را در عمل همراهی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

برق
Iran, Islamic Republic of
وضعیت برقش واقعا زجر دهنده است .خیابان سیدالشهدا فرعی 10نوسان دارد مهندس یوسفی شخصا تشریف آوردن چون انسان پای کاری است نمیشه ایراد بیخود گرفت اما انتضار داریم رسیدگی فرمایند سپاسگزارم
یک تحلیل گر سیاسی
Iran, Islamic Republic of
وجود دوطرح جداگانه همزمان برای مادوان یعنی سوئ مدیریت.هیچ کدامش هم به سرانجام نمیرسد.
مادوان/برق
Iran, Islamic Republic of
اقای یوسفی که مهندس نیست و مدرکش مدیریت هست بعدش جناب یوسفی تا الان فقط وعده الکی داده و مشکلات نه مادوان بلکه هیچ جای شهر را برطرف نکرده متاسفانه....هر جای این شهر بری از شهرکهای امام حسین ع و علی و جهاد و دولت اباد ورجا ها و مرکز شهر همه و همه مشکل دارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
با سلام . با روزی 2 ساعت آب کدوم مشکل حل می شه ؟ خرید و فروش مواد مخدر در هر کوچه ای هم آزاد ولی یکی نیست اینها را جمع کنه نمی دونم واقعا مسئولین این رو نمی دونن یا ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1