تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۵۷۷۵۸

بی‌تدبیری بلای جان گردشگری یاسوج

۵
۰
کبنا ؛سید امین صداقتی نیا

با توجه به فرا رسیدن تعطیلات عید سعید فطر و ادغام آن با تعطیلات آخر هفته شاهد هجوم گردشگران و مسافرانی از دیگر استان های کشور به شهر یاسوج هستیم.
صنعت گردشگری امروز به یکی از صنعت‌های پر درآمد در دنیا است و هر روز با برنامه‌ریزهای دقیق و متنوع شهرهای مختلف دنیا و ایران  در راستای جذب گردشگر  تلاش و اقدامات لازم انجام می‌دهند. تا از این طریق به اهداف تعیین شده خود برسند.
اما در استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه در شهر یاسوج  که لقب پایتخت طبیعت ایران را با خود به یدک می‌کشد با مشکلات عدیده‌ای در بحث زیرساخت‌ها روبرو است.

 به همین منظور مطالبی را متذکر می‌شوم؛

1-

در واقع ما نیازی به تبلیغات، ایجاد بسترها و زمینه سازی برای جذب گردشگر از راه های مختلف نداریم، بلکه کافیست گردشگری یک بار به شهر ما بیاید تا برای همیشه خاطره ساعت ها بلاتکلیفی در ترافیک های چند ده متری و نه چندصدمتری، سرویس های بهداشتی مخروبه و انگشت شمار و بعضا قفل شده، جای خالی اکیپ های خدمات اضطراری و از همه مهم تر نبود مرجعی پاسخگو برای مشکلات و دغدغه های مسافران را به ذهن سپرده و دیگر هوس آمدن به پایتخت طبیعت ایران زمین را در سر نپروراند همانطور که برخی از این گردشگران صراحتا اعلام کرده که دیگر به این شهر نمی آیند!!
2-
این روزها نیروی انتظامی جور دیگر نهادها را به دوش می کشد

در روزهای اخیر و با وجود خیل کم سابقه و شاید بتوان گفت بی سابقه حضور گردشگر در شهر یاسوج تنها نهادی که به صورت شبانه روزی و فراتر از حوزه اختیارات و وظایف خود در امر اطلاع رسانی، راهنمایی مسافران و تامین نظم و امنیت شهری دخیل بوده نیروی انتظامی بود که اگر سری به اماکن تفریحی و گردشگری مملو از جمعیت شهر یاسوج بزنید تنها نهادی که حضور دارد نیروی انتظامی می باشد و خبری از دیگر نهادهای خدمات رسان به جز چند نظافتچی نیست.
اکنون که شهر یاسوج و پایتخت طبیعت ایران وارد فاز جدیدی از گردشگری شده شاهد عدم استفاده بهینه از این فرصت و خدمات رسانی نامطلوب به مسافران و گردشگران هستیم.
3-
عدم توجه مسئولانی به فرصت های گردشگری در شهر یاسوج

در آخرین جلسه شورای اداری استان که چند روز پیش در شهر یاسوج برگزار شد به روزهای پیش رو و فرصت های گردشگری در شهر یاسوج و جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی  کوچکترین اشاره ای نشد و از آن دسته از مدیران هم که با گوشی تلفن همراه خود را سرگرم کرده بودند این روزها خبری نیست هرچند باز هم خبرنگاران را متهم می کنند که شما با این اخبار و گزارشات با آبروی دیگران و مسئولان بازی می کنید و در واقع همان مسئولانی که امروز جایشان خالیست و اکنون معلوم نیست در کدام شهر کشور و با خانواده محترم به عنوان گردشگر حضور دارند.
4-
با توجه به اهمیت و نقش صنعت گردشگری به عنوان سومین صنعت بزرگ دنیا و نبود زیرساخت ها و ایجاد رضایتمندی برای گردشگران در شهر یاسوج باید کمی به حال خودمان تاسف خورد که چنین فرصت هایی را این گونه و به همین راحتی از دست می دهیم.
جذب یک گردشگر به نوبه خود کاری همگانی است که باید همه مردم شهر و استان در انجام آن دخیل باشند ولی این روزها که آن کسی که باید مسئول باشد و حضور ندارد نباید انتظار زیادی از دیگر مردم داشت.
خطاب به آن مدیران موبایلی باید گفت که ما خبرنگاران امروز هستیم ولی شما کجایید؟ و امروز که روز حق الناس و خدمت رسانی به مردم و لبیک به فرمان رهبری و مدیریت جهادیست، کجایید آقایان؟
5-
جای خالی بازار و فروشگاه های معتبر مواد غذایی در پارک های محل اسکان

هجوم گردشگران به شهر یاسوج و جای خالی بازاری مناسب برای ارائه انواع محصولات اعم از مواد خوراکی و سوغاتی و دیگر محصولات مشهود بوده تا جاییکه گردشگران و مسافران برای خرید کوچکترین نیازهای خود مجبور به طی مسافت و عزیمت به مرکز شهر برای رفع مایحتاج خود هستند و این درحالیست که برخی مراکز فروش کالا و مواد غذایی که در این پارک ها مستقر هستند بدون نظارت بهداشتی و قیمت مشغول فعالیت بوده که برخی نارضایتی ها را برای مراجعین به وجود آورده هرچند اغذیه فروشی های نامعتبری نیز در سطح این پارک ها مشاهده می شود.
6-
قفل های بر سردر درمانگاه های شبانه روزی یاسوج

درمانگاه‌های شبانه روزی که قفل بی مسئولیتی مدیران بر آن ها زده شد عامل دیگری برای نارضایتی گردشگران بوده که تا حد زیادی بار سلامت و درمان مسافران و گردشگران را بر دوش اورژانس ها و بیمارستان هایی انداخته که نمی توان این روزها و شب ها از زحمات آن ها چشم پوشی کرد.
7-

آیااعضای شورای اسلامی شهر  به تماشای مسافرانی رفته اند که به دنبال مکان‌ دستشویی هستند؟ و یا صف‌های طولانی همین مکان‌ها را دیده‌اند؟

آیا اعضای شورای شهر و شهرداری در پارک آبشار و سایر پارک‌ها کار خاصی جز عوارض گرفتن دارند؟

آیا اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج تا به حال به تماشای مسیر میدان معلم تا بیمارستان امام سجاد(ع) نشسته‌اند که ببیند چه ترافیکی وجود دارد و آمبولانس حامل بیمار چگونه مسیر تا بیمارستان را باید در طول یک ساعت برود.

اما سخن پایانی اینکه؛ جناب آقای مسئولان محترم، به جای پیامک بازی با گوشی های موبایلتان در جلسات رسمی و اداری بهتر است فکری به حال این روزها و فرار سرمایه و فرصت های اشتغال از شهر و دیارتان کنید و این بار دنبال مقصر نباشید و کمی به خود بیایید و با آسیب شناسی این روزها به فکر تعطیلات آخر تابستان برای رضایتمندی و ارائه هرچه بهتر خدمات به مسافران و گردشگران پایتخت طبیعت ایران و نهایت استفاده از فرصت های اشتغال زایی پیش رو باشید.

* همه عکس‌های زیر تا قبل از ساعت 2 بامداد گرفته شده است./بشارنیوز


نام شما

آدرس ايميل شما

بی طرف
Iran, Islamic Republic of
واقعا شهر یاسوج از بی تدبیری در خصوص حداقل احداث چند باب توالت رنج مبرد وباعث نارضایتی گردشگران بوده است
حقیقت استان
Iran, Islamic Republic of
اداره گردشگرتعطیل هست.
شهرداری
Iran, Islamic Republic of
اقای مدیر از اداره گردشگری چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟
آشنا
Iran, Islamic Republic of
بیکفایتی مسئولان در این زمینه بر همه آشکار است . بارها تکرار شده ، می شود و خواهد شد
منصف
Iran, Islamic Republic of
طبق قوانین ومقررات کشور عرضه خدمات به گردشگران در شهرها بعهده شرداریها می باشد
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1