تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۵۵۹۱۴

اظهارات هنرمندان استان در خصوص اعتبارات فرهنگی

۱
۰
کبنا ؛ 
هیچ رسانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد دغدغه شعر ندارد
رئیس انجمن شعر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اثری از اشعار بومی استان در رسانه‌ها نیست و باید گفت هیچ رسانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد دغدغه شعر ندارد.
فریدون هاشمی اظهار کرد: در حالی که درصد نشر کتاب در کشور بسیار بالاست اما در استان ما درصد پایینی را به نسبت کشور به خود اختصاص داده‌ایم.
وی با انتقاد از این که حداقل رسانه‌های استان باید به کمک حوزه شعر بیایند از رویکرد رسانه‌ها و مطبوعات نسبت به حوزه شعر انتقاد کرد.
رئیس انجمن شعر استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اثری از شعر در رسانه‌های استان نمی‌بینیم  و باید گفت هیچ رسانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد دغدغه شعر ندارد.
هاشمی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در این خصوص گفت: صدا و سیمای استان اصلا کاری به شعر ندارد.
هاشمی تصریح کرد: تا هنگامی که مسئولان استان ما نسبت به هنر و فرهنگ تغییر رویکرد ندهند همین اوضاع را در فرهنگ و اقتصاد خواهیم داشت چرا که بنا به فرموده رهبری اقتصاد و فرهنگ لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
رئیس انجمن شعر استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از وضعیت بودجه‌های عمرانی نسبت به بودجه فرهنگی گفت: در کل حوزه فرهنگ به اندازه یک پروژه عمرانی در کشور و استان ما در خصوص اعتبارات بها داده نمی‌شود.
***
رئیس انجمن عکاسان دنا:
جایگاه هنر در کهگیلویه و بویراحمد با تکیه بر اعتبارات مصوب تکان نمی‌خورد
رئیس انجمن عکاسان دنا گفت: باید برای ارتقای جایگاه هنر در کهگیلویه و بویراحمد به دنبال اعتباراتی خارج از دایره اعتبارات دولتی بود چرا که این جایگاه با تکیه بر اعتبارات مصوب تکان نمی‌خورد.
حسن غفاری اظهار کرد: اکنون وظیفه همه از جمله مطبوعات و رسانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد است که به فکر ارتقای جایگاه هنر و فرهنگ استان باشند.
وی با انتقاد از نوعی کم کاری توسط رسانه‌ها برای کمک به بخش هنر و فرهنگ گفت: شنیده‌ام که استان ما تعداد 150 خبرنگار رسمی دارد بنابراین نباید در هیچ زمینه‌ای از توسعه به خصوص در حوزه فرهنگ عقب‌ماندگی داشته باشیم.
رئیس انجمن عکاسان دنا و عکاس برجسته کشوری با بیان این که اعتبارات فرهنگ و هنر آن‌گونه که شنیده‌ام در استان چیزی حدود 600 میلیون تومان است، گفت: با این 600 میلیون تومان دو اثر فاخر هم نمی‌توان تولید کرد.
غفاری ادامه داد: مدیران دستگاه‌های فرهنگی باید اعتبارت حوزه فرهنگ را از جاهای دیگر پی‌گیری کنند و تنها به فکر اعتبارات و بودجه‌های مصوب نباشند چرا که این پول‌های ناچیز جوابگوی مشکلات نیست.
هنرمند برجسته کهگیلویه و بویراحمدی با انتقاد از این که در استان صورت هنر را گرفته‌ایم و سیرت آن را به حال خود رها کرده‌ایم، پرداختن به کارهای ریشه‌ای از جمله آموزش‌ها را مهم‌ترین نیازها در این بخش دانست.
وی با انتقاد از رویکردی که در شورای فرهنگ عمومی نسبت به استفاده از نظرات و پیشنهادات هنرمندان به عنوان مشاور وجود دارد، گفت: بهتر است در جلسات این چنینی از هنرمندان مرتبط دعوت کنند تا با استفاده از نظرات و مشاوره‌های هنری برای رفع معضلات جامعه تصمیم‌گیری کنند.
رئیس انجمن عکاسان دنا بحران هویتی را دردی بزرگ برای هر جامعه دانست و گفت: به خوبی مشاهده می‌کنیم که در زبان به عنوان اولین و مهم‌ترین داشته فرهنگی یک ملت و قوم در استان ما لهجه لری رو به فراموشی است که باید برای حفظ آن به کمک دستگاه‌های فرهنگی رفت.
***
اعتبارات تئاتر ساخت دو کیلومتر جاده در کشورهم نمی‌شود
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات حوزه هنری و فرهنگ کشور به قدری است که بودجه سالانه تئاتر کشور اندازه 2 کیلومتر جاده‌سازی هم نیست.
رضا گشتاسب  اظهار کرد: وضعیت اعتبارات هنر در کشور چندان مطلوب نیست که این اوضاع نامناسب در استان‌های محروم بیش از همه جا مشهود است.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این وضعیت به گونه‌ای است که تنها اعتبارات تئاتر کشور به اندازه ساخت دو کیلومتر جاده در کشور هم نمی‌شود.
این کارگردان و نویسنده برجسته تئاتر کشور گفت: در استان‌های دیگر در هر روز از سال یک اثر هنری در حوزه تئاتر تولید می‌شود که دلیل آن حمایت برخی از دستگاه‌ها همچون شهرداری است.
گشتاسب گفت: اما در استان کهگیلویه و بویراحمد خبری از این حرف‌ها نیست و به غیر از دستگاه‌های فرهنگی متولی کسی به داد هنر نمی‌رسد.
وی به مشکلات در حوزه هنر استان اشاره کرد و گفت: نبود اعتبارات از یک سو و برخورد نامناسب مسئولان به خصوص در شهرستان‌ها موجب سرخوردگی هنرمندان می‌شود.
گشتاسب کهگیلویه و بویراحمد را یکی از قطب‌های تئاتر کشور ذکر کرد و افزود: کارها و تولیدات فاخری داشته‌ایم که لازم است مسئولان از هنرمندان تئاتر بیشتر حمایت کنند./فارس
نام شما

آدرس ايميل شما

کتاب
Iran, Islamic Republic of
خواسته هنرمندان پول است وبس
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1