تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۵۵۳۶۶

کودک آزاری در مهدکودک‌های استان نداریم

۳
۰
کبنا ؛

معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون حتی یک مورد کودک آزاری در مهد کودک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نداشتیم.kodk

سیدعلیرضا موسوی امجد با بیان مطلب فوق افزود: هفته گذشته به همراه کارشناس، بازرس و حراست سازمان بهزیستی استان تمام مهد کودک‌های استان را بازرسی کردیم.

وی اظهار کرد: در صورتی که از سوی والدین شکایت یا گزارشی مبنی بر وقوع کودک آزاری در مهد کودک‌های استان گزارش شود در اسرع وقت بررسی و پیگیری و با عاملان به شدت برخورد خواهیم کرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تاکنون حتی یک مورد کودک آزاری در مهد کودک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نداشتیم.

موسوی امجد تصریح کرد: حتی در صورتی که اسباب بازی‌ها و وسایل مهدهای کودک استان به کودکان صدمه و آسیبی برسانند پیگیری و بررسی و مهدکودک متخلف را جریمه می‌کنیم.

وی ادامه داد: بازرسی‌ها، نظارت و کنترل ما از مهدهای کودک استان به صورت سرزده است و هر لحظه‌ای که اراده کنیم از هرکدام از آنها که بخواهیم بدون اطلاع قبلی بازدید می‌کنیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد درباره چگونگی گزینش مدیر و مربیان مهدهای کودک خاطرنشان کرد: موسس مهد کودک تمام آزمایشات لازم را انجام می‌دهد و گزینش و استعلام‌های لازم را نیز ما در مورد او انجام خواهیم داد، مسئول فنی مهد کودک نیز تمام این مراحل را پشت سر می‌گذارد اما به کار گرفتن مربی و کودک‌یار به عهده مسئولان مهد کودک است.

در گزینش مربیان مهدهای کودک دخالتی نداریم

موسوی امجد عنوان کرد: ما از موسس مهد کودک می‌خواهیم که مهد کودک باید ستاره دار باشد(یعنی مربی تحصیلکرده داشته باشد، دوره‌های آموزشی فعالیت در مهدکودک را طی کرده باشد، پوشش ، آرایش و سایر امتیازات لازم را داشته باشد) اما دستورالعملی که بتوانیم مربی مهدکودک‌ها را گزینش کنیم نداریم و هم اکنون نیز در انتخاب و به کارگیری و گزینش آنها از لحاظ اخلاقی و سلامت جسمی و روانی دخالتی نداریم.

وی اظهار کرد: مربیان مهد کودک ثابت نیستند به عنوان مثال یک مربی دو سه ماه در یک مهد کودک کار می‌کند و به دلیل استخدام نبودن و نداشتن امنیت شغلی و بیمه کار را رها می‌کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: باید اداره کار و تأمین اجتماعی بر اساس قانون و ساعات کار بر بیمه، حقوق و مزایای مربیان نظارت و کنترل لازم را داشته باشد تا مربیان با خیال راحت‌تر به کار خود ادامه دهند.

موسوی امجد اضافه کرد: بیش از 300 مهد کودک در سطح شهرها و روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد هیچ کدام مجهز به دوربین مدار بسته نیستند چراکه قانونی در این زمینه وجود ندارد، اصلاً مجاز نیستیم که مهدهای کودک را به دوربین‌های مداربسته تجهیز کنیم./ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما

مرشدی
Iran, Islamic Republic of
نظارت شماضعیف ا ست کارشناس شما دررشته برستاری صلاحیت علمی وقانونی لازم بر ای مسولیت امور مهدها راندارد جرا باسخگو نمی باشید
شادان
Iran, Islamic Republic of
سلام وقبولی طاعات خدمت هم استانی های عزیز مامدیران چنانچه ازطرف اولیا کودک ازاری مشاهده کنیم به جدیت پیگیری میکنیم .مادران دوم بچه هاهستیم چه برسدبه اینکه کودک آزاری کنیم .
مربی
Iran, Islamic Republic of
رشته پرستاری چه ربطی به نظارت مهد کودک دارد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1