تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب : ۵۴۰۸۸

شبیخون سیاسی و بازی با سرنوشت مردم

۷۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛علیرضا کفائیkafayi
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
در جلسه روز هفتم تیر هزار و سیصد و شصت پس از قرائت قرآن کریم، شهید بهشتی آغاز به سخن نمود و آخرین جملاتی را که در لحظات قبل از انفجار بر زبان راند این چنین بود: «ما بار دیگر نباید اجازه دهیم استعمارگران برای ما مهره سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به بازی بگیرند. باید تلاش کنیم کسانی را که متعهد به مکتب هستند و سرنوشت مردم را به بازی نمی‌گیرند انتخاب شوند.»
آخرین سخنان شهید بهشتی که با انفجار منافقین کوردل نا‌تمام ماند در همه دوران پس از انقلاب تا به امروز از دغدغه‌های اساسی و یکی از اهداف اصلی نظام محسوب می‌شود.
امروز دغدغه‌های بسیاری داریم و دلواپس بسیار‌تر! اما نمی‌توان از سرنوشت مردم غافل بود و از وظایف بی‌چون و چرای مسئولان در دولت و دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس، حل مشکلات مردم و توجه جدی به سرنوشت آنهاست.
بی‌سبب نیست که تقدیر الهی بر شهادت بهشتی و آن هم به دست اهل نفاق با جملاتی در مورد مردم و سرنوشتشان رقم می‌خورد تا نشانی باشد بر اینکه اهل حق باید به واقع و در حقیقت دلواپس سرنوشت مردم باشند و معلوم کند که در اینصورت یعنی غم مردم خوردن، همانگونه که بهشتی مظلوم گفت مهره‌هایی که استعمارگران ساختند دست بکار خواهند شد و دست به جنایت می‌زنند. چنانکه منافقین این دست نشاندگان استعمار‌‌ همان کردند.
مبارزات شهید بهشتی در قبل و پس از انقلاب و حتی پس از شهادتش سراسر درس است. آنچه که مورد نظر این مقال است و به اختصار به آن پرداخته می‌شود برداشتی است از آخرین تاکید آیت الله بهشتی در مورد مهره سازی دشمن و انتخابات و بازی با سرنوشت مردم.
تردیدی نیست که نظام جمهوری اسلامی مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته و دشمنان با اشکال مختلف و از راههای گوناگون سعی در مسخ انقلاب و انحراف جوانان دارند. در مورد شبیخون فرهنگی و راههای مقابله با آن بسیار گفته‌اند و گرچه حجم تهاجم دشمن بالاست ولی موفقیت نظام در این زمینه محسوس است. شبیخون نظامی دشمن هم با شکست مواجه شده است اما در ارتباط با شبیخون سیاسی که مهم‌تر هم به نظر می‌رسد باید هوشیاری بیشتری داشت.
سیاست بعنوان یک علم و با معیار‌ها و اصول خاصی نزد صاحبنظران و زمامداران و تحلیلگران شناخته می‌شود. برای واژه سیاست معانی بسیار و‌گاه متفاوتی ارائه شده است بطوریکه حدود ۲۰۰ معنا برای آن ذکر کرده‌اند.
یکی از دلایل کثرت و تفاوت معانی سیاست را باید در نوع برداشت و تلقی حکومت‌ها و زمامداران در ادوار مختلف زندگی بشری از جهان هستی و ایدئولوزی‌ها جستجو نمود.
نگاه جهان بینی الهی به سیاست با نگاه جهان بینی مادی متفاوت است. هر کدام از این جهان بینی‌ها با بینش و نگرش خاص خود و در مواجهه با روش زندگی اجتماعی و آزادی‌های فردی و آنچه که از انسان و جامعه در حیطه شناخت ایدئولوژیک آن‌ها قرار می‌گیرد به تعریف سیاست و اعمال آن در جوامع خود پرداخته‌اند.
تعاریف نظریه پردازان غربی از سیاست عموماً معطوف به قدرت است. ماکیاول، فرانکل، نیچه، بومرور و... سیاست را به معنای «علم قدرت» بکار برده‌اند.
عده ایی از صاحبنظران غربی سعی کرده‌اند «قدرت» را به ظاهر از معنای سیاست حذف کنند و تعدیلی بوجود آورند لذا سیاست را به «علم دولت» معنا نموده‌اند ولی ماهیت این تعریف هم در آخر به‌‌ همان «قدرت» بر می‌گردد. چنانکه ماکس وبر معتقد است: «سیاست تلاشی است برای مشارکت در کسب قدرت و سعی در اعمال نفوذ برای اختصاص دادن قدرت در هر رده‌ای از تشکیلات، اعم از گروه‌ها و یا دولت‌ها. بنابراین هر کس با هر انگیزه، چه اهداف آرمانی و چه اهداف مادی و چه اهداف جاه طلبانه و چه لذتی که از کسب قدرت به دست می‌آید، دست به هر اقدامی برای مشارکت در قدرت بزند، عمل سیاسی انجام داده است.»
آنچه که در ابتدا از تعاریف غربی در مورد واژه سیاست به ذهن متبادر می‌شود «قدرت» است و هر کاری برای رسیدن به این «قدرت» موجه است. واضح است که در کسب قدرت، اولین چیزی که قربانی می‌شود اخلاق است و آنگاه که گروهی و فکری با ابزار‌ها و روشهای غیر اخلاقی و فقط برای بدست گرفتن قدرت زمام امور را به دست گرفت برای ماندن در قدرت از هیچ عمل غیر اخلاقی و غیر انسانی دریغ نمی‌کند و بی‌تردید به استعباد و استبداد دچار می‌شود و مردم بازیچه‌هایی در دست این زورمداران خواهند بود.
در چنین برداشتی از سیاست که مبتنی بر قدرت است، دموکراسی نمی‌تواند محقق شود بلکه امنیتی کردن حکومت و استفاده ابزاری از انسان و جاسوس پروری و زیر نظر گرفتن تمام شئونات زندگی مردم و تجسس و دخالت در زندگی خصوصی افراد گسترش می‌یابد و معلوم است که دموکراسی فقط نامی است تا در پس آن خیانت‌ها و جنایات پوشانده شود نه تحقق عینی یابد. البته آزادیهایی هم داده می‌شود اما تا آنجا که «قدرت» را تهدید نکند.
رویکرد جهان بینی الهی به سیاست معطوف به قدرت و منحصر به دولت نیست و در این می‌ان، اسلام با جامع نگری و دور اندیشی به این مقوله نظر دارد. در این جهان بینی دائر مدار سیاست «قدرت» نیست بلکه «هدایت» است. هدایت انسان و جامعه بسوی فلاح و رستگاری و اصلاح امور.
از نظر لغوی فرهنگ دهخدا واژه سیاست را به «تدبیر امور و مصلحت اندیشی و دوراندیشی» تعریف کرده است.
امام خمینی در مورد سیاست می‌فرمایند: «سیاست این است که جامعه را هدایت کند و راه ببرد، تمام مصالح جامعه و تمامی ابعاد انسان و جامعه را در نظر بگیرد و این‌ها را به طرف چیزی که صلاحشان هست هدایت کند.» صحیفه جلد۱۳ص۴۳۲
آنچه که امروز در لایه‌هایی از جامعه و احیاناً در تفکر قلیلی از نمایندگان می‌گذرد و رخدادهایی که اخیراً شاهد آن بوده‌ایم حکایت از آن دارد که زیر پوست سیاست، ماجرایی دیگر در حال وقوع است که از قبل برنامه ریزی و اکنون آرام آرام و بدون اینکه مردم متوجه شوند در حال اجرا است.
افرادی از راه یافتگان پروژه ایی را کلید زده‌اند که در تعبیر و تعریف اسلام از سیاست نمی‌گنجد و در تلاشند تا با لطایف الحیل خود را در «قدرت» جاسازی کنند.‌‌ همان بیمی که شهید بهشتی در واپسین لحظات به آن هشدار داده بود و بازی با سرنوشت مردم را گوشزد نمود.
گروهی از این راه یافتگان تیغ و سنان به دست، علناً علیه رای مردم تاخت و تاز می‌کنند و دولت را به چالش می‌کشند و از «زیر پتوی اعتدال» و برچسب «اعتدال پوششی برای براندازی» و سید محمد خاتمی را «عنصر کلیدی ضد انقلاب» معرفی می‌کنند و مخالفت و معاضدت آن‌ها با دولت و رای مردم علنی و رو در رو است و البته هیچگاه ادعای رای به دولت اعتدال را هم نداشته‌اند.
اما گروهی دیگر از این راه یافتگان مرموزانه و با برند اصلاح طلبی و ادعای رای به دکتر روحانی ظاهراً قصد دارند از پشت خنجر بزنند و با ابتکار جدیدی و بر اساس آموزش هایی که دیده‌اند و ماموریتی که دریافت کرده‌اند تلاش می‌کنند به هر شکل ممکن خود را در میان اصلاح طلبان جاسازی کنند و با باقی ماندن در «قدرت» به مسخ اصلاحات بپردازند و دولت را از پشتوانه مردمی خود جدا نمایند.
در کمیسیونهای مجلس ریاست برای خود دست و پا کرده‌اند و با پشتیبانی اربابان خود که احتمالاً قدرتی در دست دارند در حال نفوذ و پیشروی در جبهه اصلاحات هستند و در کار فریبی بزرگ و جفا بر ملت هستند.
این دو گروه که در ظاهر خود را مخالف یکدیگر نشان می‌دهند در واقع کاملاً هماهنگ عمل می‌کنند وگرنه چگونه ممکن است گروه اول که اصلاح طلبان را نه تنها فتنه گر بلکه مفسد فی الارض و گاهی ملحد می‌دانند و رای بر حصر و حبس و حتی اعدام صادر می‌کنند در رای گیری داخلی مجلس برای ریاست کمیسیون‌ها به کسانی که دم از اصلاح طلبی می‌زنند رای دهند؟ و چگونه ممکن است در میان اکثریت به اصطلاح اصولگرا، فردی که خود را به ظاهر اصلاح طلب معرفی کرده است رای بیاورد؟
قضیه زیاد هم پیچیده نیست، این گروه ماموریت دارد تا خود را اصلاح طلب به مردم و جامعه معرفی کند و با پشتیبانی لجستیکی گروه اول که خود را مخالف معرفی کرده است و به قول معروف شمشیر را از رو بسته است و با رای آن‌ها راه را باز کند تا در صورت عدم موفقیت گروه اول در به چالش کشیدن دولت و تحمیل نظرات خود به رئیس جمهور لااقل دوستانی و مهره‌هایی را در دستگاه دولت جاسازی کرده باشد تا از طریق آن‌ها همچنان به «قدرت» وصل باشند.
این‌‌ همان نوع تلقی از سیاست است که توضیح آن در فوق آمد و مورد نظر سیاستمداران مادی و معطوف به «قدرت» است و در این سیاست اولین چیزی که قربانی می‌شود اخلاق است که متاسفانه از سوی این گروه‌ها صورت پذیرفته است.
شهید بهشتی بیم آن داشت که سرنوشت مردم، بازیچه دست گروههایی این چنین قرار گیرد ولی با آگاهی و درایتی که در ریاست جمهوری و حامیان اصلی وی از آقای خاتمی و قاطبه اصلاح طلبان واقعی گرفته تا آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی و آحاد جامعه وجود دارد و نگاه آن‌ها به سیاست که بر اساس «هدایت» است، مطمئناً این توطئه شیطانی و شبیخون سیاسی خنثی خواهد شد و با دمیدن صبح روشن و کنار رفتن پرده‌ها، خباثت و خیانت مشخص خواهد گردید.
نام شما

آدرس ايميل شما

محسن
Iran, Islamic Republic of
درود بر کفایی و خواجوی
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی این اقا سیاست باز قهار است اگر اصلاح طلب و طرفدار نیروهای اصلاحات بود و فردی منفعت طلب نبود به نیروهای خودش که باعث شد به مجلس راه یابد اهمیت می داد نه اینکه در لوای اعتدال به نیروهای راست که در صدد حذف ایشان و نیروهای اصلاحات بودند رشد و انها را به عنوان مشاوران خود انتخاب می کرد.
رضا
Iran, Islamic Republic of
ای ول گل گفتی.نماینده ما واقعاْ چنین است.
امین
Iran, Islamic Republic of
بدبخت سکته نکنی کور شود تا هر آن کس که نتواند دید همه افتخار میکنند و تویه بیمار مشکلات روحی وروانی خود راابراز میکنی برای مردم شهرستان همین بس که در شرایط رکود اقدامات عمرانی حداقل 20 برابر کل نمایندگان شهرستان بوده است آدمی هستی پررو وپرمدعا که مردم را دوست نداری خجالت چیز خوبیست معرفت در گرانیست که به هرکس ندهندش پرطاووس قشنگ است وکرکس ندهندش
سراب ننیز
Iran, Islamic Republic of
آقای کفایی تاجگردون افتخار جنوبه این رو بفهم...چه چپ باشه چه راست آدم کار بلدیه ...
بزارید این سرزمین اباد بشه هر که میخواد آبادش بکنه ، بکنه .
وقتی میبینم جاده گچساران باشت داره دو بانده میشه لذت میبرم.
وقتی میبینم با تذکر تاجگردون زیر گذر قبل از عید کارش تموم شده لذت میبرم.
وقتی میبینم آب چم شیر داره به بید زرد منقل میشه لذت میبرم .
وقتی میبینم تاجگردون دنبال کار بید بلنده و بعد پتروشیمی گچساران لذت میبرم.
وقتی میبینم بچه های شهرستان توی سطح استان و کشور بکار گرفته میشن لذت میبرم.و....
گور پدر هر چه چپ و راسته که فقط نق میزنن و کار نمی کنن؟؟ خودت تا حالا چکار کردی برای این شهر بی زحمت رزومت رو بزار تا مردم بدونن قطعا اگه خدماتی برای این شهر انجام دادی مردم قدردان زحماتت میشن ، اما فقط حرف...تا کی از دست شما بکشیم برادر؟؟ تا کی ؟
بینا
Iran, Islamic Republic of
کفایی جان همش تو نیمه خالی لیوان سیر میکنی
خامی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل از فرط عصبانیت بود .
محمد
Iran, Islamic Republic of
این آقا که این حرف هارو میزنه از فضا اومده!!!!!!!!
یاسر
Iran, Islamic Republic of
ریاست، لیاقت لازم دارد. تاجگردون داشت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
احسنت براقای کفایی من هم چنین مطلبی را داشتم نگارش میکردم که براچاب راه نبود ولذا اقایان شیفته قدرت به همین صورت اند همانگونه که امثال خواجوی هارو وشریفی هارو کنار زدندکه از سردمداران اصلاحات توی استان بودند خدایا به توبناه میبرم
اصلاح طلب منطقي
Iran, Islamic Republic of
فكر ميكنم ايشون دچار توهم شده است. سياست را هميشه كنار كياست ناميده اند. سياستي كه شما داريد و بيست سال مردم و اصلاح طلبان منطقه را بدبخت كرديد و هر روز اذيت شدند به درد خودتان ميخورد. ما خوشحاليم كه بعد از بيست سال يك انسان وارسته و با كياست تونست ورق رو برگرداند و ما را ازاد كند. شما هم خيالتان راحت باشه مگر اينكه بريد با افراطيون اصولگرا يكي بشيد تا بتونيد قد علم كنيد. تاج گردون بيانگر گفتمان جديديست در اصلاح طلبان كه نگاهي به افراطيون خارج نشين نداشته و با گفتگو در مجلس اصولگرايان ثابت كرد اصلاح طلبان بايد جايگاه داشته باشند. او مرد واقعيتهاست. متاسفيم از اينكه چشمتان بسته است و شادماني مردمانت را نميبيني
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
واقعيتش با نظرات ارزشمند برادر ارجمند آقاي كفايي موافقم حقيقت همينه آقايان هروقت دچار مشكل ميشن به سمت احمد خاتمي ميرن هر وقت هم كه مشكلشون حل شد خود را اصلاح طلب واقعي جا ميزنند اقاي نماينده يا چپي باش يا راستي نون به نرخ روزخور نباش -اصلاح طلب راستي يعني حاج بهرام تاجگردون -تازه اقاي غلامرضا هروقت در ميان ياسوجي ها ظاهر ميشه ميگه من از طايفه بويراحمدم باوي نيستم
باوی
Iran, Islamic Republic of
آقای کفایی مثل اینکه نمیدانی کمیسیون برنامه و بودجه به یک کارشناس نیاز داره نه یک فرد سیاسی
اگر ایشان در یک مجلس اصولگرا رای آوردن بخاطر اینه که ایشان یک کارشناس بوده،برای جنابعالی متاسفم که چشم
دیدن رشد یه همشهریت رو نداری،فرض بر این بگیریم که ایشان یه اصولگرای افراطی هم باشه باز هم باعث افتخار گچساران و باشته.
هر کسی در هر حزبی که فعالیت بکنه اگر بتواند کمکی به این دیار بکنه ما بهش افتخار میکنیم،
من فکر میکنم امثال جنابعالی دنبال کار شخصی بودی که جواب نگرفتی که اینچنین ایشان را نقد میکنی.
Iran, Islamic Republic of
کو پیرمرد خک وپا نکن
نارگ موسی
Asia/Pacific Region
کفایی عزیز تو داری چونه بهرام تاجگردونو میزنی میخوای غلام تاجگرودنو خراب کنی.تو خواب ببینی تا غلام هست کسی دیگه رو به بهرام کنه.غلام تاجگردون پشتوانه قوووووووی داره یادت باشه
0742
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای کسیکه که خود را پرچمدار اصلاحات در این شهر می نامد و اینگونه مغرضانه و از روی کینه زبان به سخن می گشاید!!!
جناب کفایی بگذارید فرزندان استان رشد کنند ودردی ازاین منطقه ی محروم دوا کنند...
امثال شما که هیییییچ خدمتی به مردم نمیکنید به چه دردی میخورید؟؟؟
تا10000سال خودتو باتاجگردون و دیگرفرزندان ارزشی این مرز و بوم مقایسه نکن و اظهارنظرنکن.
اصلاحات و اعتدال
Iran, Islamic Republic of
آقای کفایی شما خودتان در دهه 60 چه بلایی بر سر جوانان گچساران و باشت آوردید، به لطف خدا الان دارید اونو پس می دهید. درود بر اعتدال ، ننگ بر افراطیون
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
ای ی ی ی یول به حاج غلام گچساران .
بومی گچساران
Iran, Islamic Republic of
از قدیم تا الان .یک ضرب المثل خوب دارن که میگه:
هرچی .ایگو و داغ دل ایگو
من نه اصلاح طلبم ونه اصوالگرا ولی به وجود نماینده ای چون دکتر تاج گردون افتخارمیکنم.آقای کفایی شما و خانواده تان برای مردم بومی گچساران شناخته شده اید.لطفا تخم نفاق بین این مردم زجرکشیده نیندازید بگذارید مردم به امورات خود برسند و جدایی نیندازید که بدجور خدا عذابتون میده.
وکیل دادگستری
Iran, Islamic Republic of
بنده علی رغم اینکه بچه گچساران ونسل اولی انقلاب هستم، نه این آقا رو میشناسم وبا این افکار وتوجیهاتشون که نشان از بغض وحقد وحسادته، دوست هم ندارم که بشناسم.ولی همین اندازه میدونم که دستگاههای امنیتی وقضایی اگر مداقه بیشتری به شکل،نوع الفاظ و بویژه فحوای کلام ایشان داشته باشند،قطعا باید با این شخص برخورد قاطع قانونی نمایند.ایشان با استفاده از جملات ونام شهید دکتر بهشتی تحلیلی کاملا غلط انداز وضربه ای مهلک به آبرو وعزت آن شهید بزرگوار وارد نموده اند.بگذریم از این موضوع که در لفافه مسائل سیاسی،بدترین توهینها و افتراها را به شخصی که نماینده اکثریت مردم دو شهرستان میباشند،ودارای شخصیت حقوقی مستقل با پشتوانه مردمی هستند وارد نموده اند.ای کاش دکتر تاجگردون اذن و وکالتی جهت پیگیری قانونی میدادند.
لر
Iran, Islamic Republic of
درووووووووووووووووووووووود بر تاجگردون.
جناب کفایی خودتم میدونی داری ..
این همه تخریب برای چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جای حمایت از همشهری و نمایندت جهت پیشرفت استان و گچساران این همه اراجیف نباف.
چرا این همه عقده سیاست داری؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما جناب کفایی محترمه. اما تخریب خوب نیست.
فرهادی
Iran, Islamic Republic of
ریشه تمام این حرفها ناشی از حسادت وعقده های روانی است.تاج گردون کارشناس وصاحب نظر است.ایشان مورد تایید کلیه جناح ها وگروهها می باشد.بر اساس لیاقت وشایستگی برای ریاست کمیسون برنامه انتخاب شد.
استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای کفایی،ضمن احترام به شخصیت حقیقی شما و همچنین تلاشهای فراوانی که در این راه داشته اید،سوال بنده اینست که آیا نمی خواهید به خود بقبولانید که هر تفکری بعد از چند دهه نیاز به دگردیسی و بازبینی دارد؟ شما حتی (تا جایی که نسبت به شما و دوستانتان سراغ دارم)حاضر نیستید که با اصلاح طلبان مدرن من جمله اساتید،مهندسین،پزشکان و...اصلاح طلب هم اندیشی و تبادل افکار داشته باشید!گو اینکه خود را تافته جدا بافته و فرا اصلاح طلبی پنداشته اید!ودقیقا بخاطر همین است که در اظهارنظر هایتان خودی و غیر خودی نمیکنید و تازیانه غیر منصفانه تان را با بیرحمی تمام بر سر هر نوع ایده و فکری میکوبید خواه آن ایده برحق باشد خواه ناحق!برادر عزیز این همان آفتی است که ضمن اینکه اصلاح طلبان را نسبت به همدیگر دلسرد و ناامیدو اندیشه اصلاح طلبی را به انزوا میکشاند،از سویی دیگر فرصتی برای رقیب فراهم می آورد که نهایت استفاده را از این شکاف بوجود آمده در راستای بهره سیاسی خویش ببرد.انتظار نسل جدید اصلاح طلبی اینست که در برخوردها و موضعهایتان درایت بیشتری به خرج دهیدو اجازه ندهید که این اندیشه بخاطر مشکلات و مسائل غیر جناحی و...با بی انصافی تمام ضربه مهلکی بر پیکره آن وارد گردد!به همان اندازه که شما برای اصلاح طلبی زحمت کشیده اید،آقای دکتر تاجگردون زحمت کشیده اند و هزینه داده اند!اگر واقعا نمیدانید این خود بحثی است جداگانه،ولی اگر میدانید و انکار میکنید بسیار ناراحت کننده و تاسف برانگیز است!شما چرا همیشه نیمه خالی لیوان را نظاره گر هستیدو موفقیت آقای تاجگردون را مرهون لیاقت و تلاشهای مصرانه ایشان به حساب نمی آورید!اصلاح طلبی قائم به شخص نیست!امروز تاجگردون و فردا شما و ...واین مسیر همچنان ادامه دارد!مهم اندیشه است که برای تمامی نسلها باید حفظ شود.به امید روزی که حرفهای این نسل در پیشگاه شما مقبول واقع گردد.
باوی
Iran, Islamic Republic of
آقای کفایی که دم از اصلاحات میزنی کی تورا گذاشت ریس ستاد روحانی ..؟ البته گناه نداری تو خونه نشستی داری برای تودت مینویسی بنویس تا دلت خنک بشه ولی بدون حاج غلام همیشه تاج سره
حقگو
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای کفایی خدایی بگو این مطالب را از روی کدام کتاب و یا مقاله نوشتی
مطمئنم که اینها نوشته ای نیستند که از روی اندیشه شما باشد
چون شما مدرک رشته ادبیات ندارید که اینطور با آب و تاب مطالبی را نوشتید .شما که از اول انقلاب در انتخابات هایی که تا کنون برگزار می شده با خط تاجگردون بودید حتی زمانی که برای چسباندن پوستر خاتمی از دیگران پیشی می گرفتید در یادمان مانده است ، حالا چه شده که پس از عمری جیره خواری خانواده تاجگردون (حاج بهرام ) در مقابل حاج غلام می ایستی و خود را منتقد اقدامات او می دانی
جناب آقای کفایی بس کن دیگه همه تو را می شناشند
شاید از بیان این جملات توهین آمیز به حاج غلام قصد داشتی که خودت را یک جوری مطرح و روی زبانها بیندازی
درهر صورت لازم می دانم که به شما بگویم اقدامات حاج غلام در این مدت دوسال به حدی خوب بوده که حتی کسانی که به وی نیز رای نداده بودند شیفته وی شوند
پس از من به شما نصیحت برو و سکوت کن چون زبان سرخ سر سبز را به باد می دهد
اسپر؟
Iran, Islamic Republic of
با سلام
جناب اقای کفایی من یک اصلاح طلب هستم از وقتی که خودم شناختم دنبال اصلاحات بودم و هستم و خواهم بود تا بحال شما رو ندیدم و نشناختم توی این این شهر و اصلاحات اذز وقتی که دکتر غلام تاجگردون بعنوان نماینده این شهرستان به مجلس رفتند چند بار حضرت عالی نقدهای بسیار مغرضانه ای نسبت به ایشان انجاام دادید کاش مشکلت یا محرمانه یا هم تو این سایت به نماینده محترم میرساندی اما هرگز نمیومدی اینجا و بر علیه نماینده حرف میزدید چون شما دلسوز اصلاحات نبوده و نیستید چون تا بحال کار ثبتی انجام ندادید که کسی بخواد شما رو بشناسه اقای محترم اصلاح طلب بودن یعنی مردم دار انسان دوست صبورو بردبار با منطق و با صداقت با دیگران من فکر نکنم شما اینجوری باشید هر وقت مصاحبه ای از شما دیدم فقط افترا و تهمت زدن بوده تو رو خدا نام اصلاحات به زبان نیار و خودت نچسپون به اصلاح طلبان شما دنبال منافع خودت هستی که داری نقدهای مغرضانه و بی منطق بر علیه دکتر تاجگردون میکنی در ضمن کاش حداقل روزمه خودتبرای مردم بیان میکردی میکردی تا خودت مورد نقد و بررسی قرار بگیری ببینیم چی داشتی و دار که اینجوری منم منم مکنی
گچ
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم خدا عاقبت همه روبخیر رررررررکنه و یه عقل درست حسابی به اونایی که هنوز منظقشون هو دیدشون بسته و خودبینی
Imo
Iran, Islamic Republic of
من الان دارم عکس کفائی را در ماه می بینم ...!
ارش كمانگير
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر انسانهاي صادق و شجاعش به مانند كفايي ،اقاي كفايي از كامنت هاي منفي نكران نشو و دلسرد جرا كه اينها همانهايي هستند كه اكر ذره اي ابرو و مال دارند به هواي تاح دارند نبايد انتظاري بيش از اين داشت ،اينها جيره خوارهاي او هستند و وظيفه دارند بدون فكر و عقيده و فقط به فكر نان و مال از وي در فضاي مجازي در جامعه و در همه جاه كور كورانه دفاع كنند و يك نفر به جاي اين همه كامنت بر عليه شما ميكذارند مطمعن باشين تاج در انتخابات بعد به غير از تعدادي معدود مه بدون او هيج هستن باقي حال او را خواهند كرفت ،اين همه بولي. كه براي تبليغات خرج ميكند جناب تاج ميتواند جند ميليون ادم رو از كرسنكي نجات بده
سمنگل
Iran, Islamic Republic of
در نهایت بی انصافی داستان می گویی ، سعی کن واقع بین باشی
قاضي
Iran, Islamic Republic of
شما بهتره تو خونه بشيني و اخبار دكتر تاجگردون را بخواني اما به شرط اينكه سكته نكني
باشت
Iran, Islamic Republic of
کفایی دیگه کیه که .یه کم آب بهش بدید لازمش میشه
خان احمد
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای کفایی باسلام بایدعرض کنم افکاردگم وپوسیده اصلاح طلب واصول گرا بین مردم بخصوص جوانان فهیم وتحصیل کرده جایگاهی نداره وجوانان این دیار دنبال آرامش وصمیمیت هستند. اینجانب ضمن افتخاربه اصلاح طلبی خودم دست اصولگرایی که حلال مشکلات جوانان این استان بویژه شهرستان بشدرا میبوسم. درپایان آقای تاجگردون انسانی تلاشگر،بادانش،باتعصب وفعال میباشندومستحق چنین تخریبهایی نیستند
محمد
United States
درود صد بدرود به اقای کفایی اقای کفای عزیز شما حرف دل مردم مظلوم گچسارانو زدین شما حرف دل مردمی را زدین که در شهری زندگی میکنن که پنجمین شهر ابر مخزن جهان شمااز کسی انتقاد کردین که جز برای مطرح کردن نام خودش در مجلس و دولت تدبیر امید هیچ کاری برای این مردم نکرده .. جناب اقای کفای شما مطمن باشید این گروهی که داران از شما انتقاد میکنن اگر یک مقدار با چشم باز نگاه کنن متوجه خواهند شد چه اشتباه بزرگی مرتکب شدن البته این گروه همان گروه کامنت اقای نماینده است که فقط همچین وظایفی دارن که بعد از هر مطلبی بیان و به نفع اقای نماینده کامنت بزارن .. جناب اقای عکاشه لطفا این مطلب را هم مثل بقیه مطالب در سایت قرار دهید با سپاس از سایت خوب شما
حسن
United States
درود بر اقای کفای بسیار زیبا و قشنگ همه چیز را بر ملا کردین
جلال
United States
احسنت.. احسنت.. احسنت .. بر اقای کفایی
باوی
United States
اقای کفای حرف نداری واقعا جز برای مطرح کردن خودش هیچ کاری برای شهرستان گچساران و باشت نکرده متاسفم برای اقای تاجگردون و اطرافیانشان
Iran, Islamic Republic of
هرچه لر ميگه ازداغ دل ميگه حاج غلام كارش بسيار درسته ودارد به مردم شهر وكشور خدمت ميكنه وظيفه ماهم حمايت ازايشان است
دوست
عجب تحلیل گری شدی نو این چند وقته که ما نبودیم
باوی
United States
دوست عریر حاج غلام برای شماها تاج سر برای ما کسی که برای مردم با تمام وجود کار کند تاج سر
جواب
Iran, Islamic Republic of
كفايي جوابت را از مردم در كامنتها گرفتي دنبال فتنه ونفاق نباش شما تاريخ مصرفتان تمام شده
مجید محمدی
Iran, Islamic Republic of
عرض سلام دارم خدمت جناب اقای کفایی عزیز خدمت حضرتعالی عرض کنم در طول سالهای بعد از انقلاب دو گفتمان چپ و راست و اخیرا اصولگرا و اصلاح طلب در جهت کسب قدرت سیاسی در تقابل با یکدیگر تلاش میکردند و معتقدمان به این دو گروه گرچه از درون جریان خود اختلافات داشتند اما در جهت تقابل با رقیب گاها از اختلافات درورنی خوداری و سرپوشی میکردند تا بر حریف سیطره یابند. اما آنچه از دوم خرداد 76به بعد بر جریان اصلاح طلبی ضربه وارد کرد و باعث شد تا رقیب همواره در میدان سیاست و قدرت بر جریان اصلاح طلبی پیش بیافتد اختلافات درونی بود که بر این جریان سایه انداخت و عده ای تمامیت خواه و منفعت طلب در جریان اصلاح طلبی با سهم خواهیو افراطی گری زمینه را برای شکست این جریان فراهم کردند و نتیجه آن این شد که همه شاهد آن هستیم اگر در انتخابات سال 84این زیاده خواهی و افراطی گری و اختلاف ایجاد نمیشد شاید امروز وضعیت اصلاح طلبان در حاکمیت جامعه به این شکل نبود و امروز به تبع کل کشور در شهرستان گچساران نیز وضعیت نیز به همین منوال است دوستانی که مثل جنابعالی که خود را تئورسین و نظریه پرداز اصلاح طلبی در شهرستان میدانند باز هم با کوبیدن بر طبل اختلاف که ناشی از سهم خواهی و منفعت طلبی است باز زمینه را برای تاخت و تاز رقیب در این شهرستان فراهم میکنید و در واقع آب به آسیاب رقیب میریزد جناب کفایی تاجگردون چه اصلاح طلب باشه چه اصولگرا نماینده جریان اصلاح طلبی در این شهرستان است و امروز یکی از نمایندگاه متنفذ این کشور و موجبات افتخار شهرستان و استان هست پس تور خدا به خاطر منافع فردی دست از تخریب و اختلاف بردار و به آینده جریان بیاندیش و بدان راهی که شماها میروید اخرش به ترکستان است.
Iran, Islamic Republic of
مطلبتو نخوندم چون تیتر نشون میده علیه تاجگردون حرف زدی
به همین خاطر ازت ..
جمع کن کاسه و کوزت رو
نفتي هوادار تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
شما را به خدا دست از جناح چپ و راست برداريد.اين جناح بازي ها مردم را بيچاره كرد. ديگه مردم فهميده اند بايد به سمت شايسته سالاري رفت.بهترين استراتژي سياسي كه دكتر تاجگردون انتخاب كرده همين است.كار براي مردم.من با كامنت سرابننيز موافقم.(البته قسمت گورپدر چپ و را ست را نه ) ولي بايد كسي به مجلس برود كه توانمند باشد و بتواند با نفوذ خود در كميسيونهاي مجلس و وزارتخانه ها در جهت رشد شهرستان گام بردارد.تاجگردون بهترين انتخاب مردم در طول تاريخ انتخابات مجلس گچساران بوده است.و دوست و دشمن هم ميدانند حتي خود اين آقاي كفايي كه حقير هنوز آن را زيارت ننموده ام.بياييد از توانايي دكتر تاجگردون در جهت رشد شهرمان استفاده كنيم.يا حق.
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
ایشون حالش خوب نیست
یک تحلیل گر سیاسی
Iran, Islamic Republic of
کفایی حرف منطقی زده هر آدم فهمید ه ای نشانه های منافق میدونه.در اوج مجلس اصولگرایی ورد صلاحیت دیگران ایشون تاییدصلاحیت میشوداین یعنی همان که کفایی میگویید.
مصیب رستگار
United States
آقای کفایی برس به کار خودت.با نیش زدن به تاجگردون تمرکزش رو بهم نزن.البته شایدم کارتون همین باشه.
باوی
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای کفایی اقای تاجگردون گروه شما رااز هم پاشید چون شما یه گروه خاصی بودید کسی راراه نمیدادید درگروه اصلاحطلبان حالا کیف کن
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
آقای عکاشه عزیز لطفا ببین که چطور از دیشب کفایی و خانوادش نشستن و مرتب به کامنت ها منفی و مثبت میدن ...لطفا یه ترتیبی اتخاذ کنید که یه نفر نتونه با یه سیستم در طول روز مرتب به کامنتها مثبت یا منفی بده...به طور مثال کامنت اول خیلی مشکوکه و کار کار کفائیه....همه ی گچساران با تاجگردون هستن . آقای کفایی با این حرفها نمیتونی از محبوبیت تاجگردون کم کنی..خودتو خسته نکن برادر.
هم استانی در تهران
Iran, Islamic Republic of
تورا بخدا دست از باند بازیها و جپ و راست کردنها بردارید.بیایید سایر مردم کشور را ببینید.شمالیها و ترکهاو اصفهانیهاومشهدیها در این کشور چیکار دارند میکنند:در این استانها خط و فکر هیچ معنا و مفهومی ندارد.بیایید تا بیش ازاین حق و حقوقمان پایمال نشده به خود اییم. افکار کوچه بازاری را کنار بگذاریم:چپ و راست دست بدست همدیگر دهیم و استانمان را اباد کنیم.بنده خودم یک اصولگرا هستم ولی بخدا به چپ و راست دیگر کاری ندارم تمام فکرم پیش استانمان و نداشتن پشتوانه در مرکز میباشد.به نیروههای استانمان با هر سلیقه و گرایشی حمایت کنید.فرصتهای طلا ی را از دست ندهید.
Iran, Islamic Republic of
تو یه ادم منفی بافی کفایی،مردم خودشون همه چیز رو می فهمند،حیف تاجگردون
لیشتری
Iran, Islamic Republic of
بابا برو دلت خشه واین حرفا جای که فرزند دیارتون را کمک کنی پیشرفت کنه داری دمی شلوارشو می گیری می کشی پایین ، تورا به اوکی ای پرستی بذار تاج برسه به این تپه ببینیم چه خبره بعد زیرر پاشو خالی کن این چه طرز فکری شما دارید بخدا نه به اصلاحات میخوره نه اصو لگریان فقط فکرا عصر حجر میخوره حداقل بشین من حونت زندگی کن و این عینک بدبینی در بیار بنداز دور فرزند دیار شما داره پیشرفن ایکنه زورت میاد بد بختی ما و این استان همین آدمای فصیلی با ادبیات رو به انزواست که تا الان پیشرفت نداشتیم ما جوانان این دیار از خطه لیشتر افتخار می کنیم به این پیشرفت و بالندگی فرزند دیارمان گچساران و امید وارم تمام جوانان دیارمان همچون تاجگردون روز به روز پیشرفت بکنند الهی آمین و چشم حسودان ...
یکی مثل شما
Iran, Islamic Republic of
بخدا حیفه وقتتون را الکی واسه خوندن این کامنتها صرف نکنید. همه تون انشا 20 گرفتید
وقت اضافیتون را بخوابید بهتره انرژیتون را هدر بدید
هوادارتاجگردون
Iran, Islamic Republic of
این آقای کفایی واون آقایه مظاهرپور نمی دانم حاج غلام چه هیزم تری به آنها فروخته که دم به دم تخریبش می کنند.آقایون چه می خواهید تا دکتر تاجگردون به شما بدهد .ازپیشرفت نماینده بالیاقت شهرخیلی عصبی شده اید.دیگه بس کنید دانش آموزان کلاس تخریب به استادی یدالله مرادی.
دوست هردو
Iran, Islamic Republic of
سلام ،اقای کفایی من خوب می دانم شماودوستانتان سالهادراین فرآیند سیاسی زحمت کشیدید ومتحمل سختیهاوتوهین ها وطرد وحذف شدن هادر عرصه ی اجتماعی وسیاسی بودید .الحمدالله توفیقی نصیب شد بابیداری مردم شریف گچساران دکتر تاجگردون به مجلس راه یافت وایشان الحق والانصاف برای استان وخصوصا گچساران وباشت فعالیت می کنند که نیازی به تعریف وتمجید ندارند دوست عزیزشما درموضوعات باهم اختلاف نظر وسلیقه دارید.پیشنهادم به بزرگان این طیف اینه هرچه زودتر جلسه ای دوستانه وصمیمانه ای باهم داشته باشند و اختلافات خودرا کنار گذاشته وانسجام و وحدت خودرا دراجتماع قوی تر کنید .و آرزوی واقعی همه ما اصلاح طلبان این دیاراست .من مطمئنم این بهترین راه حل است وهمه ی عزیزان موافقند .(یا علی مدد)
فاطی
Iran, Islamic Republic of
بیچاره اصلاح طلبان کهگیلویه که دور قبل امدند گچساران به غلام رای دادند و الآن غلام در تلاش است یک اصولگرا در کهگیلویه قبول شود و خودش عزیز باشد،اما هر اوجی یک فرودی دارد و این اخرین حد پیشرفت غلام است ،آقای کفایی حرف اصلاح طلبان راستین را زده آنهایی که کامنت منفی می گذارند یک سال دیگر پیشمان خواهند شدشک نکنید.
لید
Iran, Islamic Republic of
سلام.هرجاسخن ازشعور.درایت.بزرگی.گچساران است.نام دکترتاجگردون می درخشد.اقای کفایی لطفا" گچساران رافدای مسله شخصی نکن مردم گچساران نیازبه ارامش دارند
اصلاح طلب واقعی
Iran, Islamic Republic of
آقای نویسنده من بعنوان یک اصلاح طلب بی ادعا و طرفدار تاجگردون از وقتی که عملکرد تاج را در پیگیری شدید برای تعویض مدیران قوی و جایگزینی مدیران. مشاهده کردم از خودم بیزارشدم که درحمایت از ایشان از هیچ فعالیتی دریغ نورزیدم نمونه بارز آن شخصیت علمی و لایقی چون دکترموسوی رییس اسبق سازمان جهادکشاورزی که از افتخارات قوم لر بوده و مهمان استان ما بود و جایگزینی وی با کسی که حتی در دانشگاه آزاد هم نتوانست پذیرش شود و در دانشگاه پولکی ارمنستان مشغول تحصیل بوده و در همانجا هم نتوانست فارغ التحصیل شود میباشد در وسط برف زمستان وی را آواره و ما مردم کهگیلویه و بویراحمد را شرمنده ساختند توانایی ایشان بحدی بود که وی را ابتدا به وزارت منتقل کرده و سپس بعنوان رییس سازمان جنوب کرمان که یکی از قطبهای کشاورزی ایران است منصوب نمودند همچنین است عملکرد ایشان درپیگیری برای به کار گماشتن فرمانداری ناتوان برای شهرمان که فقط خدا به داد ما گچسارانیها برسد.
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
اقايان و سياستمداران پر ادعا جمع كنيد بساطتون را با اين عزل و نصب هايي كه داريد انجام ميديد قوم گرايي و طايفه گري را سرلوحه برنامه خودتون قر ار داديد پس راي جمع كنيد براي اينده تون نون به نرخ روز خوراني كه اصلاح طلبان را در تمام استان محو كرديد
اهورا
Iran, Islamic Republic of
کفایی جان با نگاه فاشیستی و عینک بدبینی نمی توان اصلاح طلب بود.
اریا
Iran, Islamic Republic of
– گچساران به واسطه برخی اختلافهای سلیقه‌ای و دامن گرفتن این اختلافات توسط فرصت طلبان در طول دو دهه گذشته بر عمق محرومیت، فقر، بیکاری و گرفتاری‌هایش افزون شده است. بیاد می‌آورم قریب به ۱۶ سال پیش در ابتدای شروع بکار دولت آقای خاتمی در شهرستان گچساران دو تن از عزیزانی که برای معاونین ریس وقت آموزش و پرورش معرفی شدند، شروع بکارشان با مشکلاتی مواجه شد… این مساله منجر به تنش و اختلافی گردید و در کنار سایر مسایل شروعی شد تا اصلاح طلبان گچساران را به دو دسته تبدیل کند و همین دودستگی فرصتی را برای کسانی که مخالف توسعه گچساران بودند، فراهم آورد، تا بر این آتش، نفت تشدید بپاشند…

اختلافات، ساخته تدبیر مخالفان و جهل ماهاست. در ۸ سال دولت اصلاحات علیرغم اینکه بیشترین نیروی انسانی متعهد و شایسته را داشتیم از بهترین فرصتهای رشد و توسعه محروم ماندیم. گویا اراده‌ای در کار بود که هیچ وقت «نماینده‌ای حداکثری» از گچساران به مجلس نرود و همین اراده اجازه نداد حتی یک نیروی گچساران، فرماندارش باشد. بیشتر مدیرانمان را غیربومی گماردند. فرصت ممارست مدیریت به بهترین سرمایه‌های انسانی باشت و گچساران نه تنها در مرکز استان بلکه در ادارات شهرستانی هم داده نشد…

۲ – در انتخابات مجلس نهم، برخی اصلاح طلبان نگرانی‌ها و موضعی بعضا متفاوت داشتند، البته هیچ وقت نمی‌خواستم به این موضوع بپردازم اما دو سال است که با برخی دوستان {در منطقه} بحث داریم و تاجگردون و ما را متهم به … کرده و یا خارج از دایره اصلاح طلبی دانسته، به حکم اخلاق در این ۲ سال مطلبی در این باب نگفتم اما حالا که عرصه بر دوستان تنگ نیست و الحمدالله با پیروزی دکتر روحانی بر شمار اصلاح طلبان نیز، بیکران؟! افزون شده است، لازم دانستم صریحا بگویم: شرکت کردن تاجگردون در انتخابات مجلس نهم نه تنها اشتباه نبوده بلکه عین رفتار اصلاح طلبی بود. اصلاح طلبی یعنی تلاش برای بهبود شرایط و این روند جز از طریق صندوق رای می‌سر نیست. فلذا قهر با «نماد دمکراسی» یعنی‌‌ همان «صندوق رای»، رفتاری غیراصلاح طلبانه است. مگر سید محمد خاتمی خود و خواهر زاده‌اش (آقای تابش نماینده اردکان یزد) در آن انتخابات شرکت نکردند؟ چطور برای خاتمی و تابش اصلاح طلبانه بود اما برای ما اصولگرایانه؟!

در آن انتخابات استان {به لحاظ درصد مشارکت} در کشور اول شد و گچساران در استان نیز اول شد، غلامرضا تاجگردون به اصرار، کاندیدا شدند و با رای بی‌سابقه گوی سبقت را از رقبا ربودند و پس از ۲۰ سال اصلاح طلبان گچساران طعم پیروزی را با حضور آگاهانه خود و انتخاب غلامرضا تاجگردون چشیدند.

حال این سئوال مطرح است عمل دوستان، اصلاح طلبانه بود یا عمل مردم و تاجگردون؟

اصلاح طلبی یک فکر است و قائل به شخص نیست و سند آن را هم به اسم کس خاصی نزده‌اند. کارکرد اصلاح طلبی؛ اصلاح ساختار‌ها و به رسمیت شناختن تکثر و تنوع فکری است. چطور می‌توان تکثر و تنوع فکری را در کشور مطالبه کرد اما اصلاح طلبی را در دایره‌ای تنگ، محدود و محصور نمود؟ نظامهای خشک و اصلاح ناپذیر مثل اصلاح طلبی خشک و انعطاف ناپذیراست. اصلاح طلبی «انعطاف ناپذیر و خشک» اصولا اصلاح طلبی نیست. چطور ما انتظار داریم دولت در برابر مطالبات مدنی، انعطاف و نرمش نشان دهد و اصلاح پذیر باشد ولی در عین حال خودمان انعطاف ناپذیر و خشک باشیم؟ اصلاح طلب کسی است که رفتار و نظر اکثریت را بپذیرد. مردم گچساران پس از سال‌ها احساس می‌کنند که نماینده‌ای دارند که بدون اغراق جزو ۱۰ نفر اول مجلس است و یک چهره کشوری از خود نشان داده و امید اکثر قریب به اتفاق مردم و اصلاح طلبان استان و جنوب بدل گشته است.

اگر با برخی روش‌ها به اصلاحات نگاه کنیم، نه تنها خاتمی و تاجگردون (که در انتخابات مجلس نهم شرکت کردند) بلکه حسن روحانی هم اصلاح طلب نیست!؟ اصلا هاشمی هم‌‌ همان عالیجناب سرخپوش است؟!؟ به نظر من دوره این ادبیات در عرصه سیاسی کشور سالهاست تمام شده و باید با نگاهی نو به سیاست و مملکت نظر افکند. افراط گرایی آفت است چه در میان اصولگرایان و چه در میان اصلاح طلبان. غلامرضا تاجگردون قبل از آنکه نماینده اصلاح طلب گچساران باشد نماد خردورزی و عقلانیت (که جوهره اصلاح طلبی است) در مجلس فعلی است. چه نماینده‌ای بیشتر از تاجگردون در مجلس نطق اصلاح طلبانه و کار‌شناسانه داشته است؟ چه نماینده‌ای بهتر از تاجگردون در مجلس صراحتا از هاشمی و حسن روحانی حمایت کردند؟ چه نماینده‌ای به اندازه تاجگردون از دولت قبل انتقادات کار‌شناسانه داشتند؟ اتفاقا اگر با‌‌ همان عینک دوستان نگاه کنیم؛ غلامرضا تاجگردون از حسن روحانی اصلاح طلب‌تر است. در شرایطی که امروزه برخی سایت‌ها و رسانه‌های وابسته به دولت احمدی‌نژاد – که طی چند سال گذشته از هر فرصتی برای منکوب کردن تاجگردون به جرم اصلاح طلبی فروگزار نبودند – و حتی برخی مدیران دولت، خود را اصلاح طلب معرفی می‌کنند! چندان عجیب نیست که پرچمداران اصلاحات را اصولگرا بنامیم؟!

دکتر محسن رضایی (یادگار سالهای مقاومت در برابر تجاوزات رژیم بعث و ایادی‌اش) بر تاجگردون مه‌مان بود و اخلاق و رسم مه‌مان نوازی حکم می‌کرد که از ایشان استقبال کنند.

۳ – دکتر روحانی در گچساران ۶۱ درصد رای داشت علیرغم اینکه سه رقیب انتخاباتی تاجگردون (سید قدرت حسینی، فولادی و جعفری) از حسن روحانی حمایت نکردند. اگر رای روحانی را صرفا متعلق به ستاد گچساران بدانیم با این حساب این ۶۰ درصدی که «شرکت تاجگردون را در انتخابات مجلس را غیراصلاح طلبانه می‌داند»!؟ چرا در انتخابات مجلس شرکت کردند؟ و ۳۵ هزار رای به تاجگردون دادند؟ اگر حمایت تاجگردون از روحانی نبود، گچساران، مثل حوزه‌های بویراحمد و کهگیلویه هم، روحانی رای اول نمی‌شد.

در تمامی مراحل انتخابات مجلس نهم و ریاست جمهوری یازدهم از نزدیک شاهد و ناظر گفتار و مواضع غلامرضا تاجگردون بوده‌ام و یقین می‌دانم منش اخلاقگرایی و نیک کرداری ایشان در اصلاح طلبی از خیلی مدعیان عاقلانه‌تر و مدبرانه‌تر بود، چه در مجلس و چه در انتخابات ریاست جمهوری و تلاش برای اجماع عارف و روحانی. اگر پیروزیی امروز داریم، مدیون تلاشهای امثال تاجگردون در سطح کشور، هستیم. تاجگردون یک چهره ملی است که حتی اصولگرایان بر این حقیقت اعتراف دارند و اتفاقا از خیلی رجال اصلاح طلب در سطح ملی، شایسته‌تر است.

۴ – بررسی وقایع و نقد شخصیت‌ها بایستی در ظرف زمانی و مکانی خودش باشد لذا مقایسه حاج بهرام تاجگردون و دکتر غلامرضا تاجگردون از این قاعده مستثنی نبوده و قیاسی نادرست است. خواستگاه بهرام تاجگردون مبارزه با رژیم پهلوی، روند پیروزی انقلاب اسلامی، استقرار جمهوری اسلامی و دفاع مقدس بود ولی خواستگاه غلامرضا تاجگردون دفاع مقدس، سازندگی و اصلاحات است، لذا هر کدام از این دو شخصیت ویژه گیهای خاص خود را دارند و قابل احترام‌اند. لذا این نوع مقایسه کردن‌ها و تلاش برای تقابل این دو برادر که از سرمایه‌های استان‌اند، دور از عقل و منطق و کاری غیر اخلاقی و منافی اصلاح طلبی است.

ایجاد و دامن زدن به این قسم اختلافات سلیقه‌ای، فقط آب به آسیاب مخالفان ریختن است. اگر اصلاح طلبیم به رای و نظر اکثریت احترام بگذاریم، انحصار طلبی نکنیم و مجال به فرصت طلبان ندهیم.

۵ – حمایت تاجگردون از آیت الله ملک حسینی کاری منطقی و درست بود، ما هم حمایت کردیم. تمامی اعضای ستاد روحانی در استان و اکثر چهره‌های شاخص و گروههای اصلاح طلب استان از ایشان حمایت کردند. در جایی سراغ ندارم که جناب آقای سید شرف الدین ملک حسینی از اصلاحات بد گفته یا مخالفت کرده‌اند؟! و بیاد می‌آورم سردی زمستان ۱۳۷۷ را که حریت مرحوم آیت الله ملک حسینی (رحمت الله علیه) گرمی بخش استقبال تاریخی مردم استان از سید محمد خاتمی شد. لذا حمایت از ایشان از همه چیز که بگذریم، گام برداشتن در «مسیر وفاق و همدلی» بود چیزی که لازمه «توسعه پایدار و متوازن» استان است.

۶ – اولویت امروز همه ما توسعه پایدار و متوازن استان و به تبع آن گچساران و باشت است نه خورده گرفتن از همدیگر! اشتباهات ۸ سال دوره اصلاحات باید تجربه‌ای برای ترسیم آینده‌ای روشن باشد. واکاوی گذشته باید برای «درس گرفتن» باشد نه «انتقام گرفتن» … امروز فعالسازی پتروشیمی و منطقه ویژه اقتصادی، اشتغالزایی و عادلانه شدن اعتبارات و … بسیار مهم‌تر از نشر جدالهای سیاسی است.

بیاییم در دولت تدبیر و امید اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذاریم و برای رفع فقر و محرومیت منطقه با وفاق و همدلی تلاش کنیم. همدیگر تحمل، مروت و مدارا پیشه کنیم و بذر دوستی و اصلاح بیافشانیم.

اگر تخریب‌ها باب شود و تهمت‌ها رسم، آنگاه بیماری‌ای همه گیر خواهد شد که کسی از آن سودی نمی‌برد و هیچ کس نیز از فرط عمومیتش «مصون نخواهد ماند»!

از سایت ارزشمند کبنانیوز هم تقاضا دارم تا مباحثی که منجر به تفرقه و اختلاف‌های سیاسی و تنش می‌شود (حتی کامنتهای بحث برانگیز و دور از اخلاق) را منتشر نکند و طبق سیاق پسنیده خود، بیشتر در مسیر وفاق و همدلی نیرو‌ها گام بردارد. ” وحید محمدی تبار”

اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
جناب کفایی"" سیاست در حکومت اسلامی نیاز به نرمش و تعامل سازنده با مخالف دارد. چرا بیهوده ذهنیت جامعه را مسموم می کنید؟ و همیشه درحال توهم و مرزبندی هستید؟ آن تفکر اصلاح طلبی که امثال جنابعالی دنبال می کنید ریشه در نفاق دارد. این از محاسن آقای تاجگردون هست که با مخالفان خود هم ارتباط و تعامل دارد. دیگر اینکه در حال حاضر این منطقه محروم نیاز به عمران و آبادانی دارد و انصافا پیگیریهای قابل تقدیری کرده اند که نباید نادیده گرفت. توفیق بیشتر ایشان را آرزومندیم.
ارش كمان گير در جواب علي رضا
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اين اعتراض را ما داريم كه بأندي را .مكلف كرده براي اين كار و در تمام خبرها به نامه تمامه طوايف از تاج تمجيد ميكنن من خودم جند موردشو ميشناسم كه از نزديكان فاميل.هستند و اين كار رو انجام ميدن اكر خواستين ميتونم نام ببرم ، جند بار هم در كامنتها اسم و فاميلشون رو اوردم و نه كبنا زد و أونا هم با اسمهاي مخفف ديكر به كار ناجوانمردانه خود ادامه دادند
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
چه فرق داره این تاج باشه یا اون تاج ؟؟؟؟؟؟؟؟
شهروندی از باشت
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای کفایی من نمی دانم شما چه پدر کشتگی با دکتر تاجگردون دارید اما شما چطور ادعای اصلاح طلبی دارید و تاجگردون را غیر اصلاح طلب می دانید؟ در یکی دو سال گذشته شما با مطالبی بدون سر و ته از پل برین گرفتی تا پل خیراباد از شرق زدی و به غرب رسیدی نتیجه آخرشان به خیال خام خودت حمله به تاجگردون و تخریب ایشان بوده است، اما لازم می دانم چند نکته ای در این خصوص خدمت جنابعالی عرض نمایم:
1-اقای کفایی شما نه تنها اصلاح طلب نیستی بلکه به نظر می رسد یک تجزیه طلب باشی. شما در نظام جمهوری اسلامی چه انتظاری از اقای تاجگردون داری؟ نظامکی که مبتنی بر نظام ولایت فقیه و خون های شهیدان زیادی ثبات کنونی اش را بدست اورده. تاجگردون یک اصلاح طلب است و معتقد به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی است. این که می گوییم اصلا طلب شاید در خیلی از مسائل از اصول گراها به اصول از جمله رعایت قانون پایبندتر است. اگر جنابعالی و بعضی از همفکرانتان احیاناً افکار افراطی و یا انحرافی دارید این را با نام اصلاح طلبی به خورد مردم ندهید.
2- در این برهه از زمان که پس از هشت سال حقارت و ظلم به فکر و اهالی اصلاح طلبی، اینک اندک مجالی رخ داده تا اصلاحات نمود پیدا کند، اگر شما اصلاح طلب بودید و بصیرت داشتید به جای دفع و بر چسب زدن به چهره شاخص اصلاح طلبی استان یعنی حاج غلام تاجگردون، سعی در جذب حتی طیف خاکستری می کردید که متأسفانه شما نشان دادید دنبال مسائل دیگری هستید شما و امثال شما نه تنها برای یک جریان فکری مفید نیستید بلکه هر جریانی با وجود داشتن یکی دو تا مثل جنابعالی دیگر دشمن نمی خواهد.
3-شما در متن تان سوالی را مطرح کرده اید که چطور ممکن است در مجلس اصولگرا دکتر تاجگردون بعنوان رئئس کمیسیون برنامه و بودجه انتخاب شود که در این خصوص لازم می دانم خدمتتان عرض کنم جمهوری اسلامی ایران برای عبور از بحران ها و شرایط سخت اقتصادی و جلب رضایت مردم امروز به کارشناسان توانمندی مثل تاجگردون نیاز دارد. علم و اخلاق داشته باش هر جایی می توانی پادشاهی کنی. این سوالی را که شما مطرح کرده اید نه تنها نشان از ضعف تاجگردون نیست بلکه نقطه قوت دکتر تاجگردون و هنر ایشان است که ایشان را در اوج نگه داشته است. قدرت زندگی و کار مسالمت آمیز حتی با فکر مخالف این هنری است که از عهده هر کسی بر نمی آید ولی خدا رو شکر دکتر تاجگردون از این خصیصه برخوردار هستند و به واسطه هنر و تخصص خودش مراتب را طی می کند نه تصوراتی که در ذهن شما بوجود آمده است.
اقای کفایی، این دولت دولت آرمانی اصلاح طلبان نیست، اما نسبت به هشت سال گذشته واقعاً وضعیت تغییر کرده و به اهالی اصلاح طلب بها داده شده، ما ایرانی و مسلمان هستیم و فکر اصلاح طلبی داریم بگذارید با ارامش از این فرصت بوجود امده به نفع مردم استان و اهالی اصلاحات امثال تاجردون استفاده کنند. سعی نکنید هر از گاهی از نظر فکری برای ایشان و اهالی اصلاحات دغدغه فکری ایجاد کنید. بیش از این ما را پیش بدخاهان اصلاحات سر افکنده مکن. شما اگر مشکل شخصی داری به نام اصلاحات، تیشه به ریشه این جریان مزن.
4-اقای کفایی اینطور نیست که حتی در این دولت اقای تاجگردون هر کاری بخواهند می توانند بکنند چرا که دغل بازان و منفعت طلبان دیگری نقش بازی کرده اند و خود را اصلاح طلب در مرکز معرفی کرده اند و پست گرفته اند و مأموریت شان این است که سر راه کارهای دکتر تاجگردون سنگ اندازی کنند شما بی ریشه ها را ول کرده اید و رفته اید چهره اصیل و شاخص جریان اصلاحات را دارید انگ بهشون می چسپانید؟
باور کنید دارید خیانت می کنید هم به اصلاحات هم به شهر و دیارتان.
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
کفائی وامثال کفائی زیاده خواهی صحبت نکنند
همشهری
Iran, Islamic Republic of
خواهید دید اقای کفایی طرفدار هرکه باشه دور اینده به مجلس میره بعیده دیگه تاجگردون قبول بشه
گچسارانی مقیم یاسوج
Iran, Islamic Republic of
واقعامتاسفم شماحتی یک نفرتان دورگذشته ازایشان حمایت نکردیدوعلیرغم تبلیغات منفی شمارای بالایی اورداینکه درمجلس رای بالایی اوردنشان ازاقتداروتخصص ایشان است دوست ودشمن به توانایی ایشان ایمان داردهمین حرکتهای مانندشمابودکه اصلاحات رابه چالش جدی کشاندافتخاری که برتارک این استان می درخشدتاجگردون است اگرچه بعضی ازمدیرانی که درگچساران منصوب شده اندوارتباطنامرئی باشمادارندباافراطی گری سعی درتخریب چهره ایشان دارندولی نبوغ توانمندی شایستگی جامع نگری ایشات دظهر من الشمس است
چوپان
Iran, Islamic Republic of
بخدا قسم كفايي را كبنانيوز بزرگش كرد، اصلا كسي ايشان را نميشناخت( هر چند كه الان با مانور دادن روي اسم تاجگردون خيلي بزرگ شده ) ولي بزرگ شدن ايشان مانند كشي است كه هرچه ميكشي بزرگ و بزرگتر ميشود ولي واي به حال لحضه اي كه كش رها شود و بجاي اول بازگردد حتما همه ي دوستان ميدانند چه اتفاقي مي افتد و چه كسي ضربه ميخورد،‌همانگونه كه در سنين كودكي بارها اين درد را تجربه كرده ايم، اي طفل سياسي اول تاتي كردن را ياد بگير بعد در اين مسير گام بردار. اصلاحات يعني صداقت، مهرباني، نوانديشي، صبر و بردباري و... نه بغض و كينه، اي مرد به اصطلاح اصلاح طلب در اين ماه مبارك در اخلاق و رفتارت تجديد نظر كن و يك اصلاح طلب منطقي شو.
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون اگر قرار است با حمایت امثال کفائی به مجلس راه پیدا کند
همان بهتر که دیگر مجلس نشین نباشد .

تاجگردون به دلیل محبوبیتش در بین عامه مردم و به کوری چشم حسودان و زیاده خواهان با ارای مردمان شهرمان به مجلس راه پیدا خواهد نمود وبر دل غمگین مردمان التیامی خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
عزیزی که به اسم نارگ موسی مطلب میذاری
لطفا از طرف شخص خودت صحبت کن
اگر اسم یک طایفه بزرگ رو یدک میکشی مراقب صحبت کردنت باش
مخالف یا موافق صحبتت نیستم
فقط خواستم تذکری بدم که اگر صحبتی دارین با اسم شخص باشه نه اسم طایفه
در پاسخ آریا
Iran, Islamic Republic of
چرا آرای گچساران به جناب دکتر روحانی را به حساب آقای تاجگردون مینویسید ؟آیا این توهین به شعور ما مردم گچساران و تخریب شخصیت آقای دکتر روحانی و بزرگنمایی تاجگردون نیست؟یعنی مردم گچساران فهم و شناختشان از شخصیت ارزشمند جناب روحانی آنقدر نیست که نماینده او را معرفی کند؟آیا رییس جمهور آنقدر کوچک است یا نماینده اینقدربزرگ بیاییم منطقی باشیم و آدمها را بیخودی و الکی اینقدر بزرگ نسازیم که این آفت خطرناکی برای انسانهای کم ظرفیت است.
برما
Iran, Islamic Republic of
آقای کفایی این متنی که با تاجگردون برای تائید او در دور بعد تنظیم کردیید خیلی اشکال داره اصول گراها زیرکتر ازاین حرفها هستند برید به فکر نان باشید
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اگر اقای حسینی وارد صحنه بشه به امید خدا میره مجلس
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1