تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب : ۵۳۹۶۳

مشکل کم آبی شهر یاسوج و حومه

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سامان کرم‌نیا*

تازگی ندارد این معضل، سال‌های متمادی جریان داشته است و همشهریان نیازمند به آب به دفعات هر دری را که زدند اما همچنان بسته بود و هرگز به روی آنها گشوده نشد و اجازه ندادند دمی چند کنار شرشر آب باغچه پوشیده زنیلوفرشان بیاسایند، تا جایی که علاوه بر گفتگو، مکاتبات متعدد، طومارهای پی در پی مشکل سر از رسانه ها هم به در آورد و به هر شخص صاحب نفوذی در شرکت آبفا استمداد طلبیدند، همین ماه گذشته بود که وقتی رسانه ها به کمک آمدند و وضعیت کم آبی مناطق مختلف شهر رسانه ای شد در خیابان معلم 3 که این حقیر اطلاع دارم مردم توانستند پس از سالها نفسی تازه کنند و از دوش حمام خانه خود آبی به سر و روی خود بپاشند. خدا می داند که چه قدر خوشحالی در پوست خود نمی گنجیدند اما متأسفانه، شرایط پایدار نماند.

آب مایه حیات است

مشکلات کم آبی منحصر به کمبود آب شرب نیست، اگر گفته شود گل و گیاه و درخت از باغچه‌ها برچیده شود! بهداشت را که اساس سلامتی و روحی و روانیست چه باید کرد؟

کم آبی و قطع آب در بعضی مواقع بر اثر حوادث غیرمترقبه و به دلایلی به تشخیص مسئولین ذیربط امری طبیعی واجتناب ناپذیر است، در صورتیکه مشکلات موجود در خصوص کم آبی و یا قطع آب اساسا غیر متعارف است، مداوم و همه وقت ان معضل گریبان گیر مردم است، وضعیت آنچنان نگران کننده و اسفناک است که در شرکت آبفا تشکیل «ویژه» ستاد بحران را می طلبد.

یاسوج شهر نوپایی است

زمانی شهری نبود پدران با آب در لگن و تکیه بر زانو خو را می شستند یا به اصطلاح حمام می کردند، حالا این چه حرفی است که می گویند باید دوش حمام گرفت! هرکس نیاز به حمام دارد به سنت پیشین با آب در لگن، خود را بشوید! آری این را می گویند سنتی!

جناب آقای مهندس لدنی نژاد مدیر عامل محترم آبفای استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن آرزوی موفقیت در راستای مسئولیت خطیری که بر عهده دارید، به نظر می رسد مهمترین راهکار حضرتعالی در خصوص حل مشکل کم آبی تهیه تانکر آب است به طوری که تعدادی از ادارات و سازمانها را نیز جهت اجرایی کردن نصب نمادین تانکر آب به کمک طلبیده اید.

شما مگر مشکل کم آبی شهر را مقطعی می دانید که با نصب تانکر اضطراری رفع مشکل شود!؟ اگر چنین است برای جاهایی که مشکل همیشگی دارند مثل خیابان معلم 3 یاسوج چه راهکاری دارید؟ که حتی در زمستان زمانی گه باید چارخ به پا از خانه بیرون آمد خبری از آب در لوله ها نیست!

جناب مهندس کاش در بیانات حضرتعالی راهکار و یا وعده وعیدی جهت حل مشکل آب وجود داشت تا اگر خدای ناکرده مثل گذاشته به فراموشی می رفت حداقل چند صبایی دل همشهریان شاد می شد.

جناب مهندس همه ی همشهریان از حقوق مساوی برخوردارند، پس چرا در برخی از نقاط شهر از فشار آب بسیاربالایی برخوردار است ولی در برخی دیگر از نقاط شهر از حداقل آب برای مصرف روزانه برخوردار است!؟

از شما تقاضا دارم با دعوت از اصحاب رسانه این شرایط ناهمگون را از نزدیک ملاحظه و مقایسه بفرمایید که چرا توزیع آب تا این حد فاحش ناعادلانه در سطح شهر توزیع می شود؟

آیا کسی به عنوان مسئول، پیگیر رفع مشکلات مردم هست؟

اگر هست چرا به فریاد چندین ساله مردم توجهی نمی شود؟!

آن همه گفتگو، نامه، طومار، اطلاعیه از طریق سایتهای خبری و... بی تأثیر بود!!

جناب آقای مهندس کسانی را که گفته‌اند با وجود آب فراوان، چرا در شهر کم آبی است فرموده اید سنتی فکر می کنند! پس به کسانی که می گویند در مناطق کویری مثلا یزد کم آبی است و باید از استانهای دیگر آب آورد چه باید گفت؟

چرا مشکلات مردم را توجیه می کنید؟

مگر آنها چه می خواهند؟ جز اینکه خواهان آب برای مصرف روزانه و شستشو برای نظافت حفظ سلامتی خود می باشند.

جناب آقای مهندس لدنی نژاد با عرض پوزش از نحوه طرح مطالب که خود بیانگر عمق نگرانی و مشکلات ناشی از کم آبی وگاه بی آبی مفرط مردم در بعضی نقاط شهر یاسوج و حومه می باشد، انتصاب حضرتعالی را به فال نیک گرفته امید است در خصوص رفع مشکل و معضل چندین ساله همشهریان در خصوص کم آبی برخی نقاط، با ارائه راهکار مناسب و نظارت مستمر کمر همت بسته، مردم را یاری و مساعدت فرمایید.



*دبیر انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون
نام شما

آدرس ايميل شما

شجاع
Iran, Islamic Republic of
اب شرف اباد در روز فقط چند ساعت میاد مرتب قطع ووصل میشه البته موقعی که میاد هوا از اب بیشتر میاد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
سلام.آقای مهندس لدنی نژاد ممکن است امیدوار باشیم در زمان مسیولیت حضرتعالی مشکل آب شهر یاسوج حل شود ؟
جناب مهندس مسیولیت زودگذر است آنچه که می ماند خدمت موثر به همشهریان است واقعا بعید است که ساکنین خیابان معلم 3 که آن هم در مرکز شهر واقع است سال ها از بی آبی رنج ببرند و همه مثل مسیولین سابق با بی اعتنایی از کنار آن بگذرند !
ما به توجه جنابعالی امیدواریم تا چه پیش آید ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1