تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۵۳۶۹۲

شب شعر پدخندق در گچساران برگزار شد

۵
۰
کبنا ؛پریسا خمیسی
شامگاه سه‌شنبه به مناسبت سالروز آغاز عملیات پدخندق همایش شب شعری با حضور شاعران توانمند گچسارانی، فرماندهان عملیات پدخند و برخی از مسئولان گچسارانی به همت جانباز سرافراز و یادگار عملیات پدخندق ابوالحسن غلامی با همکاری جمعی از هنرمندان گچسارانی در محوطه منزل وی برگزار شد.
ابوالحسن غلامی در این آیین اظهار کرد: این برنامه با هدف پاسداشت فداکاری‌های رزمندگان این استان در پد خندق و معرفی حماسه‌های آنان به نسل جوان به شکل مردمی و به دور از فضای سازمانی برگزار شده است که امیدوارم هر چند ساده ولی در خور شان آن شهیدان والامقام باشد.
padkhandgh (1)
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در تاثیر هنر در ماندگاری اثر، افزود: امشب همه ما میهمان هنرمندان به ویژه شاعران توانمند هستیم.
این جانباز دوزان 8 سال جنگ تحمیلی تصریح کرد: رهنمودهای مقام عظمای ولایت در راستای تاثیر هنر در انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به نسل جوان خیره کننده است.
padkhandgh (2)
غلامی خاطرنشان کرد: روز شهادت شهیدانمان را جشن تولدی دوباره می‌گیریم زیرا که آنها زنده‌اند و روز به روز زنده‌تر شده و از یادها نخواهند رفت.
وی با بیان این‌که نباید اجازه دهیم یاد شهدا به فراموشی سپرده شود از مسئولان خواست تا در این زمینه تساهل و تسامح به خرج ندهند.
یادگار عملیات پدخندق خاطرنشان کرد: در این روز چنان اتفاقات تاریخی رخ داد که جز سرافرازی، عزت، شهامت و ولایت‌پذیری چیزی در یادها نیست و همه اینها در سایه لطف خداوند متعال و اطاعت‌پذیری رزمندگان بوده است.
غلامی عملیات‌های کربلای پنج و والفجر هشت را در دوران دفاع مقدس دارای برجستگی خاص دانست و گفت: کمر دشمن در این دو عملیات شکسته شد که رشادت‌های رزمندگان استان در این عملیات ها به یاد ماندنی و تاریخی شد.
سرهنگ کورش امدادی از فرماندهان عملیات پدخندق در این آیین  به روایت‌گری و خاطره‌گویی پرداخت.
وی از مظلومیت عملیات و حماسه پد خندق به عنوان سمبل حماسه دوران هشت سال دفاع مقدس این استان یاد کرد و گفت: چرا باید در معرفی این حماسه و ماندگار کردن آن اهمال شود.
امدادی اظهار کرد: اﯾﻦ ﻋﻤﻠﯿﺎت ﻏﺮورآﻓﺮﯾﻦ ﭼﻬﺎرم ﺗﯿﺮ 67 در ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻫﻮراﻟﻌﻈﯿﻢ رخ داد و رزﻣﻨﺪﮔﺎن و ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﺎن ﮐﻬﮕﯿﻠﻮﯾﻪ و ﺑﻮﯾﺮاﺣﻤﺪ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﮐﻮﭼﮑﺘﺮﯾﻦ ﻋﻘﺐ ﻧﺸﯿﻨﯽ نکردند ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺎ ﺗﻤﺎم وﺟﻮد و ﺗﺎ آﺧﺮﯾﻦ ﻟﺤﻈﺎت ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﮐﺮده و ارﺗﺶ ﻣﺴﻠﺢ  به تجهیزات پیشرفته ﻋﺮاق را ﻋﻘﺐ راﻧﺪﻧﺪ.
وی ﺑﯿﺎن ﮐﺮد: ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﮐﻪ ﻋﻤﻠﯿﺎت ﭘﺪﺧﻨﺪق در ﺷﺮاﯾﻂ دﺷﻮار آب و ﻫﻮاﯾﯽ و ﮔﺮﻣﺎی ﻃﺎﻗﺖ ﻓﺮﺳﺎ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ وﻟﯽ اﯾﻦ اﻣﺮ ﮐﻮﭼﮑﺘﺮﯾﻦ ﺧﻠﻠﯽ در اراده رزﻣﻨﺪﮔﺎن و ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﺎن ﮐﻬﮕﯿﻠﻮﯾﻪ و ﺑﻮﯾﺮاﺣﻤﺪ اﯾﺠﺎد ﻧﮑﺮد و آﻧﺎن ﺑﺎ ﺟﺪﯾﺖ در ﺣﺎل ﻋﻤﻞ ﮐﺮدن ﺑﻪ رﺳﺎﻟﺖ و ﻣﺎﻣﻮرﯾﺖ ﺧﻮد ﺑﻮدﻧﺪ.
این فرمانده عملیات در خصوص عملیات پد خندق گفت: خوشا به حال مادران رزمندگان و فرماندهان شجاع شرکت کننده در عملیات پد خندق که با تربیت حسینی فرزندان خویش دلیرمردانی تربیت کردند تا حماسه‌های واقعی از جنس ایثار و فداکاری را طراحی و ثبت کنند.
padkhandgh (3)
امدادی ضمن روایت‌گری، تصریح کرد: پد خندق یعنی ایثار و از خود گذشتگی و نمی‌دانیم از کجای این حماسه سخن بگوییم، اما باید گفت که مخلص‌ترین فرزندان دیار کهگیلویه و بویراحمد در این عملیات شربت شهادت نوشیدند.
وی با تشبیه این عملیات به صحرای کربلا و روز عاشورا گفت: همان‌گونه که نهر علقمه با خون حضرت عباس(ع) رنگین شد به همان ترتیب هورالهویزه در این عملیات با خون جوانان رشید کهگیلویه و بویراحمدی رنگ سرخ شهادت به خود گرفت.
این فرمانده ارشد حاضر در حماسه پد خندق در سال 67 تصریح کرد: من و همه کسانی که در این عملیات افتخار حضور داشتند آن را یک معجزه می‌دانیم، چرا که رزمندگان ما در آن چند ساعت کاری شبیه به معجزه انجام دادند.
کوکب حاتمی شاعره توانمند گچسارانی و از حماسه آفرینان انقلاب اسلامی، زندانی سیاسی زمان شاه در این آیین ضمن ابرازی خشنودی از برگزاری چنین برنامه‌ای اظهار کرد: امیدوارم چنین برنامه‌هایی و این حرکت زیبا و بیاد ماندنی  هنرمندان همچنان تداوم داشته باشد.
گفتنی است در این آیین 7 تن از شاعران توانمند گچسارانی سروده‌های خود را تقدیم به محفل نورانی حضرت ولی‌عصر و شهیدان کردند و از سید کریم موسوی از اسرای عملیات حماسه آفرین پدخندق با اهدای شاخه گلی تجلیل شد.
پدخندق روز چهارم تیرماه 67 توسط پاسداران و بسیجیان تیپ 48 فتح استان در جاده "پدخندق" در جزیره مجنون رقم خورد در این روز به یاد ماندنی دلیران استان با شجاعت و ایثار پیشروی نیروهای بعثی را مهار کردند و برغم آن‌که سایر لشکرها و تیپ‌های در آن منطقه مورد هجوم بعثیان قرار گرفته بودند و یارای مقابله نداشتند دلاورمردان استان کهگیلویه و بویراحمد مردانه در برابر مجهزترین و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها ایستادگی کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

م
Iran, Islamic Republic of
وای کی میشه از این عکسهای بی کیفیت موبایلی خلاص بشیم.
رضای خدا
Iran, Islamic Republic of
غلامی خدا کنه کارت برای خدا بوده باشه
همکار شرکتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب آقای غلامی جانباز عزیز دوران هشت سال دفاع مقدس
ایشان از جمله مدیران ارزشی شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران ومناطق نفتخیز بوده اند ..ان شاء الله که سالم و موفق باشند.
تشکر
Europe
ازآقای ابوالحسن غلامی که از سرمایه های این انقلاب هستند سپاسگزاریم.
سفیه
Iran, Islamic Republic of
باسلام

از آقای غلامی کمال تشکر رادارم
یادتان باشد خارج از هر حرف وحدیثی الحق و انصاف ایشان یک فرد فرهنگی و در این زمینه صاحب طرح . سبک هستند وگچساران مثل آقای غلامی کم دارد . به امثال ایشان بسیار محتاجیم اینو تو این سالیان متمادی در امور فرهنگی، ورزش و روابط عمومی بهره برداری نفت و گاز نشان داده اند. امیدوارم آقای باورساد دو باره از توانمندیهای این مدیر موفق استفاده نمایند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1