تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۵۱۶۳۲

فعالیت شش واحد شن و ماسه به‌طور غیرقانونی

۴
۰
کبنا ؛ 
مشاور حقوقی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از معرفی واحدهای تولید شن و ماسه متخلف و آلوده کننده محیط زیست در حاشیه رودخانه بشار به مراجع قضایی خبر داد.
فیروز انصاری  گفت: این استان به واسطه داشتن تنوع زیستی و وجود مناظر طبیعی، رودخانه ها، جنگل و مرتع دارای جایگاهی ویژه در کشور است.
وی با اشاره به چالش های زیست محیطی در استان اظهار داشت: طی دو دهه گذشته شاهد تخریبهای زیادی در حوزه رودخانه ها در استان بوده ایم.
انصاری به رودخانه بشار در یاسوج اشاره کرد و بیان داشت: تخریب و برداشت بی رویه از بستر این رودخانه توسط واحدهای تولید شن و ماسه، این رودخانه را در آستانه نابودی قرار داد.
وی بیان کرد: با تعطیلی این واحدها در سال گذشته و جانمایی مکان دیگر برای فعالیت این صنایع، رودخانه و اکوسیستم آن را از این وضعیت نجات دادیم.
مشاور حقوقی محیط زیست استان از جابجایی ۹ واحد خبر داد و بیان داشت: چند تن از این واحدها با استفاده از معادن غیر رودخانه ای و تعهد رسمی یرای رعایت شرایط محیط زیست فعالیت می کنند.
فعالیت شش واحد به طور غیر قانونی
وی افزود: شش واحد هم اکنون به صورت غیر قانونی اقدام به فعالیت می کنند که اقدامات قضایی در این خصوص انجام شده است.
وی با بیان اینکه این صنایع آخرین مقاومتهای خود را انجام می دهند، گفت: واحدهایی که اقدام به فک پلمب کرده اند به مراجع قضایی معرفی شده اند.
انصاری بیان کرد: تمامی اقدامات در خصوص این صنایع آلوده کننده محیط زیست با نظر استانداری و هماهنگی سه دستگاه صنعت، معدن و تجارت، آب منطقه ای و محیط زیست انجام می شود.
مشاور حقوقی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد همچنین از ساماندهی عشایر در مناطق حفاظت شده استان خبرداد.
وی اظهار داشت: عشایر قشری زحمت کش هستند اما دامهای مازاد و بدون مجوز موجب تخریب محیط زیست شده بود که هم اکنون با ساماندهی عشایر شاهد بهبود وضعیت مناطق هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

احمدی
Iran, Islamic Republic of
باسلام چرا حرفی از سنگ شکن شهرداری باشت به میان نمیادکه روستای زیبای چم بلبل ومزارع اطراف را به نابودی کشانده کسی جرآت اعتراض ندارد چون متولی این امر دولت و وزارت کشوراست اگر این کارخانه مخرب متعلق به یک شخص عادی بود الان هزاران بار مجوز عدم فعالیت ایشان صادر شده بود خواهشا مردم بدبخت و بی دفاع چم بلبل (پل بریم)رادرک کنید . من الله توفیق.
صلاحپور
Iran, Islamic Republic of
باسلام اگر عدالت هست و دم از مسلمانی میزنیم ای دولت جدید که به دولت تدبیر وامید لقب گرفتی و این نام رایدک می کشی عدالت را گسترش ده ومردم بدبخت چم بلبل رانجات بده از گردوخاک کارخانه سنگ شکن شهرداری باشت واقع در روستای مظلوم وبی دفاع چم بلبل.
ابراهیم شمس
Iran, Islamic Republic of
بنده مالک زمینی هستم که سنگ شکن شهرداری باشت درآن واقع گردیده در روستای چم بلبل بعلت آسیب رساندن این کارخانه به روستا اقدام به تعطیلی و پس گرفتن زمینم شدم که دولت اجازه نداد حتی زمینم را پس بگیرم شمارا به خدا این دولت را مجاب کنیدتا مردن بدبخت روستا رانجات دهد یعنی باید خودکشی کنیم تا مارا درک کنند.
باقری
Iran, Islamic Republic of
...شهرداری ... باشت که سنگ شکن شهرداری در چم بلبل آلودگی و گردو خاک ایجادکرده واقعآ برای ... متاسفم
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1