تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۵۱۴۸۹

انتظار امام عصر(عج) از استان صد در صد شیعه‌ ما

۱
۰
کبنا ؛مهدی دلبند

سلام بر مهدى(ع)، خورشید جان ها و امید انسان ها. مهدى(ع)، یادگار پیامبران، خلاصه ابراهیم، عصاره محمد(ص)، احیا و زنده کننده سنت هاست. نیمه شعبان، مطلع خورشید فروزان مهدى(ع) در ظلمت تاریخ است. پیروان قائم آل محمد(ع) همچون او اهل قیام و انقلابند.مهدى(عج)، کعبه مقصود و قبله موعود امت هاست.
غیبت کبرا، دوره آزمایش منتظران راستین حضرت مهدى(ع) است.و ما آنقدر در کوران حوادث غربال می شویم تا مخلصین واقعی و سربازان پا در رکاب حضرتش نمایان شود.
وقتى نیمه شعبان مى رسد، گلواژه هاى «انتظار»، «ظهور»، «فرج»، «حکومت جهانى»، «قسط و عدل»، «دیدار» و «مهدى» مى شکفد.نیمه شعبان، عید منتظران وراثت زمین براى مستضعفان و شکست سلطه هاى جبّاران است. نیمه شعبان، افروختن چراغ شوق در دل شیعیان و امید بخشیدن به محرومان است.
نيمه ‏شعبان برای  شيعيان و محبان اهل ‏بيت عليهم‏السلام روز بسیار مقدسی است.چرا که روز ميلاد منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج) است. روز ميلاد بزرگ مردى كه انسانيت، ظهور او را به انتظار نشسته و عدالت ‏براى پاي بوس قدمش لحظه شمارى میكند.
براى رسيدن به صبح وصال موعود بايد شب وصل با خدا را پشت‏ سرگذاشت، و تا زمانى كه منتظر، عمر خويش را در طريق كسب صلاح طى نكند نمى‏تواند شاهد ظهور مصلح موعود باشد.
امام زمان (عج) در یکی از توقیعات خویش خطاب به شیعیان می فرماید: «هریک از شما باید کاری کند که وی را به محبت و دوستی ما نزدیک تر کند و از آنچه خوشایند ما نبوده و موجب کراهت و خشم ماست دوری گزیند؛ زیرا امر ما ناگهانی فرا می رسد، در هنگامی که توبه و بازگشت برای او سودی ندارد و پشیمانی او از گناه، از کیفر ما نجاتش نمی بخشد و خداوند رشد و هدایت را به شما الهام فرماید و به لطف خویش شما را به بهره وری از رحمت هایش توفیق بخشد.»
امام زمان (عج) در این توقیع یکی از انتظارات خویش را از شیعیان بیان می‌دارند و یک معیار کلی برای عمل و رفتار شیعیان خود ارائه می‌دهند. «هریک از شما باید کاری کند که وی را به محبت و دوستی ما نزدیک تر کند و از آنچه خوشایند ما نبوده و موجب کراهت و خشم ماست دوری گزیند» و این معیار اصلی ما برای تنظیم سبک زندگی است.ما باید به مست زندگی مهدوی حرکت کنیم و نسخه های جعلی بر حذر باشیم.
عرضه اعمال به محضر مقدس امام زمان (عج)
در تشرف مرحوم شيخ محمد طاهر نجفي (ره) خادم مسجد کوفه، حضرت مي فرمايند: «آيا ما شما را هر روز رعايت نمي کنيم؟ آيا اعمال شما بر ما عرضه نمي شود؟» و ما باید بدانیم که هر لحظه در محضر امامیم ،گرچه او را نمی بینیم،اما او ما را می بیند.
شيعيان چرا ما را نمي خواهند؟!
مرحوم حاج محمد علي فشندي تهراني (ره) مي گويد که در مسجد جمکران سيدي نوراني را ديدم، با خود گفتم اين سيد در اين هواي گرم تابستاني از راه رسيده و تشنه است ظرف آبي به دست او دادم تا بنوشد و گفتم: آقا! شما از خدا بخواهيد تا فرج امام زمان (ع) نزديک گردد. حضرت فرمودند: «شيعيان ما به اندازه آب خوردني ما را نمي خواهند. اگر بخواهند و دعا کنند فرج ما مي رسد.»
اکنون که جام جهانی نزدیک است و ما میلیون ها دعا کردیم تا تیم فوتبالمان به جام جهانی برود و  لحظه شماری می کنیم تا یک لحظه از این جام باشکوه را از دست ندهیم!
آخرین باری را که دعای فرج خواندیم به یاد داریم؟
آیا گاهی وقت ها دلمان برای امام زمان(عج) هم می گیرد؟
ما در استانی زندگی می کنیم که افتخار دارد صد در صد شیعه امام زمان(عج) است.اما اگر کمی به شهرمان بنگریم کمتر بوی معنویت و رایحه امام عصر(عج) را حس می کنیم.آیا ما دچار فتنه شده ایم؟
فضای عمومی شهر ما دینی نیست.نیازی نیست که برآشفته شویم و به رگ غیرتمان بر بخورد.کدام جشن شعبانیه؟کدام چراغانی و آذین بندی؟کدام پرچم؟کدام ایستگاه صلواتی؟...
آیا ما وظیفه خود را در قبال ائمه (ع) انجام داده ایم؟
آیا وقتی مسافری به شهر ما می آید بوی امام زمان(عج) را استشمام می کند؟
آیا برای زمینه سازی ظهور قدمی برداشته ایم؟
آیا  امام زمان(عج) از ما راضی و خشنود است؟
هیچ کدام از ما نمی خواهیم بی دینی و بی ایمانی در شهرمان جاری شود.نمی خواهیم فرزندانمان در منجلاب فتنه های آخرالزمانی گرفتار شوند.نمی خواهیم احساس مردگی و افسردگی به ما دست دهد.
ما همه می خواهیم شهرمان دارالمؤمنین و دارالعباده باشد.می خواهیم فرزندانمان سربازان امام زمان(عج) باشند.می خواهیم در جامعه سازی مهدوی نقشی داشته باشیم.
پس به پا خیزیم
اکنون که نیمه شعبان در راه است هر کدام از ما دست به کار شده و به اندازه وسعمان در این جشن بزرگ سهیم باشیم.
ما نیز همچون دیگر شهرهای ایران اسلامی کوچه ها و مغازه هایمان را آذین بندی کنیم.
شربت و شیرینی در بین مؤمنان پخش کنیم.
به همدیگر تبریک بگوییم و یکدیگر را بشارت ظهور دهیم.
دست در دست هم دهیم و نیمه شعبان امسال را باشکوه تر از همیشه نماییم.
آتش فتنه بی ایمانی اگر آید تر و خشکمان را با هم می سوزاند.
پس ما متدینین باید کاری کنیم.قرار نیست امام زمان(عج) به حضور ما مشرف شود.قرار است ما به حضور حضرتش مشرف شویم.
ما باید به سوی او حرکت کنیم
ما باید بشویم...
نام شما

آدرس ايميل شما

منتظر
Iran, Islamic Republic of
اللهم عجل لوليك الفرج
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1