تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : ۵۱۰۹۱

ساختار شورای فرهنگ‌عمومی غلط است

۰
کبنا ؛معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج گفت: همایش راهکار توسعه‌ استان با حضور فرهیختگان در آذر ماه برگزار می‌شود.
مجید باقریان  در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بویراحمد با بیان اینکه ساختار شورای فرهنگ عمومی غلط بوده و باید متولیان در این خصوص چاره‌اندیشی کنند، اظهار داشت: اعضای شورای فرهنگ عمومی باید متخصصین در عرصه فرهنگی باشند.
معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج با تاکید بر اینکه امر فرهنگ مقوله‌ای تخصصی است، گفت: امیدواریم در سالی از سوی مقام معظم رهبری به نام «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده مسئولان و متولیان امور فرهنگی به این مهم توجه خاصی داشته باشند.
باقریان با گلایه‌مندی از برخی خرده فرهنگ‌های غلط در سطح کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: بسیاری از کارهای که در استان صورت گرفته سلیقه‌ای بوده و به صورت تخصصی نبوده و هیچ‌ کاری صورت نگرفته است.
این مسئول با بیان اینکه دروغ، افترا، تخریب و دیگر  مسائل همه ناشی از عدم رعایت اخلاق در جامعه است، گفت: انتظار می‌رود در سالی که مزین به فرهنگ است به مقوله فرهنگ توجه خاص و ویژه شود چرا که تمامی مشکلات ما ریشه در فرهنگ است.
معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه دانشگاه یاسوج برنامه‌های خوبی در سال ۹۳ که به نام فرهنگ نامگذاری شده دارد، گفت: به منظور برخی مشکلات در استان که فرهنگ یکی از آن‌ها است همایشی تحت عنوان راهکارهای توسعه استان در دانشگاه به تصویب رساندیم.
باقریان ادامه داد: با تصویب نهایی و بررسی طرح طی چند هفته آینده این طرح به دستگاه‌ها اعلام می‌شود و با حضور مسئولان استانی، فرهیختگان برجسته کشوری در آذرماه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه صدا و سیما و ارشاد اسلامی به عنوان دو دستگاه مهم و تاثیرگذار باید فرهنگ عمومی را جدی بگیرند، گفت: باید به مقوله فرهنگ در استان به صورت جد به آن پرداخته شود و همواره نسبت به رفع موانع و مشکلات اقدام لازم اتخاذ شود.
معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج با اشاره به قومی و قبیله‌ای بودن استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: توجه به این مقوله بسیار مهم بوده و باید با عزمی راسخ و مدیریتی جهادی در راستای فرهنگ‌سازی امور گام برداریم./فارس
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1