تاریخ انتشار
جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : ۵۰۴۲۸

از بیکاری تا هسته ای و رفع فیلتر در نمازجمعه استان

۰
کبنا ؛ 
امام جمعه موقت دهدشت: زعامت خلف صالح امام امید دشمنان را به یأس مبدل کرد
امام جمعه موقت دهدشت با بیان اینکه استکبار جهانی به امید ۱۴ خرداد نشسته بود، گفت: انتخاب خلف صالح امام از سوی خبرگان رهبری امید دشمنان در منحرف کردن اسلام را به یأس مبدل کرد.
حجت‌الاسلام سیدعبدالمطلب تقوی  در خطبه نخست نماز جمعه دهدشت اظهار داشت: به واسطه تقوای الهی همه تلاش‌های دشمن نفس انسان یعنی شیطان از بین می‌رود.
خطیب موقت جمعه دهدشت با اشاره به روایتی از مولای متقیان و توصیه به مراعات تقوا، تصریح کرد: تقوا و پرهیزگاری انسان را در برابر حیله‌های شیطان مجهز کرده و مصون می‌دارد.
تقوی با تبیین اهمیت اخلاق در زندگی، با استناد به آیاتی از قرآن و احادیث و روایات، با بیان اینکه انسان دارای بعد روحی و جسمی است، افزود: داشتن اخلاق حسنه رذایل را از بین می‌برد و فضایل را جایگزین می‌کند.
امام جمعه موقت دهدشت خاطرنشان کرد: در روایات آمده است بداخلاقی خوبی‌های انسان را نابود می‌کند.
این مسئول اخلاق حسنه را از ویژگی‌های بارز رسول خدا عنوان و تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) توانسته‌اند با اخلاق خوب عبادت‌های خود را حفظ کنند و دستورالعمل‌های قرآن و ائمه اطهار برای همه ما راهنما است.
معاون اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه در خطبه دوم با تبریک ماه شعبان، در بیان فضیلت این ماه گفت: ۷۰ بار استغفار در هر روز از شعبان با ۷۰ هزار سال استغفار در دیگر ماه‌های سال برابری می‌کند.
تقوی با اشاره به اعیاد فرخنده ماه شعبان ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار را یادآور شد و افزود: اباعبدالله‌الحسین(ع) پاسدار انقلاب پیامبر اسلام بود و اگر اسلام امروز باقی مانده است به واسطه پاسداری امام حسین(ع) بوده است.
وی تشکیل سپاه پاسداران به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی را در راستای حفاظت از انقلاب دانست و گفت: شجره طیبه سپاه پاسداران به خاطر حفاظت از ارزش‌های انقلاب و نظام بود.
تقوی سالروز رحلت امام خمینی(ره) را از دیگر مناسبت‌های پیش‌رو عنوان و تصریح کرد: بعد از همه پیامبران و ائمه اطهار نمی‌توان امام خمینی را با کسی مقایسه کرد همان‌طوری که رهبر انقلاب درباره ایشان فرمودند «امام عبد صالح خدا و احیاگر اسلام ناب بود.»
امام جمعه موقت دهدشت با بیان اینکه استکبار جهانی به ۱۴ خرداد چشم دوخته بود، افزود: دشمن به امید ارتحال امام سعی در منحرف کردن اسلام داشت اما مجلس خبرگان با درایت خلف صالح امام را انتخاب و امید دشمنان را به یأس مبدل کرد.
***
امام جمعه گچساران: آماده شنیدن سخن مسئولان معترض به اظهارات خود هستم
امام جمعه گچساران با بیان این‌که وظیفه من دفاع از مردم بوده و ساکت نخواهم شد، گفت: آماده شنیدن سخن مسئولان معترض به گلایه‌های خود هستم.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و اجتناب از نافرمانی خدا، با اشاره به فرا رسیدن ماه پرفضیلت شعبان، اظهار کرد: فضایل ماه شعبان بسیار عظیم و پرفضیلت بوده که توصیه زیادی به روزه گرفتن و عبادت در این ماه شده است.
امام جمعه گچساران ادامه داد: شعبان ماهی است که عرصه زمین به قدوم بهترین اولیاء الهی و راهنمایان بشری مزین می‌شود.
حجازی تصریح کرد: در این ماه، میلاد احیاکننده دین نبوی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و میلاد برادر جانبازش حضرت ابوالفضل العباس(ع)، میلاد حضرت سیدالساجدین علیه‌السلام چهارمین امام بر حق مسلمین، میلاد جوان کربلا حضرت علی اکبر(ع) و در نیمه این ماه پربرکت، تولد آخرین ذخیره الهی، نجات دهنده عالم بشری، حضرت اباصالح المهدی(عج) را خداوند به ما ارزانی داشته تا زمین هیچ‌گاه از ولی خدا خالی نباشد و پویندگان حقیقت در کمال سلامت راه هدایت را بپویند.
وی با بیان اینکه از عظمت ماه شعبان غافل نشوید، ابراز کرد: عقل راه نجات انسان بوده و همه انسان‌های عالم به وسیله عقل راه معرفت و شناخت به اهل بیت را که راه رستگاری بوده، به دست خواهند آورد.
امام جمعه گچساران در بخشی از سخنان خود با اشاره به راه رستگاری و تمسک به اهل بیت (ع)، خاطرنشان کرد: به وسیله تمسک به علم اهل بیت، جهل، نادانی، بی‌سوادی از بندگان جدا شده و آزادی دنیوی و اخروی در مسیر اهل بیت است.
حجازی با بیان اینکه علم و تقوا به جامعه عزت می‌بخشد، تاکید کرد: تلاش کنیم نسل جوان را به سمت و سوی علم و تقوا بکشانیم زیرا جامعه‌ای که نسل جوان با سواد استاد حوزه و دانشگاه، مهندس و پزشک تربیت کند از لحاظ اقتصادی و امنیتی خود را تضمین کرده است.
امام جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان با اشاره به مناسبت‌های این هفته، ضمن تبریک به مناسبت روز یکشنبه سوم ماه شعبان میلاد با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، بیان کرد: امام حسین پاسدار اسلام، انقلاب و پیغمبر بود که اگر ایشان نبودند دین و مکتب پیغمبر به فراموشی سپرده می‌شد.
وی با بیان اینکه  پاسدار حافظ نظام و انقلاب است، ابراز کرد: پاسداری یک فرهنگ بوده و همه باید پاسدار انقلاب در مسیر پاسداری شهید کربلا باشیم زیرا که پاسدار فرهنگ عزت و افتخار بوده و سپاه پاسداران امروز بازوی انقلاب و نظام است.
حجازی ۴ شعبان ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز را یادآور شد و گفت: آن حضرت جانباز بوده و دو دستش را در راه اسلام تقدیم کرد.
امام جمعه گچساران مناسبت دیگر این هفته یعنی میلاد با سعادت سید‌الساجدین حضرت زین‌العابدین(ع) را تبریک گفت.
وی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد رحلت جانسوز معمار کبیر انقلاب ۱۴ خرداد، با بیان اینکه امام راحل به جهانیان ثابت کرد دین اسلام تنها مکتبی است که انسان را به سرمنزل سعادت و نیک ‌کامی می‌رساند، افزود: ما با گرامیداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌توانیم به جهانیان ثابت کنیم که این انقلاب با حضور مردم همچنان در تمامی عرصه‌ها پویا است.
حجازی در بخشی از سخنان خود خاطرنشان کرد: همه ما مسئول هستیم که در راستای حکومت اسلامی تلاش کرده و مبانی دین اسلام را در جامعه بر پا کنیم.
وی با بیان آن‌که گاهی اوقات مشکلاتی از جانب مردم گفته شده و گلایه‌هایی می‌کنند، بیان کرد: وظایف امام جمعه این است که مشکلات شهرش را دانسته و به مسئولین مربوطه انتقال دهد که هم مسئولان تلاش کرده و هم مردم بدانند این منصب محلی برای بیان مشکل مردم است.
حجازی با بیان اینکه حل مشکلات مردم خواسته مقام رهبری است، تصریح کرد: این وظیفه بر عهده امام جمعه بوده و اگر ۱۰ بار دیگر هم در رفع مشکلات مردم داد بزنم ادامه خواهم داد.
وی ادامه داد: مشکل بیکاری کشور را می‌دانم اما مشکل بیکاری در گچساران بیشتر بوده این حرف من است و اگر مسئولی معترض است بیاید پای همین تریبون و بگوید این گزارش دروغ بوده و بیکاری در گچساران بیشتر نیست و به همین خاطر وظیفه من دفاع از مردم بوده و ساکت نخواهم شد.
امام جمعه گچساران در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات گچساران علاوه بر بیکاری چیزهای دیگری هم هست که باز هم به نسبت بیشتر بوده و باید جواب داده شود زیرا که اگر حل مشکل مردم برای مسئولان مهم نیست برای ما مهم است.
***
امام جمعه موقت یاسوج:تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای عزت‌مندی کشور را از یاد نبرد
امام جمعه موقت یاسوج خطاب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از آن‌ها خواست تا در مذاکرات خود با طرف مقابل بیش از هر چیز عزت ایران را ملکه ذهن قرار دهند.
امروز و به دلیل کسالت امام جمعه شهر یاسوج و همچنین عدم حضور ائمه جمعه موقت این شهر، خطبه‌های نماز جمعه توسط حجت‌الاسلام صفدر پناهی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قرائت شد.
امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه نخست با بیان لزوم رعایت تقوا و ترک محرمات اظهار کرد: باید همواره مراقب خلوت‌های خود باشیم چرا که شیطان در خلوت بیشتر در کمین ما قرار دارد.
حجت‌الاسلام پناهی یکی از بسترهای نیل به تقوای الهی را توجه به روزهای خدا دانست و گفت: روزهایی همانند بعثت و نیمه شعبان و ولادت امام حسین(ع) و ابوالفضل‌‌العباس(ع) و امام سجاد(ع) از این ایام به شمار می‌روند که اگر توجه به آن‌ها داشته باشیم عاقبت به خیر خواهیم شد.
امام جمعه موقت یاسوج با تبریک اعیاد شعبانیه به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از امام علی(ع) نقل شده است که به واسطه اهمیتی که پیامبر برای ماه شعبان قائل بودند آن حضرت در سراسر عمر پر برکت خود این ماه را روزه می‌گرفتند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد که در این ماه از بهترین عبادت‌ها دادن صدقه، استغفار و نماز خواندن و برگزاری ادعیه است که قلوب را به سوی پروردگار نزدیک می‌کند.
حجت‌الاسلام پناهی در خطبه دوم با بیان مناسبت‌هایی که در پیش رو است به روز پاسدار و دو فرمایش امام راحل در خصوص این قشر اشاره کرد و گفت: سخنی بالاتر از این نداریم که معمار کبیر انقلاب آرزوی پاسدار بودن خود را مطرح فرمودند و حفظ کشور را در گرو استقرار این نهاد انقلابی می‌دانست آن‌جا که می‌فرمود اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
خطیب موقت جمعه مرکز استان، دفاع جانانه از کیان نظام و انقلاب و کشور توسط سپاه در هشت سال دفاع مقدس را الگویی خوب برای دولتمردان برای هر کاری دانست و از تیم مذاکره کننده هسته‌ای خواست تا به مانند یک پاسدار واقعی در هنگام مذاکرات به عزت‌مندی کشور توجه کنند.
وی با تبریک فرا رسیدن شعبان که یکی از روزهای آن متعلق به جانبازان است از آن‌ها به عنوان شهیدان زنده یاد کرد و با انتقاد از برخی اجحاف‌هایی که در حق آن‌ها می‌شود، افزود: در عمل کار چندانی برای آن‌ها نمی‌کنیم و در شعار از کمک و مساعدت به آن‌ها می‌گوییم هر چند که تاکنون کمک‌های خوبی از سوی نظام اسلامی به این قشر فداکار شده است.
حجت‌الاسلام پناهی، مناسبت دیگر را چهاردهم خرداد دانست و گفت: روز وفات امام راحل یکی از روزهای حزن‌انگیز تاریخ انقلاب است اما خوشحالی از این بابت است که پس از ارتحال امام شخصیتی بی‌نظیر سکان هدایت انقلاب را بر عهده گفت که زندگی ایشان و خانواده‌اش جز پاک‌ترین زندگی انسان‌ها به شمار می‌رود و باید این نوع زندگی ساده‌زیستانه را الگوی خود قرار دهیم.
***
امام جمعه موقت قلعه رئیسی:صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره کشوری آبروداری کرد
امام جمعه موقت قلعه رئیسی گفت: صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره کشوری با کسب مقام‌های شایسته برای این استان آبروداری کرد.
حجت‌الاسلام سیدمهدی افراز  در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ابتدا از نمازگزاران خواست که تقوای الهی را یک اصل در زندگی و رفتار خود بدانند و یکی از موارد تقوا را نهی از منکر و زشتی دانست و گفت: از مهمترین راه‌های کسب تقوا تقویت تقوا و تبعیت کردن از فرامین ائمه معصوم است.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم خودمان را در مسیر اهل بیت و در زمره یاران آن حضرت قرار دهیم، باید امتحان شویم و در این امتحان نمره قبولی کسب کنیم.
افراز عنوان کرد: باید همه امتحان شویم دنیا محل امتحان است، تمام حوادث اطراف ما امتحان است و با همین امتحانات میزان تقوای اشخاص مشخص می‌شود.
خطیب موقت جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: مردم در اعیاد و جشن‌های شعبانیه که در پیش داریم باید با شکوه و حضور بهتری در این جشن‌ها شرکت کنند.
افراز با تبریک میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار به پاسداران تصریح کرد: یک روز پاسداری و مرزداری در راه خدا از یک ماه شب زنده‌داری و روزه‌داری بهتر است.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی اذعان داشت: دو چشم در جهان آخرت آتش به آنها نمی‌رسد کسی که در راه خدا بگرید و کسی که شبها در راه خدا نگهبانی دهد.
افراز در ادامه خطبه‌های نماز جمعه به موفقیت‌های صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره تولیدات استانی در تبریز و کسب مقام‌های ارزنده اشاره و بیان کرد: موفقیت صدا و سیمای استان در هجدهمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها در تبریز در ساختار مستندات با دریافت لوح تقدیر و تندیس جشنواره و کسب مقام اول را به عزیزان زحمتکش صدا و سیمای شبکه دنا باید خالصانه تبریک می‌گویم.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی بیان کرد: در این جشنواره ۱۱ عنوان جایزه و سه عنوان تقدیر را کسب کردند که این موفقیت را به تمامی مردم استان مخصوصا عزیزان صدا و سیما تبریک می‌گوییم.
***
امام جمعه چرام: برخی مسئولان به جای ترویج فرهنگ اسلامی دائم به فکر رفع فیلترها هستند
امام جمعه چرام گفت: امروز در عرصه فرهنگی متاسفانه عده‌ای به جای اینکه در جهت ترویج فرهنگ اسلامی تلاش کنند دائم به فکر رفع فیلتر کردن فیس بوک و توییتر و اضافه‌ کردن پهنای باند اینترنت هستند.
حجت‌الاسلام جعفر طزری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه شعبان و با بیان اینکه کم‌کم به ماه میهمانی خداوند نزدیک می‌شویم، اظهار کرد: ماه رجب با همه خوبی‌ها و برکاتی که داشت به پایان رسید و خوشا به حال آنان که از فضایل این ماه استفاده کردند و روح و جان خود را صفا دادند.
امام جمعه چرام در ادامه ضمن تبریک میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار، عنوان کرد: نقش سپاه و جایگاه آن در انقلاب اسلامی جایگاه مهم و حساسی است و تاکنون به برکت این نهاد مقدس توطئه‌های بسیاری خنثی شده و پیشرفت‌های بسیاری نیز حاصل شده است.
خطیب جمعه چرام با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره) و با بیان اینکه امروز بیش از زمان‌های گذشته ما نیازمند به امام و اهداف و آرمان‌های او هستیم، این سالگردها را فرصت خوبی برای تبیین اهداف و آرمان‌های امام دانست و گفت: امروز چند آفات، اهداف و آرمان‌های امام را تهدید می‌کند.
این مسئول با اشاره به این مطلب که آفت اول بعد زمانی است، ابراز کرد: معمولاً از هر واقعه‌ای که مدت زمان طولانی بگذرد آن واقعه و حادثه به دست فراموشی سپرده می‌شود، بنابراین یادآوری راه و اهداف امام باید تکرار شود تا این آفت از بین برود.
طزری، اضافه کرد: آفت دوم این است که با گذشت ربع قرن از رحلت امام، نسل‌های امروزی و گذشته ما که امام را ندیده و با شخصیت ایشان آشنا نیستند برای ادامه انقلاب و تداوم راه امام، نیاز به شناخت امام دارند و این سالگردها فرصت خوبی برای تبیین اهداف امام است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام، آفت سوم را افرادی دانست که امروز راه و اهداف امام را مانع منافع و اهداف خود می‌دانند و گمان می‌کنند با گذشت زمان، یاد امام از بین جامعه رخت بر بسته است، بنابراین دست به تحریف اهداف و راه امام می‌زنند.
وی با تاکید بر اینکه می‌توان در این مناسبت‌ها، اهداف و آرمان‌های امام را مرور کرد، گفت: اصولی را که امام انقلاب خود را بر آن پایه‌گذاری کرد بر چند اصل استوار بود.
طزری با اشاره به این مطلب که اصل اول امام (ره) این بود که روحیه خودباوری و اتکاء به درون را در ملت ما زنده کرد، عنوان داشت: دشمنان و استکبار سال‌ها زحمت کشیدند که به ما بقبولانند که ما بدون اتکاء به شرق و غرب هرگز نمی‌توانیم به جایی برسیم و به جهانیان اینچنین وانمود کرده بودند که انقلاب اسلامی به زودی یا از پای در می‌آید یا به دامان غرب یا شرق می‌پیوندد.
وی تصریح کرد: امام (ره) نه تنها به ملت ما بلکه به همه مسلمانان فهماند که می‌توان با اتکاء به خداوند و با استفاده از ظرفیت عظیم ملت و توان داخلی به پیشرفت‌های عظیمی در همه عرصه‌ها رسید و ما امروز شاهد آن هستیم و اگر امروز می‌بینید که دشمنان از ما خیلی عصبانی هستند و با تمام توان به مقابله ما آمده‌اند به دلیل همین پیشرفت‌ها است.
این مسئول در چرام با اشاره به اصل دوم امام که هرگز با ظالم و سلطه‌گر سازش نمی‌کرد بلکه در مقابل آن ایستادگی می‌کرد، متذکر شد: همین روحیه سلطه‌گری و ظلم آمریکا بود که امام آمریکا را شیطان بزرگ دانست اما عده‌ای غرب زده و خود فروخته که هیچ اختیار و اراده‌ای از خود ندارند و آمریکا را قبله آمال خود می‌دانند امروز در صدد این هستند که اولا چهره منفور و جنایتکار آمریکا را تبدیل به یک چهره محبت‌آمیز و بشر دوست معرفی کنند.
وی گفت: کار دوم این گروه این است که تلقین کنند راه حل نهایی برای بر طرف شدن مشکلات کشور ما پذیرفتن کدخدایی آمریکا است و بدون اتکاء به آمریکا کاری از پیش نمی‌رود و تنها راه حل سازش و مذاکره با آمریکا است.
طزری ادامه داد: این یعنی در جهت خلاف اهداف امام (ره) و اصل سوم امام در عرصه فرهنگ این بود که امام اباحه‌گری و فرهنگ مبتذل غرب را نفی می‌کرد و با هرگونه تحجر و جمود نیز مخالف بود و دفاع از احکام و اخلاق اسلامی را تنها راه نجات می‌دانست و بر آن تأکید می‌کرد‌.
وی گفت: متاسفانه امروز با رخنه فرهنگی که صورت گرفته است عده‌ای بر همین روش یعنی غربی شدن زندگی را ترویج می‌کنند این همان چیزی است که از سال‌ها قبل مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند و همگان به خصوص مسؤلان را از آن بر حذر می‌داشتند اما از سوی عده‌ای نادیده گرفته شد و کار به جایی رسید که ایشان از وضعیت فرهنگی کشور ابراز نگرانی کردند و خبر از رخنه فرهنگی دادند.
وی در ادامه گفت: امروز در عرصه فرهنگی متاسفانه عده‌ای به جای اینکه در جهت ترویج فرهنگ اسلامی تلاش کنند همه تلاش آنان در جهت رفع فیلتر کردن فیس بوک و توییتر و اضافه کردن پهنای باند اینترنت شده است و این همان چیزی است که دشمنان هم در کشورهای خود اجازه چنین کاری را به ملت و دستگاه‌های فرهنگی خود نمی‌دهند.
***
امام جمعه لنده:
۱۵ خرداد حیات سیاسی کشور را زنده کرد
امام جمعه لنده با اشاره به ویژگی‌های ۱۵ خرداد گفت: ۱۵ خرداد با تغییر در روش مبارزه با ظلم و ستم حیات سیاسی کشور را زنده کرد.
خبرگزاری فارس: ۱۵ خرداد حیات سیاسی کشور را زنده کرد
حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به نحوه انتخاب همسر اشاره کرد و گفت: یکی از دلایلی که دین مبین اسلام تأکید به دقت و توجه برای انتخاب همسر کرده، تأثیر خانواده خصوصاً پدر و مادر بر روی فرزندان بوده است.
وی افزود: یکی از مواردی که تأثیر جسمی و روحی بر کودکان و فرزندان دارد شیر مادر بوده که معصومین و بزرگان دین تأکید بسیار داشته و دقت در رفتار و خورد و خوراک مادر را در زمان بارداری، قبل و بعد از آن متذکر شده‌اند.
امام جمعه لنده تصریح کرد: پدران وظایف بزرگی بر گردن دارند چراکه باید دقت زیادی در آوردن لقمه حلال در زندگی داشته باشند و خانواده‌ها باید بدانند که شیر مادر مهمترین و بهترین غذا برای روح و جسم کودک است.
کیانی‌اصل به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: سالانه مرگ و میرهای فراوانی در سطح جهان به دلیل مصرف دخانیات صورت می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی ابتلا به سرطان‌های مزمن در میان انسان‌ها مصرف دخانیات بوده که به دلیل عدم آگاهی مردم صورت می‌پذیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده تصریح کرد: روز جهانی بدون دخانیات را به سالی بدون دخانیات تبدیل کنیم تا بتوانیم سلامت جامعه را تضمین کنیم.
کیانی‌اصل در ادامه با تبریک میلاد امام حسین(ع) گفت: سیره و منش امام حسین(ع) در همه ادوار به عنوان الگویی برای شیعیان آن حضرت بوده است.
وی به سیره و منش سیاسی امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: سیره سیاسی امام حسین(ع) بر پایه اصولی از جمله عدالت‌محوری، توحید و بیداری، مبارزه با ظلم و ستم و آزادی‌خواهی استوار بوده است.
امام جمعه لنده تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران بر گرفته از قیام عاشورایی امام حسین(ع) بوده و همه اصولی که آن حضرت دنبال می‌کرد در انقلاب اسلامی دنبال شده است.
وی به میلاد حضرت ابوالفضل (ع) اشاره کرد و گفت: روحیه ایثار و فداکاری همراه با بصیرت و ولایتمداری را باید از پرچمدار کربلا آموخت که با زمان‌شناسی دقیق خود راه صحیح را برگزید و در راه دفاع از ولایت به شهادت رسید.
کیانی‌اصل تصریح کرد: امام صادق(ع) در خصوص ابوالفضل العباس(ع) می‌فرماید«عموی ما دارای بصیرت دینی و سیاسی بوده است»
وی شعبان را ماه اعیاد ائمه خواند و گفت: روز میلاد امام سجاد(ع) یادآور دفاع از ولایت و رهبری در همه شرایط است.
کیانی‌اصل خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) دو رکن اساسی نهضت عاشورا بودند و زنده ماندن عاشورا و قیام امام حسین(ع) مدیون آگاهی‌بخشی این دو بزرگوار است.
وی در ادامه به سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) چهره درخشان در عالم هستی داشته و دنیا به مانند آن را در خود ندیده است.
امام جمعه لنده یادآور شد: شخصیت امام بر گرفته از همه ابعاد خوبی در نظام هستی بود و هر آنچه خوبان داشتند امام یک جا داشته است.
کیانی‌اصل با اشاره به کاروان‌های زیارتی مرقد حضرت امام (ره) گفت: ۲۵ سال است که میلیون‌ها انسان برای تجدید عهد و میثاق با امام خمینی(ره) در سالروز ارتحال ایشان به حرم مطهر می‌آیند و بار دیگر عهد وفاداری می‌بندند.
وی افزود: امام خمینی(ره) حکومتی را پی‌ریزی کرد که نه وابسته به شرق بود و نه غرب؛ بلکه ملت را از گمراهی و ضلالت بیرون راند و آزادی و عدم سلطه را به آن‌ها هدیه کرد.
امام جمعه لنده خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند ولایت فقیه استمرار حرکت انبیا است کاملاً صحیح بوده چرا که انبیاء عظام(ع) هم برای راهنمایی و سعادت بشر و رهایی از ظلم و ستم مبعوث شده‌اند.
کیانی‌اصل به حضور در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام باید با شکوه و عظمت خاصی برگزار شود.
وی به انتخاب مقام معظم رهبری توسط مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: ۲۵ سال هدایت و راهنمایی جهان اسلام ثابت کرد که مقام عظمای ولایت شایسته‌ترین جانشین برای امام بوده است.
امام جمعه لنده یادآور شد: ربع قرن رهبری و درایت و صلابت علوی و هدایت کشتی طوفان‌زده انقلاب و پشت سر نهادن توطئه‌ها و دشمنی‌های بیگانه گواه خوبی بر این مدعا است.
کیانی‌اصل افزود: رهبر معظم انقلاب در ۲۵ سال گذشته مردم دنیا را با انقلاب اسلامی ایران آشنا ساخت چنانچه بیداری اسلامی امروزه نشأت گرفته از بصیرت‌افزایی معظم له در این دوران بوده است.
وی به پیشرفت‌های علمی و دفاعی ایران اشاره کرد و گفت: این همه پیشرفت در علم و تکنولوژی مرهون مجاهدت و ایستادگی رهبر معظم انقلاب بوده و ملت ایران باید قدر و منزلت ایشان را بیش از پیش درک کند.
کیانی‌اصل به سالروز ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: دستاورد مهم ۱۵ خرداد پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن بود که ملت‌ها را به ظلم‌ستیزی و رهایی از سلطه دعوت کرده است.
وی افزود: ۱۵ خرداد حیات سیاسی کشور را زنده کرد و ملت ایران را وارد عرصه نوینی از جهاد و شهادت و رسیدن به آزادی و آزادگی کرد.
امام جمعه لنده با اشاره به ویژگی‌های ۱۵ خرداد گفت: اسلامی شدن مبارزه، اخلاص و قاطعیت در رهبری، مردمی‌ شدن نهضت و مخالفت با اصل رژیم سلطنتی مهمترین ویژگی‌های ۱۵ خرداد نسبت به سایر قیام‌ها بوده است.
وی در ادامه با تبریک مقام اولی شبکه استانی دنا در ساخت تولیدات مستند گفت: صدا و سیما باید توان خود را در عرصه‌های دیگر تقویت کرده و زمینه حضور در زمینه‌های فیلم و سریال و .. را نیز به وجود آورد.
***
امام جمعه موقت دهدشت:زعامت خلف صالح امام امید دشمنان را به یأس مبدل کرد
امام جمعه موقت دهدشت با بیان اینکه استکبار جهانی به امید ۱۴ خرداد نشسته بود، گفت: انتخاب خلف صالح امام از سوی خبرگان رهبری امید دشمنان در منحرف کردن اسلام را به یأس مبدل کرد.
حجت‌الاسلام سیدعبدالمطلب تقوی  در خطبه نخست نماز جمعه دهدشت اظهار داشت: به واسطه تقوای الهی همه تلاش‌های دشمن نفس انسان یعنی شیطان از بین می‌رود.
خطیب موقت جمعه دهدشت با اشاره به روایتی از مولای متقیان و توصیه به مراعات تقوا، تصریح کرد: تقوا و پرهیزگاری انسان را در برابر حیله‌های شیطان مجهز کرده و مصون می‌دارد.
تقوی با تبیین اهمیت اخلاق در زندگی، با استناد به آیاتی از قرآن و احادیث و روایات، با بیان اینکه انسان دارای بعد روحی و جسمی است، افزود: داشتن اخلاق حسنه رذایل را از بین می‌برد و فضایل را جایگزین می‌کند.
امام جمعه موقت دهدشت خاطرنشان کرد: در روایات آمده است بداخلاقی خوبی‌های انسان را نابود می‌کند.
این مسئول اخلاق حسنه را از ویژگی‌های بارز رسول خدا عنوان و تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) توانسته‌اند با اخلاق خوب عبادت‌های خود را حفظ کنند و دستورالعمل‌های قرآن و ائمه اطهار برای همه ما راهنما است.
معاون اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه در خطبه دوم با تبریک ماه شعبان، در بیان فضیلت این ماه گفت: ۷۰ بار استغفار در هر روز از شعبان با ۷۰ هزار سال استغفار در دیگر ماه‌های سال برابری می‌کند.
تقوی با اشاره به اعیاد فرخنده ماه شعبان ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار را یادآور شد و افزود: اباعبدالله‌الحسین(ع) پاسدار انقلاب پیامبر اسلام بود و اگر اسلام امروز باقی مانده است به واسطه پاسداری امام حسین(ع) بوده است.
وی تشکیل سپاه پاسداران به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی را در راستای حفاظت از انقلاب دانست و گفت: شجره طیبه سپاه پاسداران به خاطر حفاظت از ارزش‌های انقلاب و نظام بود.
تقوی سالروز رحلت امام خمینی(ره) را از دیگر مناسبت‌های پیش‌رو عنوان و تصریح کرد: بعد از همه پیامبران و ائمه اطهار نمی‌توان امام خمینی را با کسی مقایسه کرد همان‌طوری که رهبر انقلاب درباره ایشان فرمودند «امام عبد صالح خدا و احیاگر اسلام ناب بود.»
امام جمعه موقت دهدشت با بیان اینکه استکبار جهانی به ۱۴ خرداد چشم دوخته بود، افزود: دشمن به امید ارتحال امام سعی در منحرف کردن اسلام داشت اما مجلس خبرگان با درایت خلف صالح امام را انتخاب و امید دشمنان را به یأس مبدل کرد.
***
امام جمعه بهمئی عنوان کرد: از بین رفتن زیبایی‌های ظاهری و باطنی با فساد اخلاقی
امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: فساد اخلاقی زیبایی‌های ظاهری و باطنی را از بین می‌برد، همچنین فقر، پریشانی و کوتاه کردن عمر انسان را نیز به همراه دارد.
حجت‌الاسلام سیدرحمت‌الله سیادت در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند تقوای کامل آن است که آنچه را در بحث مباحث شرعی، علمی، اصول دین و ارزش‌های دینی نمی‌دانیم یاد بگیریم، به آن عمل کنیم و این به معنای تقوای کامل است.
امام جمعه شهرستان بهمئی به آثار منفی بی‌عفتی و گناه اشاره کرد و گفت: در آیه ۳۲ سوره اسراء خداوند چشم‌چرانی را به زنا تفسیر کردند که این کار بسیار زشت و کج راهی است.
سیادت ادامه داد: یکی از راه‌های تهاجم فرهنگی دشمن این است که از طریق ماهواره و اختلاط زن و مرد در عروسی‌ها، موسیقی‌ها و آرایش‌های آن‌چنانی می‌خواهند جامعه را به فساد و بی‌عفتی بکشانند که باید مواظب فرزندان خود در این زمینه باشیم، کما اینکه بنای اسلام هم بر پیشگیری است.
وی گفت: امام صادق(ع) در این خصوص می‌فرمایند فساد اخلاقی زیبایی‌های ظاهری و باطنی را از بین می‌برد، همچنین فقر، پریشانی و کوتاه کردن عمر انسان را نیز به همراه دارد.
سیادت به آثار زنا اشاره و بیان کرد: از پیامبر اسلام(ص) روایت شده که آثار زنا سه مورد است، نخست مرگ را شتاب می‌بخشد، دوم عمر را کوتاه می‌کند و سومین اثر آن قطع روزی است.
وی به عواقب زنا در قیامت اشاره و عنوان کرد: در قیامت نیز عواقبی را به دنبال دارد، نخست حساب را سخت می‌کند، دوم خشم خدا را به دنبال دارد و عذاب جهنم را در پی خواهد داشت.
امام جمعه بهمئی در فراز دیگری از نماز عبادی سیاسی این هفته بهمئی ضمن تبریک فرا رسیدن حلول ماه مبارک شعبان و اعیاد شعبانیه به همه ملت و به ویژه مردم بهمئی اظهار داشت: ماه شعبان ماه پیغمبر است و روایت است اگر کسی به خاطر خدا و محبت به پیغمبر(ص) یک روز از این ماه را روزه بگیرد، بهشت بر او واجب است، همچنین امام علی(ع) در این زمینه می‌فرماید، روزه ماه شعبان وسوسه‌های دل را از بین می‌برد.
وی ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی معمار انقلاب به روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد اشاره کرد و افزود: این روزها باید روز عزای ملی باشد و یاد این روزها را گرامی بداریم.
سیادت همچنین ضمن تبریک میلاد امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) به اصول و سیره ابا عبدالله(ع) اشاره کرد و اذعان داشت: سیره سیاسی این امام  هدایت‌گری، تلاش برای تحقق دین و انتخاب آزادانه یاوران بوده است.
امام جمعه شهرستان بهمئی از دانش‌آموزان شهرستان بهمئی که در مسابقات قرآن و عترت استانی مقام کسب کردند، تشکر کرد و از مسئولان مربوطه، سیدجهان تقوی و سیدفرج‌الله پرویزی که در این زمینه زحمات فراوانی کشیدند، قدردانی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
1