تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۵۰۳۱۱

در دوسال پیش رو؛ تاجگردون با چه می جنگد؟!

۹۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛بهنام عکاشهtajgardoon-jebhe

کمتر از  یک سال به آغاز مبارزات انتخاباتی مجلس فرصت باقی مانده است.
در این بین احتمالا نمایندگان کنونی برای تثبیت اوضاع خود تقریبا یک سال فرصت خواهند داشت و بیش از هر سه سال پیش از آن نمایندگان با فشار افکار عمومی و مخالفین روبرو خواهند شد و عملا زمانی برای فعالیت های تبلیغاتی نمی ماند.
غلامرضا تاجگردون در دو سال گذشته از همه توانائی های فردی اش بهره برده تا به عنوان موفق ترین نماینده گچساران و باشت در عرصه ملی معرفی گردد.
حضور جدی تاجگردون در انتخاب هیئت رئیسه تا آخرین لحظات گواهی بر این مدعا بوده و مخالفین وی نیز بر این نکته اتفاق نظر دارند.
شاید اگر انصراف تاجگردون به سود محمد رضا باهنر در حالی که آرای مساوی داشتند، در آخرین لحظات نبود، هیئت رئیسه مجلس ترکیبی دیگر داشت و اینچنین او در میان غول های پارلمان عرض اندام می کند.
پیش از این و در آغاز وکالت تاجگردون، دوره وی را به دو بخش تقسیم کرده که دوره اول تثبیت موقعیت تاجگردون درفاز ملی و رسانه ای بود و دوره بعدی فعالیت های داخلی.
بی شک تاجگردون در پایان دوره اول می تواند بادی به غبغب انداخته و موفقیتش را جشن بگیرد.
اما سیاستمدار جوان گچسارانی تنها نیمه اول بازی سیاست را به پایان رسانده است. پیران سیاست در گچساران منتظر آغاز نیمه دوم بوده و برای آن لحظه شماری می کنند.
او در یک سال پیش رو که نیمه مربیان سیاست است می تواند با ایجاد توازن میان نگاه به تهران و گچساران به تقویت موقعیت داخلی خود بیندیشد.
او توانسته تاکنون طبقه متوسط و مرفه جامعه را جذب نماید ولی گروهی از روشنفکران که تحت تاثیر اختلاف میان او و طیف سنتی اصلاح طلبان هستند نیز مردد مانده اند.
یکی از مهم ترین مشکلات او همین است. تاجگردون بدون اینکه از قدرت واقعی این طیف اطلاعی داشته باشد همچنان به دوری از آنان می اندیشد و این بر خلاف توصیه های نزدیکانش می باشد.
شاید حملات رسانه ای به تاجگردون بارزترین نمود رفتار این گروه از اصلاح طلبان باشد ولی در این بین تلاش های جوانان و روشنفکران نزدیک به این طیف که تاجگردون را به وکالت برگزیده اند برای وصل این دو جریان تا این لحظه به شکست انجامیده است.
هنوز هیچ پالسی که نشان دهنده کوتاه آمدن طرفین باشد در دست نیست اگرچه تلاش ها در این بین در نومیدی کامل، ادامه دارد.
او دو سال وحشتناک را پیش رو دارد و بعید است با وضعیت کنونی، قدرت مقابله با دو حریف در دو جبهه را داشته باشد و در این بین پیوستن دوستان قدیمی، امری لازم و حتی ضروری به نظر می رسد.
اگرچه اینکه آنها در انتخابات پیش رو پشت گزینه دیگری بایستند بعید به نظر می رسد ولی برخی معتقدند حتی سکوت شان می تواند به افزایش فشارها در سال آینده منجر شود.
این در حالیست که تاجگردون با انتقاداتی نیز از سوی مسئولین روبروست. او با انتقادات شدیدی از سوی تریبون هائی مواجه است که بیکاری و مشکلات فرهنگی را به عنوان نقاط ضعف نماینده فعلی نشانه رفته اند.
او می داند مهم ترین چالش پیش روی او بیکاری نزدیک به بیست هزار رای دهنده است که قریب به اتفاق آنها نامش را در انتخابات گذشته به صندوق انداخته اند.
ارتش بیکاران حربه ای پوپولیستی برای زمین گیر کردن اصلاحات مورد نظر تاجگردون است. این اولین و بزگترین چالش تاجگردون است که معمولا از سال سوم شروع شده و به تضعیف تدریجی نماینده می انجامد و در سال چهارم با ضربه نهائی او را از پا درمی آورد. سیدقدرت و جعفری نمونه های این پدیده اجتماعی هستند.
این البته بستگی زیادی به اوضاع اقتصادی کشور دارد و او می تواند امیدوار باشد که خبرهای خوب او برای کاهش معضل بیکاری با تلاش منتقدینش برای رواج جو بی اعتمادی و ایجاد فضای پارتی بازی و تبعیض همراه نشود.
او با آرام کردن فضا در گچساران در پی گرفتن اسلحه انتقاد از مخالفینش می باشد. همین است که اکثر مدیران او از اصولگرایان پوست انداخته می باشند و معاونین ادارات نیز از معاونین زمان سیدقدرت تشکیل شده اند.
او در این بین با ریزش بخشی از هوادارانش مواجه شده است ولی در عوض توانسته حاشیه ها را در شهرستان از خود دور کند و بخشی از آرای طیف رقیب را نشانه برود.
او برعکس حاج زارع در بویراحمد که دو سال مانده به انتخابات، فضای سیاسی منتقدین بر علیه او شکل گرفته است در فضائی آرام به تقویت برنامه هایش می پردازد اگرچه او نیز با شدت کمتری در حال روبرو شدن با این پدیده است.
نشانه هائی از ایجاد سدی جدید در برابر خواسته ها و برنامه های تاجگردون در دست می باشد و همزمانی آنها بدون شک ما را به وجود مغز متفکری در پشت آن هدایت می کند.
بالا بردن هزینه تغییرات در شهرداری و آموزش و پرورش می تواند پرده اول این سیاست باشد.
نامه دختر گچسارانی به بالاترین مقام رسمی استان برای نگاه داشتن مدیر مدرسه اش، می تواند از بسیج نیروهای منتقد و توسل به همه ابزارهای در دسترس حکایت کند، نکته ای که تاجگردون نباید به سادگی آن را نادیده بگیرد.
اعتراض برخی اعضای شورا به شهردار که عملکرد او با حمایت تلویحی تاجگردون مواجه است نسبت به تغییرات جزئی(جابه جائی نیروها) در شهرداری که حتی انتقاد هواداران تاجگردون را نیز به همراه داشته است می تواند در این راستا تعریف گردد.
همچنین انتقاد برخی از اعضای شورای شهراز زینل زاده که جنبه علنی پیدا کرده است مثال خوبی از فشارهاست.
تاجگردون باید بداند موج انتقادات از او به تدریج آغاز شده است و این اولین بار است که انتقادات از یک نماینده در گچساران از پایان سال دوم آغاز می شود.
زمان سیدقدرت و جعفری انتقادات از پایان سال سوم و آغازشکل گیری مبارزات انتخاباتی شکل می گرفت.
آغاز شکل گیری فضای انتقادی و همزمانی آن با اوجگیری تحسین های اجتماعی از تاجگردون در فضای ملی تا حدودی این فضا را توجیه می نماید.
رقبای تاجگردون می دانند با ابزار سنتی و سیاست های گذشته امکان غلبه بر او را ندارند.
رقابت پایاپای و کناره گیری تاجگردون به نفع محمدرضا باهنر دو پیام سیاسی مهم به آنها داده است.
اول اینکه تاجگردون توانسته در بالاترین محافل اصولگرایان نیز نفوذ کند و این کار را برای اصولگرایان گچسارانی سخت تر خواهد کرد.
برای درک بهتر موضوع اشاره به این نکته می تواند مهم باشد که رئیس دفتر باهنر در زمان انتخابات تهران علیمراد جعفری یکی از رقبای احتمالی تاجگردون بوده است.
دوم اینکه آنها همواره برای نزدیکی به قدرت رسمی از برگ باهنر استفاده می کردند که این پیام را دریافت کرده اند که استفاده از ابزار اداری برای حذف تاجگردون حربه ای ناکارآمد و از اکنون شکست خورده به نظر می رسد.
شاید سیاست تاجگردون در این انتخابات مانند دور گذشته، ایجاد اختلاف بین دو رقیب احتمالی اش باشد. اگرچه به توهم شباهت بیشتری دارد ولی نزدیکی او به باهنر می تواند پیام معنادار به گچسارانی های هوادار جعفری بدهد.(در این باره در نوشتاری مجزا به تحلیل می پردازیم).
اینها به نظر می آید بخش مهمی از چالش های پیش روی تاجگردون در سال پیش رو باشد. هرچه او در راه شناخت نقاط ضعف خود و پردازش راهکار مناسب برای مقابله با آن تلاش نماید امکان دارد اولین نماینده ای از گچساران باشد که برای چهار سال دوم به مجلس می رود.
در غیر این صورت او نیز سرنوشتی بهتر از اسلافش نخواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

جوان تحصيلكرده
China
اقا بهنام اصلا تحليلت درست نيست. اتفاقا نه تنها هجمه اي بر عليه تاج گردون شروع نشده بلكه تازه مردم و حتي مخالفينش فهمدين نماينده يعني چه و اصولا نميتونن با اين روشها به او حمله كنند. من فكر ميكنم دو سال اينده دوران طلايي تاج گردون وگچسارانه. به عنوان يك گچساراني اميدوارم موافق و مخالف براي اياداني و عزت شهرمان يكدسن بشيم وگرنه تاج گردون از نيامدنش هيچ ضرري نميكنه و مردم هستن كه ضرر خواهند كرد
سینایی
Iran, Islamic Republic of
تاچگردون همه هم و غم سیاسی خود را برای مردم گچساران و باشت گذاشته والی ایشان شهرهای و استان های دیگری هم خواهان او هستند. پس باید با وحدت و همدلی باید به حفظ ایشان همت گماریم .
Iran, Islamic Republic of
امان از این همه ظلم به قلم و دریده شدن حرمت خبر رسانی///////
جای تاسف دارد برای نوروز کمایی که شان خود را بات این همکارش لگدمال کرده....
دکتر تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
خـــــــــــــــــــدمـــــــــــــــــت بـــــــــــــــــــی مـــــــــــــــــــــنــــــــــــــــت.
باشت
Iran, Islamic Republic of
معلومه که جنابعالی باید از ایشان حمایت کنید.
سیدعبدالوهاب دست افکن فرزندشهیددست افکن بانک ملت
Iran, Islamic Republic of
باسلام جناب آقای عکاشه لطفا جوانان رابه تشویش واختلال تشویق نکنید.انشاالله جوانان سه سال قبل دردورجدیدپرشورتر درصحنه هستند وبارای خودشان کاندیدای جوان ومتعهد ومتخصص ومغزمتفکر اقتصادی جناب اقای دکتر تاجگردون رابه مجلس آینده میفرستندتاهمچون گذشته نام گچساران وحتی استان رابه ایرانیان معرفی کند.جناب اقای عکاشه اقای دکتر تاجگردون یک چهره ملی شناخته شده در اقتصاد هستندجهت اطلاعتان عرض میکنم وظیفه نماینده پیداکردن شغل نیست بلکه تصویب قوانیین هست.ایرانیان بوجو دحاج غلام افتخار میکنند.
ظفری
Iran, Islamic Republic of
اقای تاج گردون قابل مقایسه با هیچ کاندیدو نماینده ای نیست
حمد الله
United States
تاجگردون اهمالی درحق کلیدی ترین نیروهایش ومسامحه در چینش های که می تواند اما انجام نمی دهد بزرگترین آفت کارش می باشد.اگرچه مردم از عملکرد عمومی تاج برای پیگیری های زیرساختی وعمرانی شهرستان راضی انداما در حق برخی کسانی که واقعا از قبل حامی بودنش آسیب دیده اند وتحقیرشده اند واینک بی تفاوت از کنارشان می گذرد جای تامل دارد. تاج باید بیشتر به این مقوله تامل کند و برخی محافظه کاری ها جواب نمی دهد/ امید است درخشش تاج بیشتر سرعت گیرد ......
طرفدار
Iran, Islamic Republic of
هم وغم تاجگردون برای به کارگیری افراد بیکار فامیلش بود که دراین دو سال همه رابه کار گرفت دیگر غمی برایش نمانده
جامعه شناس
Iran, Islamic Republic of
تحلیل جناب عکاشه دور از واقعیته و ایشان حکم ارزشی را در تحلیل های خود بکار میبرد که جذابیتی برای خواننده نخواهد داشت ؟ اگه میخای واقع نگر باشی انتقادات خود را از تاجگردون بنویس . که فکر نکنم این کار را بکنی؟
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
برای تاجگردون همه چیز فقط شده استفاده از نیروهای باشتی و بقیه طایفه ها و اقوام دیگر کشک . اگر زنده باشیم دور اینده را هم خواهیم دید .
پدرخوانده
United States
بهنام این تحلیلت خیلی آّب دوغ خیاری بود. بابا تو انگار اصلا تو گچساران زندگی نمیکتی. بعد هم الان فصل نوشتن در مورد انتخابات نیست. الان بیا و مشکلات شهر رو بیان کن. به نظرت آیا کسی هست که یه طرح جامع برای آینده گچساران داشته باشه؟ تا الان به این فکر کردی که گچساران پتانسیل چه صنایعی رو داره. بهنام وقتت رو بذار برای انتقاد و پیشنهاد برای بهبود وضع موجود وگرنه این روندی که پیش گرفتی ره به ترکستان است.
ارادت
گچساران
Iran, Islamic Republic of
بااحترام برأي همه شما دوستان ، شما يك قدم مثبت تاجگردون رو برأي گچساران و باشت بگوييد؟ ما كه متوجه نشديم جناب تاج بالاخره اصلاح طلب هستند يا اصولگرا؟؟. اگر اصولگرا ها در كشور و مجلس اكثريت هستند ، پس ايشان هم اصولگرا هستند؟؟؟ جالبه أيشان در گچساران اصلاح طلب هستند ولي تهران ...........!!!!!!؟؟؟!!!!!!!!!!؟؟ انشأ الله با اومدن مرد اول سياست و نمايندگي مجلس، ((موحد)) به گچساران و پيروزي قاطعً و قابل پيش بيني ايشان جناب (دكتر) تاجگردون هم كه هنوز مدركشون توسط مجلس رويت نشده ميرن دنبال اصلاح طلبي يا باد............
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون یعنی نشات یعنی خرد جمعی یعنی توانایی دانایی یعنی تواضع یعنی جوانمردی یعنی ایثار وگذشت یعنی درد مند مردم خدمت بی منت یعنی اصلاح طلب واقعی که به هرچه می گوید عمل می کند کم می گوید زیاد عمل می کند خار چشم متحجرین کج فهم ها فرصت سوزها و منافع طلبان تاجگردون یعنی اصل وریشه اصلاح طلبی دراستان گچساران وباشت
Iran, Islamic Republic of
آقا شناخت لطفا پاچه خواری نکن اگه میخوای آدرس صندلیتو تو بانک ملت هم بده
روزبه
Iran, Islamic Republic of
وهاب گوش وال کم پاچه خواری کن
علی
Iran, Islamic Republic of
نقدی بر نوشته دوست عزیزم 1-با توجه به چه ملاک و عملکرد کلیدی تاجگردون را موفق ترین نماینده معرفی کرده ای ؟ 2- در انتخاب هیئت رئیسه اگر ایشان اصلاح طلب بود چرا کنار رفت؟ 3-در دوره اول ایشان مهره سوخته ای بود تا جایکه حتی یک مدیر را نتوانست بکارگیرد.4-منطور شما از طبقه مرفه ومتوسط جامعه کیست و براساس کدام معیار ارزیابی ان را سنجش کرده ای؟ 5-در زمینه بیکاری نتنها اقدام مثبتی انجام نداده بلکه باعث پس رفت جامعه بیکاری شده.6-انتخاب مدیران اصولگرا نشانه ای از ضعف ایشان و بها ندادن به اصلاح طلبان بوده تا جایی که ریزش ارا خود را از طریق انها جبران کند اما اشتباهی فاحش است.7- فضای سیاسی منتقدین زارع اشکار است اما ایشان اتشی در زیر خاکستر .8-انتخاب شهردار بی تخصص که براساس تجربه عمل می کند و بکار گیری نیروهای ضعیف در اموزش وپرورش بزرگترین ریزش نیروهای خودی را برای ایشان در بردارد.9-در پایان چنانچه نیروهای راست با هم متحد و نیروی قوی را معرفی نمایند قطعا ایشان شکست خورده دور بعد است.
بهنام جون خودشیرین
Iran, Islamic Republic of
سلام بهنام جان کم جلبک بازی در بیار ممنون

خود شیرینی کم کن مرسی
گچساران و بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تخصص و تعهد و توانمندی ایشان برای همه کشور روشن شده و دشمنان ایشان نمی خواهند بپذیرند این قضیه را، من خودم اصول گرا هستم اما انصافا ایشان انتخاب برتری می باشند که منفعت و عملکرذ ایشان در سالهای آینده مشخص می گردد.
باشت و باوی
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر و سپاس می گویم که نماینده ای شایسته و ارزشمند که در خور شان و منزلت نام گچساران و باشت انتخاب کرده ایم.
شرکت نفت
Iran, Islamic Republic of
افتخار تمام مردم ک ب و شهرستان گچساران دکتر تاجگردون می باشد،امیدوارم در مجموعه نفت نیز با شما هماهنگی لازم بعمل آید تا بهتر به اهداف عالیه خود که همانا سربلندی و آبادانی منطقه است برسیم.
Iran, Islamic Republic of
بابا بی خیال
.....
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک اصلاحاتی که در ادوار گذشته از ایشان حمایت کردم اگر در مسائل سیاسی شفاف و صداقت نداشته باشد ومطالبات سیاسی دوستان فکری خود را براورده نکند . قطعا خیلی از نیروهای فکری اصلاحات پشت ایشان را خالی میکنند و به ایشان اسیب فراوانی وارد میشود.
سیدعبدالوهاب دست افکن فرزندشهیددست افکن بانک ملت
Iran, Islamic Republic of
اقاجان اگه نمیشناسی بیشتر تحقیق کن بنده به هیچکس وجناح ونماینده ای وابسته نیستم فقط حقیقت رانوشتم.
سیدعبدالوهاب دست افکن فرزندشهیددست افکن بانک ملت
Iran, Islamic Republic of
سلام روزبه جان اینطور نظردادن حماقت است وکمبود معرفت
موحدین
Iran, Islamic Republic of
انشا اله.فتبارک الله احسن الخالقین.با ورود موحد بساط تاج جمع خواهد شدو به پسر عمویش خواهد پیوست
پیام نور
Iran, Islamic Republic of
شما دیگه سکوت کن.
احمدرضا
Iran, Islamic Republic of
تو این چند سال از نظام اسلامی در این سطح نماینده نداشته ایم که هم بتونه حرف مردمش رو بزنه ونتیجه بگیره وهم در سطح ملی حرفی برا گفتن داشته باشه.
کسی که بهش رای داد
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون جواب کسانی را که مردانه حمایتش کردند نداد
امثال بنده زیادند در منطقه که بدنبال حل مشکلات بر اساس مدل علمی بودیم گمان می کردیم ایشان بدنبال حل مشکلات است اما بگویم یک سراب دیدیم سرابی بنام همان قومیت گرایی همان باند و رفیق بازی سرابی بنام همان چیزی که علیهش انتخابات را بردیم .شاید توقع بالاست اما بگذار بالا باشد مردم ما بالا هستند هر چند مهره های بازی مردم کمند.
فدايي
Iran, Islamic Republic of
موحد 20سا توي مجلس بود چه گلي به سر مردم زد كه مجددا حالا بزنه شايد دهدشتيها يادشان رفته كه هنوز هيچي ندارند ما گچساراني ها يادمان نرفته در آن مدت براي ما كاري نكردند
ایرج.ح
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت آقای پاد، ممکن که جنابعالی بفرمایید که مطالبات سیاسی جنابعالی و دوستان جنابعالی از آقای تاجگردون چه چیزی میباشد.اگر دغدغه جنابعالی شخصی میباشد که فکر نیست اگر غیر از این هست هم بفرمایید تا بدانیم، البته اگر مایل باشید شماره تماسی بگذارید تا بیشتر با هم دیگر آشنا شویم ممنون میشم چون نميشود همه مطالب را نوشت چون جا نمی شود و گر نه خیلی حرف برای گفتن خدمت جنابعالی و بقیه دوستان که نظر جنابعالی را دارند داشتم .انشاالا که یه روزی از نزدیک خدمت برسم و نظرات جنابعالی را بشنوم.
شجاعی بوستان
Iran, Islamic Republic of
تمام شهرستانهای استانهای همجوارغبطه تاج گردون وبرنامه های آن رامی خورندماهنوزاندرخم یک کوچه ایم .تمامی پروژه های ایران به علت تحریم هاراکدهستندفقطحوزه انتخابیه باشت وگچساران درحال کارهستندکه این امرازمدیریت تاج گردون است .که کوته فکران وحسودان که تعدادشان دراین حوزه همیشه آرای 30درصدی است مخالف این مغزجوان واقتصاددان ایران هستندکه ره به جایی نمی برندوحسودهیچ زمانی به جایی نمی رسد.درصورتیکه نمایندگان ادوارگذشته ماهمیشه به صندلی همسایه نگاه می کردندودست خودرابالامی بردندولی تاج گردون بعدازدوسال بابزرگانی مثل باهنرودرکناراقتصاددانانی مشهور درکمسیون تلفیق مثل نگینی می درخشدودرزمان انتخابات همیشه می گفت که به دنبال کارعمومی است نه شخصی .لذادردوربعدبااختلاف آرای بیشتری قبول خواهدشد.تاج محبوب قلبها دوستت داریم ودوباره انتخابی .به امیدخدا
دانشگا ازاد
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون در گچساران رقیب ندارد سید قدرت وجعفری باید بروند در مدارس ابتدایی درس بدهند
...
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت تمام دوستان میخواهم جند جمله خدمت دوستان عرض کنم کدام فامیل تاجگردون مسووله کدام باشتی مسوله چرا اینقدر حسادت دارین نسبت به باشت بعدتعداد مسوولین برادران بویر احمدی کم نیست 1 امور اب 2 اداره اب وفا 3فنی وحرفه ای 4محیط زیست 5 مسکن وراه شهر سازی و.... چرا انقدر تفرقه افکنی میان دو ایل بزرگ بویراحمد و باوی می اندازید چه بهتون میرسه عزیزان بگذارید فرزندانمان در کمال ارامش باهم رفاقت داشته باشنه نه دشمنی تا کی ما باید همدیگر را بویر احمدی یا باوی خطاب کنیم درضمن هر دو ایل از لحاظ زن وزنخواست با هم فامیل شداند شیر زنانی از دو ایل ما را به هم نزذیک ونزدیک تر کردند بگذاری فرزندانمان افتخار کنند که پدر یا مادرشان از این دو ایل بزرگ هستند نه سرافکنده باشند .......این اختلاف افکنی ها کار گروهی از دوستانی هست که منافع شخصی دارند و در خطر هستند پس عزیزان مواظب باشید در دام این افراد سود جو قرار نگیرید
هومن
Iran, Islamic Republic of
اقای عکاشه این همه پاج خواری و دغل بازی جنابعالی بلاخره کار دستت میدهد . پس کمی دور اندیش باش و با فکر قلم را بچرخان
پینوکیو
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز با نام " دانشگاه آزاد"
وقتی از نام دانشگاه استفده می کنید - فرقی نمی کند پیام نور ، آزاد یا دولتی یعنی شما دست کم در چنین محیطی تحصیل کرده اید یا شاغلید .
اگر یک رفتگر زحمت کش هم باشید دست کم در راهروهای دانشگاه با دانشجویان و اساتید بسیار برخورد داشته اید پس ذکر دو نکته واجب است. یکی اینکه در مقام حمایت از یک کاندیدا دیگران را تخریب و به سخره نگیرید و نکته دوم اینکه تمام زمینه های رشد و شکوفایی جوامع بشری از تحصیل و تدریس در مقاطع ابتدایی آغاز می شود پس هر کس که در این مقطع تدریس میکند اجری کمتر از یک استاد دانشگاه ندارد ولو اینکه ممکن است دارای مقامی بیشتر و بزرگتر باشد.
فففف
Iran, Islamic Republic of
اقای پاد جاسوس دجانبه اول خودتو اصلاح کن بعد دم از اصلاحات حرف بزن تو عددی نیستی که درباره دیدگاه تاج گردون نظر بدی بعد تو به واسته تاج گردون معاون اب شدی واقعا متاسفم برای تاج گردون که به شما اعتماد کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پیش خودت پرسیدی چرا دور قبل موحد رو تو دهدشت چرا رد صلاحیت کردن؟ چون تو قضیه اخ ......... دست داشت.بنظرم با خاوری بده بستون داشته.این دکتر تاجگردونه که همیشه و با یاری ما جووونا و بزرگامون پرچمش بالاست.سلام به اقای علیزاده تامین اجتماعی هم برسونید بگید فایده نداره موحد.
درپاسخ به كسي كه به جاي بهنام پادكامنت گذاشته
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع بدانيد كه آقاي پاد 5روزكه در بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج بستري است وعمل جراحي كرده لطفا سعي كنيد به جاي كسي كامنت نگذاريد چون اين كار غير اخلاقي است
دوست بهنام
Iran, Islamic Republic of
بهنام انجور شخصی نیست
ستم
Iran, Islamic Republic of
ای بنازمت که تا دیگ طرفدار سی قدرت بیی امروز هم ایگی تاجگردوننننننننننننننننن اما بنظرم تاجگردون مهلیییییییی زرنگتر وی گپل بو .. میر شکال عزیز
بانکی قشنگو
Iran, Islamic Republic of
وای جگر کباب کرده سیت بخرم اصلا منه عمرت الکی گپ نزیه
ن
Iran, Islamic Republic of
واقع بین عزیز په ای بوراحمدی های گرمسیری چه میکنند در رایس ادارات........... یه سرکی به ادارات بکش
جمش کن
Iran, Islamic Republic of
منتظر بشین تا مرد اولت بیا
قوی
Iran, Islamic Republic of
اینگار خیلی بت فشار اومده........ سعی کن اونا که گفتی متحدشون کنی...... وگرنه
قوی
Iran, Islamic Republic of
اگر حتی یک اصلاحاتی هم بش رای نده باز قبول میشه
شاهرخ همکار بهنام
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت دوستی که خودشو جای بهنام قرارد داده ..... به عرض میرسانم که الان بهنام چند روزه به خاطر سنگ کلیه مورد عمل جراحی قرار گرفته تا حالا هم بستری می باشد این کار شما خارج از انسانیت هست
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
حاجی با حرف ایشون موافقم
بیشتر تلاش کن در این زمینه
روزبه
Europe
ایشالله زنده ای میبینی این سری با 50000 رای باز میره مجلس
مهدی
Iran, Islamic Republic of
من این نکته رو تایید می کنم و ایشون بستری هستن و سعی در تخریب بهنام نکنید
نارگ موسی
Europe
الحق خرزی ملا نظری.زنده باد غلام تاجگردون
نارگ موسی
Europe
غیره خو بوینی
یک سید دیگر
Iran, Islamic Republic of
سید جان شما هم خوب بلدین ها
هیچکس منکر این نیست که توی این مدت برنامه ریزی و عملکرد بهتر نشده ولی ای کاش بعضی از این مدیرن کنونی فقط تا انازه درب اتاقشان را بلد هستند و نه بیشتر نبودن تا هکه چی با هم و یکجا خوب بود
گرمسیر
United States
متاسفم برای تاجگردون که این دوره بدترین خیانت را به بویراحمد گرمسیر کرد وانشاله در دور آینده جواب دندان شکنی به ایشان می دهیم .
یک سید دیگر
Iran, Islamic Republic of
فکر نکنم این طور باشه چون تا اونجایی که همه میدونن آدمی که بیکار باشه نداشتن و نیست نه تو این دولت بلکه تو دولتهای قبلی هم نداشتن. نیازی نداشتند
مهمان
Iran, Islamic Republic of
خیلی پاچه خواری... اوضات خرابه...........
سیدعبدالوهاب دست افکن
Iran, Islamic Republic of
بنده صراحتا از کاندیدای خاصی حمایت نکردم طبق وظیفه شرعی رای خودم رابه صندوق انداختم .
آشنا
Iran, Islamic Republic of
درجواب نارگ موسی

خدا رحمت کند ملانظر کرمی را که شما از ایشان یاد کردید مرد بزرگ و شریفی بود.

امیدوارم مردم فهیم استان دید وسیعی نسبت به استان پیدا کنند و از نماینده های محترم استان حمایت کنند تا آنها نیزبا دلگرمی بیشتر هرکدام با تخصصی که دارند به پیشرفت استان کمک کنند. و بدون تنگ نظری بتوانیم از نقاط قوت نمایندگان حداکثر بهره برداری را داشته باشیم زیر در غیراینصورت همچنان جزء آخرین استانهای کشور خواهیم بود.
باشتی
Canada
بی ادبی حدی داره ...........................................
پینوکیو
Iran, Islamic Republic of
داداش مگه پیکنیک یا کوهنوردیه که آقای موحد بیاد. مگه مردم گچساران و باشت شم سیاسی ندارن که بچه باوی رو بزارن کنار(حالا چه تاجگردون چه سید قدرت یا هرکس دیگه) و موحد بیاد بگه سلام من اومدم بهش رای بدن؟ نه موحد هرکی هست بره منطقه خودش کاندید بشه قبول بشه
نفتي هوادار تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
بدون شك تاجگردون افتخاري است هم براي نظام و هم براي استان و هم براي مردم شريف و حماسه ساز گچساران و باشت.خدايا از خلقت تاجگردون متشكريم.
ای داش مشتی
Iran, Islamic Republic of
ایشان اصلا به نفع باهنر کنار نرفت همه این رو می دانند که این از پوزیسیونهای سیاسی ایشان است . همه بدانند .
بویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
جواب برادر گرمسیر چه خیانتی کرده که میگی خیانت کرده اتفاقا خیلی هم مورد توجه قرار گرفته چه از لحاظ مدیریتی چه از لحاظ عمرانی حتمی ازش توقیع شخصی داشتی که انجام نشد
ظفری از باشت
Iran, Islamic Republic of
ا.گاز رسانی به دیل و ارو گاز رسانی به بابا کلان وبن پیر و رو ستا های اطراف.دو باند کردن جاده باشت به گچساران .زیر گذر گچساران.ده برابر کردن بودجه شهرداری گچساران .کمربندی باشت.دوباند کردن جاده باشت به چرام.بودجه برای زیر گذر باشت.گاز رسانی به روستا های باشت.افزایش بودجه شهرداری باشت. باز کردن راه ارتباطی ده بزرگ به پیچاب.وهزاران طرح دیگر
محمودي مقدم
Iran, Islamic Republic of
با سلام
تحليل نسبتا جامعي بود بالاخره همه مردم عزيز با مشكلات ريز ودرشت كشور در اين چند سال اگاهي دارندنماينده عزيز تمام تلاش خود را براي شهرستان انجام دادندوكوتاهي در به جلو بردن وپيشرفت كارها نداشته اند به حق بايد از ايشان جناب آقاي تاجگردون بخاطر زحماتشان تشكر كردپتانسيل ايشان بسيار بالاست ومن مطمئن هستم مردم در آينده از روند كارها راضي تر خواهند بود البته بايد بگويم نواقصي هم وجود داشته است به خصوص در چينش افراد در نهادهاي دولتي.اميدوارم ايشان تلاش خود را براي سربلندي اين شهرستان و جوانان اين شهر بيشتر و بيشتر كنند باز هم تاكيد ميكنم جناب آقاي نماينده زماني اين مسوليت را بر عهده گرفتند كه مشكلات اقتصادي همه فضاي كشوررا گرفته بود.
همشهري
Iran, Islamic Republic of
جالبه طرفداران تاجگردون از شنيدن نام موحد ميلرزن ، شما كه مشكلي نداريد پس بگذاريد تا موقعش ، مشخص ميشه مردم كيو ميخوان ،البته اينبار از مرگ و مير خبري نيست كه .......، به هر حال جوجه هارو اخر پاييز ميشمارن
فدايي
Iran, Islamic Republic of
انشاالله جنتي صد سال ديگه عمر كنه آنوقت ببينيم موحد باز تاييد صلاحيت ميشه 20 سال نمايندگي =بدبختي وفلاكت مردم اين استان بلاخص مردم گچساران ودهدشت
سید
Iran, Islamic Republic of
باسلام اقایی که بجای بهنام پاد کامنت گذاشتی جهت اطلاع :خانواده پادزمانی که متولدشدن پدرشان بجای اذان درگوششان فریاد زنده باد تاج گردون میزند.بنده خداتوبستربیماری بسر میبرد.زنده بادتاجگردن
نفتي هوادار تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
جناب همشهري تلاش كنيدموحد بياد.موحد كه هيچ از او بزرگتر هم بياد ما آماده رقابت سالم هستيم.عملكرد غلام گچساران را هرروز ميتونيد از سيماي جمهوري اسلامي مشاهده بفرمائيد .ونيازي به تبليغ ندارد.
جوان
Iran, Islamic Republic of
فكر كنم روزبه مشكل .... داره و از همون بادمجون دور قاب چينهاست ، متاسفم برأي امثال شماها كه اينقدر در برادر اسم تاجگردون كه سابقه خانوادگيش مشخصه ضعف داريد ، البته حق داريد چون خيلي بهتر از بعضي از دوستانه
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
گچساران گچسارانی ترک ولر همه وهمه به تاجگردون افتخار میکنند
Iran, Islamic Republic of
این نفتی هوادار تاجگردون آقای ه# ر# است .اقای تاجگردون توروخدا این بنده خدا دوساله خودشو نفله کرده چرا یه پستی بهش نمیدی که با پایه بالا بازنشسته بشه. خودشو کشت هنوز نشناختیش؟
سبو
Iran, Islamic Republic of
1- آقای عکاشه یادمان باشد زمان انتخابات مقاله ای منتشر شد که در ان قید شده بود تاجگردون برای خودش برنامه دارد اما برای توسعه حوزه انتخابیه خیر. البته دیکتاتور هم که باشی دلت میخواد برای مردم کاری کنی که محبوبیت داشته باشب. و این به معنی دغدغه خدمت نیست. تاکتیک جذب رآی هستش.
2-در زمان اصلاحات تاجگردون 36 مسئولیت مالی و مدیریتی بالا داشت اما هیچ کاری برای استان نکرد. امروزم ایشون هرجا بوی مسئولیت باشه اول تک تک تصمیم گیرندگان رو یا میبینه و یاهم واسطه میفرسته که بهش رای بدن. غالبا هم دنبال نایب رییسی است. خب اینهمه زیرکی در توسعه فردی و کسب رتبه های نخست مدیریتی و حضور در رسانه ها برای معرفی شخصی نشانه چیست؟ نشانه زنتیک ایشون برای استیلای تمام و کمال بر مقدرات توده محروم است و نه دغدغه خدمت. چگونه است که تاجگردون همه جا خودشو به صدر میرسونه و مسئولیتها رو درو میکنه اما نمیتونه یا نمیخواد حوزه انتخابی و استانش در صدر باشن و یا با همین سرعت مطرح بشن و درکانون توجه مسئولین کلان قرار بگیرن؟ تینکه تاجگردون دنبال قدرته چه دخلی به محرومیت منطقه داره؟
3- باهنر مهره هاشمی است. در هیبت یک اصولگرا. به نوعی همفکر و هم سرشت تاجگردونه که تونسته سالها نایب رییس بمونه. آقای جعفری هم بواسطه تابلوی اصولگرایی باهنر از ایشون حمایت کرد و امروزه برای ایشون هم روشن شده که باهنر و تاجگردون از یک قماش هستند. مگر تاجگردون عضو اصولگرایان رهروان ولایت نیست؟
4-نظام جمهوری اسلامی از دشمن ضربه نمیپذیرد.اما از نفوذیهای ریاکار امکان ضربه خوردن دارد. نظام دوسال آتی تکلیف خود با منافقین را روشن خواهد کرد.
5- ممکن است تاجگردون درحوزه جذب اعتبارات دولتی برای مریدان خود تاحدی موفق جلوه نماید. اما بزرگترین ایراد وی استفاده از همین مریدان بجای مدیران مقتدر و بیتوجهی به محرومیت توده و اشتغال میتواند باهمان شتاب رشد،موجب سقوط وی شود.که باید منتظر ماند و دید.
6-درزمان موجد و مرحوم نبی زاده اصولگرایان زیر یک چتر بودند .اما از زمان جعفری تدبیر لازم برای انسجام از بین رفت. اما امروز این نیروها درک کرده اند که تفرقه و چند شقگی میتواند چه تبعاتی دربر داشته باشد. کافیست از 6 رقیب وی دوتا متحد شوند.
7-مهمترین مشکل تاجگردون اصلاحظلبان خواهند بود. بسیاری از جنبش سبزی ها و اصلاح طلبانی که امثال نبوی الگوی ایشان است اعتقادی به دغل بازی و شارلاتانیزم سیاسی ندارند . اعتقاد دارند که یک اصلاح طلب همواره اصلاح طلب خواهد ماند. چه مسئولیت داشته باشد چه خیر. همین نیروها عملکرد تاجگردون طی دوسال اخیر را رصد کرده و دیده اند که تاجگردون بخاطر قدرت و ارباب سالاری همه چیز را سودا میکند و برای تاجگردون اصلاح طلبی تا زمانی اعتبار دارد که بواسطه ان بتواند به قدرت بیشتر برسد. وگرنه اگر دایره خودی و غیر خودی تنگتر شد و اصلاح طلبان وادار به ترک صحنه شدند تاجگردون بالافاصله اصولگرا خواهد شد. که همینک هستند. بدیهی است اصلاح طلبان شناسنامه دار که هزینه پرداخت کرده و بازهم اماده پرداخت هستند،حاضر نخواهند بود اعتبار سیاسی شان را سودای فردی نمایند که هیچ اعتقادی به اندیشه های آنان ندارد. این طیف منتقدین تاجگردون هرگز اقتدار شخصی وی را به معنای اقتدار اصلاح طلبان و دموکراسی خواهان نمیدانند.
فریب ماندگار نخواهد بود
مخالف
Iran, Islamic Republic of
حرف از ترک ها نزنید
هیچ ترکی چشم دیدن تاجگردون رو نداره
شما لرها عشقتون تاجگردونه
و اینم بگم این عکس فتو شاپ هستش
و اصلا تاجگردون جبهه نرفته
حتما با سنگ رفته جنگ
به شما لرها تفنگ هم بدن - بازم عشقتون سنگه
خب فرهنگ شما بیشتر از این نمیشه
حالم از تاجگردون و امثال تاجگردون که اون بالا نشستن تو مجلس بهم میخوره
اقایونی که حرف از تاجگردون میزنید - گمونم الان شاغل تو شرکت نفت هستید که الان دارید حمایت میکنید از این اقا
ای خداااااااااااا شرکت نفت هم افتاد دست لرها
خوبه از پشت کوه بیای و بری شرکت نفت سر کار - خوبه
تا چند مدت پیش بهترین شغل لرها این بود که برن آرد خالی کنن برا نانوایی ها - خوبه دیگه به شرکت نفت هم رسیدید
پس باید تاجگردون تاجگردون هم بکنید
نفتی هوادار توسعه
United States
پاچه خوار
ص
Iran, Islamic Republic of
يكم ادب خوبه ...اگر لرها نبودند كي ازاين مملكت مرزداري ميكرد...اينو بدون تنها قشري كه زير بار زور نرفته لر بود.
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
آقای مخالف سطح شعورت فقط در حد و اندازه کلامته،اگه بخواهید اعتراض کنید میتونی طور دیگه صحبت کرد،من هم از عملکرد تاجگردون خوشم نمیاد و آنقدری که تو این متن بزرگش کردن هم نیست ولی اینو بدون ترکها هم مالی نیستن میدونی چرا؟ چون هر دوره یه نفر سرشناس معرفی میکنن برا نامزدی و با این همه جمعیت ترک تو شهر و روستاهای اطراف ،بجای این حرفات برو بین جوانانتون تبلیغ کنید برا دور بعد که آقای تاجگردون رنگ مجلس را نخواهد دید به امید خدا. چون خیلی از طرفدارانش به ایشون برگشتن از جمله من و امسال من، یعنی دقیقا منو با این رای دادنم پشیمون کرد به خدا.
سید
Iran, Islamic Republic of
این سری توفانی در راه است توفانی از جنس ولایت از جنس اصولگرایی که خواب را از چشمان شخص تاجگردون گرفته است . به هر حال هر آمدنی رفتنی هم دارد مخصوصا" اگر پیش از آمدن نوع رفتار با پس از آن متفاوت بوده باشد . سختی بیشتری دارد .
گچ .بوي
United States
دريك كلام راي دادن به غيرازتاجگردون اشتباه محضه ...
آگاه
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا جعفری هیچگاه نگفته از باهنر استفاده میکند بلکه باهنر از ایشون برای پیروز شدن در انتخابات مجلس با تمام چالش هایی که چپ و راست برای باهنر درست کرده بودن ، استفاده کرد. ثانیا شما نمیدونی اما بدون جعفری از قبل از انقلاب با رهبر انقلاب ارتباط نزدیکی دارد که باز هم هیچگاه بیان نکرده شماها فکر میکنید جعفری معطل نمایندگی مونده اما اصلا اینطور نیست که اگر در دوره های قبل خواست بچه های اصولگرا نبود ثبت نام نمیکرد . زیادی دارین شلوغش میکنید از این خبرا هم نیست که تاجگردون اگه نبود باهنر رای نمیاورد . گچساران هزاران مشکل داره چندتاشو حل کنه بقیش پیشکش
مخالف
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون با رای باشت شد تاجگردون
فقط اینو بدون الان اگه ترکها یا اقشار دیگه ( بجز لرها) تو این شهر نباشن - این شهر هم میشه بد تر از دهدشت و یاسوج
اینم بدون ترکها همیشه تو گچساران اول هستن - این نامردیه که شهرستان باشت رای اون با گچساران شمرده بشه - اقای فرهاد اگه میبینی هنوز چند نفر با فرهنگ تو این شهر هست اونا هم ترک هستن - لرها که فرهنگشون فقط خلاصه میشه تو سنگ و دعوا
خب تو این مملکت لرها عشق رهبر دارن
مگه بجز لرها کسی هست که بیاد تو خیابونا و هنوز بگه مرگ بر شاه . مرگ بر امریکا
گمونم جواب دندن شکنی بهت دادم - البته این همه حرفام نبود
ولی گمونم از خجالت نباید بیای اینجا و نظر بدی
اینم که میبینی منم میام اینجا فقط برا خنده میام
سایت مسخره و چرتی هستش که فقط لرها میان اینجا و تائید میکنن حرفای این ادما رو
اهاان راستی عشق شما شبکه دنا هم هست...
ما
Iran, Islamic Republic of
از اون هزارتا 5تای دیگشه بگو باقیش پیشکش....
ما
Iran, Islamic Republic of
اکا زیاد غیرتی وانبو
ما
Iran, Islamic Republic of
نه پکی بویر احمد گرمسیر
ما
Iran, Islamic Republic of
ترک غیرتی کم گپ گپو بزه اوسه که جنگ وابی ایشا کوچو خوتونه واپوشنایپیبیت که ایسه پیدات وابییه....
غضنفرعلیجانی
Europe
خاک برسرت که شعور نداری.مگه لرها چه هیزم تری بهت فروختن.لرها افتخارات این مملکتند.لرها حماسه ساز این نظام هستند.لرها مظهر صداقت و پاکی و مردانگی هستند.تاجگردون هم سرمایه نظام و افتخار همه لرهای ایران است.بازهم می گویم خاک برسرت با این شعورت...کبنا سانسور نکن.
١٢٣
Iran, Islamic Republic of
من نمي دونم چرا فقط تو گچساران اينجوريه. سيد جون طوفان با ط دسته دار.
مخالف
Iran, Islamic Republic of
اینم یه پشت کوهیه دیگه - تو اول برو زبون مادریتو یاد بگیر - بعد بیا اینجا نظر بده
همه ایران لر ها رو به فرهنگی و خر بودن و نادان بودن ووو میشناسن
تو اگه سواد داشتی - میدونستی تو تاریخ ایران ترکهای قشقایی چکار کردن
اگه همین ترکهای قشقایی نبودن - الان انگلیسی ها داشتن با شما لرها خر سواری میکردن
حالم از هر چی لره بهم میخوره
نژادی که انسانیت حالیش نیست
فرهنگش - فرهنگ انسانهای اولیه هستش
تا قبل انقلاب که شما ها رنگ شهر رو هم ندیده بودید - الان ادم شدید
البته ادم نه - ادم نما
لر یعنی یه فرد مسخره و سوژه که هر وقت بهش فکر کنی هم باید سیر بخندی فقط
البته شما ها یه رگ وحشی هم دارید
مخالف
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سر پدرت که از پشت کوه اومده اینجا و خودش و امثال اون فرهنگ این شهر رو به گند کشیدن
شما ها فقط تو این منطقه اونم گوه خوری میکنید - وگرنه بیرون از این منطقه - هیچ گوهی نیستید
بد بختا برید یکم فرهنگ پیدا کنید - تا کی میخواید این افکار رو داشته باشید
البته شما ها تو سرتون سنگ بکار رفته - وگرنه جانور هم اهلی شد ولی شما ها نه
......
اگه کبنا سانسور نکرده باشه - جواب دندان شکنی بهت دادم - باید بری سرتو بکنی زیر خاک
لر = ....
نفتی هوادار توسعه
United States
هرکه باشه حتی ضضعیف وناکارامد بهتر از تاجگردونه
لاله
Iran, Islamic Republic of
حالت خوبه مخالف ؟
کاو
United States
دوست محترم که با نام مخالف کامنت گذاشتین
1-دور قبل دوازده هزار نفر از همشهریان ترک ما به تاجگردون رای دادن. متاسفانه علیرغم اینکه 50 درصد سبد جمعیتی گچساران رو همشهریان ترک زبان ما تشکیل میدن اما طی 35 سال اخیر نتوانسته اند یک نماینده ترک به مجلس بفرستند. خود ترکها باهم مشکل دارن. ماهم قبول داریم که تنشهای اجتماعی،قانون گریزی و ظلم و خشونت در منطقه عمدتا توسط ما لرها اتفاق افتاده و همشهریان بافرهنگ ترک ما نقشی در بینظمی و خشونتها نداشته اند. ترکها مردمانی بافرهنگ و تحصیلکرده هستند اما همواره توسط تاجگردونها فریب داده شده اند. کاش دور آینده لرهای ما بتوانند ضمن حمایت از کاندید ترک،تابوی پوسیده قومیت گرایی و انحصار خانوادگی تاجگردون را بشکنند و نشان دهند که نماینده ترک چه توانمندی میتواند داشته باشد. درست نیست مشکلات تاریخی را بگذاریم پای قومیتها. باید اندیشه ها بارور شوند و جوانان ما بفهمند که وقتش رسیده از تاجگردون و ارباب عبور کرد. بامید پیروزی نامزد ترک زبان در انتخابات آینده.
نظری مسجدسلیمان
Iran, Islamic Republic of
دکتر تاجگردون افتخار لر زبانان
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
1