تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۵۰۲۳۵

مخالف برگزاری کنسرت در سالن‌های ورزشی هستم

۰
کبنا ؛مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد با انتقاد از برگزاری اجراهای موسیقی در سالن‌های ورزشی گفت: با این کار به شدت مخالف هستم، چرا که شأن موسیقی را زیر سؤال می‌برد و دیگر اجازه نمی‌دهیم که کنسرت‌ها در سالن‌های ورزشی برگزار شود.
پیروز ارجمند در جمع هنرمندان موسیقی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی برای حل مشکلات در زمینه‌های مختلف توسط دفتر موسیقی وزارت ارشاد در دستور کار است که یکی از آن‌ها سند توسعه موسیقی نواحی است.
وی افزود: در بحث بیمه و طرح تکریم هنرمندان از ادارات کل خواسته‌ایم تا کسانی که دارای شرایط بوده و در زمینه موسیقی فعالیت دارند، برای بیمه شدن به ما معرفی کنند.
ارجمند به اقدامی دیگر برای هنرمندان موسیقی اشاره کرد و گفت: در شورای ارزشیابی درجه هنری را برای هنرمندان در نظر گرفته‌ایم که به زودی دستورالعمل آن ابلاغ می‌شود و در زمینه‌های مختلف به پاپ و محلی و سایر قسمت‌ها این درجات اهدا می‌شود.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد از ثبت گروه‌های موسیقی در دفتر موسیقی وزارت ارشاد سخن گفت و خاطرنشان کرد: این گروه‌ها با فرستادن یک نمونه از کار خود می‌توانند در سامانه ثبت‌نام و همه گروه‌های پاپ و محلی و نواحی می‌توانند با ارائه مدارک خود نسبت به ثبت‌نام در سایت اقدام کنند.
ارجمند در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع هنرمندان موسیقی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: قول می‌دهیم که گروه‌های استانی را در صورت دارا بودن کیفیت آثارشان به جشنواره‌های بین‌المللی اعزام کنیم و از همین‌جا از گروه‌های استانی می‌خواهیم که کیفیت‌ها را در سطح بالا در نظر داشته باشند.
مسئول امور موسیقی وزارت ارشاد از هنرمندانی که به کشورهای دیگر برای اجرا اعزام می‌شوند، خواست تا دو مقوله ایران و اسلام را توأم با هم در نظر بگیرند و برای سربلندی این دو نام حدود را رعایت کنند.
ارجمند با اشاره به اینکه امروز ذائقه‌ها برای موسیقی در کشور متفاوت است و باید همه سلایق را در نظر بگیریم، تصریح کرد: امروزه همه می‌توانند با تلفن همراه خود نیز تازه‌های موسیقی‌ را دانلود کنند، پس ما وظیفه داریم که با کار و تلاش موسیقی فاخر و ملی خود را به جوانان شناسایی و معرفی کنیم.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤالات برخی هنرمندان که از پخش موسیقی کوچه‌بازاری در صدا و سیما و در مراکز استانی رسانه ملی گلایه‌مند بودند، اظهار داشت: صدا و سیما امروز به جای حمایت از موسیقی ملی بیشتر به موسیقی پاپ می‌پردازد.
وی افزود: در ۱۸ استان کشور نیز هنرمندان همین حرف را می‌زدند و معتقد بودند که صدا و سیما بیشتر از خواننده‌های کوچه‌بازاری استفاده می‌کند.
ارجمند گفت: برای اولین بار پس از انقلاب، سه ماه قبل از برگزاری کنسرت موسیقی مجوز آن را صادر می‌کنیم و دیگر مانند گذشته نیست که تنها ۴۸ ساعت قبل از آن مجوز صادر شود.
وی با انتقاد از برگزاری اجراهای موسیقی در سالن‌های ورزشی گفت: با این کار به شدت مخالف هستم، چرا که شأن موسیقی را زیر سؤال می‌برد و دیگر اجازه نمی‌دهیم که کنسرت‌ها در سالن‌های ورزشی برگزار شود.
ارجمند از تلاش خود در راستای جلوگیری از لغو کنسرت‌ها خبر داد و گفت: همین امروز که با شما صحبت می‌کنم، جلوی لغو سه کنسرت موسیقی گرفته شده و در این زمینه برای اجرای بهتر کنسرت‌ها و امنیت آن تعامل کاملی با نیروی انتظامی داریم.
وی برگزاری خوب موسیقی فجر را نتیجه این تعامل دانست و گفت: فرماندهان ارشد انتظامی با ما برای برگزاری کنسرت‌ها و اجراها در تعامل کامل هستند.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه دیگر اجازه نمی‌دهیم پارچه‌‌فروش‌ها کنسرت موسیقی برگزار کنند و انجام این کار باید به اهل آن سپرده شود، افزود: برای این کار با بانک‌ها و بخش خصوصی برای کمک به دانش‌آموختگان موسیقی تعامل داریم تا با کمک به آن‌ها، رشته کار را از دست آدم‌های غیرمتخصص بگیریم.
ارجمند دلالی را از شیوه‌های رایج در حوزه موسیقی برای سودجویی و منفعت‌طلبی توسط عده‌ای دانست و گفت: این‌ها حتی تا پشت درب اتاق‌های ما رخنه کرده بودند و مشغول خرید و فروش شعر و موسیقی بودند که ما در دوره جدید جلوی آن‌ها را گرفتیم و اجازه نمی‌دهیم سرنوشت موسیقی را دلال‌‌ها تعیین کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1