تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب : ۴۹۶۹۷

پیشنهاداتی به مسئولین نفت و نمایندگان

۱۶
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛Gholamiابوالحسن غلامی

جایگاه مناطق نفتخیز درآغاز سده دوم تاریخ صنعت نفت

شرکت ملی نفت مناطق نفتخیز جنوب با دارا بودن ۹ شرکت و بالاخص ۵ شرکت بهره‌بردار جایگاهی بس رفیع و تعیین کننده در بدنه وزارت نفت داشته و نقش عظیمی در اقتصاد ملی ، اشتغال‌زایی و تحولات کشور دارد.

فعالیت در پهنه وسیعی از جنوب کشور بخصوص استان‌های سرافراز خوزستان ، بوشهر وکهگیلویه و بویراحمد ، صدها کارخانه عظیم تولید نفت و گاز ، هزاران نیروی انسانی متخصص و کارآزموده ، دهها هزارکیلومتر انواع خطوط لوله ، آنچنان نقش بارزی در اقتصاد کشور و به تبع آن کلیه رویدادها و تحولات سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی و ... داشته و دارد که با هیچ‌یک از دیگر صنایع و فعالیت‌های اقتصادی در گستره کشور قابل مقایسه نیست و گرمای سوزان تابستان جنوب و سرمای استخوان‌سوز آن در زمستان، بر کسی پوشیده نیست.

 نقش بی‌بدیل و تاریخ‌ساز حماسه بستن شیرهای نفت در سال‌های مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و متعاقب آن حماسه‌های پرشور صنعت مردان نفت در دوران هشت ساله دفاع مقدس و استمرار و تداوم تولید در شرایط بسیار سخت جنگی و بمباران‌های مکرر و تقدیم صدها شهید و جانباز به انقلاب شکوهمند اسلامی و دفع فتنه متجاوزان ، خلاقیت‌های غرورانگیز در عرصه تولید و تعمیر قطعات و ادوات و دستگاهها با تکنولوژی بسیار پیچیده و کاملاً وابسته ، توان و تخصص مثال زدنی و تاریخی در مهارفوران چاهها چه در داخل و چه در خارج از کشور، مقاومت پرشور و متعهدانه در برابر متجاوزان به خاک میهن و دفاع از تمامیت ارضی کشور، بومی‌سازی بسیاری از تخصص‌ها که در مقطعی برای برخی‌ها به صورت رویا و خواب و خیال می‌نمود و صدها دلیل دیگر، همه مؤید این ادعایند که مجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب درکنارهم ولایتی های خود، نگین بی‌همتایی ست.

مع‌الوصف به منظور بسترسازی و شناساندن این شرکت به هموطنان و با هدف کمک به توسعه، عمران و آبادانی مناطق مذکور که حق مسلم مردم این دیار می‌باشد و اثربی نظیر بر افزایش بهره وری کارکنان، پیشنهادات ذیل تقدیم حضورمدیران گرانقدر صنعت نفت، مسولین دلسوزاجرایی و نمایندگان محترم مناطق مذکور می‌گردد:
۱٫ تعیین یک کارگروه متشکل از کارشناسان روابط عمومی شرکت‌های زیرمجموعه مناطق نفتخیز با محوریت روابط عمومی مناطق و استفاده از مشاورین دانشگاهی ونخبه گان عرصه روابط عمومی سایرسازمانها در این راستا.
۲٫ ایجاد ستاد تبیین نقش مناطق نفتخیز جنوب در تاریخ یکصدساله اخیر ایران بالاخص نقش آن درانقلاب اسلامی و در عرصه دفاع مقدس به منظور چاپ کتاب و تهیه فیلم‌های سینمایی و مستند
۳٫ برپایی نمایشگاه هفته فرهنگ مناطق نفتخیز جنوب در پارک دانشجو و مجموعه تئاتر شهر تهران با هماهنگی شبکه‌های مختلف صداوسیما جمهوری اسلامی ایران و سایر مطبوعات و رسانه‌ها جهت پوشش خبری و رسانه‌ای آن.
۴٫تعیین یک روز مشخص در تقویم سالیانه دفتر مقام معظم رهبری به منظور دیدار مدیران و کارکنان این شرکت با رهبرمعظم انقلاب اسلامی و گفت و شنود متقابل .
۵٫معرفی نیازمندی‌های شرکت جهت ایجاد کارخانجات و صنایع پایین دستی به منظور جلب نظر سرمایه‌گذاران و توسعه اشتغال پایدار و رونق بازار کسب و کار و پیشرفت همه جانبه مناطق مذکور.
۶٫تهیه کتاب تاریخ سینما ، تئاتر و کتابخانه در مناطق نفتخیز جنوب.
۷٫تهیه کتاب تاریخ ورزش در مناطق نفتخیز جنوب و حضور مستمر در برنامه‌های تلویزیونی از جمله ورزش و مردم ، ورزش از شبکه-۲ و برنامه ۹۰ با توجه به نقش تاریخی که صنعت نفت جنوب در راه‌اندازی برخی رشته‌های ورزشی در ایران داشته است.
۸٫ تهیه کتاب و فیلم مستند نقش صنعت نفت جنوب در راه‌اندازی و توسعه فوتبال در ایران.
۹٫ معرفی جاذبه‌های گردشگری به خصوص در مناطق نفتخیز آغاجاری/گچساران و مسجدسلیمان.
۱۰٫ لحاظ نمودن شرایط و ویژگی‌های مناطق نفتخیز و مجزا نمودن آن در نحوه ارزیابی و انتخاب برترین‌ها در جشنواره‌های مختلف وزارت نفت
۱۱٫چاپ و انتشار آلبوم عکس از ابعاد مختلف مناطق مذکور.
۱۲حضور در برنامه‌های زنده شبکه‌های سراسری جهت معرفی شرکت، توانمندی‌های بالقوه و بالفعل و ویژگی‌های فنی/عملیاتی و تخصصی و معرفی ابداعات و اختراعات کارکنان علی‌رغم مشکلات متعدد.
۱۳٫چاپ و انتشار نشریه‌ای (ماهنامه ، گاهنامه) با تیراژ مناسب و توزیع در سطح کل کشور.
۱۴٫دعوت مستمر از مسوولین تأثیرگذار کشور جهت بازدید از تأسیسات نفت و گاز در مناطق مسجدسلیمان ، آغاجاری و گچساران.
۱۵٫تهیه مستندتلوزیونی (سرافرازی و مظلومیت) ویژه شرایط سخت زندگی و محرومیت مردم شهرستان‌های مسجدسلیمان ، آغاجاری و گچساران در عین وجود منابع غنی نفت و گاز با هدف جلب نظر مسوولین جهت توسعه و آبادانی مناطق مذکور.
۱۶٫برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی، مذهبی و هنری درسطح استانهای مذکور.
نام شما

آدرس ايميل شما

یکی بود یکی نبود
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت برادر گرامی جناب آقای غلامی آیا همه این پیشنهادات در مورد مسائلی که متذکر شدید در زمان ریاست جنابعالی ومدیر عاملی جناب آقای پاکدل ونمایندگی برادر حسینی وعزیزانی که در وزارت نفت از تیم شما همایتهای شبانه روزی داشتند حاصل نمی گردید که در این زمان ودر مطبوعات به آن پرداخته اید آیا اینگونه حرکتها باصداقت انجام می شود یا اینکه از سوی رسانه ها شمارا به بازی می گیرند ودر این بازی رسانه ای چه کسی برنده وچه کسانی بازنده می شوند .........................به امید صداقت وپاکی
گچساران
Iran, Islamic Republic of
سلام
ادم .. زیاد سیش ایا...
اوسو که ماشینته اوردی من اداره روابط عمومی .. اوردی به فکر ای گپل نبیدی
واقع بین اول
Iran, Islamic Republic of
برادر گرامی شما مدتی در مدیریت تشریف داشتید ولی خبر از این طرح ها نبود حتی سایت شرکت چندین سال به روز نشده بود . چون آن موقع سرتان شلوغ بود در راس خبری و خبرگذاری ها بخاطر تلاش دیگران بودید . حالا چون دیگر از شما خبری نیست و دیگر دوربین های خبری در مقابلتان نیستند ذهن تان لبریز از طرح های بالا بلند کرده است طرح نوشتن خوب است ولی طرح باید اجرایی باشد . خوب است بنویسید حداقل در خبرها می مانید .
جعفری گچساران
Iran, Islamic Republic of
اوسو که ایخردی راهکار بدی
جواب
Asia/Pacific Region
خیلی دوست دارم اقای غلامی.. واقعا مرد هستی...
رضا
Iran, Islamic Republic of
باز دوباره پیدات شد بابا کسی احتیاج به نظرخواهی نداره نظر نده
جوان گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض تبریک به مناسبت عید مبعث
کاش آقای غلامی به جای این پیشنهادات مروری بر عملکرد خودش در دوران تصدی ریاست روابط عمومی میداشت و ظلمی که در حق مردم گچسارن و نظام بهمراه سایر دوستان داشتند.امثال ایشان چنان بد عمل کردند که بدعت هایی را نهادینه کردند که تا سالها اثار آن بر چهره این شهر و صنعت نفت خواهند ماند.بجای این که از پست و جایگاه برای اسلام و نظام هزینه کنند متاسفانه از دین و مقدسات هزینه کردند تا بر صندلی بی ارزش ریاست بمانند و غافل از انکه این صندلی ها ماندگار نبوده وانچه می ماند عمل با اخلاص و در جهت رضایت خداوند است.فان ربک لبالمرصاد
تقدیم به تو
Europe
جانباز سرافرازجناب آقای ابوالحسن غلامی.ماهمه شرمنده شماجانبازانیم.شرمنده ایم که دیگرشمارا نمی بینیم.شرمنده ایم که نمی توانیم برایت کاری بکنیم.شرمنده ایم که هنوزهم دغدغه های شما را نسبت به کشورعزیزمان می بینیم ولی جوابی برایت نداریم.شرمنده ایم که دیگر بوی وجودت را در ورزشگاهها،مراسمات و...استشمام نمی کنیم.توثابت کردی خیلی بزرگی ومهربان.به خداشرمنده ایم!!!!!
بومی
Iran, Islamic Republic of
ابول ککا د فیده ای نداره تو عمرا نیری سر ای پست بدرود
یک مهندس نفت
Iran, Islamic Republic of
درود بر جانباز مومن و صبور و خستگی ناپذیز و یادگار روزهای طلایی و خاطره انگیز جبهه های جنگ و افتخار صنعت نفت گچساران جناب آقای ابوالحسن غلامی.
اکبر
Iran, Islamic Republic of
ککا بره تازه راحت آبیدیم و دست خوت و او مدیرت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ای خشه خوت که محکم خردی و بردی سر کار.... بهنام جون خوت بزنش.
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
کو ای شرکت نفت راسگو بی تا الان ..درس وابیده بی والا رئیسل و .تا .پره .ایزنن د بعدش خبری نی
نارگ موسی
Iran, Islamic Republic of
آدم خوبیه حیف که جناح راستیه
انصاری
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برا همتون با این طرز فکر
انصاری
Iran, Islamic Republic of
کفتتون بشه همه زحماتی که اقای غلامی تو نفت گاز کشید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1