تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب : ۴۹۵۱۰

نشست بررسی مشکلات معدن فسفات چرام

۲
۰
کبنا ؛نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده گفت: معضل بیکاری در منطقه با راه‌اندازی معدن فسفات چرام برطرف می‌شود.
حجت‌الاسلام سیدعلی‌محمد بزرگواری  در نشست بررسی مشکلات معدن فسفات چرام با اشاره به نام‌گذاری سال جدید با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، اظهار داشت: تحقق اهداف رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور و کمک به شتاب‌بخشی قطار توسعه و سازندگی کشور باشد.
نماینده مردم کهگیلویه و چرام در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی معدن فسفات چرام، عنوان کرد: معدن فسفات چرام یکی از بزرگترین معادن فسفات خاورمیانه بوده که علیرغم تمام پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی آن، متاسفانه به دلیل برخی مشکلات تاکنون فعالیت خود را آغاز نکرده است.
وی با بیان اینکه ۲۷۰ هکتار زمین برای معدن فسفات چرام پیش‌بینی شده که تاکنون ۵۱ هکتار آن به بخش خصوصی سند واگذار شده، تاکید کرد: همه ما باید در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی برای شکوفایی دیارمان گام برداریم.
این مسئول با اشاره به اینکه یکی از مطالبات و خواسته‌های اصلی مردم هم در شهرستان چرام و هم در دیگر شهرستان‌های حوزه انتخابی بحث راه‌اندازی فسفات چرام است، تصریح کرد: به دلیل معضل بیکاری که در منطقه وجود دارد، جوانان ما هر روزه مطالباتی مبنی بر احداث پروژه، کارخانه و شرکتی دارند که جذب کار شوند.
بزرگواری ادامه داد: ما از دور هشتم تاکنون همواره در این نوع جلسات حضور فعال داشته و پیگیری‌هایی نیز انجام گرفت که امروز تقریباً به نتیجه نهایی خواهیم رسید.
وی با اعلام اینکه اداره امور آب استان کهگیلویه و بویراحمد زیرساخت آبی، برق استان زیرساخت برق و گاز استان هم زیرساخت گاز را فراهم خواهد کرد، متذکر شد: سرمایه‌گذار هم موظف است که زمان‌بندی کرده و زمان آغاز کار را تا ۱۰ خرداد آغاز کنند.
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده، گفت: نتیجه نشست این است که ما به مرحله اجرایی و عملی شدن پروژه فسفات چرام نزدیک و نزدیک‌تر شده که با قید تعیین زمان و زمان‌بندی که استاندار محترم مشخص کردند، مدیرعامل و سرمایه‌گذار پروژه باید تا ۱۰ خرداد روی زمین کار را آغاز کنند.
این مسئول با بیان این مطلب که همه زمین‌ها با رفع مشکلات معارضین مشخص شده و معارضی در ۵۱ هکتار واگذار شده به سرمایه‌گذار وجود ندارد، ابراز داشت: خبری که به زودی برای حوزه انتخابی داریم این است که از ماده ۱۸۰ تقریباً دست نمایندگان همه استان‌ها را باز گذاشتند.
بزرگواری سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد را ۳۲ میلیارد تومان ذکر کرد و خاطرنشان کرد: یکی از خواسته‌های مجمع نمایندگان از ریاست‌جمهوری اتمام پروژه‌های ۸۰ درصدی بود بنابراین در استان ما هم برخی از پروژه‌ها امسال باید تمام شود.
این مسئول، متذکر شد: با توجه به اینکه به استان ما باید به عنوان یک قطب گردشگری نگاه شود، رئیس جمهور گفتند که شرایط برای سرمایه‌گذار را فراهم کنید تا ما امکانات را برای گردشگری در استان شما فراهم کنیم.
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده اعلام کرد: برنامه‌ریزی شده است که از ماده ۱۸۰ برخی از پروژه‌ها مثل ورودی‌های شهر دهدشت یا چرام، لیکک و بعضی از سدها و همچنین جاده باغچه سادات امسال تمام شود.
***
معدن فسفات چرام تحولی عظیم در صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد ایجاد خواهد کرد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه‌اندازی معدن فسفات چرام تحولی عظیم در صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد ایجاد خواهد کرد.
موسی خادمی در نشست بررسی مشکلات معدن فسفات چرام، اظهار داشت: با راه‌اندازی معدن فسفات چرام، تحولی عظیم در صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه معدن فسفات چرام در نوع خود به لحاظ میزان ذخیره و عیار بالا در کشور منحصر است، عنوان داشت: ارز‌آوری و سود‌دهی بالای این طرح اقتصادی و تولیدی و سرعت برگشت سرمایه در آن را از دیگر مزیت‌های این پروژه است.
وی با یادآوری این مطلب که معدن فسفات چرام یکی از مهم‌ترین منابع معدنی استان است که از مدت‌ها پیش استان به دنبال آن بوده که فناوری روی این معدن را انجام دهد، گفت: ظاهراً از سال ۸۸ سرمایه‌گذاری مجوز پروژه را گرفته اما متاسفانه به دلایل مختلف تاکنون کار شروع نشده است.
این مسئول، متذکر شد: برخی کارهای مقدماتی صورت گرفته، مجوز گرفته شده و به نظر می‌رسد که از طرف استان و حمایت‌های استانی مشکلی وجود ندارد، بنابراین اگر در یک بازه زمانی مشخص اگر سرمایه‌گذار توجیه کاملی در خصوص عدم فعالیت نداشته باشد، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرام
Iran, Islamic Republic of
خداكنه مثل قضيه پتروشيمي دهدشت سركاري وفريب كاري نباشه گرچه مردم چرام فهم درك اينگونه مسائل رادارند
بهلول دیوانه
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزبخت همیکست مثل هم ون فسفات وکوچو.بزرگواری دس ورداروی حرکاتت جون خوت باهمت ای جونل چشمت مجلس نیبینه مگرخداغضب وی مردم کردبو
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1