تاریخ انتشار
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب : ۳۳۲۳۱۹

آغاز هفته سلامت؛ افتتاح نمایشگاه طرح تحول سلامت/ سرطان، دومین عامل مرگ و میر در کشور

۱
کبنا ؛خبرهای بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد
آئین نمادین زنگ سلامت در مدرسه الزهراء شهرستان لنده برگزار شد
در اولین روز از هفته سلامت آئین نمادین زنگ سلامت در مدرسه الزهراء شهرستان لنده با حضور مسئولین محلی برگزار شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده، گفت: در اولین روز از هفته سلامت و همزمان با سراسر استان آیین نمادین زنگ سلامت در شهرستان لنده برگزار شد.
امراله خانی، افزود: این مراسم در یکی از مدارس شهر لنده با حضور امام جمعه، رئیس آموزش و پرورش، مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده و سایر مسئولین محلی اجرا شد.
وی تصریح کرد: در این مراسم در رابطه با شعار هفته سلامت و اهمیت تغذیه سالم، ورزش و رعایت بهداشت فردی برای دانش آموزان آموزش‌های لازم ارائه شد.
اجرای سرود سفیران سلامت، قرائت مقاله، نمایشگاه مواد غذایی، نمایشگاه نقاشی و اهدای جوایز از دیگر برنامه‌های برگزار شده در آئین نماد زنگ سلامت در لنده بود.

اولین زایمان آمبولانسی در اولین روز اردیبهشت
اولین زایمان آمبولانسی در اولین روزهای اردیبهشت ماه سال جاری با تولد نوزاد پسر ثبت شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اورژانس هوایی یاسوج به مادر باردار ۳۸ ساله در منطقه صعب العبور روستای «آب چندار علیا» از توابع بخش لوداب امداد رسانی نمود.
جلال پوران فرد عنوان کرد: با اعلام خبری مبنی بر درد زایمان خانم ۳۸ ساله در این روستا، بلافاصله بالگرد یاسوج به محل اعزام شد.
وی با بیان اینکه بالگرد اورژانس، مادر باردار را در محل فرود بالگرد در بیمارستان امام سجاد (ع) به آمبولانس پایگاه ۳ شهری انتقال داد، افزود: نوزاد عجول به مادر فرصت رسیدن به زایشگاه را نداد و در محوطه بیمارستان در آمبولانس چشم به دنیا گشود.
رئیس اورژانس ۱۱۵ استان با اشاره به اینکه این زایمان امروز (شنبه) ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ پایگاه ۳ شهری به وقوع پیوست، اظهار داشت: مادر و نوزاد در صحت و سلامت به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج انتقال یافتند.
این زایمان موفق توسط دو تکنسین مجرب اورژانس؛ حامد زاهدی و علی نامداری انجام شد که پس از انجام اقدامات پزشکی لازم، مادر به زایشگاه بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج انتقال یافت.
 
استقرار ایستگاه سنجش سلامت در لنده
مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده از برپایی چادرهای سنجش سلامت در اولین روز از هفته سلامت در این شهرستان خبر داد.
امراله خانی افزود: به مناسبت هفته سلامت شبکه بهداشت و درمان لنده اقدام به برپایی چادرهای سلامت به مدت یک هفته در این شهرستان نمود.
وی تصریح کرد: ایستگاه سنجش سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه در پارک شهید فهمیده به صورت کاملا رایگان به مردم خدمات ارائه می‌نمایند.
خانی اظهار داشت: در ایستگاه‌های سلامت خدمات اندازه گیری فشارخون، قند خون، تست سریعHIV، قد، وزن، مشاوره تغذیه و بهداشت روان به صورت رایگان به همشهریان گرامی ارائه می‌شود.

افتتاح چادر سلامت در ورودی مرکز خدمات جامع سلامت شهری گچساران
معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران از افتتاح چادر سلامت در ورودی مرکز خدمات جامع سلامت شهری گچساران خبر داد.
رامین ملکی اظهار داشت: در سطح شهر دوگنبدان ۳ چادر سلامت بمناسبت هفته سلامت برپا شده است که در آن به مراجعین خدماتی از قبیل تست فشار و قند خون، اندازه گیری BMI ارائه می‌شود.
وی گفت: این خدمات از ساعت ۸ صبح الی ۲ بعدازظهر و تا پایان هفته سلامت ادامه خواهد داشت.
فرماندار گچساران با حضور در مراسم افتتاح چادر سلامت در مرکز خدمات جامع سلامت شهید بشارت نسبت به تست سنجش سلامت خود اقدام کرد.

برگزاری مراسم آغاز هفته سلامت در دبیرستان دخترانه شاهد یاسوج
سرپرست مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد از برگزاری مراسم آغاز هفته سلامت در دبیرستان دخترانه شاهد یاسوج خبر داد.
محسن مرادی در جمع دانش آموزان دبیرستان شاهد یاسوج ضمن تبریک هفته سلامت، عنوان کرد: هفته سلامت فرصت مناسبی است که عموم مردم از عملکرد حوزه سلامت، آگاه شوند.
وی جلب مشارکت نهادهای تأثیرگذار از جمله آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، سازمان ورزش و جوانان، جمعیت هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی، بیمه سلامت و سایر نهاد‌ها را در سلامت مردم بسیار مؤثر عنوان کرد.
مرادی افزود: از آنجائیکه که موضوع سلامت یک موضوع گسترده است، لذا ۲۰ درصد سلامت جامعه را وزارت بهداشت می‌تواند تأمین کند.
وی با اشاره به برخی از برنامه‌های هفته سلامت در شهرستان بویراحمد، ادامه داد: در طول این هفته برنامه‌های متنوعی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان تدارک دیده شده است که مهم‌ترین آن‌ها افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی، ایستگاه خطرسنجی بیماریهای قلبی و عروقی در مرکز شهر یاسوج، همایش پیاده روی خانواده و فعالیت‌های آموزشی در مدارس خواهد بود.
مرادی با بیان اینکه هدف از این فعالیت‌ها در عرصه بهداشت پیشگیری از انواع بیماریهاست، افزود: پیشگیری از بیماری‌ها به مراتب مؤثر‌تر و مقرون به صرفه‌تر از درمان بیماری هاست.
وی اذعان داشت: در کشورهای توسعه یافته، برنامه‌های بهداشت به شکلی انجام می‌گیرد که بار بیماری‌ها به حداقل برسد و در نتیجه هزینه‌ها در درمان کاهش یابد.
سرپرست مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد، ادامه داد: در صورتی که بخواهیم جامعه سالم و با نشاطی داشته باشیم، باید به پیشگیری از بیماری اهمیت داد.
مرادی در خصوص شاخص‌های بهداشتی، نیز اذعان داشت: خوشبختانه کشور ما، یکی از کشورهایی است که در شاخص‌های بهداشتی نظیر کاهش مرگ مادر باردار، کاهش مرگ کودکان زیر پنج سال و واکسیناسیون پیشرفت بسزایی داشته است که این موضوع خود نشان از پیشگیری و بهداشت در جامعه است.

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان شهید رجایی یاسوج/سرطان، یکی از سه عامل مهم مرگ و میر افراد جامعه
نمایشگاه طرح تحول سلامت در بیمارستان شهید رجایی یاسوج به مناسبت هفته سلامت و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، معاون بهداشت و سرپرست معاونت درمان دانشگاه و جمعی از مسئولین این بیمارستان افتتاح شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ابراز داشت: راه اندازی مرکز غربالگری و کلینیک تخصصی سرطان در بیمارستان شهید رجایی یاسوج، سبب کنترل مرگ و میر زودرس و کاهش هزینه‌های درمانی در استان خواهد شد.
اورنگ ایلامی افزود: سرطان یکی از سه عامل اصلی مرگ و میر افراد جامعه است که تلاش در جهت کنترل و پیشگیری اولیه آن موجب جلوگیری از بروز مرگ و میر زودرس می‌شود.
وی کاهش آسیب‌های اجتماعی، اختلالات رفتاری، روحی و روانی و افزایش طرح‌های پژوهشی با مطالعات علمی را از اولویت‌های اصلی بیمارستان تخصصی اعصاب و روان شهید رجایی یاسوج عنوان کرد.
رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج نیز در ادامه این آئین گفت: راه اندازی بخش آنکولوژی و روانپزشکی اطفال و بزرگسالان به صورت شبانه روزی از مهم‌ترین خدمات در راستای طرح تحول نظام سلامت در این بیمارستان بوده است.
ایرج فتحی، افتتاح مرکز غربالگری، کلینیک تخصصی سرطان و توسعه بخش شیمی درمانی از دیگر اقدامات طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان شهید رجایی یاسوج عنوان کرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: ارائه خدمات دارویی به منظور جلوگیری از بروز تداخلات، مشاوره‌های ضروری و آموزش در خصوص نحوه مصرف دارو‌ها، از دیگر فعالیت‌های موثر و مورد نیاز در بیمارستان شهید رجایی یاسوج است.

اقدامات مطلوب طرح تحول سلامت در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم بهداشتی و درمانی/پیشگیری، مهم‌ترین عامل در جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، با اشاره به آغاز هفته سلامت با شعار «پوشش همگانی سلامت؛ برای همه و در همه جا»، عنوان کرد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با اجرای طرح تحول سلامت اقدامات مطلوبی در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم بهداشتی و درمانی صورت گرفت که رضایت مردم را به همراه داشت.
اورنگ ایلامی در آیین افتتاحییه نمایشگاه دستاوردهای طرح تحول سلامت در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، گفت: نمایشگاه دستاورد‌های طرح تحول نظام سلامت، نمایانگر اقدامات و عملکرد انجام شده در راستای ارتقاء خدمات درمانی به بیماران و افزایش تجهیزات بیمارستانی است.
وی ادامه داد: توسعه و تجهیز فضاهای درمانی و استفاده از توان و ظرفیت بخش‌های دولتی، تعاونی، خصوصی و مشارکت خیرین سلامت، سبب کاهش نیازمندیهای موجود می‌شود.
وی بیماری‌های قلبی و عروقی را نخستین و مهم‌ترین عامل مرگ و میر در استان دانست و اذعان داشت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده سند بیماری‌های غیر واگیر در استان تدوین و هم اکنون در مرحله مداخه هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه پیشگیری، مهم‌ترین عامل در جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها است، تاکید کرد: افزایش مشارکت مردمی و اجتماعی کردن سلامت سبب کاهش ایجاد بسیاری از بیماری‌ها در جامعه خواهد شد.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج همچنین در این آیین اذعان داشت: راه اندازی اورژانس دندانپزشکی، اقامتگاه همراه بیمار، بخش آندوسکوپی و واحد قارچ‌شناسی از مهم‌ترین دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج است.
سید ذاکر سعیدی‌نژاد، ارتقاء سطح هتلینگ، توسعه و احداث آزمایشگاه و خریداری تجهیزات پزشکی ضروری از دیگر اقدامات انجام شده در راستای طرح تحول نظام سلامت در این بیمارستان عنوان کرد.
وی در پایان آمادگی شبانه روزی پرسنل حاضر در نمایشگاه را برای کنترل و اندازه گیری فشار و قند خون و آموزش و اطلاع رسانی در جهت کاهش خطرات بیماری‌های واگیر و غیر واگیر را از دیگر برنامه‌های اجرایی در نمایشگاه دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد.
آیین افتتاحییه نمایشگاه دستاوردهای طرح تحول سلامت در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، معاون بهداشت و سرپرست معاونت درمان دانشگاه و جمعی از مسئولین این بیمارستان برگزار شد.

افتتاح چادر سلامت در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت
همزمان با اعیاد فرخنده شعبانیه و آغاز هفته سلامت، چادر سلامت در محوطه بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه، سرپرست بیمارستان امام خمینی (ره) و جمعی از مسئولان بهداشتی و درمانی این شهرستان افتتاح شد.
سرپرست بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت، گفت: در این چادر سلامت که با حضور دو پرسنل درمانی جهت اقدامات اولیه خود مراقبتی بر پا شد، خدماتی چون اندازه گیری و کنترل قند و فشار خون و نیز مشاوره‌های مراقبتی صورت می‌پذیرد.
محمد طا‌ها خادمی، در خصوص بهترین حالات اندازه گیری قند و فشار خون گفت: برای کنترل قندخون باید حداقل ۸ ساعت قبل از آن، از مصرف غذا خودداری نموده و به صورت ناشتا قندخون را اندازه گرفت.
وی افزود: افراد می‌بایست پس از انجام نمونه برداری غذا میل کرده و مجددا ۲ ساعت بعد قند خون را کنترل کرد.
وی با بیان اینکه برای اندازه گیری و کنترل فشار خون نیز، فرد باید حداقل ۱۵ دقیقه استراحت داشته باشد، ادامه داد: قرار نگرفتن در معرض استرس، عدم مصرف سیگار، دخانیات و چای، عادی و ریلکس بودن و نشستن بر روی صندلی در اندازه گیری دقیق فشار خون بسیار موثر است.
در ادامه این آئین، سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه و سرپرست بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت به همراه جمعی از متولیان بهداشتی و درمانی از بیماران بخش گوش و حلق و بینی عیادت کرده و ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته سلامت با اهداء گل، برای بیماران آرزوی صحت و سلامتی نمودند.

افتتاح غرفه‌های سلامت در شهرستان بهمئی با حضور مسئولین
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی، گفت: غرفه‌های سلامت شهرستان بهمئی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستانی افتتاح گردید.
علی آبشنگ افزود: در راستای سیاستهای ابلاغی وزرات بهداشت برای اجرای برنامه‌ها و ارائه خدمات سلامت در هفته سلامت غرفه‌های این شهرستان با حضور مدیران شهرستانی افتتاح شد.
وی اذعان داشت: در راستای شعار هفته سلامت و لزوم ارائه خدمات بهتر و دقیق‌تر به مردم عزیز شهرستان کلیه خدماتی که به مردم در تمامی مراکز و خانه‌های بهداشت ارائه می‌شود در سامانه سیب ثبت می‌گردد.
علی آبشنگ اظهار کرد: در سال گذشته با تلاش شبانه روزی جهت ایجاد ارتباط اینترنت بین مراکز و خانه‌های بهداشت تمامی مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین خانه‌های بهداشت با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیون تومان تحت پوشش شبکه اینترنت قرار گرفتند که جا دارد از همکاری اداره مخابرات شهرستان و همچنین مدیریت شرکت‌های وب در استان قدردانی نمایم.
کلیه خدمات مشاوره‌ای، بهداشتی و درمان، همچنین تست رایگان قند خون، ایدز و فشار خون در غرفه‌های سلامت به مراجعه کنندگان ارائه می‌گردد.

افتتاح غرفه‌های سلامت به مناسبت هفته سلامت در شهرستان چرام+عکس
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چرام از افتتاح غرفه‌های سلامت در این شهرستان به مناسبت هفته سلامت خبر داد.
علی جعفری فر، گفت: در این مراسم که با حضور با حضور امام جمعه، نماینده فرماندار، بخشدار، رئیس آموزش پرورش و اعضای شورای سلامت شهرستان برگزار شد، غرفه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان چرام، بهداشت مدارس و تغذیه، خدمات و دستاوردهای دولت در حوزه سلامت شهرستان و غرفه بهداشت خانواده و روان افتتاح شد.
وی افزود: در این غرفه‌ها برنامه‌های آموزش عمومی و ارتقاء سطح سلامت، مراقبت‌های اندازگیری فشار خون، قند خون، تست اچ‌ای وی، تنظیم خانواده، مشاوره تغذیه سالم و مشاوره بهداشت روان توسط کار‌شناسان و مراقبین سلامت شهرستان چرام بمدت یک هفته بصورت رایگان برای مراجعین ارائه می‌شود.

برپایی چادر سلامت در ورودی بیمارستان شهید رجایی گچساران
رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران از استقرار چادر سلامت در ورودی این بیمارستان خبر داد.
محسن حیدرپور افزود: به مناسبت هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت ماه) بیمارستان شهید رجایی گچساران اقدام به برپایی چادر سلامت به مدت یک هفته در ورودی این بیمارستان نمود.
وی، اندازه گیری فشارخون، قند خون، قد، وزن و نمایه توده بدنی را از خدماتی عنوان کرد که به به صورت رایگان به همشهریان عزیز در این ایستگاه‌ها، ارائه می‌شود.

نواختن زنگ سلامت در مدرسه بنت الهدی شهر لیکک
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی، گفت: بمناسبت هفته سلامت زنگ سلامت در مدرسه بنت الهدی شهر لیکک نواخته شد.
علی آبشنگ ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت در جمع دانش آموزان مدرسه بنت الهدی و مسئولین شهرستانی، با اشاره به شعار امسال هفته سلامت (پوشش همگانی سلامت برای همه و در همه جا) گفت: همکاران ما در مراکز بهداشتی و درمانی، پایگاههای سلامت و خانه‌های بهداشت تمام تلاش خود را بکار گرفته‌اند تا خدمات شایسته‌ای همچون همیشه به مردم شریف شهرستان ارائه نمایند.
وی اذعان داشت: با توجه به اجرای برنامه رایگان وارنیش فلوراید در مدارس، شبکه بهداشت نیز همپا و همزمان با سراسر کشور این برنامه را در مدارس شهرستان به اجرا در آورده است و در سال گذشته نزدیک به ۵۰۰۰ وارنیش فلوراید رایگان جهت دانش آموزان انجام گرفت.
علی آبشنگ اظهار داشت: در سال ۹۶ با استقرار داندان پزشک در مرکز بهداشتی درمانی شهر لیکک حدود ۵۰۰۰ هزار خدمت دندانپزشکی اعم از کشیدن، ترمیم و جرمگیری به کودکان و دانش آموزان زیر ۱۴ سال و مادران باردار ارائه شد که امیدواریم بتوانیم در سال جدید با برنامه ریزی دقیق و با توان بیشتری این خدمات ارزنده را ارائه دهیم.
در پایان این مراسم با صبحانه سالم از دانش آموزان پذیرایی شد.

سخنرانی مدیر شبکه بهداشت و درمان سی سخت به مناسبت هفته سلامت در نماز جمعه شهر پاتاوه
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا با محوریت هفته سلامت در پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر پاتاوه سخنرانی نمود.
غلامحسن آراسته در مراسم سیاسی، عبادی نماز جمعه شهر پاتاوه با تبریک اعیاد شعبانیه، مصادف شدن هفته سلامت را با این اعیاد مبارک خواند و نقش نماز جمعه و ائمه جماعت را در حوزه سلامت شهرستان مهم عنوان کرد.
وی با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت، پوشش همگانی سلامت برای همه و در هر جا افزود: خدمات بهداشتی در شهر پاتاوه نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته و امکانات و زیر ساخت‌های بهداشتی با گذشته قابل مقایسه نیست.
وی در ادامه شهر پاتاوه را مستحق بهره‌مندی از این خدمات دانست و نوید احداث بیمارستان را یک بار دیگر به مردم شریف پاتاوه داد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان دنا، تصریح کرد: مسئولین تمام تلاش خود را برای گرفتن مجوز ساخت بیمارستان در شهر پاتاوه به کار گرفتند که در ادامه همت و همکاری مردم را نیز می‌طلبد.
آراسته در پایان یادآور شد: با توجه به شعار امسال هفته سلامت خدمات بخش درمان و بهداشت باید در دور دست‌ترین نقاط شهرستان نیز در خدمت مردم قرار بگیرند.

مراجعه بیش از ۳۰۰ نفر به ایستگاه سنجش سلامت نماز جمعه یاسوج+ عکس
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، گفت: تعداد ۳۷۵ نفر در ایستگاه سنجش سلامت نماز جمعه یاسوج مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.
محسن مرادی، اظهار کرد: یک روز قبل از آغاز هفته سلامت، دو تخته چادر سلامت در مصلی امام خمینی (ره) شهر یاسوج جهت سنجش سلامت نمازگزاران، برپا شد.
وی با بیان اینکه این ایستگاه سلامت به همت بسیج جامعه پزشکی مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد برپا شد، افزود: در ایستگاه سلامت، خدماتی چون اندازه گیری فشارخون، قد، وزن، مشاوره و اندازه گیری BMI به صورت رایگان، ارائه گردید.
مرادی در خصوص تعداد افراد مراجعه به ایستگاه سلامت، اذعان داشت: در این چادرهای سلامت، تعداد ۳۷۵ نفر مورد سنجش سلامت قرار گرفتند، که از این تعداد ۲۲۱ نفر مرد و ۱۵۴ نفر زن بودند.
وی، یادآورشد: در طول هفته سلامت، ایستگاه سلامت دیگری در شهر یاسوج در خیابان شریعتی (روبروی سینما قدیم) برپا خواهد شد که همشهریان گرامی بالای ۳۰ سال می‌توانند با مراجعه به این ایستگاه از سنجش سلامت خود، آگاه شوند.

دومین اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در سالجاری در کهگیلویه و بویراحمد
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، از دومین اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در استان کهگیلویه و بویراحمد در سالجاری خبر داد.
غلامعباس سبز افزود: اهدای دو کلیه، کبد، قرنیه‌ها و پانکراس جوان ۲۲ ساله از اهالی شهرستان کهگیلویه که به دلیل تصادف دچار خونریزی مغزی و بدنبال آن مرگ مغزی شد، به بیماران نیازمند زندگی تازه‌ای بخشید.
وی ادامه داد: پس از اظهار رضایت خانواده مرحوم «فرشید تیموری نیا»، تیم جراحی پیوند اعضای شیراز در بیمارستان شهید رجایی گچساران حضور یافته و اعضای نام برده را پس از خارج کردن از بدن بیمار، به بیمارستان پیوند بوعلی سینا شیراز انتقال و به بیماران نیازمند پیوند نمودند.
سبز در پایان ضمن ارج نهادن به این اقدام خداپسندانه از خداوند منان برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای خانواده ایشان صبر و شکیبایی مسئلت نمودند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1