تاریخ انتشار
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۴۹
کد مطلب : ۳۳۲۰۴۸

خرامین: جرات نکردم، بگویم! / باید معاون فرماندار کهگیلویه این حرف‌ها را می‌زد (+تصاویر)

۸
۰
کبنا ؛صبح امروز همایش پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت «تحکیم  بنیاد خانواده و ازدواج  آسان»  به همت سمن ققنوس  در دهدشت برگزار شد.
این  همایش با حضور مسوولان، دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه  آزاد دهدشت برگزار شد.
رئیس سمن  ققنوس  در این همایش با تشکر از  حمایت  حوزه  اجتماعی  استانداری  به شرح  طرح  آموزشی  اجرا شده  توسط  سمن  ققنوس  پرداخت و اظهار کرد:بیش  از ۱۰ کارگاه  آموزشی با محوریت  ازدواج آسان (۴ تا در دهدشت ۲ تا در شهر سوق ۴ تا هم در روستاهای طولیان- کلایه سفلی - چنگلوا - کوشک برافتاب) همچنین  ۲کارگاه  پیشگیری از طلاق در سالن اجتماعات بهزیستی دهدشت  و  بیش  از ۶۰ مورد  مشاوره  رایگان  پیش از ازدواج  به مردم  ارائه شد که اختتامیه  این  طرح  را  امروز  در قالب  همایش  نیز  برگزار  کردیم.

عدالتمند  با  بیان  اینکه   امروزه ازدواج با توجه  به مشکلات عظیم  اقتصادی، اشتغال و رفاهی به  یک آسیب و بحران دوسویه  تبدیل شده که  یک سوی آن مسوولان وقت و سوی دیگر آن  خود  مردم  هستند.
وی  ادامه  داد: امید می‌رود با همکاری همه  ریش سفیدان  و معتمدین شاهد کاهش هزینه‌های گزافی که به گردن جوانان می‌افتد برای ازدواج که نتیجه چشم و هم چشمی است، باشیم.
ضرورت نسبت ندادن خشنوت علیه زن به دین
معاون فرماندار کهگیلویه در این همایش به تشریح  علل و عوامل سست‌ شدن بنیان خانواده و مشکلات  ازدواج  پرداخت و با بیان اینکه بخشی از این مشکلات به امنیت شغلی فرد بر می‌گردد، گفت: فردی که با چنین موقعیتی روبه رو می‌شود در حالت انزوا فرو می‌رود.

اسلام خسروی از ادواج‌ های غلط  به عنوان دیگر عامل  سست‌ شدن بنیان خانواده‌ها نام برد و با بیان اینکه ما در زمینه الگوسازی در امر ازدواج موفق عمل نکرده‌ایم، اظهار داشت: الگوهای ما در ازدواج یا معطوف به گذشته است که زندگی‌های امروزی را دچار مشکل می‌کند و یا به سمت و سوی افکار لذت‌جویانه می‌باشد و حاصل آن روابط عاطفی زودگذر است.


خسروی ادامه داد: ازداوج‌های این‌چنینی مفهوم واقعی ازدواج را ندارند و به راحتی از هم گسسته خواهند شد.
وی ازدواج‌های آگاهانه را باعث رشد یک جامعه دانست و خاطرنشان کرد: از نظر علم مشاوره ازدواج رابطه‌ای است پویا و هیچ عامل و کنش اضطراری در آن وجود ندارد.
خسروی خشونت علیه زنان در برخی ازدواج‌ها را یادآور شد و با بیان اینکه عده‌ای این خشونت را به دین و مذهب ربط می‌دهند، گفت: اسلام دین مودت و رحمت است و این خشونت‌ها نتیجه بی‌اخلاقی و بی‌شعوری فرد در جامعه است که برخی به اشتباه آن را به دین نسبت می‌دهند.
 
اخلاق  در جامعه  ما دچار  مرگ  مغزی شده است
خرامین عضو هیئت علمی دانشگاه  نیز در این همایش  اظهارکرد: جامعه  متشکل  از ابعاد  گوناگون  روانی-اجتماعی، فیزیکی و روحانی است  که  هرگونه  آسیب  به یکی  از این  ابعاد، می‌تواند  به ابعاد دیگر نیز  آسیب  برساند. خرامین  با بیان  اینکه  یکی  از اساسی‌ترین  ابعاد  جامعه  که  بر دیگر  بعدها اثر  گذار است  بعد روانی –اجتماعی  جامعه  است  که هرگونه  آسیب  به  این  بعد  می‌توان  جامعه  را  متلاشی کند.
وی  ادامه  داد: پر ترقی ترین  جامعه  در بعد  مالی و اقتصادی  نیز اگر از بعد روانی  آسیب  ببیند  آن جامعه  متلاشی  خواهد شد. خرامین  مطرح  کرد: اگر چه وزارت  کشور و هیئت  آسیب  شناسی  کشور  اعتیاد، حاشیه  نشینی، طلاق وخود کشی  را  به عنوان  آسیب  معرفی  کرده  است اما  از یک  آسیب دیگر که امروزه در جامعه  ما به  مرز  ویرانی  رسیده است  که همان  اعتماد اجتماعی  است  غفلت  کرده‌اند.
 
 

 
 
 
اخلاق در جامعه ما دچار مرگ مغزی شده است، وحشتی که اکنون در جامعه می‌بینم، اگر امروز اعتیاد، طلاق و هر آسیب دیگری  در جامعه می‌بینیم در واقع  بعد  اعتماد اجتماعی آسیب دیده است. امروزه  طلاق  پدیده‌ای  است  که  جامعه ما  را  تهدید  می‌کند و امروزه  جوانان دچار فوبای  ترس از جدایی شده‌اند، باید  ببینیم  کجای  کار می‌لنگد؟ آسیب  از  کجاست  که طلاق در جامعه ما رو به  آفزایش  است؟
وی  ازدواج را به  سه  مرحله: نامزدی، ازدواج  و زندگی  خانوادگی  تقسیم کرد و شناخت، تعهد، عشق و مهارت‌های زندگی را به عنوان عوامل مهم یک ازدواج سالم خواند و گفت  متأسفانه  شناخت‌های امروزی در امر ازدواج  بدون ضابطه هستند که  نتیجه چنین شناخت‌هایی سرخوردگی و شکست عاطفی ویرانگر است. وی بیان کرد ازدواج سالم ملاک سالم می‌خواهد، غفلت  در کسب مهارت آشنایی و شناخت افراد  نتیجه آن سرخوردگی‌های بعد از ازدواج  است.
 
نقش سو مدیریت و بی کفایتی مسولان در مشکلات جوانان
در پایان  یکی از حضار داوطلبانه  بلند  شد و بیان کرد، بدون هیچ قصدی نقدی بر صحبت‌های دکتر خرامین داریم!
وی  بیان کرد:  دکتر خرامین  شما که تمام مشکلات  جوانان  را در  دوستی قبل  از ازدواج می دانید  در این جلسه که مسولان و دانشجویان  نیز  حضور دارند از شما می‌پرسم به نظر شما  واقعاً سو  مدیریت، بی نظمی، اختلاس، بی  کفایتی  مسوولان، عدم آموزش  این‌ها  هیچ  نقشی در طلاق  و مشکلات  جوانان  ندارد؟ یا  اگر دارد  چرا شما اشاره نکردید؟! وی  ادامه  داد خیلی  حرف  برای  گفتن  دارم  ولی  واقعاً  جرات  بیان  ندارم!
سپس  دکتر خرامین  از جای  خود  بلند  شد  وی  را مخاطب  قرار داد و  گفت: صحبت‌های  شما  کاملاً  درست  است بیش از ۳۰  درصد  مشکلات  ازدواج  به  سوء مدیریت‌ها  بر می‌گردد، خانه و... هم جای  خود  را  دارد! اگر در جلسه  چیزی  می‌گفتم  فردا  می گویند  دولت  را کوبیدی! یا می گویند  شما یک  روانشناس  هستید  چرا  در  سیاست  دخالت  می‌کنید! جرات  نکردم  فقط  آنچه توانستم  گفتم! خرامین افزود: آنچه سهم من بود گفتم مابقی را باید جناب خسروی و دیگران می‌گفتند!
یکی  دیگر از حضا ر نیز  مطرح کرد: اگر بخواهیم  بیان کنیم  که  تنها  یک  کلمه ساختار اجتماعی  کل  کشور ایران  را به هم می‌ریزد ان کلمه  به اعتقاد من «ریا» است! وی  گفت  آنچه  به  نظر من  بنیان  اجتماعی  خانواده‌ها  را گسسته  این است  که بین  آسمان  ارمان  قبل از ازدواج  و زمین  واقعیت  بعد از ازدواج  هیچ سنخیتی  وجود  ندارد!
 





 
نام شما

آدرس ايميل شما

استاد اخلاق
Iran, Islamic Republic of
دکتر خرامین مرد اخلاق سیاست است و مطمئنا سیاست نیز به ورود ایشان نیازمند است و ایشان می تواند اخلاق را به سیاست استان بازگرداند.... بعنوان شخصی که هم دانشجوی ایشان بودم و در حال حاضر هم در کسوت همکار با ایشان در دانشگاه کار میکنم، با اخلاق تر و مدیر و مدبرتر از ایشان کسی را ندیدم... امیدوارم مردم عزیز به دور از هر جبهه و جناحی از وجود پرنعمت ایشان در استان استفاده کنند
Iran, Islamic Republic of
همایش ۸ نفره
Iran, Islamic Republic of
شیعه ای که پیرو امام علی ع و امام حسین ع می باشد باید شهامت گفتن حقیقت را داشته باشد چون شیعه یعنی آزادگی وحریت ور مقابل هرچه ناحقی در جامعه می باشد ومی بنید قیام نماید
ولی بعضی از ماهها که می گوییم ..
حتی قدرت.
Romania
خیلی شلوغه اینگونه همایش موثر واقع میشه
فهلياني
Iran, Islamic Republic of
اینم از عجایب روزگار ماست که دست اندرکاران یک همایش از یه سخنرانی از مرکز استان دعوت میکنن، طبیعتا هزیته می کنن و تبلیغ میکنن و مانور میدن که فلانی از مرکز میخواد بیاد، فلانی از مرکز تشریف میارن اما خیلی راحت اعلام میکنه که حرفهایی دارم اما نمی تونم بزنم!! آخه برادر محترم میشه بفرمایین چرا تشریف آوردین؟ اصلا همینو میتونستین با یک پیامک به افراد حاضر در همایش اعلام کنین! این چه کاری بود آخه؟
البته ناگفته نمونه که این مورد استاد محترم مسبوق به سابقه است
حجته اله دبیقی
Iran, Islamic Republic of
بدون مسئولین همایش
شرکت کنندگان ۷ نفر هستند
احمدلو
Iran, Islamic Republic of
باسلام.. تعدادمسئولین ومدرسان ازتعداد شرکت کنندگان بیشتره
واقعا چه همایشی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
همایش بی محتوایی بود برداشت خوبی از این برنامه نشد.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1