تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب : ۳۳۰۵۹۶

لزوم اجرای طرح توسعه پایدار روستایی در کهگیلویه و بویراحمد/ استفاده از کالای ایرانی، پیوست حقوق شهروندی می‌خواهد

۰
کبنا ؛مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: استفاده از کالای ایرانی، پیوست حقوق شهروندی می‌خواهد، تا وقتی که حق و حقوق مشتری را محترم نشماریم، نمی‌توانیم به اجبار بگوییم، که مردم کالای ایرانی مصرف کنند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، علی اوسط هاشمی ظهر امروز در نشست شورای اداری سازمان تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: در سازمان تعاون روستایی باید به یک مرحله از بلوغ برسیم، تا این سازمان به عنوان اتحادیه جریان ساز و تامین کننده بخشی از مایحتاج زندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شود.
هاشمی افزود: هر کشوری که از توسعه سخن می‌گوید، باید ملتش در سعادت و رفاه باشد. که اگر رفاه و سعادت در آن کشور نبود، به توسعه نرسیده است.
وی با بیان اینکه امام حسین (ع) می‌فرمایید که اگر خود انتقاد نباشید، دانا نیستید، گفت: دانایی محصول خود انتقادی شماست، هر سازمان و کشوری اگر فاقد برنامه باشد، موفق نیست.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی حاشیه نشین نیست، بلکه این سازمان را با حاشیه نشینی سوق‌ داده‌ایم، گفت: این سازمان تشکیلات مردم محور و مردم نهاد است، که باید بستر را در حوزه تحول، بهره برداری و بازرگانی داشته باشد، لذا تخصص دولت خدمات نیست، بلکه دولت تسهیل گر و حمایت کننده است.
وی با اشاره به اینکه وقتی بحث مشورت، نقد، تجزیه و تحلیل، ارزیابی شلاقی و نقد محکم می‌آید، می‌گوییم این شخص منتقد، دشمن و مخالف مدیریت است، و می‌خواهد زیر پای آن مدیر را خالی کند، این ادبیات غرور و بذر کبر است، بیان داشت: در سازمان‌ها باید کار‌شناسان متخصص انتخاب شود، تا فضا برای رویش استعداد‌ها، شکوفایی و تعالی باز شود.
وی با بیان اینکه جامعه‌ای که بسته باشد، محال است که توسعه را تجربه کند، اظهار کرد: گردش انتخابات همچون آب در بستر زندگی آدمی می‌نشیند، باید خود را در سازمان تعاون روستایی مسئول بدانید، و وقتی وارد بتن سازمان شوید، دیگر هیچکس حق ندارد مانع گردش آرای انتخابات در سازمان‌ها باشد.
هاشمی با بیان اینکه امروز در جامعه، تکنولوژی، دانش و تجربه هست، که باید استفاده شود تا تحول شکل بگیرد، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد که بیش از ۵۷ درصد جمعیت آن روستایی است، آیا در این استان جایگاه توسعه بر مبنای روستا محوری وجود دارد؟ آیا شورای برنامه ریزی استان به سیاست توسعه روستا محوری می‌اندیشد؟
وی اظهار داشت: باید هنر این را داشته باشید که مهاجرت را معکوس کنید، و در روستا‌ها زندگی را برای مردم اقتصادی کنید.
هاشمی بیان داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد باید از ۱۵۰ هزار تن درختان سیب و پرتقالی که دارد، بازاری در خارج و کشوری داشته باشد.
وی با بیان اینکه وقتی به سمت تحول کاشت و برداشت هستیم، باید بازنگری و توجه به حقوق شهروندی داشته باشیم، گفت: استفاده از کالای ایرانی، پیوست حقوق شهروندی می‌خواهد، تا وقتی که حق و حقوق مشتری را محترم نشماریم، نمی‌توانیم به اجبار بگوییم، که کالای ایرانی مصرف کنند.
وی اضافه کرد: کیفیت در رقابت شرط انتخاب است، تعصب نمی‌آید، بلکه کیفیت می‌آید. همه ما باید کمک کنیم که پیوست شهروندی ایجاد شود، و به آن چیزی که منویات رهبری است به خوبی محقق شود.
وی عنوان کرد: در تولید وقتی می‌گوییم لیوان پلاستیکی ضد محیط زیست است، چه کسی به این شرکت گواهی مجوز را می‌دهد؟ تا وقتی که نگاه‌مان را تغییر ندهیم، آن چیزی که به آن می‌اندیشم و خود هم مطالبه گر آن هستیم، را باید در آن سهم داشته باشیم، لذا محقق نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1