تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۳۳۰۱۸۲

برگزاری همایش بزرگداشت مقام معلم در باشت / راهیابی ۱۲۰ دانش آموز باشتی به مرحله کشوری آزمون پیشرفت تحصیلی

۳
۰
کبنا ؛مدیر  آموزش و پرورش باشت  در جلسه شورای این مدیریت  که با حضور اعضای آن از جمله فرماندار و شهردار برگزارشد، از برگزاری همایش بزرگداشت مقام شامخ معلم در اردیبهشت ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.
محمود نظری ضمن تبریک سال نو و هفته بزرگداشت معلم با بیان اینکه جامعه باید قدرشناس این قشر زحمت کش باشد، ادامه داد: جایگاه معلم رفیع و بالاست و هم معلمان باید قدر خود را بدانند وهم  جامعه آنطور که شایسته مقام معلمان است انها را تکریم کنند.
وی با تاکید براینکه، انشاء اله جامعه به سمتی برود که هم معلمان و هم مردم قدر خود را بهتر بدانند، افزود: امسال نیز هفته بزرگداشت معلم از تاریخ دوازدهم  اردیبهشت تا هیجدهم این ماه به پاسداشت یاد و خاطره معلم ارزشمند شهید مرتضی مطهری در شهرستان باشت برگزار می‌شود که امیدواریم در این راستا همه دستگاها و نهادها همکاری لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به برگزاری همایش کوهنوردی مربیان زن تربیت بدنی که فردا، ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۷، در شهرستان باشت برگزار می‌شود، تعداد شرکت کنندگاه در این همایش را ۷۵ نفر عنوان کرد.
نظری با اعلام رضایت مندی شرکت کنندگان در ۲ همایش برگزار شده در سال گذشته، ادامه داد: تدابیر لازم از جمله تهیه آب برای سرویس‌های  بهداشتی مسیر و توجه به مسائل زیست محیطی با حفظ و رعایت بهداشت منطقه در نظر گرفته شده است.
وی به یکی از فعالیت‌های این اداره در شناسایی بی سوادان شهرستان در حوزه پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ما شناسایی بی سوادان است که عملی شدن قطعی این مهم نیاز به یک بسیج اداری از جمله همکاری نیروی انتظامی، ثبت احوال، کمیته امداد و دیگر نهادها دارد.
محمودی با تصریح اینکه از هر پیشنهاد سازنده ای برای پیشرفت و بهبود بخشی کار این ارگان استقبال می‌کنیم، کیفی سازی تربیت و اخلاق دانش آموزان را بر درس و علم آن‌ها ارجح دانست.
وی ابراز کرد: در راستای کیفیت سازی تربیتی و اخلاقی دانش آمزان به زودی مسابقات نماز و قران در شهرستان برگزار می‌شود و برای بالا بردن توان دینی و مذهبی عزیزانی که قصد شرکت در مسابقه را دارند با دعوت از روحانیون و مربیان قرانی کلاس‌های تقویتی برگزار می‌شود.
مدیر  آموزش و پرورش باشت در ارائه عملکرد این نهاد، از راهیابی ۱۲۰ دانش اموز مقطع متوسطه اول و دوم به مرحله کشوری خبر داد و اظهار کرد: برای سومین سال متوالی از دانش آموزان برتر در پایه‌های ۷، ۸ و ۹ با حضور معاون وزیر تجلیل شده و آزمون نهایی ۹۰ دانش آموزی که در مقطع متوسطه سوم به مرحله کشوری راه یافته‌اند در دوم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.
نظری راهیابی ۳ دانش آموز هنرستانی به مرحله کشوری، کسب رتبه اول استان در آزمایشگاه علوم تجربی توسط ۲ آموزگار باشتی، کسب ۲ مقام استانی در بخش‌های آزمون آنلاین کار وفناوری و تولید محتوای الکترونیکی توسط ۲ معلم باشتی، راهیابی ۶ انش آموز دبیرستانی به مرحله استانی در مسابقات آزمایشگاهی را از جمله عملکرد آموزش و پرورش باشت اعلام کرد.
به گفته‌ی وی، ازآنجاییکه روش‌های تدریس به شیوه قدیم کارساز نبوده و  نسبت به قبل تغیر کرده، برنامه‌های درسی- پژوهشی و نظارت بالینی با راه اندازی چندین کارگاه و استفاده از مدرسان کشوری در باشت اجرا شده و به این منظور ۱۴ معلم ابتدایی در مسابقات استانی شرکت می‌کنند
نظری ادامه داد: در مقطع متوسطه اول ۱۰ گروه از معلمان با اجرای رویکرد جدید آموزش و پرورش برنامه پژوهشی و هوشمندسازی  را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.
وی از پیگیری برگزاری جشنواره خوارزمی در ۶ محور خبر داد و افزود: با همکاری بنیاد علوی که زیر نظر مقام معظم رهبری قرار دارد ۱۱۰۰ جلد کتاب  به صورت رایگان در بین دانش آموزان توزیع و ۲ مرحله آزمون برگزار شد.
نظری بیان کرد: در حال حاضر ۴ مدرسه در حال ساخت و بازسازی قرار دارند که با تکمیل آن‌ها فضای فیزیکی مدارس نوسازی می‌شوند.
وی ابراز کرد: در اردیبهشت ماه امسال با برنامه ریزی کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه استان با حضور ائمه جماعت، ادارات اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی همایشی به میزبانی باشت برگزار می‌شود.
به مشکلات رفاهی و معیشتی معلمان بیشتر توجه شود
فرماندار باشت در جلسه شورای آموزش و پرورش که با حضور اعضای این شورا از جمله مدیر  آموزش و پرورش شهرستان و شهردار برگزار شد، بر توجه بیشتر به مشکلاتی مالی و معیشتی معلمان تاکید کرد.
مسعود حسینی ضمن تبریک سال نو و هفته معلم با بیان اینکه نباید برای قدردانی از معلملن به هفته معلم بسنده کرد، افزود: مقام معلم رفیع است و در روایات متعدد از انان به عنوان پیامبران بیرونی یاد شده است اما متاسفانه سالیان سال است که از این قشر فرهیخته و پرتلاش فقط در صحبت‌ها یا جلسات تجلیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه زحمات معلمان قابل ارزش گذاری نیست و باید در هر فرصت و موقعیتی از آن‌ها قدردانی شود، ادامه داد: برنامه‌ها و اقداماتی که برای بزرگداشت مقام آموزگاران اجرا می‌شود باید جذاب و در خور شان و منزلت آن‌ها باشد.
حسینی با تشکر از شهردار باشت که مسئولیت برگزاری همایش بزرگداشت هفته معلم را پذیرفتند، پیشنهاد داد که در این روز مسئولین ادارات از یکی از معلمان خود و ترجیحاً آموزگاران مقطع ابتدایی تجلیل کنند.
وی با قدردانی از تلاش‌های بی شائبه آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، هلال احمر، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها در خدمت رسانی به مهمانان نوروزی، ادامه داد: همکاری و همیاری این دستگاه‌ها موجب شد تا امسال گردشگران زیادی به این شهرستان آمده و از مناطق مختلف باشت دیدن کنند.
به گفته‌ی فرماندار باشت، اسکان مناسب مهمانان نوروزی در مدارس و رسیدگی به نیازهای آن‌ها با اتحاد و همدلی دستگاه‌ها در خدمات رسانی به آن‌ها، علاه بر اینکه موجب می‌شود که خود مسافران سفیران ومبلغان خوبی برای معرفی ظرفیت‌ها و فرهنگ این مناطق باشند به درآمدزایی  بازاریان و کسبه نیز کمک می‌کند.
حسینی در مورد مشکل شناسایی بی  سوادان در شهرستان گفت: باید با تلاش همگانی از جمله همکاری نهادهایی مانند شبکه بهداشت، دهیاریه ها و بخشداری‌ها شناسایی این افراد مخقق شده و با ایجاد انگیزه تلاش برای سواددار شدن واقعی آن‌ها صورت گیرد نه فقط به دادن یک نمره یا کارنامه به این عزیزان اکتفا شود.
همه مدارس آسفالت می‌شوند
در این جلسه شهردار باشت ضمن تبریک سال نو و هفته معلم، گفت: به زودی عملیات آسفالت مدارسی که سنگ فرش هستند اجرایی می‌شود.
موسوی ادامه داد: مجموعه شهرداری و شورای شهر همکاری خود را باسایر ادارات در برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم اعلام کرده و و میزبانی آن را می‌پذیرد.
به گفته‌ی وی، قوانین و ضوابط محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند که شهرداری را از انجام بعضی کارها معذور می‌دارد.
--------------------------------
خبرنگار: فتح الله پوران‌پور
-------------------------------
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس امینی معاونت محترم اداری و مالی شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت الحق و انصاف که مدیری فعال و پر تلاش هستند برای شهرستان خداوند پشت و پناهشون باشد و در تمامی مراحل زندگی سلامت و تندرست باشند انشاالله
باشتی
Iran, Islamic Republic of
به این جمله خوب دقت کنید.... راهیابی ۱۲۰دانش آموز باشتی به مرحله کشوری آزمون پیشرفت تحصیلی ....
مدیر محترم فکر میکنند شاید مخاطبین جمله های ایشان بی سواد هستند که چنین جمله هایی جاری میکنند.
در آزمون پیشرفت تحصیلی سازوکار به این شکل است که دانش آموزان برتر هر مدرسه به مراحل بالاتر راه پیدا میکنند و ممکن است این دانش آموزان از لحاظ درسی ضعیف هم باشند و دلیل نمی شود که هر دانش آموزشی به مرحله بالاتر راه پیدا کرد دانش اموز قوی و اموزش و پرورش وضعیت آموزشی خوبی داشته...
اگر واقعا دانش آموزان شهرستان در وضعیت مطلوب آموزشی قرار دارند ، ما به عنوان همشهری افتخار می کنیم و منتظر نتیجه کشوری این آزمون هستیم که با کسب نتایج بیشتر ، افتخار آفرینیمان چند برابر گردد.
باشت
Iran, Islamic Republic of
جواب کامنت بالا...خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ ...تاجگردون گورت من دلم تا قیومت
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1