تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۲۱
کد مطلب : ۳۲۷۰۲۵

ادامه عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان در ارتفاعات دنا / کشف ۶۸۷ کیلوگرم مواد مخدر در گچساران / اقامت ۲۴۱ هزار نفر مسافر نوروزی در گچساران

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
 
سی‌ونهمین روز عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان در ارتفاعات دنا به روایت تصویر

عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان هواپیمای ای.تی.آر۷۲ "تهران-یاسوج" بعد از ۳۹ روز از وقوع حادثه در ارتفاعات دنا ادامه دارد.


یاسوج|سی‌ونهمین روز عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان در ارتفاعات دنا به روایت تصویر

 ۲۹ بهمن ماه سال گذشته پرواز هواپیمای ای.تی.آر۷۲ "تهران-یاسوج" در قله نغل پازن پیر دنا سقوط کرد و هرگز به مقصد نرسید و از آن روز تاکنون عملیات امدادی در ارتفاعات دنا با هدف جست‌وجو، جمع آوری و انتقال پیکر جانباختگان ادامه دارد.
در سی‌ و نهمین روز عملیات امدادی حادثه سقوط هواپیمای "تهران -یاسوج" تعداد ١١ نفر از نجات گران استان‌های زنجان و کهگیلویه و بویراحمد به محل حادثه اعزام تا با شب مانی عملیات جست‌وجو را ادامه دهند.

۱۱ نجاتگر هلال احمر عازم ارتفاعات دنا شدند
مشاور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام ۱۱ نجاتگر این جمعیت از استان‌های زنجام و کهگیلویه و بویراحمد به ارتفاعات دنا و به محل سقوط هواپیمای ای.تی.آر خبر داد.
 
مسعود مثنوی اظهار داشت: در سی‌ و نهمین روز عملیات امدادی حادثه سقوط هواپیمای "تهران -یاسوج" تعداد ١١ نفر از نجات گران استان‌های زنجان و کهگیلویه و بویراحمد به محل حادثه اعزام تا با شب مانی عملیات جست‌وجو را ادامه دهند.
مشاور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر عنوان کرد: این تیم‌ها به مدت ۴ شب در محل حادثه حضور و عملیات جست‌وجو را انجام می‌دهند و پس‌ از آن تیم‌های جدید به منطقه اعزام می‌شوند.
مثنوی ابراز کرد: برای این تیم‌های تخصصی، امکانات و تجهیزات اسکان با برپایی کمپ اسکان کوهستان پیش‌بینی‌شده که شب‌ها در نزدیکی محل حادثه اسکان و روزها عملیات جست و جو را انجام می‌دهند.
مثنوی بیان کرد: یک فروند بالگرد امدادی سازمان امداد و نجات تا پایان عملیات در استان مستقر بوده و نسبت به عملیات امدادرسانی هوایی و انتقال نیروهای امدادی و تجهیزات موردنیاز اقدام می‌‌کنند.
وی افزود: از ابتدای عملیات امدادرسانی در ارتفاعات دنا و در طول ٣٩ روز عملیات تاکنون،‌ تعداد ١۵۵ تیم امدادی مشتمل بر ۶۵ نفر از نجاتگران و اعضای تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر از استان‌های اصفهان، فارس، کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی، البرز،‌ آذربایجان شرقی،‌همدان،‌زنجان ،‌ سازمان امداد و نجات، کوهنوردان یخ و برف فدراسیون کوهنوردی، ارتش و نیروهای مردمی و محلی با قریب به ۱۵ سورتی پرواز بالگردهای امدادی جمعیت هلال‌احمر به منطقه اعزام و عملیات جست‌وجو و انتقال پیکر جان‌باختگان را انجام داده‌اند.
 
۶۸۷ کیلوگرم مواد مخدر در گچساران کشف شد
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران گفت: سال گذشته با تلاش ماموران این شهرستان ۶۸۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.
 
سرهنگ سید محمد موسوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته ۶۸۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر با اجرای طرح‌های پاک‌سازی نقاط آلوده در این شهرستان کشف و ضبط شده است.
وی از کشف ۳ کیلو و ۷۵۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک از یک دستگاه اتوبوس مسافربری محور اصفهان- بهبهان در گچساران خبر داد و افزود: مأموران در راستای مبارزه با مواد مخدر و کنترل محورها با اجرای طرح ایست و بازرسی، حین کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه اتوبوس در محور اصفهان- بهبهان مظنون و آنها را متوقف کردند.
موسوی با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر از اولویت‌های پلیس است، ابراز کرد: با هماهنگی مقام قضائی، پس از بازرسی از این اتوبوس سه کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک که به طور ماهرانه در قسمت بار این خودرو جاسازی شده بود کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به اینکه در این زمینه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی گچساران شد، گفت: خواب راحت را از سوداگران مرگ در این شهرستان می‌گیریم.
ادامه جست‌وجوها در ارتفاعات دنا با حضور کوهنوردانی از استان زنجان
با حضور کوهنوردان زنجانی عملیات جست‌وجو برای انتقال پیکر جانباختگان وارد سی و نهمین روز شد.
در هشتمین روز عملیات جست و جو برای انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی در سال جدید کوهنوردانی از استان زنجان به ارتفاعات دنا اعزام شدند.
هشتمین روز عملیات جست‌وجو برای انتقال پیکر جانباختگان با حضور مسعود مثنوی مشاور و نماینده سازمان امداد و نجات کشور برگزار شد.
به گزارش فارس، در مدت ۳۹ روز از سانحه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج تاکنون بیش از ۴۸ بسته از پیکر جانباختگان این سانحه هوایی به پزشکی قانونی تحویل داده شد که پیکر ۸ نفر از جانباختگان شناسایی و در اختیار خانواده‌هایشان قرار گرفت.
 
اقامت بیش از ۲۴۱ هزار نفرمسافر نوروزی در گچساران
فرماندار گچساران گفت: از ۲۸ اسفند ماه ۹۶ تا پایان هفتم فروردین ماه ۲۴۱ هزارو ۷۷۸ نفر گردشگر و مسافر نوروزی در شهرستان گچساران اقامت کردند.
عبدالرحیم رحیمی افزود: شهرستان نفتخیز گچساران مانند سال گذشته پذیرای مهمانان و گردشگران نوروزی است و توانسته امکانات خوبی را برای آنها فراهم کند.
وی بیان کرد: از ۲۸ اسفند ماه ۹۶ تا پایان هفتم فروردین ۲۴۱ هزارو ۷۷۸ نفر گردشگر و مسافر نوروزی در شهرستان گچساران اقامت کردند.
فرماندارگچساران تصریح کرد: ازاین تعداد مسافر نوروزی این شهرستان ۸۶ هزارو ۵۰۰ نفر در مناطق گردشگری دشتک دیل و قلات گناوه این شهرستان اقامت داشتند.
رحیمی عنوان کرد: در مدت زمان یاد شده ۱۰۵ هزار و ۹۵۷ نفر زائر به حرم بی بی حکیمه(س) در این شهرستان مشرف شدند.
وی گفت: از ۲۸ اسفند ۹۶ تا پایان پنجم فروردین نیز ۲۹ هزار و ۲۲۱ نفر ازمناطق تاریخی خیرآباد و لیشتر در گچساران بازدید کردند.
فرماندارگچساران اضافه کرد: ۴۲ واحد آموزشی در قالب ۳۵۰ کلاس درس آماده پذیرایی از مسافران نوروزی در شهرستان گچساران است.
 
اسکان بیش از۷۸هزار نفر روز مسافر نوروزی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:تا پایان روز هفتم فروردین، بیش از ۷۸ هزار نفرروز مسافر نوروزی در مراکز اسکان فرهنگیان این استان پذیرش و اسکان یافتند.
هادی زارع پور افزود: از ابتدای فعالیت ستاد های اسکان استان تا پایان روز هفتم فروردین ماه، تعداد ۳۷هزار و ۲۹۲ نفر میهمان در قالب ۱۰ هزار و ۳۵۹ خانوار در مراکز اقامتی آموزش و پرورش استان پذیرش و اسکان داده شده اند که این تعداد شامل ۷۸هزار و ۳۱۳نفر روز میهمان می باشد.
وی اظهارکرد: در نوروز ۹۷ تعداد ۱۲ مرکز پذیرش در سطح شهرستانها و مناطق استان برای ارائه خدمات و تسهیلات سفر به میهمانان فرهنگی پیش بینی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: در نوروز ۹۷ تعداد ۱۸۴ مدرسه با یک هزار و ۳۲۷کلاس و اتاق برای اسکان میهمانان فرهنگی مهیا شده است و حدود ۳۵۸ نفر به عنوان عوامل اجرایی در مراکز پذیرش و اسکان به میهمانان و مسافران نوروزی خدمات ارائه می دهند.
به گزارش ایسنا، فعالیت مراکز پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی در مراکز اقامتی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد از روز دوشنبه ۲۸ اسفند ماه ۹۶ آغاز و تا ۱۳ فروردین ۹۷ ادامه دارد.
 
نظارت ۱۷ اکیپ بازرسی در سطح بازار کهگیلویه و بویراحمد
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۷ اکیپ بازرسی در سطح بازار استان نظارت دارند.
داریوش دیودیده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۷ هفده اکیب بازرسی در دو شیفت صبح و عصر بر واحدهای صنفی و مراکز فروش کالاهای اساسی نظارت دارند.
رئیس صنعت ،معدن وتجارت استان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: به منظور کنترل بازار وحمایت از مصرف کنندگان در ایام تعطیلات نوروز و بازار شب عید آمادگی کامل داریم ضمن تامین مایحتاج عمومی، از تخلفات احتمالی رسیدگی فوری خواهیم کرد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: با توجه به تمهیدات لازم و راه اندازی ۲۵جایگاه مرکز عمده فروش کالاهای اساسی ، هیچگونه کمبودی در این خصوص تا پایان تعطیلات نوروز احساس نخواهد شد.
وی در ادامه گفت: در اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۷ جهت مدیریت عرضه وتقاضا ،گشت های مشترکی با دستگاهای نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی - اداره کل استاندارد، میراث فرهنگی، دانشگاه علوم پزشکی اتاق اصناف با هدف کنترل بازار و برخورد با متخلفین احتمالی جزء برنامه‌های اولویت است.
وی خاطرنشان کرد: سامانه ۱۲۴ستاد خبری رسیدگی به تخلفات صنفی بصورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات شهروندان عزیز بوده و در کمترین زمان ممکن به گزارشات انها رسیدگی خواهد کرد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: طرح تشدید بازرسی تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران خوزستان
Iran, Islamic Republic of
آقای تاج جای حاشیه درست کردن شغل ایجاد کن تا گچساران این همه اعتیاد و قاچاق نداشته باشه. به خدا گچساران شده مثل مکزیک
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1