تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۳۲۴۶۸۳

شایعه استفاده از گوشت الاغ در کبابی گچساران کذب است / ظلمی که به این دختران می‌شود! / جولان احشام در بافت تاریخی دهدشت / پس‌گیری ۷۲ هکتار از سوءجویان کهگیلویه / جلسه شنبه‌ها ممنوع شد

۲
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد

 
اقدامات شبانه‌روزی برای احراز هویت جانباختگان سانحه هواپیما با ۳ تیم متخصص
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از اقدامات شبانه‌روزی برای احراز هویت جانباختگان سانحه هواپیما با ۳ تیم متخصص خبر داد.
کامروز امینی با اشاره به کار شبانه‌روزی پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پزشکی قانونی استان در آماده‌باش کامل برای احراز هویت جانباختگان سانحه سقوط هواپیما قرار دارد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: هر ساعتی که محموله به دست ما رسیده شروع به کار احراز هویت کرده‌ایم و موردی رسیده که ساعت ۱۲ شب بوده و تا صبح کار خود را انجام داده‌ایم و موردی هم بوده که ساعت ۲ بعد از ظهر رسیده و تا آخرین ساعات شب کار خود را انجام داده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: با سه تیم متشکل از پزشکان و کارشناسان آزمایشگاه و تکنسین‌های سالن تشریح فعال هستیم و آمادگی کاملی برای احراز هویت جانباختگان داریم




اسحاق آقایی روبان افتخار جشنواره بین‌المللی اسپانیا را ربود



 اسحاق آقای عکس برجسته و ملی کهگیلویه و بویراحمدی موفق به دریافت روبان افتخار جشنواره بین المللی  TROFEU TORRETES DE FOTOGRAFIA  در کشور اسپانیا شد.
به گزارش فارس در این جشنواره عکاسانی از سراسر دنیا و در دو بخش رنگی و سیاه و سفید حضور داشتند که دو عکس از اسحاق آقایی در بخش سیاه و سیفد به مرحله نهایی راه یافتند.

در مرحله نهایی این جشنواره یکی از دو عکس ارسالی موفق به دریافت روبان افتخار این فستیوال بین‌المللی شد.

در سال‌های اخیر این عکاس برجسته هم استانی در چندین جشنواره و رقابت بین‌المللی موفق به کسب عناوین جهانی شده است.







ممنوعیت حفاری از ۲۵ اسفند در قلعه‌رئیسی /آمادگی کامل دستگاه‌ها برای میزبانی از گردشگران
شهردار قلعه رئیسی گفت: هرگونه حفاری از ۲۵اسفند در شهر قلعه‌رئیسی ممنوع است.


 نشست ستاد نوروزی چاروسا با حضور اعضای شورای اداری و دهیاران چاروسا برگزار شد.



حیات پرواز در این نشست عنوان کرد: وضعیت گودبرداری و خاک برداری شهر نامناسب است و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده ولی به دلیل اینکه پروژه گازرسانی یک پروژه بزرگ است مردم باید صبر داشته باشند تا مشکلات آن کمتر شود.

وی گفت: باید دانست این پروژه یک پروژه بزرگ است و برای همین بود که دولت‌های گذشته زیر بار آن نرفتند و تنها دولت تدبیر و امید بود که این پروژه را به عهده گرفت ولی نیاز است از نماینده کهگیلویه در این زمینه تشکر کنیم.

بخشدار چاروسا از افتتاح فاز اول پروژه گردشگری کمردوغ چاروسا خبر داد و گفت: میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان در ماه‌های گذشته اقدام به ساخت فاز اول گردشگری کمردوغ کردند که گردشگران  چاروسا می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی از آمادگی دهیاران بخش برای استقبال از گردشگران خبر داد و افزود: دهیاران بخش به خصوص دهیارانی که در طول مسیر آنها مناطق گردشگری قرار دارند باید این آمادگی را داشته باشند تا از مسافران نوروزی به نحو کامل استقبال کنند.

پرواز ادامه داد: تمامی ادارات باید لیست کشیک نوروزی خود را به بخشداری اعلام کنند و بانک نسبت به تکمیل پول خود در خودپردازها اقدام کند.

محمد شکوهی هم در این نشست از آمادگی آموزش و پرورش برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: آموزش و پرورش آمادگی برای استقبال از مسافران نوروزی به خصوص در زمینه اسکان را دارد.

رئیس آموزش و پرورش چاروسا بیان کرد: منطقه چاروسا یک منطقه گردشگری با ظرفیت بالا است که تلاش شود تا استقبال بسیار خوبی را از مسافران نوروزی کنیم و خاطرات خوبی از این منطقه به حافظه بسپارند و آموزش و پرورش در زمینه اسکان تلاش می‌کند تا بهترین استقبال را از مسافران نوروزی داشته باشد.

فیض الله آبرود هم در این نشست با بیان اینکه از ۲۵ اسفند هرگونه حفاری در سطح شهر ممنوع است افزود: جهت پیشرفت پروژه گازرسانی در سطح شهر خسارت به آسفالت سطح شهر وارد کردند که زیبایی شهر را دگرگون کرد و با همکاری اداره گاز این کنده‌کاری را به پایان رساندیم و نسبت به زیباسازی شهر در حال تلاش هستیم و از ادارات خدمات رسان می‌خواهیم که از هرگونه حفاری از ۲۵ اسفند جلوگیری شود.

شهردار قلعه رئیسی ادامه داد: وضعیت حفاری اداره گاز به نحوی است که فعلا نمی‌شود آسفالتی صورت گیرد ولی تلاش خواهیم کرد تا به نحو مطلوبی زیبایی را به شهر برگردانیم ولی از اداره راه و شهرسازی می‌خواهیم که در زمینه رفع مشکل کمربندی همکاری لازم را با شهرداری داشته باشد.

ناصر ارغنده هم در این نشست خواستار کمک مردم و خیرین به جشن نیکوکاری شد و خاطرنشان کرد: ایام نوروز ایام خرید و دید بازدید است که از مردم و خیرین می‌خواهم که در جشن نیکوکاری شرکت کنند و به افراد یتیم و فقیر کمک خوبی داشته باشند.

رئیس کمیته امداد چاروسا ادامه داد: کمیته امداد این آمادگی را دارد تا زمینه همکاری و کمک خیرین با این نهاد را برای افراد نیازمند جمع آوری کند و به دست آنها برساند.

صاحب نعمت الهی هم از آمادگی شبکه بهداشت درمان برای استقبال از ایام نوروز و مسافران نوروزی را داشت و بیان کرد: رادیولوژی، آمبولانس و کادر پزشکی آمادگی خود را برای مسافران و گردشگران نوروزی دارد.

گفتنی است، بخش چاروسا در ۷۰کیلومتری شهرستان کهگیلویه قرار دارد که دارای جاذبه‌های گردشگری از جمله امامزاده سید محمود(ع)، آبشار کمردوغ، روستاهای المور و الگن، چهارراه، قلعه شهر قلعه رئیسی و جاذبه‌های مسیر جاده قلعه رئیسی به دهدشت است و هر ساله گردشگران زیادی از سراسر کشور به این منطقه سفر می‌کنند.



شایعه کذب استفاد از گوشت الاغ در کبابی گچساران
رئیس دامپزشکی گچساران گفت: استفاده یک کبابی گچساران از گوشت الاغ و عرضه آن به مشتریان کذب است.
به نقل از روابط عمومی دامپزشکی گچساران چند روز گذشته خبری در فضاهای مجازی در رابطه با فروش گوشت الاغ در یکی از کبابی‌های مشهور شهرستان منتشر شده بود که این امر موجب نگرانی بسیاری از شهروندان گچسارانی شد.
در این زمینه امید افشارنژاد امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اداره به عنوان متولی نظارت بر اماکن تهیه، نگهداری و توزیع فرآورده‌های خام دامی،خبر منتشر شده را از اساس کذب دانسته و این اطمینان را به تمامی همشهریان عزیز می‌دهد که همانند گذشته تمامی تلاش و توان خود را بکار خواهد بست که شعار امنیت غذایی، از مزرعه تا سفره کم افی السابق محقق گردد.
رئیس دامپزشکی گچساران گفت: شایان ذکر است بازرسان بهداشتی این اداره در ۱۱ ماهه منتهی به پایان سال ۹۶،ب یش از ۱۳هزار مورد بازرسی از اماکن مذکور صورت انجام و بالغ بر ۲۴ هزار کیلوگرم انواع فرآورده خام(گوشت قرمز،گوشت مرغ،گوشت ماهی و میگو،تخم مرغ و شیر) غیرقابل مصرف را از سبد غذایی شهروندان عزیز حذف نمودند.
وی گفت: در بازدید های انجام شده ۱۶۲ مورد غیر بهداشتی تشخیص داده شد که در همین باره ۱۳ پرونده پس از تکمیل جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل گردید.
افشارنژاد خاطرنشان کرد: شما همشهریان عزیز می‌توانید مشاهده هرگونه تخلف در زمینه فرآورده های خام دامی را با شماره تماس ۳۲۳۳۲۵۴۰ اداره دامپزشکی شهرستان گچساران در میان بگذارید.
این کبابی برای انجام تعمیرات و بازسازی قبل عید چند روزی تعطیل بوده است.
بازدید ادارات کهگیلویه از کتابخانه‌های عمومی این شهرستان
به مناسبت چهاردهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و طرح کتابخانه‌گردی، اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کهگیلویه میزبان مدیران شهرستان، همراه با پرسنل آن‌ها بود.
به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، به مناسبت چهاردهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و طرح کتابخانه‌گردی، اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کهگیلویه میزبان مدیران، همراه با پرسنل آن‌ها بود.
عیسی روح‌الامین در حاشیه این بازدید  هدف از طرح کتابخانه‌گردی را شناساندن کتابخانه عمومی شهرستان، آشنایی با کار و برنامه‌های کتاب‌داران و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه عنوان کرد: افرادی که از کتابخانه‌های عمومی بازدید داشتند به صورت رایگان به عضویت کتابخانه در می‌آیند تا بتوانند در طول سال از امانت کتاب و دیگر مزایای کتابخانه بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه ۱۱ واحد کتابخانه در این شهرستان وجود دارد گفت: همه این کتابخانه‌ها فعال و از تجهیزات کامل سرمایشی و گرمایشی برخوردار هستند.
روح‌الامین از رشد ۱۰ درصدی اعضای کتابخانه‌ها نسبت به ۶ ماه گذشته خبر داد و تصریح کرد: اعضای فعال کتابخانه‌ها در حال حاضر هفت هزار نفر هستند.
به گزارش فارس؛ نهادهایی از جمله فرمانداری، امام جمعه، مجموعه شهرداری ،رئیس اداره میراث فرهنگی و همکاران، دانشگاه آزاد، حوزه علمیه خواهران، اداره آب و فاضلاب شهری، اعضای انجمن کتابخانه، نهضت سواد آموزی، مدیران مدارس، فرمانده نیروی انتظامی و پرسنل همراه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و بنیاد شهید از کتابخانه عمومی ملاصدرای دهدشت بازدید به عمل آوردند.
 
خلع ید بیش از ۷۲ هکتار از اراضی ملی کهگیلویه از دست متصرفان
رئیس منابع طبیعی کهگیلویه از خلع ید بیش از ۷۲ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از دست متصرفان خبر داد.
جلسه «حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی» با حضور دادستان، چندین نفر از قضات، نیروی انتظامی، همیاران طبیعیت و همه قرق‌بانان در سالن اجتماعات منابع طبیعی دهدشت برگزار شد.
هدایت‌الله آویزش در این نشست، حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست و اظهار داشت: هر فردی باید خود را مأمور منابع طبیعی بداند و در برابر تخریب کنندگان مبارزه نماید.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه، خواستار تعادل در استفاده از منابع طبیعی شد و تصریح کرد: اگر از این منابع به درستی استفاده نشود نه تنها خودمان، بلکه نسل‌های آینده ما با مشکل جدی رو به‌رو خواهند شد.
وی در ادامه سخنان خود از خلع ید ۳۴ فقره پرونده به میزان بیش از ۷۲ هکتار در سالجاری خبر داد و افزود: این پرونده‌ها پس از سیر مراحل قانونی به مرحله اجرا و به نفع دولت اعاده گردید.
آویزش خاطرنشان کرد: پاسخگویی به استعلامات حقیقی و حقوقی در سال جاری ۷۶۲ مورد بوده است.
وی از کشت گیاهان دارویی به میزان ۹۷ هکتار در دیشموک، اجرای طرح جنگلانه در ۵ هکتار در خلیفه‌ای سوق و کاشت نهال به مساحت ۳۰ هکتار به عنوان بخشی از عملکرد اداره منابع طبیعی در سال جاری نام برد.
این مسوول از کسب مقام اول شهرستان کهگیلویه در زمینه کشت بادام‌کاری خبر داد و گفت: شهرستان کهگیلویه با کشت ۱۰ هزار و ۵۵۰ هکتار مقام اول کشور را به خود اختصاص داد.
آویزش خاطرنشان کرد: شهرستان کهگیلویه با بخش‌های تابعه قلعه‌رئیسی، دیشموک و سوق دارای ۳۲۶ هزار هکتار منابع ملی است که از این میزان ۶۵ درصد جنگل و ۳۵ درصد مرتع می‌باشد.
 
 
ممنوع شدن برگزاری جلسات روزهای شنبه در کهگیلویه و بویراحمد/مدیران برای ملاقات‌های عمومی در ادارات حضور داشته باشند
معاون توسعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد از ممنوع شدن برگزاری جلسات در روزهای شنبه خبر داد و گفت: مدیران برای ملاقات‌های عمومی در ادارات حضور داشته باشند.
جعفر گوهرگانی در جلسه کمیته سلامت و صیانت از حقوق مردم، افزود: روزهای شنبه هر هفته برگزاری هرگونه جلسه‌ای ممنوع است و همه مدیران برای ملاقات مردمی و پاسخگویی به آنها باید در اداره مربوطه حضور داشته باشند.
وی تاکید کرد: متقاضیان و ملاقات کنندگان هم فقط در این روز به اداره و یا دستگاه مربوطه که ارتباط کاری دارند برای رفع مشکل ودریافت پاسخ خود مراجعه کنند.
معاون توسعه منابع استانداری اظهار داشت: این روز برای دیدار وملاقات عمومی در تمام ادارات همه شهرستان ها و مرکز استان تعیین و از هفته جاری هم وارد مرحله اجرا شد.
گوهرگانی با بیان اینکه، سعی بر این است تا این فرهنگ در استان نهادینه شود که متقاضیان فقط در این روز برای رفع مشکلات به ادارت مراجعه کنند، گفت: دستگاه های دولتی هم فقط در این روز تمام وقت خود را برای جوابگویی به خواسته های مردمی بکار گیرند و دیگر روزهای هفته پیگیر امور وانجام دیگر وظایف و ماموریت ها اداری باشند.
دبیر شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: این تصمیم در شورای اداری استان که عالی ترین شورای تصمیم گیری استان می باشد، اتخاذ شده و لازم الاجرا است.




ظلمی که به این دختران در کهگیلویه و بویراحمد می‌شود!
دختران فوتبالیست کهگیلویه و بویراحمدی در سطوح ملی و حتی بین‌المللی حرف برای گفتن دارند ستارگانی که خودجوش درخشیدند و در کشور سرآمد شدند اما در استان خودشان نزد مسؤولان محلی از اعراب ندارند.


آکنده از استعدادهای ناب انسانی در حوزه‌های مختلف از سیاسی رفته تا فرهنگی و ورزشی و علمی و پژوهشی است که به دلیل محرومیت‌ها و سیاسی کاری‌ها بسیاری از آن‌ها تنها به دنیا می‌آیند و روزی هم از دنیا می‌روند بی آنکه از این استعداد خدادادی استفاده‌ای شود.

استعدادهای ورزشی استان هم از این دسته هستند که توانمندی ذاتی آن‌ها به دلیل بی‌تفاوتی دست‌اندرکاران و مسؤولان بی‌بیهوده می‌سوزد و تلف می‌شود.

بحث امروز ما در مورد دخترانی توانمند اما مظلوم است که برای درخشش در سطوح ملی و حتی بین‌المللی حرف برای گفتن دارند ستارگانی که خودجوش درخشیدند و در کشور سرآمد شدند اما در استان خودشان نزد مسؤولان محلی از اعراب ندارند.


روی سخن امروز ما با مدیرکل ورزش استان نیست چرا که به دلیل وظیفه ذاتی باید پیگیر مشکلات آن‌ها باشند و حداقل‌ها را برای این دختران توانمند و مظلوم فراهم کنند.

سخن ما با مدیران ارشد استانی است که این معدن با ارزش انسانی در حوزه ورزش را به هر دلیل جدی نگرفته‌اند که نشان دهنده ناآشنایی مسؤولان ما با ورزش و اهمیت آن در معرفی استان است.

شاید در سال‌های اخیر هیچ شخصی و هیچ کانال و رسانه و نخبه‌های مانند شبنم بهشت نتوانست استان را به ایران معرفی کند چنان که این شیر دختر بویراحمدی آن را به ایران معرفی کرد.


دخترانی مانند فهیمه ارزانی و زهرا علیزاده و سایرین بر تارک ورزش ایران می‌درخشند اما در استان خود مظلومانه تمرین می‌کنند و کمتر مدیر و مسوولی به فکر آن‌هاست.

سال ۹۶ هم سالی پربار برای این دختران توانمند اما مظلوم بود که به کرات به اردوی تیم‌های ملی دعوت شدند اما در همین سال هم کسی از آن‌ها نپرسید که از چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و پای آسیب دیده آن‌ها چگونه باید مداوا شود.

 


نصیری رئیس اداره برق چاروسا شد
تودیع و معارفه رئیس اداره برق چاروسا برگزار و نصیری رئیس اداره برق چاروسا شد.


ظهر امروز با حضور رئیس اداره برق شهرستان کهگیلویه، بخشدار، اعضای شورای اسلامی شهر قلعه رئیسی کارکنان اداره برق چاروسا و دیشموک مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره برق چاروسا برگزار شد.




مهرداد تابش‌نژاد در ابتدای این نشست ضمن تقدیر از خدمات رئیس سابق تصریح کرد: خدمت به مردم یک عبادت است و باید تلاش شود تا این خدمت به نحو درستی صورت گیرد که رضایت مردم را به همراه داشته باشد.

رئیس اداره برق شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه اداره برق یک نهاد سیاسی نیست سیاست در آن جایگاهی ندارد افزود: اداره برق یک نهاد خدماتی است که باید تمام تلاش کارکنان به دنبال خدمات ارزنده به مردم باشند و رئیس جدید اداره برق چاروسا هم باید آن را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی ارتباط با مسؤولان و امام جمعه را مهم و اثرگذار دانست و تاکید کرد: رئیس جدید همانند رئیس قبل باید ارتباط تنگاتنگی با مسؤولان داشته باشد و از اختلاف بپرهیزد و به کار برای مردم توجه کند.

تابش‌نژاد ادامه داد: ۳۵کیلومتر مسیر جدید برای شبکه قلعه رئیسی از سمت دهدشت در نظر گرفته شد که در سال آینده تکمیل خواهد شد و تلاش می‌کنیم که یک دستگاه بالابر به این شهر اهداء کنیم.

علی عابدی‌اصل هم در این نشست بیان کرد: افتخار می‌کنم که به اندازه‌ای کار کردم و جهادی عمل می‌کردم که مردم لقب سردار سلیمانی را به من دادند و این یک افتخار بزرگی است که نصیبم شد.

رئیس سابق اداره برق چاروسا به ارائه عملکرد و خدمات خود در چند سال گذشته پرداخت و بیان کرد: برق رسانی به ۱۳گلزار شهدا، ۱۲خانه بهداشت، ۶غسالخانه، اصلاح شبکه ۳۰ روستا در سطح بخش، برق رسانی به ورزشگاه قلعه رئیسی، برق رسانی به بیش از ۱۰ مسجد و نصب کنتور و اصلاح شبکه در سطح شهر قلعه رئیسی از مهمترین عملکردی بود که در چند سال گذشته داشتم.

شیروان کریمی هم در این نشست به مشکلات حوزه برق قلعه رئیسی پرداخت و گفت: بسیاری از مناطق سطح شهر قلعه رئیسی با شبکه فشار قوی هستند که مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد که نیاز است کابل برق برای آنها نصب شود.

عضو شورای شهر قلعه رئیسی اضافه کرد: دو شهر قلعه رئیسی و دیشموک نیاز به یک دستگاه بالابر برای روشنایی سطح شهر دارند که باید به اداره برق تحویل داده شود.

در پایان این نشست اسلام نصیری به عنوان رئیس اداره برق چاروسا منصوب و از زحمات علی عابدی اصل رئیس سابق تقدیر شد.



هر دم از این باغ بری میرسد

به استناداظهارات منابع آگاه در این نهاد یک میلیاردو یکصد ملیون تومان طلب مالی از سوی سه تن از پیمانکاران و مالکین کارخانه های تولید مصالح ادعا شده است
در حالی که ساعاتی بیش از انتشار خبر ادعای طلب هفتصد ملیونی یکی از پیمانکاران از شهرداری لنده نمی گذرد یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری از ادعای طلب ۴۰۰میلیونی دو تن از مالکین کارخانه های تولید مصالح خبر داد .
این منبع خبر افزود : در دو روز گذشته دوتن از مالکین کارخانه های تولید مصالح به شهرداری لنده مراجعه کردند و خواستار پرداخت طلب خود شدند‌ که بخشی از طلب آنان به واسطه اینکه اسناد ارائه شده مستدل پرداخت شد .
گفتنی است تا این لحظه به استناد اظهارات منابع آگاه در این نهاد یک میلیارد و یکصد ملیون تومان طلب مالی از سوی سه تن از پیمانکاران و مالکین کارخانه های تولید مصالح ادعا شده است.
یقینا این میزان بدهی بخشی از بدهکاری های مالی شهرداری لنده است و باید منتظر ماند و دید آیا شورای شهر توجیهی برای عدم نظارت خود بر این نهاد که این میزان بدهی را ببار آورد دارد .
 
پاکسازی ورودی شهرهای استان در آستانه نوروز ضروری است
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ضرورت تعامل دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری ها در راستای آماده سازی شهرها برای عید، خواستار پاکسازی ورودی شهرهای استان شد.
عزیز فیلی در نشست ستاد خدمات سفر استان با اشاره به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم، اظهار داشت: تمامی دستگاه های اجرایی با یک حرکت بسیجی با حضور نیروهای اداری و با همکاری سمن ها جهت پاکسازی شهرهای استان اقدام کنند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: این عملیات به صورت هماهنگ در یک روز واحد انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه عملیات پاکسازی حداقل ۱۵کیلومتری ورودی و خروجی شهرهای استان باید انجام شود، بیان کرد: شهرهای گردشگر پذیر در اولویت قرار گیرند.
فیلی گفت: حوزه های مختلف کشیک های خود در ایام نوروز را معرفی کنند تا براین اساس برنامه ریزی های لازم انجام شود.
وی خواستار جمع بندی دستگاه های مربوط نسبت به ارائه برنامه های خود در راستای عید نوروز شد و افزود: در نشست بعدی این ستاد با حضور فرمانداران شهرستان های ۸ گانه مجموع این اقدامات به استاندار گزارش می شود.
وی با تاکید بر اینکه خدمات به مسافران نوروزی مطلوب و استاندارد باشد، عنوان کرد: نظارت و بازرسی بازار ویژه نوروز تشدید می شود.
 
معاون اقتصادی: دستگاه های اجرایی مکلف به استقرار میزخدمت شدند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: فرمانداری ها و تمام دستگاه های دولتی استان مکلف به استقرار میزخدمت و اجرای دستورالعمل آن شدند.
جعفر گوهرگانی در جلسه کمیته سلامت و صیانت از حقوق مردم، افزود: استقرار میزخدمت در راستای مصادیق حقوق شهروندی و لازمه تحقق سلامت نظام اداری است و تا پایان اردیبهشت سال آینده در همه دستگاه ها و ادارات دولتی با ساز و کار معینی عملیاتی می شود.
وی، ارائه خدمات به صورت متمرکز و فراگیر در بخش های دولتی به مردم را بسیار ضروری دانست و اظهار داشت: مردم سرمایه های اجتماعی و پشتوانه اصلی و همراه نظام و انقلاب هستند و لازمه حفظ و پشتیبانی و حمایت مردمی ارائه خدمات صادقانه و بهینه به آنها می باشد.
گوهرگانی بیان کرد: میزخدمت با هدف طرح تکریم ارباب رجوع، رعایت منشور حقوق شهروندی، ارزشیابی مدیران، ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، رضایت مندی مردم از ادارات دولتی و ارتقاء سلامت اداری درسطح شهرستانی و مرکز استان مستقر خواهد شد.
وی با تاکید براینکه، دستگاه های اجرایی باید برای استقرار میزخدمت مکان مناسبی با نیروهای تخصصی و آموزش دیده در نظر بگیرند، گفت: سیستم های سخت افزای و نرم افزای نصب وبکار می روند و حتی کنترل رفت و آمد پرسنل دستگاه و حضور و غیاب کارکنان از این طریق به عمل می آید.
رئیس کمیته سلامت و صیانت از حقوق مردم هم در این نشست گفت: در راستای اجرای دستورالعمل دکتر روحانی رئیس جمهور و تاکید دکتراحمدی استاندار مبنی بر اجرایی نمودن سریع و دقیق میزخدمت، برای هرگونه برنامه ریزی این نشست برگزار شد.
محمود مومن نسب افزود: از آنجائی که تکریم ارباب رجوع به یک تکلیف قانونی تبدیل شده است، دستورالعمل میز خدمت از سوی رئیس جمهور به همه دستگاه های دولتی استان ابلاغ شد.
وی بیان کرد: میزخدمت به دلیل رابطه مستقیم با تکریم ارباب رجوع یکی از موضوعات مهم در جشنواره شهید رجائی است و سنجش میزان سلامت اداری و اجرای تکالیف قانونی سلامت اداری از جمله طرح تکریم است.
مومن نسب با اشاره به اینکه، میزخدمت برشی از تکالیف این کمیته است، افزود: برپایه نظام سلامت اداری، شورای عالی اداری، منشور حقوق شهروندی، صیانت از حقوق مردم، ارتقای سطح پاسخگویی به مردم الزام به استقرار میزخدمت هستیم.
 
 
از غیبت برخی مدیران‌ تا نا‌مناسب بودن ورودی‌های شهر دهدشت
رئیس اداره میراث فرهنگی کهگیلویه با بیان اینکه متاسفانه برخی از مصوبات جلسه قبلی انجام نشده، گفت: قرار بود شهرداران نسبت به جمع آوری زباله و پاکسازی ورودی شهرها اقدام کنند که تا به امروز هیچ کدام از آنها گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه ارائه نداند.
 
امروز با حضور برخی از اعضا دومین جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان کهگیلویه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان کهگیلویه برگزار شد.
برخی از اعضای جلسه ستاد سفر کارشناسان خود را به جلسه فرستاده بودند و برخی نیز غیبت داشتند که موجب گلایه مندی شدید رئیس اداره میراث فرهنگی و معاون فرماندار کهگیلویه شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی در این جلسه اظهار داشت: ما باید هویت خود را در اخلاق و میهمان نوازی به گردشگرانی که کهگیلویه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند نشان بدهیم.
سیاوش زمان با بیان اینکه هیچ چیزی مهمتر از اخلاق خوب در برخورد با گردشگران نیست، افزود:هر گردشگر و شهروند می‌تواند سفیر فرهنگی برای دیار خود باشد و امیدوارم که همه ما بتوانیم سفیران فرهنگی خوبی برای شهرستان و استانمان باشیم.
وی ضمن گلایه از غیبت مدیران برخی از دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر شهرستان، گفت: جلسه ستاد خدمات سفر همواره یکی از مهمترین جلساتی است که سالانه برای هماهنگی بهتر دستگاه‌های خدمات رسان در تعطیلات نوروز برگزار می‌شود که امروز متاسفانه مورد کم لطفی برخی از مدیران قرار گرفته است.
زمان ادامه داد: متاسفانه در آخر سال بحثی پیش می آید که قرار است در جلسات برای فلان برنامه پولی دریافت شود و این سبب شده که جلسات کمرنگ شود.
وی گفت: دوستانی که در جلسه هستند و قرار بود مبلغی به ستاد سفر کمک کنند این عزیزان همان مبلغ را از نمایشگاه صنایع دستی که در ورودی شهر برپا می شود برای خود و خانواده هایشان خرید کنند و فاکتور را به ما ارائه دهند زیرا بیشتر افرادی که در نمایشگاه صنایع دستی در حال فعالیت هستند احتیاج به حمایت دارند.
زمان با بیان اینکه متاسفانه برخی از مصوبات جلسه قبلی هنوز انجام نشده است، افزود: قرار بود شهرداران و دهیاران نسبت به جمع آوری زباله و پاکسازی ورودی شهرها اقدام کنند که تا به امروز هیچ کدام از شهرداران گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه ستاد ارائه نداند.
وی ادامه داد: در ورودی شهر دهدشت - چرام مقداری نخاله وجود دارد که قرار بود شهرداری نسبت به جمع آوری آنها اقدام کند و متاسفانه تا کنون اقدامی صورت نگرفته است
رئیس ادارهمیراث فرهنگی شهرستان کهگیلویه گفت: شهرداران نسبت به ساماندهی فروشندگان سیار میوه و تره‌بار در سطح شهر اقدام مناسبی انجام نداده و جولان این ماشین‌ها را در خیابان و کوچه‌های شهرها مشاهده می‌کنیم.
وی با بیان اینکه روسای کمیته‌های ده گانه ستاد خدمات سفر شهرستان قرار بود اسامی جانشینان به همراه شماره تماس را اعلام کنند که متاسفانه تا کنون اقدامی صورت نگرفته است، افزود: برخی از ادارات لیست کشیک خودشان را ارسال و برخی هنوز لیست خودشان را نفرستاده‌اند.
زمان عنوان کرد: متاسفانه از بدو تاسیس اداره میراث شهرستان مشکل ورود احشام را به بافت تاریخی داشتیم و در بیشتر جلسات مطرح شده اما تا کنون اقدامی انجام نشده است و طبق قانون شهرداری باید احشامی را که در سطح شهر سلامتی افراد را به خطر می‌اندازد شناسایی و تحویل شبکه بهداشت و شبکه بهداشت از طریق مراجع قضایی تحویل نیروی انتظامی دهد.
وی ضمن گلایه شدید از همکاری نکردن برخی از دستگاه‌های اجرایی جهت آماده شدن شهرستان برای استقبال از مسافران نوروزی، افزود: در چند روز آینده مانور آمادگی ستاد سفر شهرستان اجرا می‌شود که لازم است این نهادها سریعتر خود را آماده کنند.
زمان گفت: میراث فرهنگی شهرستان با همکاری جمعیت هلال احمر هر ساله در ورودی شهرها اقدام به برپایی نمایشگاه و چادرهای اسکان می‌کند که امسال نیز با کیفیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته این کار انجام می‌شود.
وی بیان کرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته قرار است که اداره آموزش و پرورش ۹ مدرسه با ۶۹ کلاس را برای اسکان مسافران نوروزی آماده کند.
زمان تصریح کرد: نصب تابلوهای اعلام خطر در مناطق حادثه خیز شامل جاده‌ها، رودخانه‌ها، سدها و همچنین نصب تابلوهای هشدار دهند در مسیرها و نقاط حادثه خیز از جمله اقداماتی است که باید تا قبل از تعطیلات انجام شود.
وی با بیان اینکه در این چند سال منطقه بلوط بنگان جزو مناطقی بوده که همواره مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است، افزود: به خاطر وجود حفره‌های زیر زمینی در این منطقه امکان خطر برای گردشگران وجود دارد که باید در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شود.
معاون فرماندار کهگیلویه در این جلسه خطاب به شهردار دهدشت گفت: در مورد جمع آوری بنرهای اموات در ورودی‌های شهر جلسه‌ای با شورا و شهردار قبل داشتیم که مصوب شد بنر اموات فقط در محل مراسم و با رعایت همه ضوابط ایمنی نصب شود اما متاسفانه امروز در تمام ورودی‌های شهر و حتی در کنار جاده‌ها تا فاصله چند کیلومتری شهر بنر‌های بزرگ اموات نصب شده که چهره نامناسبی را ایجاد کرده است.
اسلام خسروی ضمن اتمام حجت به شهرداری و اداره حمل و نقل برای جمع آوری این بنرها گفت: تا فردا قبل از بازدید وقت دارید که همه بنرهای اموات نصب شده در ورودی‌های شهر و بنرهای کنار جاده را جمع آوری کنید.
وی تصریح کرد: ادارات خدمات رسان تا بعد از تعطیلات نوروز حق هیچگونه کنده کاری در سطح شهر را ندارند.
خسروی در مورد مدیرانی که دعوت شدند اما غیبت داشتند گفت: تا ظهر امروز باید این مدیران احضار شوند و دلیل غیبت خود را بیان کنند.
وی تاکید کرد: مکاتبات لازم با بانک‌های شهرستان انجام شود که در تعطیلات نوروزی خودپردازهای خود را به صورت روزانه بررسی تا مردم برای دریافت پول نقد مشکلی نداشته باشند.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری کهگیلویه گفت: با توجه به مصوباتی که داشتیم از ابتدای بهمن ماه هیچ پروژه جدیدی را شروع نکردیم.
داریوش فقهی پور افزود: همه پروژه‌های اجرایی این اداره ظرف مدت سه روز آینده به پایان می‌رسد و تا بعد از تعطیلات نوروز هیچ پروژه جدید را شروع نمی‌کنیم.
شهردار دهدشت گفت: برای استقبال از مسافران نوروزی میدان مرکزی و بلوارهای اصلی شهر را گل کاری کردیم.
اسفندیار برخه افزود: رنگ آمیزی بلوارها تقریبا پایان یافته و ترمیم روکش خیابان جهاد را انجام و ورودی بهبان فردا به اتمام می‌رسد.
وی گفت: روکش آسفالت ورودی چرام به دهدشت را در چند روز آینده انجام می‌دهیم.
اجرای برنامه‌های نوروزی مستلزم همکاری دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم است تا میهمانان نوروزی خاطره خوشی از سفر به استان و شهرستان داشته باشند.
 
 
 
 ۳۲ واحد صنفی برتر کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
به منظور گرامی‌داشت روز ملی حمایت از مصرف‌کننده، ۳۲ واحد صنفی برتر کهگیلویه و بویراحمد معرفی و تجلیل شدند.
 
داریوش دیودیده در همایش تجلیل از واحدهای صنفی نمونه استان کهگیلویه و بویراحمد در سال۹۶ اظهار داشت: با ارزیابی‌های صورت گرفته توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان، ۳۲ واحد صنفی نمونه در زمینه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان انتخاب شدند.
وی با بیان اینکه کیفیت پخت نان به عنوان یکی از اقلام موردنیاز مردم از چالش‌های کنونی این حوزه است، افزود: خبازی‌ها باید با پخت نان بی‌کیفیت خداحافظی کرده و به تولید و پخت نان باکیفیت بپردازند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خواستار حرکت و فعالیت کسبه، بازاریان و فروشندگان در راستای ایجاد فروشگاه‌های بزرگ چندمنظوره و رونق این نوع فعالیت صنفی به منظور دسترسی آسان مشتریان به کالای موردنیاز خود شد.
دیودیده با تأکید بر لزوم راه‌اندازی بازارچه سنتی و گردشگری، گفت: باتوجه به اینکه گردشگران زیادی در طول سال به این استان مسافرت می‌کنند، می‌توان از چنین بازارچه‌ای اسفتاده بهینه داشت.
وی ابراز کرد: در گذشته بازار ما انحصاری بود اما امروز فضای رقابتی بر بازار حاکم است و افراد زیادی در این حوزه به فعالیت و کسب درآمد مشغول هستند.
به گزارش تسنیم، در پایان این همایش همچنین از بازرسان افتخاری که به صورت نامحسوس بیشترین فعالیت و همکاری را با سازمان صنعت، معدن و تجارت داشتند، تقدیر شد.
 
 ادارات کهگیلویه و بویراحمد موظف به استقرار میز خدمت شدند
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از استقرار میز خدمت در همه ادارات استان تا اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ خبر داد و گفت: زمان ملاقات عمومی در همه دستگاه‌های اجرایی استان نیز روز شنبه هر هفته تعیین شد.
جعفر گوهرگانی ظهر امروز در نشست کمیته سلامت و صیانت از حقوق مردم از استقرار میز خدمت در همه دستگاه‌ها و ادارات دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد و اظهار داشت: این اقدام در راستای حقوق شهروندی و برای تحقق سلامت نظام اداری انجام می‌شود.
وی تکریم ارباب رجوع، رعایت منشور حقوق شهروندی، ارزشیابی مدیران، ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، رضایت‌مندی مردم از ادارات دولتی و ارتقاء سلامت اداری در سطح استان را از مهم‌ترین اهداف استقرار میز خدمت عنوان کرد و افزود: مردم سرمایه‌های اجتماعی و پشتوانه اصلی و همراه نظام و انقلاب هستند و لازمه حفظ حمایت مردمی ارائه خدمات صادقانه و بهینه به آنها است.
معاون توسعه منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ادارات مختلف در سطح شهرستان‌ها و مرکز استان برای استقرار میز خدمت مکان مناسبی با نیروهای تخصصی و آموزش‌دیده در نظر بگیرند و سیستم‌های سخت‌افزای و نرم‌افزاری موردنیاز را نیز نصب کنند.
گوهرگانی با بیان اینکه کنترل رفت و آمد پرسنل دستگاه و حضور و غیاب کارکنان از این طریق انجام می‌شود، ادامه داد: در روز شنبه هر هفته نیز برگزاری هرگونه جلسه‌ای ممنوع است و همه مدیران برای ملاقات مردمی و پاسخگویی به آنها باید در اداره مربوطه حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه این روز برای دیدار و ملاقات عمومی در ادارات همه شهرستان‌ها و مرکز استان تعیین و از این هفته هم وارد مرحله اجرایی شد، گفت: متقاضیان هم فقط در این روز به اداره و یا دستگاه مربوطه که ارتباط کاری دارند برای رفع مشکل و دریافت پاسخ خود مراجعه کنند.
معاون توسعه منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: دستگاه‌های دولتی هم فقط در این روز تمام وقت خود را برای جوابگویی به خواسته‌های مردمی به‌کار گیرند و دیگر روزهای هفته پیگیر امور وانجام دیگر وظایف و ماموریت‌های اداری باشند.
دبیر شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: این تصمیم در شورای اداری استان که عالی‌ترین شورای تصمیم‌گیری استان است، اتخاذ شده و لازم‌الاجرا است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
چه کسی میاد تایید کنه که درسته گوشت الاغ دیگه قصه قدیمی شده که گروهی تکذیب میکنن
راستین
Iran, Islamic Republic of
تبریک به جناب آقایی،آرزوی موفقیت های بیشتر برای شما
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1