تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۳۲۳۲۴۴

توقف عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان در ارتفاعات دنا / توضیحات پزشکی قانونی در خصوص پیکرها (+تصاویر)

۲
۰
کبنا ؛مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات جستجوی پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج به دلیل شرایط نامساعد جوی متوقف شد.
سید امان‌الله جهانبین در گفت‌وگو با کبنا، اظهار کرد: عملیات جستجوی پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج بدلیل شرایط نامساعد جوی در ارتفاعات و وزش باد شدید و عدم امکان پرواز بالگردها در هجدمین روز عملیات موقتا متوقف شده است.
وی افزود: در ۱۷ روز گذشته تیم‌های امدادی هلال احمر و تکاوران ارتش به ارتفاعات دنا اعزام شدند و توانستند بخشی از ابدان مطهر را به پایین قله انتقال دهند.
عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان ای.تی.آر ۷۲ متوقف شد
فرماندار دنا گفت: به دلیل شرایط نامناسب جوی در ارتفاعات دنا عملیات جست و جوی پیکرهای جانباختگان سانحه هواپیمای تی.آر.تی متوقف شده است.
عباس بهشتی اظهار داشت: به دلیل شرایط نامناسب جوی در ارتفاعات دنا بویژه وزش شدید باد عملیات جست و جوی پیکرهای جانباختگان سانحه هواپیمای تی.آر.تی در دنا متوقف شده است.
وی عنوان کرد: ۷۰ نفر از نیروهای امداد و نجات و کوهنوردان در حال آماده باش بوده تا درصورت مساعد شدن هوا در ارتفاعات به محل سقوطهواپیما اعزام شوند.
بهشتی رو تاکید کرد: به دلیل وزش شدید باد در ارتفاعات دنا عملیات جست و جوی پیکر جانباختگان متوقف شده است.
 
 
شرایط برای جست‌وجوی پیکر جانباختگان سقوط هواپیما سخت شد
معاون جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اطراف هواپیمای سقوط شده جست‌وجو شده است، گفت: امدادگران به دهلیز(تنگه باریک و خطرناک) رسیدند و دیگر شرایط سختی برای جست‌وجو داریم.
مسعود وکیلی اظهار داشت: حجم برف در دهلیز(تنگه باریک) مورد نظر در قله نغل پازن پیر حداقل ۴ متر بوده که هر لحظه امکان خطر برای امدادگران وجود دارند و باید به آرامی و با احتیاط عملیات را ادامه دهیم.
وی با تاکید بر اینکه به طور حتم ستاد مدیریت بحران وضعیت موجود را باید به صورت عینی ببینند تا از وضعیت مطلع باشند، عنوان کرد: امدادگران به عملیات جست‌وجو ادامه می‌دهند و برای یک لحظه خود را جدا از خانواده جانباختگان نمی‌بینند ولی باید بپذیریم که شرایط سخت بوده و باید با احتیاط عملیات را ادامه دهیم.
وکیلی در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد در عملیات دیروز یک پیکر کامل پیدا شد؟ افزود: چنین موضوعی صحت ندارد بزرگترین بقایای کشف شده در روز گذشته یک نیم تنه بوده که حتی مرد و زن بودنش مشخص نبود.
 
 پیکرهای شناسایی شده آی.تی.آی۷۲ سالم و کامل نیستند
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیکرهای شناسایی شده سانحه هواپیمای آی.تی.آی۷۲ در دنا سالم و کامل نبوده و این موضوع به خانواده‌های جانباختگان نیز اعلام شده است.
 
کامروز امینی اظهار داشت: هویت پیکرهای ۸ نفر از جان‌باختگان سانحه هواپیمایی تهران - یاسوج مشخص شده ولی کامل و سالم نیستند و نقص‌های جزئی نیز دارند.
وی با بیان اینکه تنه، اندام‌ها و سرهای به شدت آسیب دیده هویت‌ پیکرهای شناسایی شده وجود دارد، عنوان کرد: نقص‌های جزئی از بافت‌های غیر تخصصی دارند ولی در مجموع کلیت موجود است.
امینی در پاسخ به این سوال که چرا پزشکی قانونی تحویل پیکرها به خانواده‌ها را برای پایان عملیات نگذاشت زیرا این امکان وجود دارد که تا پایان عملیات نیز بقایای از آنان کشف شود؟ افزود: این مسئله را نیز با خانواده‌ها در میان گذشته‌ایم.
وی تاکید کرد: بقایای منتقل شده به پزشکی قانونی در عملیات دیروز بسیار ناچیز بوده که کار نمونه برداری انجام و برای سازمان ارسال شد.
 
تصاویر جلسه توجیه داوطلبان کوهنورد بومی و محلی که تمایل به همکاری به صعود به محل لاشه هواپیما را دارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
ازهیمالیانوردان استفاده کنند کوهنوردان خارجی بهره ببرند،خلاقیت به خرج بدهند ازنیروهای دیگرفرااستانی استفاده ببرند کوهنوردان ایرانی که کوههای الپ و نپال واورست رافتح کردند بهره بگیرنددرضمن امکانات و تجهیزات هم بسیارمهمه که جاداردمسولان کشوری وفدراسون و صلبی سرخ جهانی و نهادهای بین المللی کمک نمایند.
راستین
Iran, Islamic Republic of
باید به این مردم نشان افتخار داد نه مسئولین .
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
1