تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۳۲۱۱۵۶

ویژه برنامه‌های روز شهدا در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛
معاون فرهنگی و اموراجتماعی بنیاد استان کهگیلویه وبویراحمد ویژه برنامه های ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا در استان کهگیلویه وبویراحمد را تشریح کرد.


ظهرامروز وبا حضور  معاون فرهنگی بنیاد شهید وامور ایثارگرا استان کهگیلویه وبویراحمد سومین جلسه روز بزرگداشت شهدا برگزار گردید.

احمد بهرامی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به در پیش بودن ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا، گفت: ویژه برنامه های متنوعی به این مناسبت به طور گسترده و پرشور در نقاط مختلف استان برگزار می شود.
وی افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت بزرگداشت شهدا شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۳ این روز را به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری و در تقویم رسمی کشور ثبت کرد.
بهرامی  با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تکریم خانواده شاهد و ایثارگر به عنوان رسالت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران، بیان کرد: شناساندن این فرهنگ ناب و نهادینه کردن آن با تکیه بر تمام ظرفیت ها و امکانات دستگاه های اجرایی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
بهرامی با تشریح برنامه های ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: کاشت یک هزار و ۸۰۰ اصله نهال به نام شهدای استان در ۱۵ اسفند روز درختکاری و برگزاری همایش پیاده روی در هشت شهرستان استان از جمله این برنامه ها است.

وی دیدار و سرکشی از خانواده شهدایی که تاریخ تولد و شهادت آنان ۲۲ اسفند باشد و سخنرانی مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرهای کهگیلویه و بویراحمد قبل از خطبه های نماز جمعه ، نصب پوستر در میادین شهرها و بر روی اتوبوس ها و تاکسی های درون شهری و دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از سایر برنامه های بزرگداشت روز شهدا در استان است.
وی در ادامه تصریح کرد: برگزاری مراسم اهتزاز پرچم و تعویض پرچم و گلباران گلزار مطهر شهدا، برگزاری مراسم تجلیل از خادمان (کارکنان و بازنشستگان) بنیاد، برگزاری مراسم بزرگداشت مادران و همسران شهدا، برگزاری همایش تجلیل از مروجین فرهنگ ایثار و شهادت ،اجرای طرح سپاس از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند با اولویت شهدایی که تاریخ تولد و یا شهادت آنان  اسفندماه است، شناسایی و تجلیل از دستگاه‏های برتر و فعال استانی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شورای اداری استان ، افتتاح چندین طرح عمرانی و فرهنگی در سراسر استان، برپایی نمایشگاه نقاشی و عکس با موضوع شهید و شهادت، برپایی ایستگاه سلامت و ایستگاه صلواتی.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه به حضور مدیرکل ، جامعه ایثارگری در برنام میزگرد صداوسیما  ، انجام نظرسنجی در خصوص میزان آگاهی و اطلاع آنان از روز بزرگداشت شهدا مطابق با استانداردهای علمی، انجام تبلیغات وترویج روز بزرگداشت شهدا در نمازهای جمعه و جماعات، اعزام پیام‏ آوران ایثار به مدارس، مراکز، محافل مختلف برای روایتگری و سخنوری به مناسبت این روز، انجام تبلیغات و ترویج روز بزرگداشت شهدا در مدارس، دانشگاه‏ها، مساجد و پایگاه‏های بسیج استان، اجرای طرح‏های تبلیغاتی محیطی (بیلبوردها، عرشه ‏های پل، تلویزیون‏های شهری) را از برنامه های این هفته عنوان کرد.

وی با باشاره به اینکه دانش آموزان در طرح نوشتن یک نامه به شهید مشارکت می‌کنند گفت: برگزاری یاد واره شهدا به یژه شهدایی که در اسفند ماه به شهادت رسیده اند از دیگر برنامه‌های این روز است.
وی برگزاری صبحگاه مشترک، برنامه کوهنوردی، پیاده ‏روی همگانی توسط بسیج، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی  را از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد.

گردهمایی توانمند سازی شغلی و آموزش های اشتغال ویژه قشر شاهد و ایثارگر همزمان در شهرستان های بویراحمد ،گجساران ودهدشت

منوچهر هرمز پور  رئیس اداره اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه  بویراحمد در گفتگو با خبرنگار ایثار در یاسوج  اظهار داشت: گردهمایی توانمند سازی شغلی و آموزش های اشتغال ویژه قشر دانشجویان شاهد و ایثارگر همزمان در شهرستان های بویراحمد ،گجساران ودهدشت برگزار می شود وایثارگران جهت کسب اطلاعات بیشتر به بنیاد شهرستان های تابعه مراجعه نمایند.
وی افزود؛ این همایش تحت عنوان کارآفرینی،تغییر نگرش  ویژه قشر دانشجویان وفارغ التحصیلان دانشگاهی شاهد و ایثارگر( فرزندان شاهدوجانباز بالای ۲۵درصد)در شهرستان های کهگیلویه،یاسوج وگچساران می‌باشد.
هرمز پور در ادامه افزود؛این همایش با محوریت های تغییر نگرش به سمت کار آفرینی،بهره گیری از پتانسیل های ارزشی_ایثارگری در حل مشکلات اشتغال،تحقق اقتصادی و مقاومتی،فرصت شناسی پتانسیل ها و ظرفیت های شغلی-منطقه ای ومشاغل نوپدید در فضای وب برگزار می گردد.
وی بیان کرد؛این همایش در روز یک شنبه مورخه ۲۰اسفند ۹۶ برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1