تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۳۲۰۵۰۹

بالاخره شهردار قلعه‌رئیسی انتخاب شد / معدوم ۱۰ تن مواد غذایی فاسد / بانک‌های که به معلولان هیچ توجهی ندارند / تلاش برای آزادی فرهنگیان زندانی در کهگیلویه و بویراحمد/ جلسات بی‌فایده، مصوبات بی‌نتیجه

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
۱۰ تن مواد غذایی فاسد شده و غیرقابل مصرف در یاسوج معدوم شد
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: ۱۰ تن مواد غذایی فاسد شده و غیرقابل مصرف در یاسوج معدوم شد.
محسن مرادی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این میزان مواد غیر قابل مصرف، هشت تن مواد لبنی ودو تن نیز از دیگراقلام فاسد و تاریخ مصرف گذشته بودند.
وی تصریح کرد: این مواد در بازرسی های انجام شده توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد کشف و برای معدوم سازی ضبط شد.
مرادی بیان داشت: این مواد غیر قابل مصرف از مراکز مختلف تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی کشف شده است و این امر لزوم توجه بیشتر مردم به تاریخ مصرف مواد غذایی را گوشزد می کند.
وی سامانه بهداشت ۱۹۰ و ۱۴۹۰ را به طور شبانه روزی آماده دریافت شکایات بهداشتی عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین نکاتی که مردم در تهیه مواد غذایی و خرید باید به آن توجه کنند تاریخ مصرف مواد است که برخی از فروشندگان متاسفانه این مواد تارخ مصرف گذشته را در مراکز فروش به مردم عرضه می کنند.
 
 ۲۱۵ کیلومتر شبکه توزیع آب شهرهای استان توسعه می یابد
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از اصلاح و توسعه ۲۱۵ کیلومتر شبکه توزیع آب شهرهای استان در سال‌های اخیر خبر داد.
 
خسرو دمساز در بازدید از پروژه‌های آب و فاضلاب شهر دهدشت با اشاره به اصلاح و توسعه ۲۱۵ کیلومتر شبکه آب شهرهای استان، اظهار داشت: علاوه بر این، در سال‌های اخیر ۱۳ هزار مترمکعب مخزن بتنی در شهرهای یاسوج، باشت، مارگون و چیتاب احداث شد.
وی از شروع عملیات اجرایی پروژه آب‌رسانی به شهر مادوان و روستاهای حومه و غرب شهر یاسوج از تنگه کبوتری خبر داد و افزود: ۱۵ سال قبل این طرح بررسی و مطالعات آنجام شده بود اما به دلایلی عملیات اجرایی آن انجام نشده بود.
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت برای اجرای پروژه‌های عمرانی از رویکردهای اصلی شرکت آب و فاضلاب استان است.
دمساز بیان کرد: برای تسریع در عملیات اجرای پروژه‌های عمرانی آب و فاضلاب استان بیش از ۱۶ میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت به پیمانکاران پروژه‌های عمرانی پرداخت شد.
 
تعیین تکلیف بیش از ۳۰۰ قرارداد در دو بخش آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعیین تکلیف بیش از ۳۰۰ قرارداد بلا تکلیف سنواتی در دو بخش آب و فاضلاب از اقدامات موثر واحد مهندسی و توسعه آبفای استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
مسعود مرادیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه مهندسی و توسعه آبفای استان صورت گرفته است، اظهار کرد: تعیین تکلیف بیش از ۳۰۰ قرارداد بلا تکلیف سنواتی در دو بخش آب و فاضلاب از اقدامات موثر واحد مهندسی و توسعه آبفای استان بود.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این تعداد قرارداد بلاتکلیف از سال ۷۶ تاکنون باقی مانده بودند و تلاش شد با برنامه‌ریزی منظم تعیین تکلیف و جمع‌آوری شوند.
مرادیان استفاده از اعتبارات اسناد خزانه اسلامی ملی و اوراق مشارکت، برای اولین بار در پروژه های عمرانی شرکت و نیز پرداخت مبلغ ۱۲ میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت به پیمانکاران پروژه های عمرانی سطح استان را از دیگر عملکردهای موثر واحد مهندسی و توسعه آبفای استان در چهار سال اخیر دانست و گفت: این کار برای برای جلوگیری از هرگونه وقفه در پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها صورت گرفت.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: تحویل گرفتن خط آبرسانی از سد کوثر به گچساران، رفع فوری مشکلات اجرایی آن و افزایش دبی از ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به ۴۰۰ لیتر بر ثانیه از دیگر عملکردهای موثر آبفای استان بود.
وی همچنین از انجام مطالعات آبرسانی و توسعه شبکه آب در ۱۶ شهر استان خبر داد و گفت: مطالعات بازنگری شبکه توزیع آب در ۱۶ شهر استان نیز انجام گرفت.
 
بازارچه صنایع دستی و غذایی دانش آموزان گچسارانی افتتاح شد
با حضور مسوولان شهرستانی بازارچه صنایع دستی و غذایی دانش آموزان در دبیرستان دخترانه دوره اول متوسطه شهدای صنعت نفت گچساران افتتاح شد.
به نقل از روابط عمومی نفت گچساران، با حضور رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران، مدیرمنابع انسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، رئیس روابط عمومی نفت، رئیس اداره آموزش صنعت نفت و جمعی از روسای ادارات جشنواره بازارچه کار و فناوری و غذا با حضور پرشور اولیای دانش آموزان در دبیرستان دخترانه دوره اول متوسطه شهدای صنعت نفت راه اندازی شد.
بر اساس این گزارش، جشنواره بازارچه کار و فناوری و غذا دبیرستان دخترانه دوره اول شهدای صنعت نفت با هدف توسعه توانمندی‌های دانش آموزان در راستای ایجاد فرهنگ کارآفرینی و ایجاد کسب‌ و کار در این دبیرستان راه‌اندازی شد.
در این بازارچه، ۷۰ نفر از دانش‌آموزان این دبیرستان محصولات خود از جمله شیرینی‌ها، غذاهای سنتی، صنایع‌دستی و انواع تولیدات دست‌ساز خود را به نمایش وفروش گذاشتند.
این بازارچه با هدف بهره‌‌وری از درس ، آشنایی دانش‌آموزان با حرفه کسب‌وکار‌،کسب ایده‌های خلاق و تبدیل آن به محصول، افزایش روحیه تولید در دانش‌آموزان، آشنایی با خلاقیت و توانایی‌های دانش‌آموزان و عملی کردن داشته‌های دانش‌آموزان همراه با اعتماد به نفس برگزار شده است.
دراین نمایشگاه دست ساخته‌های دانش‌آموزان شامل؛ انواع گلهای زینتی ، انواع لباس، جامدادی، کلاه و شال گردن و دستکش، انواع زیورآلات مصنوعی شامل دستبند، گردنبند و گیره ، انواع سفره‌های هفت سین دست ساز،انواع شیرینی جات خانگی، انواع خشکبار و انواع صنایع دستی، آش و غذاهای محلی وماکت سازی که ارتباط با رشته تحصیلی آنان دارد، در معرض دید عموم قرار گرفت.
همچنین در این بازارچه با گرامی داشتن یاد شهدای صنعت نفت غرفه ای را با نصب تصاویر شهدا تحت عنوان غرفه شهدا راه اندازی شد و در فضای مدرسه نیز با ایجاد یک چادر و پخت نان و غذاهای سنتی و محلی روزی پرهیجان و جذاب را برای خانواده های صنعت نفت رقم زد.
 
پمپاژ ناامیدی در جوانان زمینه به وجود آمدن انواع آسیب‌های اجتماعی/ اجرای برنامه‌‌های فرهنگی سمن‌ها مثمرثمر در کاهش آسیب‌های اجتماعی
فرماندار کهگیلویه گفت: متأسفانه عده‌ای به انواع مختلف جوانان را بی‌انگیزه و ناامیدی را در درون آن‌ها پمپاژ می‌کنند.
نشست مشورتی سازمان‌های مردم نهاد کهگیلویه با فرماندار این شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.
علی پوزش در این جلسه از سمن‌ها به عنوان رابط بین مردم و دولت یاد و اظهار داشت: همه مسوولان باید سمن‌ها را به عنوان کمک کار دولت بپذیرند.
فرماندار کهگیلویه تعداد سمن‌های شهرستان را شامل ۳۲ سمن عنوان و خواستار ارتباط سمن‌ها با فرمانداری کهگیلویه به صورت ماهیانه و ارائه علمکرد آن‌ها شد.
وی با بیان اینکه سمن‌ها بدون هیچ گونه چشم‌داشتی فعالیت می‌کنند گفت: فرمانداری همواره در کنار این سمن‌ها بوده و آن‌ها را یاری خواهد نمود.
پوزش از آسیب‌های اجتماعی (خودکشی، طلاق، بیکاری، مهاجرت، حاشیه‌نشینی) به عنوان مهم‌ترین آسیب‌های کنونی در جامعه نام برد و با بیان اینکه این آسیب‌ها به صورت جدی جامعه را تهدید می‌کنند، بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد با برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های فرهنگی مختلف می‌تواند تاثیر خوبی جهت کاهش این معضلات داشته باشد.
مدیر ارشد اجرایی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه نسل پویای ما جوانان ما هستند، گفت: متأسفانه عده‌ای به انوع مختلف جوانان را بی‌انگیزه و ناامیدی را در درون آن‌ها پمپاژ می‌کنند و هنگامی که این ناامیدی به جوان تزریق شد قدرت تصمیم‌گیری از وی سلب می‌شود و به سمت آسیب‌های اجتماعی کشیده خواهد شد.
وی داشتن نشاط اجتماعی را یکی از موارد خوب جهت جلوگیری آسیب‌های اجتماعی دانست و خواستار اجرای برنامه‌های خاص در این راستا از سمن‌ها شد.
 
برگزاری ۱۷ جلسه تخصصی آسیب‌های اجتماعی در دهدشت
مسوول سازمان مردم نهاد یاران مانا گفت: تاکنون ۱۷ جلسه در خصوص آسیب‌های اجتماعی در دهدشت و بخش‌های آن برگزار کرده‌ایم.
نشست مشورتی سازمان‌های مردم نهاد کهگیلویه با فرماندار این شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.
سید کمال‌الدین دولتخواه اظهار داشت: سازمان مردم نهاد یاران مانا تاکنون ۶ همایش در زمینه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی در شهرستان برگزار کرده است.
مسوول سازمان مردم نهاد یاران مانا، آسیب‌های اجتماعی را یک معضل دانست و تصریح کرد: قریب به ۱۷ جلسه تخصصی در رابطه با آسیب‌های اجتماعی در دهدشت و بخش‌های تابعه برگزار شده که با استقبال خوب مردم روبه‌رو شد.
وی افزود: اکثر آسیب‌های اجتماعی ناشی از افسردگی است.
دولتخواه از برگزاری همایش حقوق شهروندی و چالش‌های آن در آینده نزدیک خبر داد.
 
عمومی کردن فرهنگ مطالعه راه برون‌رفت از جهالت‌های امروز جامعه
امام جمعه دهدشت گفت: یکی از راه‌های برون جامعه از جهالت عمومی کردن فرهنگ مطالعه در آن جامعه است.
به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، جلسه انجمن کتابخانه‌ها و کمیته مطالعه مفید در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.
سید نصیر حسینی در این جلسه یکی از پایه‌های پیشرفت هر جامعه را فرهنگ آن جامعه دانست و اظهار داشت: مهم‌ترین پایه فرهنگ هر جامعه مطالعه است.
امام جمعه دهدشت تصریح کرد: اگر فرهنگ مطالعه در جامعه نهادینه شد بسیاری از معضلاتی که امروز درگیر آن هستیم رخ نخواهد نداد.
وی بسیاری از مطالعات امروزی را کاذب دانست و افزود: یکی از راه‌های برون‌رفت از این جهالتی که جامعه را گرفته عمومی کردن فرهنگ مطالعه در جامعه است.
حجت‌الاسلام حسینی مطالعه فرهنگ عمومی را نیازمند سازماندهی و مدیریت بالا عنوان و خاطرنشان کرد: باید کتابخانه‌ها را رونق دهیم و با یک مدیریت و مشاوره خاص این فرهنگ را عمومی کنیم.
وی با بیان اینکه کمبود مطالعه باعث افت بین دانش‌آموزان خواهد شد، گفت: مسوولان باید در این زمینه سرمایه‌گذاری و ذهن‌ها را به این سمت وسو حمایت کنند.

تلاش برای آزادی برخی فرهنگیان زندانی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: اقداماتی برای آزادی فرهنگیانی که برای بدهکاری مالی در زندان هستند در حال انجام است.
به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش هادی زارع‌پور در نشست مشترک مسؤولان آموزش و پرورش و اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی در زندان یاسوج گفت: برای آزادی تعدادی از معلمانی که به علت بدهکاری مالی در زندان بسر می‌برند اقدامات مساعدتی در حال انجام است.
وی افزود: با مشارکت اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی بخشی از بدهی آنان از ستاد دیه و بخشی دیگر از طریق تسهیلات قرض‌الحسنه آموزش و پرورش تأمین و پرداخت خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این نشست در مرحله اول مشکل حبس ۵نفر از فرهنگیان بدهکار مالی مصوب و به زودی حل می‌شود.
علی ‌ جمیاری مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هم گفت: بخشی از بدهکاران این زندانیان با بررسی در ستاد دیه پرداخت می‌شود.
جهان محرابی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم گفت: بخشی از فضای آموزشی برای برگزاری کلاس‌های درسی و فعالیت‌های سوادآموزی در زندان یاسوج تجهیز می‌شود.
راهیابی ۵ نفر از ورزشکاران کهگیلویه به تیم ملی
رئیس اداره ورزش و جوانان گفت: طی یک سال اخیر تعداد ۵ نفر از ورزشکاران این شهرستان در رشته‌های مختلف ورزشی به تیم ملی راه یافتند.
رضا نکویی‌زاده به تشریح عملکرد اداره ورزش و جوانان این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت و اظهار داشت: طی این مدت همه اماکن ورزشی شهرستان در قسمت ابنیه و تأسیسات مکانیکی و برقی به مبلغ ۶۰ میلیون تومان تعمیر شدند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: در این مدت سالن ورزشی دیشموک از ۳۰درصد به ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی افزایش یافت.
وی هم چنین از تعمیر سالن چند منظوره بانوان دهدشت شامل کف‌پوش و تأسیسات برقی به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان خبر داد.
نکویی‌زاده افتتاح سالن ۱۲۰۰ نفری دهدشت به مناسبت هفته دولت با هزینه دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان را از دیگر کارهای انجام گرفته اداره ورزش در سال جاری عنوان کرد.
این مسوول هیئت‌های ورزشی فعال شهرستان را ۵۰ هیئت دانست و تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته مرد و زن را سه هزار و ۲۶۰ نفر عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: طی یک سال اخیر تعداد ۵ نفر از ورزشکاران در رشته‌های مختلف به تیم ملی راه یافتند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه کسب مقام نایب قهرمانی هندبال فرازبام خائیز در رقابت‌های دسته یک کشور و صعود به لیگ برتر را از افتخارات ورزش کهگیلویه عنوان و تصریح کرد: در سری مسابقات لیگ دسته یک کشور تیم هندبال فرازبام خائیز دهدشت مقاوم دوم را کسب کرد.
نکویی‌زاده تیم‌های فوتبال شهرستان و بخش‌های تابعه را شامل۶۰ تیم دانست و با بیان اینکه در حال حاضر ۲ دو تیم لیگ کشوری داریم گفت: تعداد تیم‌های فوتبال حاضر در لیگ استان ۵ تیم هستند.
وی پیاده‌روی‌های خانوادگی برگزار شده توسط هیئت همگانی شهرستان به مناسبت‌های مختلف را ۲۵ مورد عنوان کرد.
 
فیض‌الله آبرود شهردارقلعه‌رئیسی می‌شود.
پس از چندین ماه جدال و بحث های فشرده اعضای شورای شهر قلعه رئیسی مبنی بر انتخاب شهرادر این شهر و برگزاری ساعت ها جلسه و ارائه رزومه کاری؛ مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد، معاون فرماندار کهگیلویه و بخشدار چاروسا با حضور در جلسه اعضای شورای و با رای گیری اعضای شورای به فیض الله آبرود به عنوان گزینه پیشنهادی به وزارت کشور و استانداری معرفی شد.
سید عبدالکریم عزیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در چاروسا اظهار کرد: امروز حکم قطعی فیض الله آبرود به عنوان شهردار قلعه رئیسی توسط استاندار محترم تایید و صادر شد.
مدیر امور شهری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مراسم تودیع و معارفه فیض‌الله آبرود شهردار جدید و صابر پیکر به عنوان شهردار سابق قلعه رئیسی فردا چهارشنبه راس ساعت۱۰صبح در مسجد صاحب الزمان(عج) شهر قلعه رئیسی برگزار خواهدشد.
وی عنوان کرد: با این انتخاب امیدواریم شاهد تغییر اساسی در وضعیت ساختار شهری و اجرای پروژه های عمرانی به خصوص رفع مشکلات شهر قلعه رئیسی باشیم.
از عدم حضور مدیران در جلسه مناسب‌سازی اماکن تا مصوباتی که همچنان روی کاغذ مانده‌اند/ ۶ ماه انفصال از خدمت در انتظار مدیران بی‌توجه به اجرای مصوبات مناسب‌سازی اماکن
رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه از عدم حضور مدیران در جلسه مناسب‌سازی اماکن گلایه کرد و گفت: مصوبات جلسات قبل همچنان روی کاغذ مانده‌اند.
جلسه مناسب‌سازی اماکن با حضور تعدادی از دستگاه‌های عضو در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.
جهانگیر افشانده در این جلسه در ابتدا عدم حضور برخی مدیران در این جلسه را یادآور شد و اظهار داشت: ما برای ۵۱ اداره دعوتنامه فرستادیم و تنها ۲۶ مدیر در جلسه حضور یافتند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: این مدیران یا مناسب‌سازی معلولان برایشان اهمیت ندارد و یا می‌خواهند از زیر کار در روند.
وی با توجه به عملی‌نشدن مصوبات قبلی جلسات مناسب‌سازی اماکن ویژه معلولان گفت: اگر قرار است جلسه برگزار شود و کاری صورت نگیرد همان بهتر که برگزار نشود.
افشانده بی‌تفاوتی بانک‌ها را بدتر از سایر دستگاه‌ها دانست و با بیان اینکه قانون حمایت از معلولان ضمانت اجرایی دارد، بیان کرد: کار دیگر از مصوبه و تذکر گذشته، اگر نهادی از این به بعد در رابطه با مناسب‌سازی اماکن معلولان بی‌تفاوت باشد طبق قانون ماده حمایت از معلولان، طی یک نامه به فرمانداری و استانداری مراتب گزارش خواهد شد و ۶ ماه انفصال از خدمت برای وی در نظر گرفته می‌شود.
 
بانک‌ها بدترین عملکرد را در مناسب‌سازی اماکن ویژه معلولان دارند
فرماندار کهگیلویه گفت: بانک‌ها بدترین عملکرد را در مناسب‌سازی اماکن ویژه معلولان دارند.
جلسه مناسب‌سازی اماکن با حضور تعدادی از دستگاه‌های عضو در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.
علی پوزش در این جلسه با بیان اینکه بانک‌ها بدترین عملکرد در خصوص مناسب‌سازی اماکن معلولان دارند، اظهار داشت: بانک‌ها که باید بهترین عملکرد در این خصوص داشته باشند اما متأسفانه اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند.
فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: الان یک سال است که جلسه می‌گیریم اما تاکنون یک بانک گزارش نداده که این‌ کار صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه مدیران بانک‌ها در جلسات شرکت می‌کنند و بعد از اتمام جلسه به سادگی از کنار مصوبات آن می‌گذرند، این جلسه را اتمام حجت با همه مدیرانی که بی‌تفاوت از این مسئله می‌گذرند عنوان و تصریح کرد: مراتب به استانداری و مدیرعامل بانک‌ها گزارش داده خواهد شد.
پوزش خاطرنشان کرد: جلسه‌ای که خروجی نداشته باشد همان تشکیل نشود بهتر خواهد بود.
فرماندار کهگیلویه افزود: این دور از شأن بانک‌ها است که یک سال داریم جلسه می‌گیریم و هنوز هیچ کاری از پیش نبردند.
وی با بیان اینکه مناسب‌سازی اماکن معلولان هزینه آن‌چنانی ندارد خواستار هکاری همه دستگاه‌های نسبت به احداث رمپ در اداره جات و بانک‌ها شد.
ارزیابی منطقه سقوط هواپیما/ ارائه نتیجه ارزیابی به ستاد بحران
خلبان هوانیروز حاضر در منطقه دنا گفت: کار ارزیابی و کارشناسی منطقه سقوط هواپیمای پرواز تهران- یاسوج انجام شد.
سرهنگ خلبان ایمانی افزود: نتیجه ارزیابی های انجام شده به ستاد بحران عملیات گزارش شده است.
ایمانی تصریح کرد: صبح امروز هشت مرتبه از جهت های مختلف به ارتفاعات دنا نزدیک شدیم، اما به دلیل چرخشی بودن و شدت باد نتوانستیم به ارتفاعات منطقه سقوط نزدیک شویم.
ایمانی ابراز داشت: در همین راستا، مسیرهای مختلفی را برای هلی برن امتحان کردیم.
وی افزود: برف مانند گرد و خاک در هوا معلق بود و موج برف به صورت گردباد از زمین بلند می شد.
ایمانی گفت: در نهایت از سمت سی سخت نیروها را در ۳۲۰۰ متری هلی برن کردیم.
وی افزود: همچنین تلاش برای پیاده سازی نیروها در خط الراس به دلیل شرایط جوی حاکم بر منطقه میسر نشد.
خلبان ایمانی تصریح کرد: یک گروه ۹ نفره متشکل از تیپ ۶۵ نوهد ارتش و کوهنوردان هلال احمر به منطقه قابل دسترسی هلی برن شدند.
ایمانی گفت: این نیروها با تلاش چندین ساعته به مقصد رسیدند و کارشناسایی را با توجه به مختصات اعلام شده انجام دادند.
 
 
اعزام هیمالیا نوردان به قله پازن پیر/ ایجاد کمپ در ارتفاعات
رئیس امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر کشور از اعزام هیمالیا نوردان و تکاوران نوهد به ارتفاعات پازن پیر خبر داد.
محمد کبادی در رابطه با ادامه عملیات جستجو افزود: شش نفر از نیروها در ارتفاعات ۳۸۰۰ متری حضور دارند.
کبادی با بیان اینکه عملیات صعود و ایجاد کمپ برای شرایط اظطراری از جمله اهداف این گروه است، ابراز داشت: تیم سوم به عنوان تیم پشتیبان در حال اعزام به منطقه هستند.
کبادی با بیان اینکه وضعیت وزش باد در مناطق مختلف متفاوت است، عنوان داشت: سرعت باد در ارتفاعات بیش از ۴۰ کیلومتر است.
 
پیش‌بینی آغاز جستجوی باقی اجساد جانباختگان هواپیما از روز چهارشنبه
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از پیش بینی آغاز عملیات جستجوی اجساد جانباختگان پرواز تهران- یاسوج از روز چهارشنبه خبرداد.
«امان الله جهانبین» افزود: امروز صبح دو فروند بالگرد ارتش و هلال احمر به ارتفاعات دنا و محل حادثه سقوط پرواز تهران- یاسوج پرواز کردند که به علت سرعت وزش باد، شرایط جوی و میزان برف نتوانستند در منطقه سقوط هواپیما فرود بیایند.
وی اظهارکرد : این بالگردها مجبور شدند در ارتفاعات پایین تر فرود آیند. یک تیم ۶ نفره را جهت ارزیابی و شناسایی محل حادثه پیاده کردند تا به صورت پیاده به محل وقوع حادثه حرکت کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین دو کمپ در ارتفاعات ۳۱۰۰ متری و ۳۸۰۰متری ایجاد شده که در هر کمپ ۶ نفر در قالب یک تیم از ارتش و جمعیت هلال احمر حضور دارند که بعنوان پشتیبان تیم اول یا صعود کننده هستند.
جهانبین تصریح کرد: هم اکنون تیم هلال احمر در نزدیکی محل وقوع سقوط پرواز تهران- یاسوج حضور دارند و هنوز نیز ارتباطی با آنها نداشته‌ایم. این تیم در حال ارزیابی منطقه هستند و در صورتی که از اجساد جانباختگان مشاهده کردند با خود به پایین انتقال می‌دهند.
وی اضافه کرد: پس از بازگشت از محل حادثه با توجه به اطلاعات و تصاویر جمع آوری شده، شناسایی منطقه انجام می‌شود تا برای عصر چهارشنبه و روز های پنجشنبه و جمعه که هواشناسی پیش بینی کرده هوا مساعد خواهد بود، برای آغاز عملیات جستجوی باقی اجساد با حضور تیم های تخصصی جمعیت هلال احمر، سپاه، ارتش و کوهنوردان آماده شویم.
 
پروژه آبرسانی به دهدشت غربی توسط قرارگاه سازندگی خاتم اجرایی می‌شود
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اجرای پروژه آبرسانی به دهدشت غربی توسط قرارگاه سازندگی خاتم تسریع می‌یابد.
علی محمد احمدی در نشست با امام جمعه و اعضای شورای شهر سوق اظهار داشت: به زودی برای بررسی مشکلات شهر سوق سفری به آن شهر خواهیم داشت و از نزدیک به مشکلات رسیدگی می‌شود.
وی با بیان اینکه شهر سوق ظرفیت‌های خوبی دارد و باید با شناسایی آن‌ها و برنامه ریزی برای کمک به توسعه منطقه استفاده کرد، عنوان کرد: جاده دهدشت- سوق به دلیل معوقات پیمانکار مدتی متوقف بود و اکنون منابع مالی تامین و به پیمانکار پرداخت و در روند اجرای این پروژه تسریع می‌شود.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: آبرسانی به شهرها از جمله شهرهای گرمسیری استان با هدف کنترل تنش‌های آبی در اولویت کار قرار گرفته است.
احمدی با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی به دهدشت غربی می‌تواند رونق توسعه کشاورزی را در پی داشه باشد، افزود: قرارگاه سازندگی خاتم پذیرفته که اجرای این طرح را سرعت داده و پمپاژ انجام شود و نمایندگان قرارگاه برای بررسی نهایی عازم دهدشت می شوند.
وی ادامه داد: ۲ هفته آینده پیمان سپاری این طرح انجام خواهد شد و قبل از عید نوروز واگذاری طرح آغاز می‌شود و این طرح به عنوان یکی از طرح‌های مهم و اولویت دار با سرعت بیشتر اجرا می‌شود.
احمدی به مصلی شهر سوق اشاره کرد و گفت: در این خصوص طرح مصلی مورد ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و متناسب با وضعیت موجود و آینده شهر برای آن اعتبار در نظر گرفته می‌شود.
 
 
امکان جست‌وجوی پیکر جان‌باختگان را نداریم/ امدادگران در دنا شرایط سختی دارند
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر "شرایط سختی را در ارتفاعات دنا داریم"، گفت: امروز و دو روز آینده امکان جست‌وجوی پیکر جان‌باختگان را نداریم.
 
علی وفایی مقدم اظهار داشت: صبح امروز بالگردها برای اعزام تیم ارزیاب عازم دنا شدند ولی باد شدید اجازه نشستن به آن‌ها را نداد و مجبور شدند کیلومترها دورتر از محل سقوط هواپیما امدادگران را پیاده کنند.
وی با اشاره به تصویربرداری بالگردها از محل سقوط هواپیما در قله نغل‌پازن‌پیر عنوان کرد: برف حتی دم لاشه هواپیما را نیز پوشانده است و هیچ آثاری از لاشه نمایان نیست.
وفایی‌مقدم ابراز کرد: تیم ارزیاب برای رسیدن به محل سقوط هواپیما باید مسیر سخت و پرتگاهی نغل را بیش از ۶ ساعت طی کنند که طبق آخرین اطلاعات هنوز به مقصد نرسیده‌اند.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امروز با این شرایط امکان جست‌وجوی پیکر جان‌باختگان را نداریم و طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی دو روز آینده نیز وضعیت آسمان بارانی و برفی است پس با این شرایط عملیات جست‌‌وجو در صورت مساعد شدن هوا در روز پنجشنبه یا جمعه مجدداً از سر گرفته می‌شود.
وفایی‌مقدم تأکید کرد: بهترین نیروهای سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی و کوهنوردان جمعیت هلال احمر در آمادگی کامل در دامنه‌های دنا حضور دارند ولی شرایط جوی دنا اجازه عملیات را نمی‌دهد.
وی افزود: انتظار داریم رسانه‌ها، خانواده جان‌باختگان و مردم عزیز ایران اسلامی در این زمینه صبر و حوصله پیشه کنند و امدادگران را دعا کنند زیرا در دنا شرایط برای انجام هرگونه عملیات سخت است، نمی‌شود بدون برنامه حساب‌شده اقدامی انجام داد زیرا هر لحظه امکان به‌وجود آمدن مشکلات دیگر از جمله پرت شدن کوهنوردان وجود دارد.
 
 سهم شهرداری‌ از مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهم شهرداری‌های ۱۷ گانه این استان از قانون مالیات بر ارزش افزوده تا یک ماه آینده پرداخت می‌شود.
عزیز فیلی در نشست با اعضای شورای شهر و امام جمعه شهر سوق اظهار داشت: ۳ میلیارد ریال برای بهسازی و توسعه مبلمان شهری سوق از محل منابع استانی و شهرداری‌ها اختصاص دادیم و این اعتبار امروز به حساب آن واریز می‌شود.
وی عنوان کرد: شهر سوق به لحاظ زیرساخت مشکلاتی دارد و نداشتن طرح جامع شهری یکی از این موارد بوده و ساماندهی معابر شهری به ویژه خروجی به سمت شهرستان لنده مشکل دیگری بوده که باید ساماندهی شود.
امام جمعه شهر سوق نیز در این نشست از استاندار به عنوان مدیری انقلابی یاد کرد و گفت: مقابله با بی عدالتی‌ها، پارتی بازی‌ها و فامیل گرایی را در برنامه کار نماینده عالی دولت بوده و مردم نیز در این زمینه به آینده امیدوار هستند.
حجت الاسلام کیانی با بیان اینکه شهر سوق با دو مشکل دست و پنجه نرم می‌کند، ادامه داد: بحث جاده ای که ۱۲ سال طول کشید و فرسایشی شده و هم اکنون پیمانکار جدید انتخاب و وارد کار می‌شود.
وی بیان کرد: آبرسانی به حومه غربی دهدشت و شهر سوق معضل دیگری و از انتظارات اصلی مردم منطقه بوده که می‌تواند عامل رونق کشاورزی و ایجاد امید به مردم شود و امید زندگی در روستاها را افزوده و سبب کاهش مهاجرات مردم باشد.
تخریب ۲ باب خانه روستایی در دیشموک کهگیلویه و بویراحمد +عکس
بخشدار دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه گفت: از تخریب دو باب واحد مسکونی روستایی در این بخش خبرداد.
«حسن امیریان» افزود: براثر باراش های اخیر طی دو روز گذشته و وقوع زمین لرزه قلعه رئیسی دو باب منزل مسکونی در روستایی "سربیشه علیا " بخش دیشموک تخریب شدند .
وی اظهارکرد: این حادثه تلفات جانی در پی نداشت اما خسارات مالی به لوازم خانگی و اسباب‌ و اثاثیه این منازل وارد شد . همچنین ۱۲رأس دام در این منازل تلف شد .
بخشدار دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: این حادثه از سوی بخشداری صورتجلسه شده و گزارش به مقامات زیربط از جمله بنیاد مسکن، جهادکشاورزی، هلال احمر و کمیته امداد ارسال شد.
به گزارش ایسنا، زمین‌لرزه ۳٫۲ درجه در مقیاس ریشتر شهر قلعه رئیسی، مرکز بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد را روز شنبه، پنجم اسفند ماه ۱۳۹۶ در ساعت ۲۰:۰۴:۵۹لرزید که این روستا همجوار با این شهر است.
 
طرح‌های متناسب با مبلمان شهری در ورودی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ورودی و خروجی شهرهای استان طرح‌هایی اجرا شود که با ساختار شهری متناسب هستند و از اجرای طرح‌هایی مانند زندان خودداری شود.
 
نشست کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد.
عزیز فیلی در این نشست اظهار داشت: اراضی ملی که برای اجرای طرح‌ها واگذار می‌شود در صورتیکه متقاضی تا ۶ ماه طرحی در آن اجرا نکند، پس گرفته شده و به فرد دیگری واگذار می‌شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: پنج تا ۱۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها از کاربری‌هایی مانند زندان که سنخیتی با بافت شهری ندارد خودداری شود.
فیلی بیان کرد: باید طرح‌هایی مانند مجتمع‌های رفاهی، رستوران، هتل و غیره در این مناطق ایجاد شود که با ساختار شهری و مبلمان آن سنخیت داشته باشند.
به گزارش تسنیم، امروز در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان هشت طرح پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد، ۶ طرح با توجه به شرایط منطقه و نوع کاربری تعریف شده توسط کارگروه رد شد.
 
بازسای شبکه آب یاسوج نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی اساسی شبکه و انشعابات فرسوده آب شهر یاسوج نیاز داریم.
 
قاسم قلندری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود ۲۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی اساسی شبکه و انشعابات فرسوده آب شهر یاسوج نیاز است، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد مطالعات زون‌بندی شبکه آب شهر یاسوج انجام شده است.
وی افزود: توپوگرافی شهر یاسوج و اختلاف ارتفاع بالای ۱۸۰ متری از سطح دریا در این شهر سبب افزایش فشار شبکه و به دنبال آن بالا رفتن میزان شکستگی به خصوص در شبکه‌های فرسوده می‌شود.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج بیان کرد: بیش از ۷۰ از شکستگی‌های شبکه توزیع آب نیز مربوط به انشعابات غیرمجاز و غیر استاندارد است.
قلندی گفت: فرسودگی ۳۰ درصدی شبکه توزیع آب شهر یاسوج از دیگر عوامل تعدد شکستگی‌ها است به گونه‌ای که ممکن است که در یک محله یا خیابان یک خط یا انشعاب بیش از ۱۰ بار دچار شکستگی شود.
وی عنوان کرد: هم‌اکنون هشت اکیپ رفع اتفاقات آب در سطح شهر یاسوج عملیات رفع شکستگی‌های شبکه توزیع آب این شهر را به صورت همزمان انجام می‌دهند.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج با بیان اینکه به طور میانگین ماهیانه بیش از ۳۰۰ شکستگی شبکه توزیع آب در شهر یاسوج برطرف می‌شود، گفت: تعدد شکستگی‌ها و روند اداری برای استعلام و دریافت مجوز حفاری از شهرداری گاهی سبب طولانی شدن رفع برخی شکستگی‌ها می‌شود.
 
 ۲۵ اثر تاریخی کهگیلویه و بویراحمد در فهرست آثار ملی ثبت شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از ثبت ۲۵ شیء تاریخی استان در فهرست آثار ملی خبرداد.
 
محمود باقری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نشست ثبت آثار ملی که امروز در سازمان میراث فرهنگی کشور برگزارشد، ۲۵ اثر تاریخی استان کهگیلویه بویراحمد در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.
وی افزود: این آثار شیءهای تاریخی کشف شده در گورستان تاریخی لما از توابع شهرستان دنا هستند که قدمت آنها به هزاره اول قبل از میلاد برمی‌گردد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۹۳ اثر غیرمنقول ثبت شده ملی شامل تپه‌های تاریخی، حمام‌های تاریخی، محوطه‌های تاریخی و گورستان‌های تاریخی در این استان وجود دارد.
باقری با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۱ اثر معنوی استان ثبت ملی شده، ابراز کرد: آثار طبیعی درخت سرو لار در شهرستان باشت و آبشار کمر دوغ در شهرستان کهگیلویه نیز به عنوان دو اثر طبیعی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
وی با بیان اینکه برخی آثار تاریخی کهگیلویه و بویراحمد قابلیت ثبت جهانی دارند، گفت: پیشنهاد ثبت جهانی بافت تاریخی دهدشت را با نظر کارشناسان حوزه میراث فرهنگی استان به سازمان میراث فرهنگی کشور ارائه دادیم که امیدواریم در آینده شاهد ثبت جهانی این شهر تاریخی در استان باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1