تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۳۲۰۲۵۵

کوهنوردان ناپدید شده در «ارتفاعات دنا» پیدا شدند / اعزام دو تیم به محل سقوط هواپیما / وزش شدید باد اجازه نشستن بالگرد را نمی‌دهد

۵
۰
کبنا ؛معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ناپدید شدن هفت کوهنورد محلی خبر داد.

به گزارش کبنا، «عزیز فیلی» افزود: دو تیم ۴ نفره با دو فروند هلی کوپتر به ارتفاعات دنا اعزام شدند تا جایی که امکان داشته باشد این تیم‌ها پیاده می‌شوند و بقیه راه را به‌صورت پیاده طی می‌کنند تا به محل حادثه برسند.

وی اظهارکرد: این دو تیم برای بررسی وضعیت منطقه جهت جستجو و انتقال اجساد جان باختگان سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج اعزام شدند و در صورتی که بتوانند از اجساد با خودشان به پایین انتقال خواهند داد.



معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امروز صبح برای چند ساعت هوا در ارتفاعات دنا مساعد بود که به همین خاطر بالگردها برای ایجاد کمپ به چهار نقطه نیرو هلی برن کرده‌اند و قرار است در ارتفاع ۳۱۰۰، ۳۵۰۰، ۳۹۰۰ و ۴۵۰۰ متری چهار کمپ ایجاد شود.

فیلی تصریح کرد: این تیم‌ها درصورتی که هوا مساعد باشد تا ساعت ۱۲ با هلی کوپتر به پایین انتقال داده می‌شوند و در صورتی که هوا مساعد نباشد به‌صورت پیاده بر می‌گردند.

نیروهای مردمی بدون هماهنگی با نیروهای امدادی به محل حادثه نروند

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مردمی بدون هماهنگی با نیروهای امدادی به محل حادثه نروند، ادامه داد: شب گذشته ۷ نفر نیروی مردمی و محلی بدون هماهنگی با نیروهای امدادی به منطقه محل حادثه سقوط پرواز تهران- یاسوج عزیمت کردند که هم اکنون نگران وضعیت این افراد هستم و تیم‌های امدادی در حال جستجوی آن‌ها نیز هستند.



معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: باز هم از مردم و نیروهای محلی درخواست می‌کنم که بدون هماهنگی با مسئولان و نیروهای امدادی به محل سقوط پرواز تهران- یاسوج صعود نکنند چراکه هم خود را به خطر می‌اندازند و هم زحمت تیم‌های امدادی را بیشتر می‌کنند.

فیلی در ادامه از ناپدید شدن هفت کوهنورد محلی خبر داد و تاکید کرد: نیروهای مردمی بدون هماهنگی با ستاد مدیریت بحران استان به محل سقوط هواپیما نروند.

به گزارش کبنا، وزش شدید باد اجازه نشستن به بالگرد را نداد و مجبور به فرود آمدن در پایین‌تر از محل سانحه شدند.

امدادگران چندین کیلومتر را باید پیاده طی کنند تا به محل سقوط هواپیما برسند.
هم اکنون سرعت باد در ارتفاعات محل سقوط هواپیما ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت نوسان دارد و دمای هوای احساسی در ارتفاع ۲۷۰۰ متری منفی ۱۶ درجه سانتی گراد و در ارتفاع ۴ هزار متری منفی ۲۳ درجه سانتی گراد است.
کوه دنا
با توجه به بارش شدید برف در چند روز اخیر در ارتفاعات دنا، این تیم‌های وضعیت منطقه را ارزیابی می‌کنند که آیا با توجه به بارش برف روزهای اخیر امکان جمع آوری و انتقال پیکر جانباختگان وجود دارد.
تیم‌های قبلی هم اکنون در حال استراحت بوده و تیم‌های تازه نفسی جایگزین شده‌اند. مسوولان منتظر ارزیابی تیم‌های اعزام شده به ارتفاعات دنا هستند که ببینند عملیات باید آغاز شود و یا اینکه شرایط آغاز وجود ندارد.
کمبود سوخت بالگردها را زمین گیر کرد
بنا بر این گزارش، ناهماهنگی در تامین سوخت موجب شده بالگرد هایی که نیروهای امداد و تکاوران را در ارتفاعات بالای سه هزار و ۴۰۰ متر هلی برن کرده اند در فرودگاه یاسوج زمین گیر شوند.
به گفته یک منبع آگاه از ۷۰ حلب سوخت مورد نیاز که قبلا شرکت نفت تعهد به تامین آن کرده بود فقط ۱۳ حلب آماده شده است.
 ۷ کوهنورد محلی در ارتفاعات دنا ناپدید شدند
شب گذشته ۷ کوهنورد محلی بدون هماهنگی با ستاد بحران عازم ارتفاعات دنا شدند که اعلام کردند آنها ناپدید شدند، جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کوهنوردان محلی که ناپدید شده بودند در سلامت کامل هستند،این کوهنوردان از مسیر رفت باز نگشتند، بلکه از مسیری دیگر که ارتفاع برف کمتر بود با صحت و سلامت بازگشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رها
Iran, Islamic Republic of
عکس سلفی با نیش خند زیبنده نبود.
محمد رضا
United States
با سلام ، میخوام ببینم کدوم یک از این افراد کوهنورد هستند ۳ نفر نیروی محیط بان هستند که شاید سالی یک بار به ارتفاعات بروند بقیه هم که اصلا اهل کوه نیستند این چه گروهی که فرستادین خدایی بیایید نذارید همچین افردادی بروند بالا ، اینا افرادی نیستند که بتوانند کاری بکنند همه هم میشناسنشون
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
در جواب محمدر رضا .این چهار پنج نفر که شخصی بودن از کوهنوردان بومی شهرستان دنا_سیسخت و روستای کره میباشن که اشرافیت کامل بر منطقه و قله های دنا دارن اگه از روز اول از این کو هنوردان بومی که کل منطقه و قله دنا را میشناختن استفاده میکردن الان تک تک عزیزان جانباخته اجسادشون تحویل خانوادها داده بودن.
کرمی
Iran, Islamic Republic of
درود بر علی میرزا موحدی اگه از روز اول از علی میرزا استفاده میکردن الان تماد اجساد تحویل داده بودن
شهروند یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سفیر دیاشم
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1