تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۳۲۰۰۸۹

بانک ملت چرا به تعهدات خود عمل نمی‌کند/ آفت نگاه فرهنگی از نظر «گوهرگانی»/ ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی/ افتتاح نمایشگاه بهاره در گچساران

۱
۱
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
 
مقام برتر عضو هیأت علمی دانشگاه یاسوج در کنفرانس بین المللی مالزی
مقاله ارائه شده توسط عضو هیأت علمی دانشگاه یاسوج، در بیستمین کنفرانس بین المللی علوم زراعی و گیاهی در کشور مالزی بعنوان مقاله برتر شناخته شد.
محمد عبداللهی، استاد بخش گیاه پزشکی دانشگاه یاسوج توانست با ارائه یک مقاله پژوهشی حائز مقام برتر در بین مقالات ارائه شده شود.
این عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج گفت: این مقاله که قبلاً نیز در یکی از ژورنال‌های معتبر چاپ شده بود نتایج یک کار پژوهشی بود.
وی ادامه داد: استفاده از بقایای گیاهی بلوط برعلیه یک نماتد در حضور یک قارچ مفید (عامل بیو کنترل) محور اصلی این کار پژوهشی بود.
عبداللهی اضافه کرد: در کنار برگزاری این کنفرانس با برنامه ریزی‌های انجام شده از مرکز تحقیقات سبزی و صیفی" world vegetable center "در کشور تایوان نیز بازدید داشتم که به خاطر حضوربنده در این مرکز پرچم پرافتخار کشور عزیزمان به اهتزاز درآمد.
 
نگاه مقطعی به حوزه فرهنگ در کهگیلویه و بویراحمد آفت است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه نگاه به حوزه دین و فرهنگ باید همیشگی باشد، گفت: نگاه مقطعی و فصلی به برنامه‌های فرهنگی باید حذف شود.
جعفر گوهرگانی در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: سیاستگذاری کلان برنامه‌های فرهنگی باید مدیریت، هدایت و اولویت بندی شده به پیش بروند و خروجی‌ها نیز مورد ارزیابی قرار گیرند.
وی عنوان کرد: در تدوین و اجرای برنامه‌ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی ایجاد تعامل و هماهنگی بین دستگاهی برای بیان کردن راهبردها می‌تواند به پیاده سازی کیفی منجر شود.
گوهرگانی با تاکید به مستند سازی برنامه‌ها، افزود: با توجه به نزدیکی عید نوروز و ایجاد شور و نشاط در جامعه، آذین بندی برای استقبال گردشگران نوروزی و برنامه‌های راهیان نور، دستگاه‌های متولی باید از آمادگی کامل برخوردار باشند.
دبیر شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مقرر شده هیچ مراجعه کننده‌ای غیر از روز شنبه هر هفته در روزهای دیگر برای ملاقات با مدیران مراجعه نکنند.
گوهرگانی ادامه داد: براساس نظر شورای اداری استان روزهای شنبه روز ملاقات مدیران در دستگاه‌های اجرایی تعیین شد و مراجعه کنندگان به غیر از روزهای شنبه به استانداری وسایر دستگاه‌های اجرایی مراجعه نکنند.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارزیابی و نظارت جدی بر نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین راهی و ساماندهی آنان با هدف تکریم مسافران به زودی آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.
گوهرگانی تاکید کرد: راه اندازی میزخدمت با هدف کاهش مراجعه و تسهیل امور مردم و تکریم ارباب رجوع در دستگاه‌های اجرایی استان باید فعالیت خود را از سر بگیرند.
 
طرح «اعاده اموال نامشروع»| تحصیل مال از طریق نامشروع از مصادیق فساد است
امام‌جمعه سی‌سخت گفت: تحصیل مال از طریق نامشروع از منکرات بوده و از مصادیق فساد است.
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر مصباح‌نژاد اظهار داشت: یکی از منکرات تحصیل مال از طریق نامشروع بوده که از مصادیق فساد است و قانونگذار به جرم بودن و بزه آن تصریح کرده که از منظر آموزه‌های دینی مال حرام ریشه و پایه شقاوت و بدبختی انسان مؤمن بوده و سد و مانع بزرگ در دست یابی به توفیق عبادت خداوند است.
وی ابراز کرد: در نظام اسلامی که حاصل خون هزاران شهید بوده اموال نامشروع مسئولان پدیده نامیمونی بوده که مبارزه با آن با وجود متفاوت بودن جنس کار وظیفه همگانی است. برای مبارزه با فساد باید چند کار اساسی شامل سیستم قوی و قوانین کارآمد بدون ابهام، ضمانت اجرایی قوی و بی‌طرف، پاسخگویی دستگاه‌های نظارتی، وجود جریان رسانه و اطلاعات آزاد، جناحی‌نکردن مسئله مبارزه با فساد و تقویت باورهای دینی و ایمانی نظیر اعتقاد به معاد انجام شود.
امام‌جمعه سی‌سخت با تقدیر از نمایندگان پیگر طرح اعاده اموال نامشوع مسئولان ادامه داد: انتظارمی‌رود طرح از اتقان و جامعیت برخوردار باشد، ساز و کار مناسب و دقیق برای تعیین مصادیق اموال نامشروع لحاظ و تحقق آن به یک مطالبه عمومی مبدل شود، از قانون تخلف نشود.
مصباح‌نژاد خواستار شفاف‌سازی محل درآمد و دارایی مسولان ارشد نظام، ممنوع‌بودن فعالیت اقتصادی قبل، حین و بعد از مسئولیت مدیران و بستگان درجه یک آنان شد و افزود: بسیاری از حقوق‌دانان تحصیل مال از طریق نامشروع را به‌عنوان یک جرم مستقل و عام در نظام حقوقی کشور ما پذیرفته‌اند.
 
زیرساخت‌های توسعه اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد مهیا نیست
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: زیرساخت‌های توسعه اقتصادی به نسبت جمعیت استان فراهم نشده است.
جعفرگوهرگانی ظهر امروز در نشست بصیرتی و معرفتی ویژه مدیران کل دستگاه‌ها و مسئولان بسیج ادارات استان، اظهار داشت: برگزاری اینگونه نشست‌ها موجب تقویت روحیه بسیجی در جامعه و انتقال مفاهیم و پیام‌های انقلاب می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمدبا تاکید بر حفظ روحیه استکبارستیزی در جامعه، گفت: مردم استان همواره مدافعان خوب سرزمین ایران بوده‌اند و بدون شک عزت و سربلندی این مردم با انقلابی بودن ماندگار است.
وی نبود وحدت و همدلی را عامل بسیاری از مشکلات جامعه برشمرد و افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در استان جهت رشد و ارتقای سطح رفاه و معیشت مردم استفاده کرد.
گوهرگانی تصریح کرد: برخی به دنبال دوقطبی‌سازی در جامعه هستندو با استفاده ناصحیح از فضای مجازی آب به آسیاب دشمن می‌اندازند.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هم مردم و هم مسئولان موظف‌اند جهت پیشرفت استان از حداقل فرصت‌ها بیشترین استفاده را ببرند و در این خصوص از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
وی با تاکید بر اینکه مسئله اقتصاد و معیشت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، گفت: حل مشکلات اقتصادی مردم نیازمند وحدت رویه و روحیه مشارکتی در بین مسئولان است.
گوهرگانی عنوان کرد: به عنوان مثال سرمایه‌گذارانی را می‌بینیم که علی رغم گذشت یک دهه برای ایجاد یک فرصت اقتصادی در استان راهروهای ادارات استان و مرکز را طی می‌کنند و هیچ مشکلی حل نمی‌شود در حالی که می‌توانستیم با صرف مدت زمان بیشتری در روزهای ابتدایی طرح همان پروژه آن مشکل را برطرف و نقشی در رونق تولید و اقتصاد استان ایفا کنیم.
معاون استاندار با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات مردم باید فراتر از وظیفه قانونی گام برداشت، عنوان کرد: استان ظرفیت مناسبی در حوزه اقتصادی دارد و باید تمامی مسئولان با همت و تلاش مضاعف جهت ایجاد اشتغال برای نسل‌های آینده از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای توسعه در استان مهیا نشده است، گفت: باتوجه به جمعیت استان با آن نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و می‌طلبد با ایجاد انسجام و وحدت دست به دست هم برای رفع چالش‌های پیشروی توسعه استان اقدام کنیم.
گوهرگانی با تاکید بر اینکه در این راستا باید به مناطق محروم به صورت ویژه توجه شود، گفت: بدون شک با وجود روحیه وحدت و همدلی امکان مطالبه‌گری مسئولان استان افزایش می‌یابد.
 
۲۱ میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی جذب شد
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از جذب ۲۱ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی استان خبر داد.
علیرضا رستگار عصر امروز در نشست کارگروه اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امسال ۵۶۸ طرح با اعتبار ۲۳۵ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی به بانک کشاورزی معرفی کردیم که از این تعداد تاکنون به ۱۲۷ طرح مبلغ ۲۱ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
وی افزود: ۶ طرح با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان نیز برای دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی به بانک توسعه تعاون معرفی کردیم که از سوی این بانک تاکنون جذبی نداشته‌ایم.
سرپرست جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان از اعتبارات پست بانک مربوط به سال گذشته باقی مانده بود که امسال ۱۸ طرح به بانک معرفی و این تسهیلات جذب شد.
رستگار ادامه داد: در بحث بیمه محصولات کشاورزی امسال در سه حوزه دام، محصولات باغی و زارعی نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش عملکرد داشتیم.
وی بیان کرد: مشکلی که در بحث بیمه محصولات کشاورزی وجود دارد این است که حجم خسارات وارد شده نسبت به حق بیمه پرداختی بالا بوده و آنگونه که بیمه اعلام کرده توان پرداخت همه خسارت بخش کشاورزی را ندارد.
سرپرست جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاو بر این، معمولاً وصول بیمه زمانی صورت می‌گیرد که کشاورز هنوز بخشی از خسارت سال قبل را دریافت نکرده و این موضوع سبب کاهش رغبت کشاورزان به بیمه محصولات خود می‌شود.
رستگار ابراز کرد: امسال نیز در صورتیکه که در ماه‌های باقیمانده سال زراعی شاهد بارش کافی باران نباشیم، وضعیت خشکسالی به گونه‌ای می‌شود که حجم خسارات وارد شده به کشاورزان افزایش می‌یابد.
 
 ۶۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد از وجود ۶۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های این استان خبر داد و گفت: امسال بانک‌های عامل همکاری خوبی برای پرداخت تسهیلات به این افراد نداشتند.
اسماعیل جمیاری عصر امروز در نشست شورای بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۶۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان، اظهار داشت: این افراد از لحاظ قانونی حبس ندارند و ماندن آن‌ها در زندان چند پیامد دارد که افزایش جمعیت کیفری و افزایش هزینه‌های دولت از مهم‌ترین این پیامدها است.
وی با بیان اینکه این افراد به علت بدهکاری، نفقه، مهریه و تصادف در زندان به سر می‌برند، افزود: سال گذشته همکاری بهتری را از سوی بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات به این افراد شاهد بودیم اما در سال ۹۶ این همکاری‌ها کم شد.
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۹۵۰ میلیون تومان مبلغ تعهد بانک ملی بود و ۶ زندانی جرائم غیرعمد به این بانک معرفی شد که از این تعداد تنها به دو نفر مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان پرداخت شد.
جمیاری عنوان کرد: ۱۰ زندانی جرائم غیرعمد برای دریافت تسهیلات به بانک تجارت معرفی شد که از این تعداد به پنج نفر مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان پرداخت شد و پنج نفر نیز در شرف دریافت وام هستند.
وی ابراز کرد: سهم بانک صادرات در بخش ستاد دیه ۹۵۰ میلیون تومان بود که ۱۰ زندانی جرائم غیرعمد معرفی شد و از این تعداد تاکنون دو نفر مبلغ ۱۸۴ میلیون تومان وام دریافت کرده‌اند.
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبلغ تعهد بانک ملت ۹۵۰ میلیون تومان بود که از ۱۱ نفر معرفی شده به این بانک تاکنون به هیچکدام تسهیلات پرداخت نشده است.
 
نیروهای عملیاتی درصنعت نفت علمداران خط اول جبهه اقتصادی کشور هستند
شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران با قدمتی نزدیک به صدسال به عنوان دومین تولید کننده نفت درجنوب کشور به شمار می‌رود.
قرارگرفتن تأسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه وبویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس و در ادامه وجود تلمبه خانه عظیم گوره و چند راهه نفت خام صادراتی کشور درحوزه عملیات این شرکت هرچند گچساران را به قلب تپنده نفت ایران تبدیل کرده است اما از سوی دیگر توجه به نیروی انسانی را در این شرکت بزرگ دوچندان کرده است.
در این خصوص مهندس فرهاد جعفری مدیرمنابع انسانی شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران اظهار کرد: درحال حاضر هفت هزار و ۴۰۰ نیرو در شرکت بهره برداری نفت وگازگچساران مشغول کار هستند.
وی ادامه داد: این نیروها به صورت رسمی, قراردادی، ارکان ثالث وحجمی در این شرکت در حال انجام وظیفه هستند.
جعفری تصریح کرد: بی تردید سرمایه هر سازمان، منابع انسانی آن سازمان محسوب می‌شود و از این رو مجموعه مدیران منابع انسانی وظیفه سنگینی در خصوص ارتقای بینش وآگاهی نیروها برعهده دارند.
مدیر منابع انسانی شرکت بهره برداری نفت وگازگچساران خاطرنشان کرد: هرسازمان اگر بخواهد درحوزه مأموریت‌های خود موفق عمل کند باید ایجاد انگیزش و ارتقاء دانش و بینش را در کنار هم ببیند.
جعفری اظهار کرد: در طول چند ماه گذشته مدیریت منابع انسانی به جهت بررسی شناسایی مشکلات کارکنان عملیاتی و به ویژه اقماری، بازدیدهایی را از تأسیسات شرکت به منظور ارائه راهکارهای مناسب داشته است.
وی با اشاره به برنامه ریزی که ازسوی مدیریت منابع انسانی در این خصوص صورت گرفته است گفت: بی شک حضور در تأسیسات و گفت‌وگو رو دررو با کارکنان و برنامه‌ریزی به جهت برطرف کردن مشکلات کارکنان عملیاتی نه تنها به فرد بلکه به سازمان کمک خواهدکرد.
جعفری تصریح کرد: در این بازدیدها مجموعه روسای زیرمجموعه مدیریت نیروی انسانی در قالب یک تیم در تاسیسات حضور پیدا می‌کنند و به صورت رودررو و مستقیم با کارکنان عملیاتی نشست برگزار می‌کنند.
مدیرمنابع انسانی نفت گچساران با بیان اینکه نباید به راحتی از کنار منابع اصلی سازمان که همان نیروی انسانی سازمان است بگذریم، افزود: ما در قبال نیروهای سازمان وظیفه داریم و باید با عبور از شعارگرایی بتوانیم با ایجاد انگیزش از مهاجرت نیروهای اقماری در عملیات در صنعت نفت جلوگیری نماییم.
وی خاطرنشان کرد: اگر امروز سازمان در تمامی بخش‌های عملیاتی و غیر عملیاتی موفق است حاصل تلاش نیروهای انسانی است که در سنگر تولید به صورت شبانه روزی در حال انجام وظیفه هستند.
جعفری بیان کرد: نیروهای عملیاتی در صنعت نفت علمداران خط اول جبهه اقتصادی کشور هستند و ما درقبال آن‌ها مسئول هستیم.
وی درخصوص اقدامات انجام شده گفت: درجنوب و در بین مدیران منابع انسانی شرکت‌های تابع کمیته‌ای به منظور بررسی مسائل ومشکلات نیروهای غیر رسمی تشکیل شده آ ست که گزارش‌های جمع آوری شده به منظور ارائه راهکار بهتر برای تصمیمات کلان در وزارت نفت به جهت ساماندهی نیروهای غیررسمی به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شود.
مدیر منابع انسانی نفت گچساران در پایان خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در کارگروه انجام گرفته است و با توجه به سخنان وزیر نفت امیدواریم بهترین تصمیم برای کمک به این نیروها صورت پذیرد.
 
نمایشگاه بهاره در گچساران افتتاح می‌شود
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران گفت: به مناسبت فرا رسیدن سال جدید نمایشگاه بهاره در گچساران افتتاح می‌شود.
رضا شریفی امروز در جمع خبرنگاران از برپایی نمایشگاه بهاره به منظور تنظیم بازار شب عید در گچساران خبر داد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران با بیان اینکه هر ساله در ایام پایانی سال جاری و فرا رسیدن ایام نوروز در جهت تنظیم بازار و رفع نیازهای کالاهای ضروری زندگی روزمره در جهت رفاه حال شهروندان نمایشگاه بهاره در این شهرستان برگزار می‌شود، افزود: این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز در گچساران آغاز به کار می‌شود.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه به تعداد ۲۰۰ غرفه افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: نمایشگاه بهاره از تاریخ ۱۶ سفندماه از امروز به مدت ۱۰ روز تا تاریخ ۲۶ اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های گچساران افتتاح می‌شود.
شریفی عنوان کرد: در این نمایشگاه کالاهای مورد نیاز مردم از جمله پوشاک، آجیل، خشکبار، مواد غذایی، تنقلات و غیره ارائه خواهد شد.
وی گفت: نمایشگاه بهاره در گچساران با هدف جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز و دسترسی آسان در این شهرستان برگزار می‌شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران با بیان اینکه در ایام پایانی سال مردم برای تأمین مایحتاج کالاهای ضروری روزمره بیشتر به بازار مراجعه می‌کنند، افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه تنظیم بازار شب عید در این ایام است.
شریفی در ادامه با اشاره به تأمین میوه شب عید در گچساران گفت: در جهت تنظیم بازار و تأمین میوه شب عید در چهار نقطه از شهرستان (فلکه فرودگاه، روبروی کلینیک تخصصی والفجر، میوه فروشی زارع پور، پانصد سمت راست) برای توزیع میوه دولتی درایام پایان سال از سوی جهاد کشاوری تعیین شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران ادامه داد: همچنین ستاد تنظیم بازار در جهت نظارت و تنظیم بازار تشدید فعالیت‌های بازرسی، تأمین کالا و خدمات مورد نیاز شهروندان را با همکاری سایر ادارات عضو ستاد از جمله شبکه بهداشت، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در جهت جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در بازار انجام خواهد داد.
شریفی در ادامه با اشاره به کشیک بازرسی و اداری این سازمان ابراز کرد: از بهمن ماه سالجاری تا فروردین ماه سال آینده کشیک بازرسی بازار در دو شیفت صبح و عصر در جهت جلوگیری از افزایش قیمت، عدم برچسب و کمبود کالا به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران تصریح کرد: هر ساله در جهت تنظیم بازار با ادارات عضو ستاد بازار در جهت هماهنگی لازم جهت ایجاد گشتهای مشترک و رصد و کنترل قیمت کالا و خدمات، کمیت و کیفیت خدمات رسانی در بازار انجام می‌شود.
شریفی خاطرنشان کرد: برای رفاه حال شهروندان در ایام پایانی سال بازرسی از برخی صنوف از جمله نانوایی و دیگرصنوف خدمات رسان (مکانیسلن‌های اتومبیل، خدمات برق، تنظیم موتور، نقاشی، صافکاری) جهت ارائه خدمت به شهروندان و مسافران نوروزی مشخص شده است.
وی افزود: تمامی واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخ نامه در معرض دید عموم هستند و شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم نصب قیمت را به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان اطلاع دهند.
 
سهمیه ایثارگران در استخدام‌های دولتی لحاظ شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی قوانین مربوط به جذب و استخدام ایثارگران را اجرا کنند.
جعفر گوهرگانی امروز در نشست ستاد امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرائی مشمول جذب سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران وضعیت نیروهای ایثارگر خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام کنند تا نسبت به تبدیل وضعیت آن‌ها براساس ضوابط در مرکز کشور پیگیری شود.
وی عنوان کرد: سهمیه ایثارگران در هر گونه جذب نیروهای جدید قراردادی، پیمانی و رسمی در دستگاه‌های دولتی و شرکت‌ها با نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بنیاد شهید و امورایثارگران نظارت و کنترل می‌شود.
گوهرگانی با تاکید براینکه تعدد جمعیت ایثارگران متقاضی اشتغال در استان دلیل برعدم رعایت قانون نشود، تصریح کرد: دولت به اشتغال و امور ایثارگران توجه ویژه دارد و ورود ایثارگران به عرصه کارآفرینی و اشتغال در بخش خصوصی هم مورد تاکید است.
وی تصریح کرد: مسئولان باید متوجه باشند که ارائه خدمات به ایثارگران و نشر فرهنگ ایثار و ایثارگری در جامعه از اهمیت بالائی برخوردار بوده و باید به این دو مسئله مهم اهتمام جدی داشته باشند.
 
عملکرد ضعیف بانک‌ها در خصوص جذب تسهیلات مقام‌سازی مسکن
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه بانک‌های عامل باید سهمیه شهرستان را در خصوص تسهیلات مقاوم سازی شهری و روستایی به صورت کامل جذب کنند، گفت: برای مدیران بانک‌هایی که در این خصوص کوتاهی کنند تذکر کتبی به مدیرعامل بانک‌ها در استان و استانداری ارسال می‌شود.
نشست کمیته امور بانکی شهرستان کهگیلویه در سالن جلسات فرمانداری شهر دهدشت برگزار شد.
این جلسه به درخواست بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه و با توجه به همکاری نکردن بانک‌های عامل کهگیلویه و احتمال برگشت سهمیه تسهیلات بهسازی، مقام سازی و بازسازی بافت فرسوده شهری و روستایی شهرستان برگزار شد.
رئیس بنیاد مسکن کهگیلویه در این نشست اظهار داشت: با توجه به فرسوده بودن بیش از ۵۰ درصد بافت شهر دهدشت این مسئله به عنوان یکی از معظلات بزرگ مطرح است.
مهرداد متقی افزود: بیش از ۶۰ درصد بافت روستایی نیز فرسوده و نیاز به بهسازی و مقاوم سازی دارد، در صورت وقوع زلزله در شهرستان کهگیلویه بحران غیرقابل جبرانی به وجود می‌آید.
وی ضمن گلایه از همکاری نکردن بانک‌های عامل شهرستان در خصوص تسهیلات مقاوم سازی، بهسازی و بازسازی گفت: تمامی متقاضیان سهمیه دریافت تسهیلات ساخت مسکن سال‌های ۹۵ و ۹۶ به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و درصورت جذب نشدن این سهمیه توسط بانک‌ها، اعتبار برگشت می‌خورد و ضربه جبران ناپذیری برپیکر بافت فرسوده مسکونی شهرستان وارد می‌شود.
متقی پور افزود: متاسفانه به دلیل عدم همکاری بانک‌های عامل شهرستان کهگیلویه بیش از ۴۰ درصد اعتبارات و تسهیلات بانکی در سال‌های ۹۳ و ۹۴ برگشت خورد.
وی عنوان کرد: ۶۰۳ نفر برای دریافت تهسیلات بازسازی شهری و روستایی از اعتبارات سال‌های ۹۳ و ۹۴ به بانک‌های عامل معرفی که تنها ۳۵۳ نفر موفق به دریافت این تسهیلات و متاسفانه سهمیه ۲۵۰ نفر به دلیل همکاری نکردن بانک‌های عمل برگشت خورد.
متقی پور وضعیت پرداخت تسهیلات بازسازی از اعتبارات سال ۹۵ را ضعیف‌تر از سال‌های گذشته دانست و گفت: از تعداد ۵۱ سهمیه معرفی برای تسهیلات بازسازی شهری تنها ۸ نفر موفق به بستن قرارداد با بانک شده و از تعداد ۵۴ سهمیه معرفی شده روستایی فقط ۱۱ نفر تسهیلات دریافت کرده یعنی از مجموع ۱۰۹ نفر معرفی شده برای تسهیلات بازسازی شهری و روستایی ۱۹ نفر موفق شدند آن را دریافت کنند و با توجه به اینکه در ماه پایانی سال قرار داریم در صورت جذب نشدن اعتبارات برگشت می‌خورد.
رئیس بنیاد مسکن کهگیلویه میزان تسهیلات بازسازی را ۳۰ میلیون تومان ذکر کرد و افزود: میزان ۵ میلیون تومان از آن بلاعوض است.
وی با بیان اینکه متاسفانه تا اول اسفند سال ۹۶ کمتر از ۵۰ درصد تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی روستایی از اعتبارات سال ۹۵ توسط بانک‌های عامل شهرستان جذب شده، عنوان کرد: از مجموع ۲۴۶ نفر معرفی شده برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل فقط ۱۰۴ نفر موفق به انعقاد قرارداد شدند.
متقی پور گفت: میزان تسهیلات بهسازی و مقام سازی روستایی ۱۸ میلیون تومان است.
رئیس بنیاد مسکن کهگیلویه عملکرد بانک‌های عامل شهرستان را در خصوص تسهیلات درجاسازی را پایین‌تر از سایر موارد دانست و افزود: از مجموع ۱۳۲ سهمیه معرفی شده تنها ۳۲ نفر موفق به انعقاد قرارداد شدند.
وی میزان تسهیلات برای درجا سازی را ۲۰ میلیون تومان ذکر کرد.
رئیس بنیاد مسکن کهگیلویه با بیان اینکه بانک‌های عامل شهرستان کهگیلویه ضعیف‌ترین همکاری را در سطح استان دارند، گفت: متاسفانه امسال به دلیل همکاری نکردن بانک‌های عامل شهرستان کهگیلویه کمتر از ۳۰ درصد سهمیه تسهیلات جذب شده است.
متقی پور گفت: امسال از اعتبارات سال ۹۵ تاسقف ۶ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به متقاضیان ساخت واحد مسکونی پرداخت می‌شود که در صورت عدم جذب سهمیه تسهیلات توسط بانک‌ها برگشت می‌خورد و این کار ضربه جبران ناپذیری به پیکر بافت فرسوده مسکونی شهرستان وارد می‌کند.
وی تصریح کرد: امیدوارم ظرف مدت یک ماه باقیمانده مدیران بانک‌ها تمامی سهمیه شهرستان را جذب کنند تا شاهد رکود بازار مسکن و کاهش جمعیت شهرستان نباشیم.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد روی گسل واقع شده و با توجه به اینکه بیشتر واحدهای مسکونی در بافت فرسوده شهر و بدون توجه به اصول مهندسی احداث شده‌اند و این مسئله مشکلات و معضلاتی را در صورت حوادث غیرمترقبه ایجاد می‌کند.
سرتیپ خادمی افزود: باید بحث مقاوم سازی و بازسازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی در شهرستان جدی گرفته شود که همکاری و تعامل بانک‌ها در این خصوص می‌تواند مؤثر باشد.
وی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در سطح شهرستان گفت: باید با مدیران بانک‌هایی که در خصوص جذب تسهیلات حوادثی یا هرگونه تسهیلات کم کاری یا سهل انگاری می‌کنند برخورد قانونی لازم انجام و مدیران با انگیزه و پای کار تشویق شوند.
خادمی عنوان کرد: بهتر است با یک کار کارشناسی دقیق علت کم کاری بانک‌ها مشخص و از مدیران عامل بانک‌ها برای بیان مشکلات شهرستان دعوت به عمل آید.
فرماندار کهگیلویه در این جلسه گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت ارائه تهسیلات مناسب برای بازسازی بافت‌های فرسوده و همچنین تهیه مسکن است.
علی پوزش ضمن انتقاد جدی به مدیران بانک‌های شهرستان کهگیلویه افزود: چرا جذب تسهیلات مسکن در کهگیلویه از دیگر شهرستان‌های استان کمتر است.
وی با بیان اینکه این اعتبار برای آن‌ها در نظر گرفته شده و مدیران بانک‌ها باید زمینه دریافت این نوع تسهیلات را تسهیل کنند، گفت: متاسفانه امسال کمتر از ۳۰ درصد سهمیه تسهیلات بازسازی و بهسازی مناطق فرسوده شهرستان جذب شده که این امر نشان از ضعف عملکرد بانک‌های عامل در این خصوص است.
فرماندار کهگیلویه در جلسه کمیته اموربانکی شهرستان گفت: حدود ۲۰ هزار واحد فرسوده روستایی و ۷ هزار فرسوده شهری در سطح شهرستان کهگیلویه وجود دارد و با توجه به زلزله خیز بودن شهرستان باید بحث بازسازی و بهسازی مناطق فرسوده جدی گرفته شود.
وی با بیان اینکه بانک‌های عامل باید سهمیه شهرستان را در خصوص تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی شهری و روستایی به صورت کامل جذب کنند، افزود: برای مدیران بانک‌هایی که در این خصوص کوتاهی کنند تذکر کتبی به مدیرعامل بانک‌ها در استان و استانداری ارسال می‌شود.
حدود ۲۰ هزارواحد فرسوده روستایی و ۷ هزار واحد فرسوده روستایی در سطح شهرستان کهگیلویه وجود دارد که نیاز به بازسازی و مقام سازی دارند و مسئولان باید برای جلوگیری از هر اتفاق ناگوار در این خصوص چاره اندیشی مناسبی کنند.
 
هویت پیکرهای ۸ نفر از جان‌باختگان سانحه هواپیمایی تهران - یاسوج مشخص شد
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هویت پیکرهای هشت نفر از جان‌باختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج مشخص شد.
کامروز امینی دقایقی پیش اظهار داشت: سکینه کاظمی، رحمت الله صالحی پرور، محمد کبیریان، حامد مهدوی، ابراهیم جعفریان سی سخت، زهرا ایمانی فر، مریم عامری و محمد عیدی نیا جانباختگانی هستند که تاکنون هویت پیکرهایشان مشخص شده است.
وی با بیان اینکه هویت این افراد بر اساس نمونه‌برداری و آزمایشات ژنتیک محرز شده است، افزود: با توجه به اینکه وضعیت پیکر آن‌ها نسبت به سایر موارد در شرایط کامل‌تری قرار دارد، طبق هماهنگی با مقام قضایی استان، پنجشنبه ۱۷ اسفند به خانواده‌هایشان تحویل داده می‌شود.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای احراز هویت سایر پیکرها در حال جمع‌بندی و آزمایشات تخصصی هستیم که متعاقباً اعلام و تحویل خانواده‌ها می‌شود.
امینی گفت: از ابتدای عملیات جست‌وجو و انتقال پیکرهای جان‌باختگان تا پایان شانزدهمین روز ۱۱۸ بافت انسانی مجزا تحویل پزشکی قانونی شده است.
 
شرایط جوی در دنا نامساعد است/ عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان ادامه دارد
جانشین ستاد بحران کهگیلویه وبویراحمد گفت: عملیات جست و جو و انتقال بقایای پیکر جانباختگان سانحه هواپیمایی تهران -یاسوج با وجود شرایط نامساعد جوی در حال انجام است.
عزیز فیلی دقایقی پیش اظهار داشت: ارتفاعات دنا در هفدهمین روز عملیات جست و جو و انتقال پیکرها پوشیده از مه به همراه وزش باد است.
وی افزود: امروز با چنین شرایطی امکان پرواز بالگردها در منطقه سقوط هواپیما وجود نداشته اما ۲ اکیپ پنج نفره به صورت زمینی به محل سانحه اعزام شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دوشنبه شب گذشته ۲ تیم ۶ نفره در کمپ ایجاد شده در ارتفاع چهار هزار و ۵۰ متری مستقر بودند، ادامه داد: در صورت بهبود شرایط جوی در عصر امروز سه شنبه اعزام اکیپ‌ها به منطقه سقوط به صورت هوایی انجام می‌شود.
فیلی افزود: در روزهای گذشته در چند مرحله قسمت‌هایی از پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج پیدا و برای احراز هویت به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شدند.
 
۱۶ میلیارد ریال برای حفظ خرس قهوه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از ارائه طرح مطالعاتی حفظ جمعیت کنونی خرس قهوه‌ای و زیستگاه آن در استان برای اولین بار خبر داد و گفت: ۱۶ میلیارد ریال برای این طرح اعتبار اختصاص یافت.
سید اسدالله هاشمی صبح امروز در نشست شورای پژوهشی محیط زیست کهگیلویبه و بویراحمد اظهار داشت: با برنامه ریزی و پیگیری‌های انجام شده طرح حفظ جمعیت کنونی خرس قهوه‌ای و زیستگاه آن در استان اجرا می‌شود.
وی ابراز کرد: حفاطت از مناطق حاشیه‌ای و دالان‌های عبور با استفاده از تجهیزات و نیروی انسانی، اجرای طرح حفاظت از این گونه با مشارکت جوامع محلی، آگاهی سازی در زمینه تهدیدات و ارزش‌های گونه، بررسی بوم شناختی گونه و ظرفیت سازی جوامع محلی در راستای حفاظت از گونه از جمله اهداف طرح حفط خرس قهوه‌ای است.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه افزایش رو به رشد جمعیت، بهره‌کشی از طبیعت و توسعه بی‌رویه زمین‌های کشاورزی موجب ایجاد مشکلاتی برای زیستگاه خرس قهوه‌ای شده است، عنوان کرد: این اداره کل برای اولین بار در کشور طرح حفاظت و حراست از خرس قهوه‌ای را در شورای پژوهشی و کارگروه برنامه ریزی ارائه کرد.
هاشمی افزود: برای اولین بار در استان سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای یک پروژه زیست محیطی همچون طرح حفظ خرس قهوه‌ای ۱۶ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.
وی با تاکید بر اینکه این مهم فرصت مناسبی برای استادان جانور شناس دانشگاه یاسوج بوده تا اندوخته‌های علمی خود را عملی کنند، عنوان کرد: برای حفط گونه‌های گیاهی و جانوری در مناطق حفاظت شده از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.
 
مشکلات معلولان گچسارانی در هیاهوی جلسات مدیران گم شده است
مشکلات ۳ هزار معلول گچسارانی در هیاهوی نشست‌های بدون خروجی مدیران و متولیان امر گم شده است.
برخی مواقع نشست‌های برای بررسی مشکلات جامعه معلولان با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی برگزار می‌شود ولی در مجموع جز "هیچ" دیگر دستاوردی برای این قشر ندارد.
نشست‌های بدون خروجی معلولان برای مدیران محلی از اعراب ندارد به گونه‌ای که حتی برخی از این جلسات به دلیل عدم حضور مدیران و متولیان امر به حد نصاب نمی‌رسد و کنسل می‌شود.
در از ابتدای سال ۹۶ تاکنون دو نشست با موضوع "مناسب سازی محیط و معابر شهری برای معلولان گچساران" برگزار شده که دومین نشست در روز ۱۴ اسفندماه به دلیل عدم حضور مدیران به جایی نرسید و ناتمام ماند.
حسینی معاون فرماندار گچساران می‌گوید: این جلسه برای رسیدگی به امورات معلولان برگزار شده ومن تعجب می‌کنم از مسئولین شهرستانی که ارزش برای خودشان نه برای جلسه قائل نیستند چون برای آن‌ها دعوت نامه ارسال کرده بودیم ما باید برای این قشر از جامعه احترام قائل شویم چون آن‌ها جزئی از این جامعه هستند.
معاون فرماندار شهرستان گچساران با قدردانی از مدیران حاضر در نشست، افزود: به دلیل عدم حضور مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی عضو جلسه که به نوعی جزو اعضای اصلی کمیته مناسب سازی محیط و معابر شهری برای معلولان بودند، این نشست لغو می‌شود.
۳ هزار معلول گچسارانی با مشکلات متعددی از جمله در بحث اشتغال، ازدواج و مسکن دست و پنجه نرم می‌کنند و این روزها به دلیل استخدام بدون ضابطه اقوام و بستگان برخی مدیران در سازمان بهزیستی دل پری از مسئولان دارند
پرداخت شهریه دانشجویان معلول توسط سازمان بهزیستی به درازا کشیده شده و همین موضوع نیز نگرانی‌های را برای این قشر از جامعه فراهم آورده به گونه که شب را با هزار کابوس بد به صبح می‌رسانند.
 
ایجاد ۱۵۰۰ هکتار جنگل دست کاشت در گچساران
رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری گچساران گفت: از ابتدای طرح تا کنون ۱۵۰۰ هکتار جنگل دست کاشت در گچساران ایجاد شده است
فرهام جلیلی در آئین نمادین غرس نهال به مناسبت هفته درختکاری درگچساران افزود: به مناسبت هفته درختکاری در اولین روز از این هفته ۳۶۰ نهال به نیت تعداد شهدا در گچساران در منطقه دژ سلیمان کاشته شد.
وی بیان کرد: به مناسبت هفته درختکاری پنج هزار اصله نهال در ۱۵ هکتاراز مناطق پربالی و دژ سلیمان در گچساران کاشته می‌شود.
رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری گچساران تصریح کرد: درسالجاری ۴۵ هکتار جنگل دست کاشت در گچساران ایجاد شده است.
جلیلی عنوان کرد: در سال گذشته ۶۰ هکتار جنگل دست کاشت در گچساران ایجاد شده بود ولی در سالجاری به دلیل کمبود بارندگی این میزان به ۴۵ هکتار رسیده است.
وی گفت: از ابتدای طرح تا کنون ۱۵۰۰ هکتار جنگل دست کاشت در گچساران ایجاد شده است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری گچساران خاطر نشان کرد: کاشت نهال درخت توسط اصحاب رسانه و دیگر مسئولان و توزیع ۳ هزار اصله نهال در نماز جمعه هفته جاری بین نمازگزاران گچساران از دیگر برنامه‌های این نهاد است.
جلیلی اضافه کرد: در سال جاری ۵۰ میلیون ریال برای خرید نهال‌ها در هفته درختکاری هزینه شده است.
 
برگزاری نهمین کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی مکانیک در دانشگاه یاسوج
نهمین کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی مکانیک در سالن شهید چمران دانشکده علوم با سخنرانی سرپرست دانشگاه یاسوج آغاز شد.
احمد عریان، سرپرست دانشگاه یاسوج گفت: آسیب شناسی و باز نگری رشته‌های تحصیلی را از الزامات چنین کنفرانس‌هاو نشست‌هایی است.
وی دانشگاه یاسوج را پر پتانسیل برای تشکیل حلقه‌های علمی دانست و از کارشناسان و صاحب نظران خواست تا در انجام کارهای پژوهشی در کنار دانشگاه یاسوج باشند.
عریان، مزیت دانشگاه‌های مادر و قطب‌های علمی کشور را وجود شخصیت‌های علمی منحصربفرد دانست که این مهم می‌تواند فرصت‌های معتبر علمی و مطالعاتی مناسبی برای رفع نیاز بسیاری از پژوهشگران باشد.
همچنین دکتر پویا امیدوار، دبیر اجرایی کنفرانس به بیان دلایل برگزاری این رخداد علمی پرداخت.
کهزادی، نائب رئیس سازمان نظام مهندسی استان نیز دیگر سخنران این کنفرانس بود.
یعقوبی، چهره ماندگار علمی کشور، عضو فرهنگستان علوم و استاد تمام گروه مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز نیز به ارائه سخنرانی کلیدی پرداخت که موضوع این سخنرانی "الزامات حرفه ای و فرهنگی در آموزش مهندسی "بود.
مسابقه چالش جاذبه نجات تخم مرغ نیز از دیگر برنامه‌های این کنفرانس بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

بلکو
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس رستگار توانمند و نستوه.
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1