تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : ۳۱۹۶۴۴

نقدی بر «تاجگردون» و استیضاح وزیر راه

۱۴
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛علی آرامش
تاجگردون در سال‌های اخیر که دولت به شدت تحت فشار از ناحیه دلواپسان داخلی و شرایط بغرنج اقتصادی و البته همراهی عوامل خارجی تحریم؛ به‌خوبی دریافته است که در مواقعی که دولت به هر دلیل تحت فشار افکار عمومی است می‌تواند با فشار آوردن و انتشار نامه‌ای، وزیر و یا مسئولی را وادار به واکنش بکند و البته همیشه از رهگذر این فشارها، نتایجی و یا امتیازاتی چه در بعد ملی و چه در مقیاس محلی، حاصل خواهد شد که معمولاً مردم از آن بی‌اطلاع و ناآگاه هستند.

درست بهمن ماه سال گذشته بود که تاج‌گردون بعد از حادثه انفجار در یکی از مخازن شرکت نفت گچساران و کشته شدن ۵ نفر از کارکنان آن شرکت، دست به انتشار نامه‌ای به وزیر نفت زد و وزیر را به استیضاح تهدید کرد. در آن روزها مردم مظلوم کهگیلویه و بویراحمد نیز همانند امروز که از نامه تاج‌گردون برای استعفای وزرای رفاه و راه و شهرسازی احساس غرور و رضایت می‌کنند، بسیار خوشحال به نظر می‌رسیدند  و در پوست خود نمی‌گنجیدند که اینچنین به وزیری همانند زنگنه حمله و تهدید شده است.
زمان گذشت، چاه خاموش شد، پیکرهای سوخته کارگران تشییع شد ولی هیچ خبری از استیضاح وزیر نفت نشد. احساسات فروکش کرده بود، رسانه‌های استان و فضای مجازی دل مشغولی‌های جدید پیدا کرده بودند و کسی به یاد نام تاجگردون  و نامه تهدید آمیزش نبودند. دوباره حادثه‌ای اتفاق افتاد این بار  چاه رگ سفید و انفجار و هدر رفتن میلیون‌ها دلار سرمایه ملی کشور، ولی دیگر خبری از نامه نبود، وزیر یکی از نزدیکان تاج گردون را به همراه خود به میدان آورده بود و این دلاویز بود که به عنوان ضربه گیر وزیر عمل می‌کرد. همه چیز خوب به نظر می‌رسید درست همان چیز که آقای تاج گردون از نامه‌‎ی خود طلب می‌کرد.
ولی بازهم این پایان نتایج نامه‌ی نگاری‌های او نبود، درست همان هفته و روزی که جناب آقای تاج گردون در شهر گچساران و بعد از سفر جناب وزیر نفت به چشمان جوان معترض گچسارانی به تبعیض در این شهرستان، زل زد و گفت ((من برای هیچکس پارتی بازی نمی‌کنم)) و آن جوان معترض از روی ناچاری به گفتن این جمله ((... که می خوای نامه‌هایی را که زدی نشون بدم و....)) بسنده کرد ولی هرگز در مخیله‌اش نمی‌گنجید، نتایج در همان روزها به بار نشسته و دو تن از ((ژن‌های خوب)) نه تنها در شرکت‌های وزرات نفت مشغول بکار شده‌اند، بلکه به دلیل بسیار خوب بودن ژن‌هایشان مستقیماً و در بدو امر و ورود به عنوان ((مدیری)) مشغول بکار شدند.
آری به همین راحتی و با وجود آنکه آقای دکتر تاج گردون به چشمان آن جوان زل زد و گفت از ((برای هیچکس پارتی بازی نمی‌کنم)) اما نتایج حاصل از نامه به وزیر محترم نفت و به دلیل کشته شدن چند کارگر در چاه نرگسی و رگ سفید ((ژن‌های خوب)) آقایان ... و ... که از قضا هر دو در این سال‌های در تهران فعالیت می‌کردند، در شرکت نفت پاسارگاد به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده قیر خاورمیانه و دیگری هم در شرکت پتروشیمی ایلام مشغول بکار  شدند.
هر چند آقای دکتر تاج گردون که در ایام تشکیل کابینه دولت دوازدهم  با تشکیل یک تیم در خیابان سی هفتم میدان آرژانتین با فراخواندن وزرای پیشنهادی خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین عامل رای آوری وزرا معرفی می‌کرد و الحق که دراین مسیر زحمات زیادی را هم متحمل شد، اما بسیار ساده انگارانه است که اینچنین ابرو در هم کشیدن جناب نماینده را صرفاً به‌عنوان تهدیدی از بابت سقوط هواپیمای تهران-یاسوج تعبیر کرد؟ هر چه هست جناب دکتر تاج گردون خود بیشتر از دیگران می‌دانند که شرایط امروز ناوگان هوایی جمهوری اسلامی چیزی نیست که صرفاً یقه دو وزیر را بگیرد و اگر قرار بر استعفا و استیضاح باشد دامنه آن بسیار بیش از دو وزیر مربوطه خواهد بود. ولی باید منتظر ماند و دید که نتایج نامه‌ی استیضاح وزرای رفاه و راه و شهرسازی در آینده نه چندان دور چه خواهد بود؟ و در اوایل سال آینده چه می‌شود. امیدواریم نتایج آن برای عموم مردم باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
ایشان فقط بفکر خودشه مردم براشون مهم نیست
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
فقط توضیح دهید با تغییر وزرا یا نمایندگان چگونه ناوگان هواپیمایی این کشور نو سازی می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چگونه از غرب و.هواپیما میگیرید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احسان
Iran, Islamic Republic of
نتیجه باز هم طبق معمول. و بس و دیگر خبری نخواهد شد.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز اول اینکه بفرمایید منظور از دلواپسان داخلی چه کسانی هستند ؟ دوم اینکه چرا با همه شعارهای .ه بعضی ها که با برجام تمامی تحریمها لغو خواهد شد ، هنوز جنابعالی و امثالهم حرف از تحریم میزنید ؟ آیا به نظر جنابعالی در این مورد حق با دلواپسان داخلی نبود ؟
نفتي
Spain
سلام
احسنت بر شما و این صراحت کلامتون
شیر مادرت حلالت
وضعیت فعلی گچساران مث زمان. فقط افراد جابجا شدن و . رو یعنی .رو داره بازی میکنه
رامین
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاج گردون مرد عمل منتقد زیاد خوددته ناراحت نکن تاجگردون خودش میدونه چه بکنه
گچساران
Iran, Islamic Republic of
واقعیات همین است که دربیشتر موارد کتمان می شود ویا کسانی که اطلاع دارند انها را بیان نمی کنند ؟ر ضمت تاجگردون قول داده بود تا قبل از انتخاب دور گذشته ۲۵۰۰نفر درگچسارن مشغول به کار شده اند پس چی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مسئول محترم سایت اگر بهت برنمی خوره پیگیری بفرما ۲۵۰۰شغل دور قبل را
موسوی
تو این زمونه همه بلد هستند حرف بزنن
اگه نماینده ها هر ماه یک بار خبر استیضاح رو ندن جیبشون خالی میمونه
. هم بلده حرف بزنه و ...
بی کسی
Iran, Islamic Republic of
اگر زنده بودیم خواهیم دید نتیجه این نامه ها وتهدیدها وتلاش برای تسلیم در برابر خواستها،اینها فقط برای فشار مضاعف بر افراد ونتیجه آن گرفتن امتیاز به نفع خود است ولا غیر،مردم به دقت شما را زیر نظر دارند.
قصیرالکلام
Iran, Islamic Republic of
احسنت مقاله خوبی بود
احمد
Iran, Islamic Republic of
درود برغیرت تاجگردون وزیر. برود
dr
Iran, Islamic Republic of
احسنت
شهروند
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که .ل را گرفته اوضاع همینه سود بردن به نام مردم به کام .ه و دوستان همیشه مردم.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز نویسنده اقای تاجگردون وقتی دید که اخوندی ..ه عقب نشینی کرد
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1