تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۳۱۸۲۱۵

دیدار رئیس و کارکنان اداره کتابخانه های عمومی شهرستان باشت با فرماندار+تصاویر

۱
۰
کبنا ؛دیدار رئیس و کارکنان اداره کتابخانه های عمومی شهرستان باشت با فرماندار+تصاویر
رئیس و کارکنان اداره کتابخانه های عمومی شهرستان باشت با فرماندار این شهرستان دیدار کردند.
در این دیدار که به مناسبت دهه فجر و به منظور بیان دستاوردهای نهاد کتابخانه های عمومی صورت گرفت، رییس اداره کتابخانه های عمومی با تشریح مهمترین عملکرد این نهاد گفت: اداره کتابخانه های عمومی سعی خود را بر اجرای دقیق دستورالعمل های ابلاغی از مرکز گذاشته است.
به گزارش کبنا از باشت سید اصغر مرعشی برگزاری متعدد نشست های مختلف کتابخوانی در رده های سنی ، توزیع کتاب بین مردم، تشکیل کمپین کتابخوانی در مسجد النبی، برگزاری جشنواره های مفرح و شاد، همچنین توزیع کتاب در میان عشایر برای نخستین بار در استان و برگزاری نشست کتابخوانی در مناطق عشایری را از جمله مهم ترین اقدامات این نهاد در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان باشت عنوان کرد.
وی شهدا و خانواده آنان را چشم و چراغ جامعه دانست و گفت: در همین راستا و در جهت پاسداشت مقام شهدا با خانواده های معظم آنان دیدارهایی صورت گرفت.
مرعشی مجموعه پرسنل کتابخانه های عمومی شهرستان باشت را نیروهایی خلاق، کاردان و باتجربه توصیف کرد و بیان داشت معتقدیم در صورت مهیا شدن فضای بیشتر جهت فعالیت این نیروهای خلاق شاهد فعالیت های چشمگیری در زمینه فعالیت های کتابی و کتابخوانی خواهیم بود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی باشت استفاده از کتاب های بلااستفاده در منازل را ایده ای مناسب جهت استفاده از کتاب در بین مردم بیان کرد و افزود: در این طرح کتاب های بلااستفاده در منازل توسط نهاد کتابخانه های عمومی جمع آوری و بعد از بازبینی در اختیار مردم قرار می گیرد.
مرعشی برپایی نمایشگاه کتاب و نشریات در موکب حضرت زینب «س» بخش باشت را از دیگر طرح ها و ایده های نو این نهاد برای ترغیب جامعه به کتاب و کتابخوانی بیان کرد و ادامه داد: این نمایشگاه مورد استقبال زائرین اربعین قرار گرفت.
وی نشر کتاب در میان صنوف را از دیگر برنامه های این نهاد عنوان کرد و گفت: به همین منظور اقدام به توزیع نشریات در آرایشگاه های شهر نمودیم که مردم می توانند در اوقاف بیکاری از این نشریات استفاده نمایند.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی باشت از حمایت های فرماندار شهرستان و نهاد کتابخانه های استان تقدیر کرد و ادامه داد: در این مدت اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی استان نگاه ویژه ای به شهرستان باشت داشته به گونه ای که این نهاد در بحث تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مشکل خاصی را ندارد.
مرعشی کمبود فضای فیزیکی را مهمترین مشکل اداره کتابخانه های عمومی باشت برشمرد و خواستار همکار فرماندار در جهت احداث ساختمان جدید این نهاد در شهرستان شد.
وی اقدامات انجام شده در شهرستان باشت را مطابق با استانداردهای مورد تقاضای نهاد کتابخانه های عمومی عنوان کرد و گفت: در بازدیدهای مسئولین نظارتی کتابخانه های عمومی استان از کتابخانه های باشت بر این مطلب صحه گذاشته شده است.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی باشت کسب عنوان برتر در ۲ سال پیاپی توسط شهرستان باشت را مصداقی بر ادعای خود دانست و ادامه داد: مردم شهرستان باشت تشنه فرهنگ هستند و نیازمند فضای فیزیکی مناسب هستیم.
مرعشی خواستار تخصیص ۵/ درصد سهم شهرداری به کتابخانه های عمومی جهت توسعه و انجام فعالیت های م<ثر در ترویج فرهنگ کتابخوانی شد.
فرماندار شهرستان باشت نیز در این نشست کارهای صورت گرفته در سطح شهرستان باشت را ماحصل تعامل و همدلی تمام ادارات دانست و گفت: همه ما در تلاشیم تا توسعه استان و شهرستان را شاهد باشیم و در این میان نیز باید از تلاش های نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس به جهت تلاش در جهت تخصیص اعتبار پروژه های ناتمام و در حال اجرا تشکر کرد.
سیدمسعود حسینی عملکرد کتابخانه های عمومی را رضایت بخش توصیف کرد و افزود: با تمام تلاش های نهاد کتابخانه های عمومی به نظر می رسد نیازمند تغییر نگاه های مردم هستیم به گونه ای که باید با ارائه راه کارهای جدید به سطح معلومات جامعه اضافه شود.
وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و اقبال جامعه به فضای مجازی و وسایل الکترونیک نیازمند در نظر گرفتن تمام سلیقه ها هستیم و سعی شود در کمترین زمان بیشترین داده را به مردم القا کرد.
فرماندار باشت با اشاره به عدم سرانه کافی برای احداث کتابخانه جدید در شهرستان باشت اظهار داشت: این امر نیازمند تأمین اعتبار است که با توجه به کمبود تخصیص اعتبارات این امر مشکل است ولی در بحث تجهیز و تعمیر این امر می تواند تحقق یابد.
حسینی بیان داشت: اگر میزان اعتبار جهت ساخت مکان جدید ۱۰ میلیارد ریال باشد باید ۳ میلیارد ریال از این مبلغ توسط نهاد کتابخانه ها تأمین شود و در صورتی که میزان بالاتر از این ملغ باشد باید از مرکز تصمیم گیری شود.
وی با بیان اینکه سهم زیادی از اعتبارات با توجه به خشکسالی اخیر به تأمین آب شهرستان اختصاص یافته، افزود: امید است در سال جدید بتوان کمک های مقتضی به کتابخانه های باشت کرد.
حسینی قول مساعد داد در صورت تخصیص اعتبار به نهادکتابخانه های عمومی، تا دو برابر اعتبارات تخصیص یافته نیز از سوی فرمانداری کمک می شود.
وی در مورد تخصیص ۵/ درصد سهم شهرداری نیز گفت: با شهرداری در این زمینه رایزنی خواهد شد و سعی می کنیم به صورت تعاملی این امر محقق شود.

خبر : فتح الله پوران پور
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
. زیاد قول میده .???
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1