تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۳۱۵۰۹۴

خودباوری، رکن اصلی ارتقای شغلی زنان است

۰
کبنا ؛جلسه شورای مشارکت مشاورین امور بانوان و خانواده فرمانداری‌های تابعه به ریاست مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری در فرمانداری لنده برگزار شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با ذکر یادی از امام خمینی رهبر کبیر انقلاب، گفت: در شرایطی که انحطاط اخلاقی تمام لایه‌های جامعه را در برگرفته بود، و شأن و منزلت انسان چه زن و چه مرد را تحت الشعاع قرار داده بود، با رهبری تمام عیار ایشان تحت توجهات حق تعالی با مشارکت، هم فکری، رشادت و از جان گذشتگی کلیه اقشار طبقات و گروه‌های اجتماعی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.
آذر صفایی نیا بابیان اینکه انقلابی که شأن و منزلت مرد و زن را احیا کرد، اظهار کرد: امروز شاهد جایگاه اعتلای معنوی برای زنان در جامعه اسلامی هستیم، و زنان مسلمان ایرانی با الگو گرفتن از حضرت فاطمه زهرا (س) علاوه بر تربیت فرزندان تحکیم بنیان خانواده در تمامی زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، صنعت، علم و ادب و هنر حضور و مشارکت جدی و فعال دارند.
وی تصریح کرد: البته زنان این استان که عقبه و ریشه‌مان زنان غیور و شجاع و سخت‌کوش عشایری از طوایف لر و ترک هستیم، به این حداقل‌ها در کسب جایگاه راضی نیستیم. باید با رعایت اصل خودباوری و تلاش برای اهداف والاتر و هم‌افزایی و کار گروهی جایگاه‌های والا و ویژه‌ای رو کسب کنیم.
صفایی‌نیا در ادامه افزود: از نسل زنان شیردلی هستیم، که زودتر از خورشید بیدار شده‌اند، و حاصل عمرشان فرزندان فرهیخته‌ای است، که که امروزه در رده‌های مدیریت ملی قرارگرفته‌اند، و باید برای توسعه همه جانبه جامعه ابتدا خود آموزش ببینیم و توسعه بیابیم.
وی تصریح کرد: چنانچه مادر یک خانواده مهارت‌های لازم زندگی را ببیند، و نیازهای روحی و روانی‌شان مرتفع شود، می‌توان نتیجه گرفت، که اعضای خانواده کمتر دچار آسیب می‌شوند، و امنیت خانواده به خطر نمی‌افتد.
همچنین با اشاره به اینکه راه برون رفت از مشکلات فرهنگی، همکاری در قالب تشکیل سمن‌های اجتماعی است، تاکید داشت:  به این واسطه می‌توان مشکلات و آسیب‌ها را شناخت و آسیب شناسی کرد، و سپس برای پیدا کردن راه حل‌ها نشست‌های تخصصی درون تشکلی برگزار می‌شود، و نهایتاً به صورت جمعی به اجرای راهکارها می‌پردازیم.
وی عنوان کرد: راه برون رفت از فقر و مشکلات اقتصادی برای تمام اعضای خانواده خود و سایر بانوان می‌بایست، موضوع کارآفرینی جدی گرفته شود.
در پایان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اظهار داشت: باید به تناسب پتانسیل‌های موجود و توانمندی‌های موجود منطقه و نیروها ظرفیت شناسی شود. بانوان از ظرفیت حمایت دولت برای اعطای تسهیلات ایجاد اشتغال استفاده کرده و زمینه مشارکت اقتصادی را فراهم بیاورند و در خلال این کار و خود کفایی، دیگران را نیز آموزش دهند و به خود کفایی برسانند.
به گزارش کبنا، بعد از دومین جلسه شورای مشارکت مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری‌های تابعه، اولین کتابفروشی شهرستان لنده افتتاح شد. و نشستی با بانوان کار آفرین شهرستان لنده برگزار شد، و همچنین با خانواده شهید کریمی از نزدیک دیدار کردند. و از اهالی روستای موگرمون دیدار کردند، در پایان از دو تا از کارگاه مشاغل خانگی بازدیدی داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1