تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب : ۳۱۴۷۵۸

رنج «زنگنه»، تاجگردون به دنبال «دلار سبز»، و تصاویر اختصاصی کبنا

۵
۰
کبنا ؛سفر بیژن زنگنه وزیر نفت به استان کهگیلویه و بویراحمد امروز انجام گرفت و در روند این سفر ضمن دیدار با آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در شورای اداری این استان شرکت کرد و صحبت‌های زیادی مبنی بر احداث پتروشیمی، تولید محصولات نفتی، اتیلن، پتروشیمی گچساران، دهدشت و بویراحمد و شد.
«نامدار زنگنه» به شبکه دنا رفت و حرف‌هایش را در باره اقدامات وزارت نفت، پتروشیمی‌های بویراحمد و گچساران و دهدشت تکرار کرد و از گردشگری هم سخن به میان آورد. و هیچی نشده گفت استان کهگیلویه و بویراحمد از فارس صنعتی‌تر می‌شود.
گرچه گفته‌های «نامدار زنگنه» امیدها را در دل هر پدر و مادر کهگیلویه و بویراحمدی زنده خواهد کرد که در آینده فرزندانشان به شغل، نانی و نوای خواهند رسید.
نامدار زنگنه به گچساران و دهدشت هم رفت و درباره پتروشیمی‌های آنان هم سخنان به میان آورد یک میلیارد دلار به هر کدام از این پتروشیمی‌ها رسیده و خواهد رسید.
وزیر نفت در دهدشت گفت: از روند اجرای عملیات پتروشیمی رضایت و ۴۰۰ میلیون دلار نیاز دارد و اعتبار این پتروشیمی از طریق صندوق توسعه ملی و فاینانسور داخلی و خارجی تأمین خواهد شد.
تعریف زنگنه از نمایندگان استان

به گزارش کبنا، بیژن زنگنه در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از تعریفی که از نمایندگان استان در مجلس داشت و آن‌ها را آدم‌های تاثیر گذار دانست به خواسته آنان نیز اشاره کرد و گفت: نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به دنبال طرح‌ها و پروژه‌های نفتی در استان هستند و اکنون کار پروژه پتروشیمی گچساران در دست اجراست.
وی افزود: اتیلنی که در سال ۹۸ در استان شما تولید می‌شود باید فکری به حال آن کرد و به وسیله یک خط این اتیلن را به جای دیگری انتقال دهیم.
این مسؤول گفت: پلی‌اتیلن دهدشت و گچساران هم انجام می‌شود که دارای ارزش افزوده خوبی هستند و زنجیره را تکمیل می‌کند و در واحد جی‌جی‌پی دنا تعداد ۱۰۰ کارخانه می‌تواند در پایین دست آن فعالیت کند.
وی گفت: تولید پروپیلن، زنجیره پایین آن قوی تر از اتیلن است و به همین خاطر در آن جا کارخانه‌های زیادی در پایین دست ایجاد خواهد شد.
وزیر نفت با بیان این که با این کارها استان شما استانی صنعتی می‌شود و از فارس هم جلو می‌زنید افزود: الان استان خوزستان و عسلویه را که کنار بگذاریم بیشترین پتروشیمی‌ها را در کرمانشاه و این جا خواهیم داشت و استان شما ۶ پتروشیمی مادر خواهد داشت.
پیگیری تاجگردون برای دلار سبز
زنگنه افزود: تاجگردون پی‌گیر است که از گازهای همراه نفت استفاده شود هر چند که این گازها همان دلار سبز است و ارزش آن از گاز طبیعی داخل لوله بیشتر است و می‌توان خوراک پتروشیمی شود اما سرمایه‌گذار می‌خواهد.
وی گفت: من به آینده استان شما امیدوار هستم و تاکید می‌کنم که باید حتما در برنامه‌های شما محیط زیست به خوبی حفظ شود و با صنعت منافات نداشته باشد همان گونه که در اروپا صنعت و محیط زیست با هم هماهنگ هستند.
زنگنه افزود: اگر این کارها انجام شود برای ده‌ها هزار نفر کار ایجاد می‌شود در حالی که همه به دنبال کار دولتی هستند و اگر پروژه‌ها راه بیفتد از هر پتروشیمی هزار شغل ایجاد می‌شود در حالی که در پتروشیمی‌های در حال اجرای پارس جنوبی ۷ تا ۸ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.
پرده از اقدامات ناپسنده کشور مسلمان بر علیه برداشته شد
وزیر در ادامه صحبت‌های خود گفت: بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان در استان‌ها از سوی وزارت نفت خرج طرح‌هایی غیر از طرح‌های نفتی شده که ادامه پیدا می‌کند.
وی گفت: این طرح‌ها در زمینه ورزشی و فرهنگی و جاده بوده و در گازرسانی روستایی هم اکنون استان‌هایی مثل کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشوری بالاتر بوده زیرا به خاطر این است که آسیبی به جنگل‌ها نرسد.
زنگنه با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب گفت: در بعد از انقلاب شهدای زیادی دادیم که سمبل فداکاری‌های ملت است و خانواده‌های زیادی فداکاری کردند و معتقدیم بدون مردم نمی‌شود کارها را پیش ببریم.

وزیر نفت به کارشکنی‌های برخی کشورها منطقه اشاره کرد و گفت: ما امروز مشکلات زیادی در منطقه داریم و یک سری کشورها هستند که هم و غم خود را بر این گذاشته‌اند که ما پیشرفت نکنیم.
زنگنه در همین خصوص گفت: یک یادداشت تفاهم که با شرکتی بین‌المللی امضا می‌کنیم بعضی‌ها  کشورهای مسلمان آن‌ها را فرا می‌خوانند و می‌گویند چرا با آن‌ها امضا کرده‌اید و دیگر با شما کار نمی‌کنیم و اگر خواهان کار با ما هستید با ایران همکاری نکنید.
وی گفت: این کار خوبی نیست و در بین همسایه‌ها بد است و نمی‌خواهم اسم ببرم و این‌ها البته غیر از توطئه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌هاست اما یک مسلمان نباید با مسلمان دیگر این کار را بکند.
تعریف زنگنه از دولت اصلاحات
زنگنه هم تعریف دولت اصلاحت را داد و بیان کرد: ما مشکلات داریم اما جریان اقتصادی به سمت خوبی است و چون در دولت‌های مختلف بوده‌ام وضعیت سال ۸۴ را به خوبی می‌دانم و آمار می‌گوید وضع اقتصادی ما در نیمه سال ۸۴ از نظر تولید و بیکاری و جذب سرمایه‌گذاری استثنا بوده اما همان موقع هم عده‌ای می‌گفتند پول نفت کجا رفت و چرا سر سفره مردم نرفت.
زنگنه افزود: الان بروند همه فیلم‌های آن روز را بگذارند و ببینند چه می‌گفتند در حالی که همه چیز درست پیش می‌رفت، وضع رشد اقتصادی خوب بود و تورم کنترل شده بود و انسجام مدیریتی داشتیم و سلامت در سیستم وجود داشت که غبطه آن روزها را می‌خورم اما اتفاقاتی افتاد و همه چیز به هم ریخت لذا کشورداری با شعار و احساسات نمی‌شود.
وی تصریح کرد: با احساسات اگر جلو برویم به فقر مردم منجر می‌شود بعضی وقت‌ها کار سخت را باید برای بقای خوب انجام داد و الان مسیری را که می‌رویم و علی‌رغم مشکلاتی که هست و ایراداتی که به دولت می‌گیرند و من بسیاری از آن‌ها را وارد می‌دانم اما مسیری که می‌رویم درست است چرا که تورم را کنترل کرده و به دنبال جلب سرمایه‌گذار خارجی هستیم.
وی افزود: اگر تاسیسات ما نوسازی شود کار انجام می‌شود و سرمایه‌گذاری بالا می‌رود و با وجود این که طرح‌ها ۵ تا ۶ میلیارد دلار پول می‌خواهد باید از بخش خصوصی استفاده کرد و بخشی را از خارج بگیریم و اگر از خارج سرمایه‌گذار بگیریم امنیت هم تأمین می‌شود.
زنگنه گفت: اگر بخش پتروشیمی نبود تحریم‌ها قابل تحمل نبود تو و الان بزرگترین قلم صادراتی غیر نفتی ما محصولات پتروشیمی است که مجموع تولیدات ما به ۲۰ میلیارد دلار رسید که در دوره دولت اصلاحات تولید پتروشیمی ما یک میلیارد دلار بود.
وی گفت: باید تعامل و روابط با دیگران داشته باشیم و همچنین ابتکار داشته باشیم همچنانکه در گازرسانی روستایی مجلس به ما اجازه داد از محل صرفه‌جویی در مصرف فراورده‌ها با پول آن گازرسانی روستایی شود که تاکنون در این زمینه ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده و یک ریال آن هم از بودجه عمومی کشور نبوده است.
زنگنه بیان کرد: وگرنه این پول تا ۵۰ سال آینده در نمی‌آمد و اکنون مردم راضی هستند و اشتغال با این اقدام ایجاد شده چرا که برای مثال ۴٫۵ میلیون خانوار را گازرسانی کردیم یعنی ۱۲ میلیون بخاری گازی در کشور تولید می‌شود که اگر این کار را نکرده بودیم چنین تقاضایی هم نبود.
وی با بیان این که تمام تجهیزات و لوازم گازرسانی روستایی در کشور هم داخلی بود گفت: همیشه هم عده‌ای می‌گویند پول نفت چه شد که حرف‌های سال ۸۴ دوباره تکرار می‌شود.
عبور از نیروهای معترض شرکت نفت و گاز گچساران
«نامدار زنگنه» در گچساران که از کنار نیروهای معترض ترینینگی شرکت نفت و گاز گچساران عبور کرد و به شورای اداری این شهرستان پا گذاشت در آنجا هم به وضعیت پتروشیمی گچساران پرداخت و گفت: ۱۰ میلیارد دلار برای تجهیز تاسیسات نفتی گچساران نیاز داریم.
وی گفت: نباید در استخدام‌های مدیران قوم‌بازی و خویشاوندسالاری کند و من حقیقتاً از این مسئله رنج می‌برم و استخدام‌ها باید طبق یک ضابطه خاص باشد.
در ادامه وزیر نفت به همراه مسوولان از پروژه‌های بازدید کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

باوی
Iran, Islamic Republic of
ما که گفتیم گچسارا باید مرکز استان بشه انشالله به همین زودی دیگر نمیگذاریم هیچ وزیری به یاسوج بیاد
Iran, Islamic Republic of
دلار سبز ایده خوبیست
مرادی
Iran, Islamic Republic of
حاجی جان خسته نباشی
کارگران حجمی اداره برق استان
Iran, Islamic Republic of
بخدا دیگه خسته شدیم از بس تمام اخبار و سایتها و کانالها شده نفت نفت نفت بابا جناب دکتر تاجگردون نیروهای حجمی شرکت توزیع برق را هم دریاب از یاسوج گرفته تا گچساران بخدا ما هم انسانیم تمام ما با سابقه بالا هستیم ولی هیچ کاری برای تبدیل وضعیتمان انجام نمیدهند راننده را آوردن شرکتی کردن ولی ما بلاتکلیفیم
ظ
Iran, Islamic Republic of
دوصدگفته چون نیم کردار نیست
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1