تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : ۳۱۱۷۷۴

آیا جهاد کشاورزی کهگیلویه عملکرد موفقی دارد؟

۲
۰
کبنا ؛امروز (سه‌شنبه ۱۰ بهمن) نشست مدیر اداره جهاد کشاورزی کهگیلویه با اصحاب رسانه در محل این اداره برگزار شد.
در این نشست عمران تقوی مدیر اداره جهاد کشاورزی کهگیلویه با ارائه گزارشی به بیان عملکرد ۱۰ ماهه این اداره پرداخت و اظهار کرد: تولید ۱۹۵ تن شیر از طرح گاو شیری با ظرفیت ۸۳۰ رأس، تولید ۷۰۶ تن گوشت از طرح پرواربندی گوساله با ظرفیت ۱۵۷۰ رأس، تولید ۴۵۵ تن تخم‌مرغ از طرح مرغداری تخم‌گذار به ظرفیت ۳۰ هزار قطعه از جمله تولیدات دامی از طرح‌های موجود در سطح شهرستان است.
تقوی گفت: از جمله تولیدات دامی در دامداری سنتی شهرستان، می‌توان به تولید ۱۶۰ تن تخم‌مرغ و ۴۰ تن گوشت از مرغ بومی، ۶۵۴۰ تن شیر و ۵۱۴ تن گوشت از گاو و گوساله اشاره کرد.
 

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه همچنین از افتتاح ۲ پروژه صنعتی؛ طرح پرورش شترمرغ پرواری به ظرفیت ۳۰۰ قطعه و اعتبار ۷ میلیارد ریال در روستای بی‌بی زلیخایی، و فاز اول طرح پرورش گاو شیری هزار راسی به ظرفیت ۵۰۰ رأس به اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال در ایام دهه فجر خبر داد.
تقوی در ادامه به عملکرد ۱۰ ماهه واحد زراعت که به تولید محصولات کشاورزی در سطح وسیع با حجم عملیات کم پرداخت و گفت: اجرای ۶ طرح pvc برای (گندم، جو، حبوبات)، کشت کلزار به مساحت ۲۳۰ هکتار، برداشت برنج به مساحت ۳۵۰ هکتار، و خرید ۲ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از عملکرد این واحد است.
وی با اشاره به عملکرد واحد باغبانی که به تولید محصولات باغی در سطح کم و حجم عملیات بالا، افزود: توسعه طرح گیاهان دارویی به مساحت ۳۲ هکتار، آماده‌سازی اراضی برای توسعه باغات در سال جاری به مساحت ۱۳۰ هکتار و همچنین نظارت بر امر (پا کنی، هرس و تغذیه باغات) از جمله اقدامات این حوزه است.
مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه بابیان اینکه با بهره بردن از ۱۵ دستگاه جدید در سال جاری توانستیم با مجموع ۳۳ دستگاه عمیق کار دیم، ۷ دستگاه ردیف‌کار غلات، و ۴ دستگاه ریزکارنده فصل کاشت مطلوبی را پشت سر بگذارانیم، تصریح کرد: اختصاص ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای متقاضیان معرفی‌شده به بانک برای ادوات کشاورزی از جمله؛ تراکتور ۴۷۵، کمباین انباری و زنجیری و عمیق کار دیم و ردیف‌کار آبی از جمله فعالیت‌های واحد مکانیزاسیون جهاد کشاورزی کهگیلویه به شمار می‌رود.
تقوی عقد قرارداد به مبلغ ۷۸ هزار میلیون ریال برای پروژه سد خاکی کوهبرد و پرداخت مطالبات پیمانکار و مشاور پروژه به مبلغ۷۶۹۶ میلیون ریال، احیا و مرمت استخرها در سطح شهرستان (کرنک دیشموک، باغ کلک دیشموک) و پرداخت مطالبات، تکمیل و احداث کانال‌های آبیاری (نهضت آباد، بنگرودون، گرداب کوشک، پیزک، فارتق، ابولی ضرغام آباد) با متراژ ۸۵۰ متر، یک دهنه بند انحرافی و پرداخت مطالبات پیمانکاران، پرداخت مطالبات جاده‌ای بین مزارع (دیشموک، بی منجگان، سوق، کلاچو، درغک، ضرغام اباد، پاقلعه) را نیز از فعالیت‌های اداره فنی و زیربنایی عنوان کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سید
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بود شما که سوال می‌فرمایید بگو عملکرد آقای گوهرگانی بودجه جهاد ،مشکلات برای کشاورزان ، باغداران ،و هزاران مشکل دیگه
سید
Iran, Islamic Republic of
در این جامعه هرکسی عملکردش ضعیفتر باشه پست و مقام بهتری خواهد گرفت این یک اصل هست
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1