تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۴
کد مطلب : ۳۱۰۹۳۱

وقتی طلاق امر عادی در جامعه می‌شود /سرطان‌ها عامل ۱۰ درصد مرگ و میر کهگیلویه و بویراحمدی‌ها / اسلحه جان جوان ۲۶ ساله را گرفت / لزوم توجه ادارات کهگیلویه و بویراحمد به دهه فجر

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
 
۸۰میلیارد ریال برای زیرساخت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری این استان امسال هزینه شد.
 
محمود باقری  اظهار داشت: این میزان اعتبار در قالب ۲۴ طرح در زمینه زیرساخت‌های گردشگری در قالب سرویس‌های بهداشتی، پارک اسکان شهرهای یاسوج، گچساران، دهدشت و سی سخت، اردوگاه‌های تفریحی، رفاهی هزینه شد.
وی بیان کرد: در دهه فجر امسال پارک اسکان شهر‌های دهدشت، گچساران، سی‌سخت، یاسوج و همچنین موزه یاسوج به بهره‌برداری خواهد رسید.
باقری تصریح کرد: برای احداث این تعداد پارک اسکان بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.
وی ادامه داد: پارک اسکان دهدشت در زمینی به مساحت یک هکتار احداث شده و دارای ۵۴ سکوی نشیمن، هفت آلاچیق، سالن آمفی‌تئاتر روباز با ظرفیت ۳۰۰ نفر، نمازخانه و هشت سرویس بهداشتی است.
باقری اظهار داشت: پارک اسکان یاسوج با اعتباری بیش از ۱۶ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع ساخته شده است.
وی گفت: در پارک اسکان یاسوج آلاچیق، ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۷۰ سکو برای نصب چادر در احداث شده است.
باقری اظهار داشت: هشت میلیارد ریال اعتبار امسال برای ساخت پارک اسکان گچساران به مساحت ۳۰ هزار متر مربع هزینه شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بهره برداری از این تعداد پارک اسکان پیش بینی می شود تعداد گردشگران در نوروز ۹۷ بیش از پنج درصد افزایش یابد.
 
۴۹۰ ‌فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد دارای تاسیسات گرمایشی مرکزی است
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع دو هزار و ۲۶۲ فضای آموزشی استان، ۴۹۰ ‌فضای آن دارای تاسیسات گرمایشی مرکزی است.
به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، جهان محرابی گفت: از این مجموع ۱۸ فضا با پوشش گرمایشی اسپلیت، یک فضا با بخاری گازی با دودکش پوشش داده می‌شود و همچنین ۳۷۶ فضا دارای بخاری برفی، ۱۳۷۳ فضا از طریق بخاری نفتی، دو فضای آموزشی توسط کولر گازی دو منظوره و دو فضا از طریق بخاری برقی تابشی تامین گرمایش می‌شوند.
محرابی تعداد کل فضاهای آموزشی شهر یاسوج را ۳۲۴ فضا دانست و بیان داشت: ۱۵۳ فضای آموزشی این شهر از طریق تاسیسات گرمایشی مرکزی، یک فضا از طریق بخاری گازی با دودکش، ۴۵ فضای آموزشی از طریق بخاری برقی، ۱۲۴ فضا از طریق بخاری نفتی و یک فضا از طریق بخاری برقی تابشی پوشش داده شده است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان به فضاهای آموزشی بخش‌های چاروسا و دیشموک اشاره کرد و بیان داشت: در بخش چاروسا از ۱۲۳ فضای آموزشی، شش فضا دارای تاسیسات گرمایشی مرکزی است و همچنین ۳۶ فضا از بخاری برقی و ۸۱ فضا از بخاری نفتی استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه آمار تامین گرمایشی تمامی فضاهای آموزشی استان به تفکیک هر شهر تا پایان آذر ماه احصا شده است، عنوان کرد: در بخش دیشموک ۱۲۹ فضای آموزشی از طریق سیستم های گرمایشی مختلف پوشش داده می‌شوند که ۱۱ مورد دارای تاسیسات مرکزی است و ۳۲ مورد از بخاری برقی و ۸۶ فشا نیز از بخاری نفتی استفاده می‌کنند.
 
 
رویدادهای مهم فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد را به خوبی پاس بداریم
دو رویداد فرهنگی ظرف بهمن ماه امسال و به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
 
یکی از این رویدادها برگزاری نمایشگاه کتاب است که از تاریخ ۱۶ بهمن با حضور ۲۵۰ ناشر در مصلای امام خمینی شهر یاسوج برپا می‌شود.
هم از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که متولی برگزاری این نمایشگاه است و هم از سوی مردم و همه اقشار و به خصوص خبرنگاران برای اطلاع‌رسانی از این رویداد فرهنگی باید همکاری لازم انجام شود.
پذیرایی هر چه بهتر از ناشران و غرفه‌داران برای دلگرمی آن‌ها جهت حضور در سال‌های آینده یکی از مهم‌ترین کارهایی است که همه باید نسبت به آن کوشا باشیم.
برگزاری برنامه‌های جانبی نمایشگاه از جمله نشست‌های نقد و بررسی و همچنین پرسش و پاسخ از مهم‌ترین قسمت‌های برگزاری این نمایشگاه است که همه اهل فن باید حضور موثر و مستمر در زمان برگزاری نمایشگاه داشته باشند.
و اما دومین رویداد مهم فرهنگی در استان اکران ۱۸ فیلم راه یافته به جشنواره فیلم فجر است که این رویداد هم می‌تواند برای هنرمندان حوزه فیلم و سینما و علاقه‌مندان به این رشته هنری جذاب و درس‌آموز باشد.
یقیناً برگزاری نشست‌های نقد فیلم توسط انجمن سینمای استان خود کلاسی آموزشی برای هنرمندان هم استانی خواهد بود.
هنرمندان استان در رشته‌های مختلف با حضور همه جانبه خود در این دو رویداد به یقین در تعالی و رشد هنر کهگیلویه و بویراحمد گام بر خواهند داشت که لازم است در این چند روز همراه با متولیان فرهنگ و ارشاد اسلامی برای عرصه هنر آبروداری کنند.
 
 
۳۷۹ واحد صنعتی و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات رونق دریافت می‌کنند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۷۹ واحد صنعتی و کشاورزی به منظور دریافت تسهیلات رونق به بانک معرفی شدند.
داریوش دیودیده در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد که امروز برگزار شد با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات رونق تولید در دستور کار این کارگروه بوده، اظهار کرد: بیش از ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان پرداخت شده که ۳۰۹ مورد از این پرداختی‌ها در حوزه‌های مختلف بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بیش از ۵۳۳ طرح و واحد تولیدی بخش صنعتی و کشاورزی به منظور دریافت تسهیلات در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کردند که ۳۷۹ مورد از این واحدها به بانک معرفی شدند.
وی در ادامه به مقایسه تسهیلات رونق تولید استان نسبت به کشور پرداخت و اظهار کرد: نسبت ثبت‌نام استان به کشور معادل ۱٫۲۸ است که عملکرد دستگاه‌های اجرایی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و معرفی واحدها به بانک مناسب بوده است.
این مسؤول عنوان کرد: تعداد واحد معرفی شده به بانک ۳۷۹ مورد بوده که در سطح کشور ۲۱ هزار واحد به بانک معرفی شدند، ضمن اینکه تعداد پرداختی فرآیند رونق تولید ۷۵ مورد به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان بوده است.
 
 
سرطان‌ها عامل ۱۰ درصد مرگ و میرها در کهگیلویه و بویراحمد/سرطان سینه در زنان و سرطان پوست در مردان شایع است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرطان‌ها عامل ۱۰ درصد مرگ و میرها در این استان است.
اورنگ ایلامی ظهر امروز در همایش شناخت و پیشگیری از سرطان‌های شایع در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سالانه بیش از ۴ هزار نفر در دنیا براثر ابتلا به انواع سرطان‌ها جان خود را از دست می‌دهند که این آمار در کشور طی سال‌های اخیر در حال افزایش است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و حوادث رانندگی مهمترین عوامل مرگ و میر در استان بوده است، گفت: هزینه درمان سرطان بالا بوده و هزینه‌ها ۱۹ درصد بیشتر از بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.
وی به آمار مرگ و ناشی از ابتلا به این بیماری در استان اشاره کرد و افزود: کل مرگ و میرهای استان در سال ۹۳، دو هزار و ۳۸۸ مورد بوده که ۲۲۳ مورد آن به دلیل ابتلا به سرطان‌ها بوده که ۱۰ درصد مرگ و میرهای استان در نتیجه ابتلا به سرطان‌ها بوده است.
این مسؤول تصریح کرد: بیشتر مرگ و میرها در گروه‌های سنی میان سال و کهنسال بوده است که سرطان شایع در میان زنان استان کهگیلویه و بویراحمد سرطان سینه با ۶۶ مورد و سرطان پوست در میان مردان با ۶۲ مورد مرگ و میر بوده است.
 
 
ضرورت نهادینه‌شدن فرهنگ مساعدت همه نهادها به خانواده زندانیان جهت پیشگیری از وقوع جرائم/ ارائه آمار طلاق توسط ثبت‌احوال کهگیلویه اشتباه است
رئیس دادگستری کهگیلویه با بیان اینکه ارائه آمار طلاق توسط ثبت احوال این شهرستان اشتباه است، گفت: دادگستری حکم‌های طلاق را صادر می‌نماید، ما که حکم‌های طلاق را صادر می‌کنیم چه موقع عنوان کرده‌ایم که در طول یک ماه این‌قدر طلاق در کهگیلویه واقع شده است؟ این آمارهای که گاهاً ثبت احوال ارائه می‌دهد درست نیست و باعث عادی‌شدن طلاق برای مردم می ‌شود.
به همت انجمن حمایت از زندانیان کهگیلویه کارگاه آموزشی پیشگیری از طلاق، همسران زندانیان با حضور خانواده‌های زندانیان در سالن اجتماعات اتاق اصناف کهگیلویه برگزار شد.
مجید کرمی در این کارگاه یکی از وظایف انجمن حمایت از زندانیان را حمایت از خانواده‌های زندانیان عنوان و با بیان اینکه انجمن حمایت از بدو تشکیل تاکنون چندین جلسه برای خانواده زندانیان برگزار کرده است، اظهار داشت: این جلسه بهترین و ارزشمندترین جلسه‌ای است که تاکنون برگزار شده است.
رئیس دادگستری کهگیلویه، ارزشمندی این جلسه را آموزش خانواده‌های زندانیان و اطلاع‌رسانی آن‌ها در رابطه با آسیب‌های اجتماعی که ممکن است یکی از افراد این خانواده‌ها متوجه چنین آسیب‌هایی شود عنوان کرد.
وی هدف از برگزاری چنین کارگاه‌هایی را جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم عنوان و ضمن تشکر از مسوول انجمن حمایت از زندانیان کهگیلویه، تصریح کرد: در چنین کارگاه‌هایی باید نکات اخلاقی، مذهبی و توجه به آموزه‌های دینی در زمینه صبر، تحمل و بردباری برای خانواده زندانیان بیان شود.
کرمی، یکی از فاکتورهای امنیت در جامعه را کاهش وقوع جرم دانست و با بیان اینکه هدف از حاکمیت کشور استحکام نظام است و همه باید در این راستا حرکت کنیم، گفت: پیشگیری از وقوع جرم یک مسئله بسیار مهم است و اگر کاهش وقوع جرم داشته باشیم به امنیت در اجتماع منجر خواهد و اگر ازدیاد وقوع جرم صورت گیرد امنیت جامعه خدشه‌دار خواهد شد.
رئیس دادگستری کهگیلویه با بیان اینکه بسیاری از زندانیان ناچاراً گرفتار زندان شده‌اند و خانواده زندانیان در کمین انواع آسیب‌ها قرار دارند، عنوان کرد: ما باید با حس نوعدوستی از هیچ کمکی به خانواده زندانیان دریغ نورزیم.
کرمی با بیان اینکه ما باید با فرهنگ کمک به زندانیان مانع دیگر جرائم شویم، خواستار مساعدت همه ادارات نسبت به خانواده زندانیان در زمینه پیشگیری وقوع جرائم شد و اظهار داشت: در سایه کمبود وقوع جرم امنیت پایدار ایجاد خواهد شد و زندگی همراه با آسایش و آرامش خواهیم داشت.
رئیس دادگستری کهگیلویه در ادامه سخنان خود به پیشگیری از پدیده طلاق پرداخت و با بیان اینکه طلاق به عنوان یک آسیب باعث به وجود آمدن برخی جرائم در جامعه می‌شود، گفت: اگر وقوع طلاق کاهش یابد، جرائم هم کاهش پیدا خواهند کرد.
وی با بیان اینکه طلاق آثار مخربی برای خانواده‌ها در پیش‌رو دارد، عنوان کرد: با طلاق فرد دچار افسردگی، بدبینی و گرفتار آثار روانی خواهد شد.
کرمی خواستار به حداقل رساندن پدیده شوم طلاق شد و تصریح کرد: با طلاق آینده فرزندان خود را نابود و از لحاظ اجتماعی در انزوا قرار خواهند گرفت.
رئیس دادگستری کهگیلویه خاطرنشان کرد: متأسفانه طلاق امروزه امری عادی شده و بخشی از این متوجه مردم و بخشی دیگر به مسوولان بر می‌گردد.
وی با بیان اینکه هر از چند گاهی آماری منتشر می‌شود که به عنوان مثال ۲۵۰ فقره طلاق در کهگیلویه صادر شده است، گفت: این آمار از طریق ثبت‌احوال ارائه می‌شود و ثبت احوال نمی‌تواند بگوید مثلاً ۲۵۰ فقره طلاق در دهدشت واقع شده، بیشتر طلاق‌ها مربوط به شهرستان‌های همجوار است و ثبت احوال در ارائه آمار خود باید بگوید این تعداد طلاق در دفتر ثبت طلاق کهگیلویه به ثبت رسیده است.
کرمی با بیان اینکه دادگستری حکم‌های طلاق را صادر می‌نماید، گفت: ما که حکم‌های طلاق را صادر می‌کنیم چه موقع عنوان کرده‌ایم که در طول یک ماه این‌قدر طلاق در کهگیلویه واقع شده است؟ این آمارهای که گاهاً ثبت احوال ارائه می‌دهد درست نیست و باعث عادی شدن طلاق برای مردم می ‌شود.
وی افزود: ثبت احوال اگر می‌خواهد آمار کشوری ارائه دهد مشکلی نیست اما به هیچ عنوان نمی‌تواند بگوید این تعداد طلاق در کهگیلویه واقع شده است.
کرمی از عدم تفاهم، عدم بلوغ و پختگی بین افراد، توقعات بیجا، چشم و هم‌چشمی، عوامل اقتصادی، عوامل ارتباطی، اختلالات روانی، اعتیاد و ترک خانه به عنوان مهم‌ترین علت‌های وقع طلاق نام برد.
 
تمیز کردن اسلحه جوان بویراحمدی را به کام مرگ کشاند
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مرگ جوان ۲۶ ساله در روستای گندی خوری از توابع بخش پاتاوه شهرستان دنا به دلیل شلیک گلوله خبر داد.
به‌نقل از روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، جلال پوران فرد اظهار داشت: در ساعت ۱۷:۴۰دقیقه روز یکشنبه هفتم بهمن ماه جوان ۲۶ ساله‌ای بر اثر رعایت نکردن نکات ایمنی در هنگام تمیز کردن اسلحه به دلیل در رفتن تیر از اسلحه جانش را از داد.
وی با بیان اینکه اسلحه کلاشنیکف بوده است، عنوان کرد: با اعلام این خبر به مرکز پیام اورژانس، بلافاصله امدادگران پایگاه پاتاوه به محل اعزام شد که متاسفانه مصدوم به دلیل جراحات شدید و صدمه به جمجمه در دم جان باخته بود.
پورانفرد با بیان اینکه این فرد هیچ گونه علائم حیاتی در زمان رسیدن پرسنل نداشت، افزود: جان باخته متاهل و دارای یک فرزند در روستای گندی خوری از توابع بخش پاتاوه است.
وی تصریح کرد: سالانه در دنیا هزاران نفر در اثر حوادث ناشی از حمل نامناسب اسلحه کشته می‌شوند در حالی که اسلحه وسیله مطمئنی بوده ولی میزان ایمنی آن به شرایط دارنده اسلحه بستگی دارد.
پورانفرد ادامه داد: در هنگان تمیز کردن و یا قرار دادن اسلحه در خانه به طور حتم باید از عدم وجود تیر در آن اطمینان حاصل کرد.
 
بی‌توجهی بسیاری از ادارات کهگیلویه و بویراحمد به مسابقات ورزش دهه فجر
بسیاری از ادارات کهگیلویه و بویراحمد به مسابقات ورزش دهه فجر توجهی ندارند.
ایام دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی است تا دستاوردهای انقلاب از یک سو برای مردم تبیین شود و از سوی دیگر در این دهه با برگزاری برنامه‌های متنوع از جمله برنامه‌های فرهنگی و ورزشی مردم و به خصوص جوانان اشتیاق و شور بیشتری نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی داشته باشند.
اما متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد چنین رویکردی تاکنون از سوی مسوولان نبوده‌ایم و برنامه‌های دهه فجر انقلاب به خوبی و در شأن انقلاب در این استان برگزار نمی‌شود.
بسیاری از دستگاه‌ها به صورت نیم بند برنامه به مناسبت این دهه دارند و برخی ادارات دیگر که هیچ برنامه‌ای ندارند و با چراغ خاموش این دهه پر برکت را پشت سر می‌گذارند.
یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند برای کارکنان ادارات و دستگاه‌ها در این دهه جذاب و انرژی بخش باشد مسابقات ورزشی است که چندان در استان به این مسابقات توجهی نمی‌شود.
دستگاه‌ها و ادارات استان می‌توانند بدون این که هزینه زیادی برای آن‌ها داشته باشد مسابقات ورزشی را برای کارکنان خود در رده‌های آقایان و بانوان برگزار کنند و این گونه دهه فجر انقلاب را به عنوان جشن ملی و مهم‌ترین روزها در تقویم است کشور به خوبی پاس بدارند.
دستگاه‌های نظارتی و ارزیابی هم می‌توانند در پایان هر سال برای ارزیابی از عملکرد دستگاه‌ها چنین برنامه‌هایی را مد نظر قرار دهند و این گونه نباشد که برخی دستگاه‌ها بدون هیچ اقدامی هر سال به عنوان برگزیده در جشنواره‌ها معرفی شون
 
 
آغاز مرمت و لکه‌گیری آسفالت میدان جهاد دهدشت
شهردار دهدشت از عملیات اجرایی مرمت و لکه‌گیری خیابان جهاد این شهرستان خبر داد.
اسفندیار برخه از عملیات اجرایی مرمت و لکه‌گیری خیابان جهاد این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این یکی از دغدغه‌های مهم شهرستان بود و شهرداری هم طبق اولویت‌بندی برنامه‌های خود، اقدام به اجرای این پروژه نمود.
شهردار دهدشت با بیان اینکه ترمیم‌های که قبلاً انجام شده بود به صورت شطرنجی درآمده بودند، گفت: این مسیرها مشخص و با آسفالت تراش کنده خواهند شد و مجدداً در دستور کار بهسازی قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیون تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: قریب به ۹ هزار متر مربع ترمیم آسفالت در دور اول انجام خواهد شد.
برخه با بیان اینکه سه پیمانکار برای ترمیم آسفالت‌های سطح شهر انتخاب کرده‌ایم، گفت: بعد از ترمیم آسفالت میدان جهاد، ورودی چرام به دهدشت از میدان شهید ضیایی به سمت مرکز شهر در دستور ترمیم خواهد بود.
 
 
پرداخت ۲۱ فقره وام‌خوداشتغالی به معتادان بهبودیافته
رئیس بهزیستی کهگیلویه از پرداخت ۲۱ فقره وام خوداشتغالی به معتادان بهبود یافته این شهرستان خبر داد.
جهانگیر افشانده به تشریح عملکرد ۹ ماه اداره بهزیستی در واحد توسعه پیشگیری (حوزه اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی) پرداخت و اظهار داشت: ۲۱ فقره وام خوداشتغالی به معتادان بهبودیافته جهت اشتغال پرداخت شد.
رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه تصریح کرد: هم‌چنین ۹۰ میلیون ریال یاری برگ جهت هزینه کمک درمان معتادین تحت درمان کمپ‌ها پرداخت گردید.
وی برگزاری همایش ویژه بهبود یافتگان، برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع اعتیاد و برگزاری کارگاه آموزشی آگاه‌سازی و پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در روستای لیرتلخک، دم‌مهد را از جمله کارهای انجام شده در واحد توسعه پیشگیری عنوان کرد.
افشانده هم‌چنین برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی در سوق، جلسات هفتگی انجمن نارانان، برگزاری برنامه و مسابقات فرهنگی در ایام مذهبی با حضور روحانیون جوان و تحصیل‌کرده در کمپ‌ها و ارجاع خانواده‌های آسیب‌دیده یا در معرض آسیب‌های اجتماعی به واحد اورژانس اجتماعی و مساعدت و حمایت از آن‌ها را از جمله دیگر عملکرد اداره بهزیستی کهگیلویه در واحد توسعه و پیشگیری در ۹ ماهه سال جاری عنوان کرد.
 
لغو پرواز تهران به یاسوج و بالعکس
مدیر فرودگاه یاسوج گفت: به دلیل شرایط نامساعد جوی فرودگاه مهرآباد پرواز تهران به یاسوج و بالعکس لغو شد.
علی محسنیان اظهار کرد: به علت شرایط نامساعد جوی پرواز تهران به یاسوج و بالعکس لغو شد.
مدیر فرودگاه یاسوج افزود: به دلیل شرایط نامساعد جوی فرودگاه مهرآباد و دید افقی بسیار پایین، پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان از تهران به مقصد یاسوج و پرواز ۳۷۰۵ از یاسوج به مقصد تهران امروز هشتم بهمن‌ ماه لغو شد.
 
اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستائیان کهگیلویه و بویراحمد
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: چهار هزار میلیارد ریال برای وام خود اشتغالی روستائیان استان از سوی دولت پیشنهاد شده بود که مجلس با آن موافقت کرده است.
 
غلام محمد زارعی اظهار داشت: مبلغ پیشنهادی ۱٫۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی بود که از این مبلغ چهار هزار میلیارد ریال برای این مرحله استان اختصاص یافته است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.
بیش از ۴۶ درصد از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری این استان در روستاها زندگی می‌کنند.
وی بیان کرد: مبلغ چهار هزار میلیارد ریال نقش مهمی در رفع بیکاری، افزایش تولید و پیشرفت منطقه ایفا می‌کند.
زارعی افزود: این مبلغ در قالب وام چهار درصد در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افرادی که در همه زمینه‌ها می‌توانند شغلی را تعریف و راه اندازی کنند می‌توانند با مراجعه به فرمانداری‌ها و اداره کار و رفاه اجتماعی از این تسهیلات بهره ببرند.
وی عنوان کرد: این میزان اعتبار از طریق بانک‌های عامل و در قالب تسهیلات بانکی برای اشتغال روستائیان، عشایر و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت اختصاص یافته است.
در چهار سال گذشته افزون بر ۹۲۰ میلیارد ریال برای عمران، آبادانی و رونق روستاهای این استان توسط دولت کمک مستقیم شده است.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته ۱۷٫۷ درصد بوده که امسال با ۴٫۴ درصد کاهش به ۱۳٫۳ درصد رسید.
 
 
رابطه مهاجرت به یاسوج با ناهنجاری‌های اجتماعی بررسی می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه وبویراحمد از فراخوان اولویت های پژوهشی استانداری خبر داد و گفت: رابطه مهاجرت به یاسوج مرکز استان با ناهنجاری‌های اجتماعی بررسی می‌شود.
 
مجید محنایی  اظهار داشت: طی مکاتبه‌ای با روسای دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد اولویت‌های پژوهشی این استان طبق مصوبه کارگروه پژوهش و فناوری در دو بند ارسال شده است.
وی عنوان کرد: کارگروه پژوهش و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در ۱۹ دی‌ماه امسال ارزیابی آثار تسهیلات صندوق توسعه ملی در فرآیند توسعه اقتصادی استان کهگیلویه وبویراحمد طی برنامه پنج توسعه و بررسی رابطه مهاجرت به مرکز استان با ناهنجاری‌های اجتماعی به عنوان اولویت‌های پژوهشی استانداری مشخص کرد.
محنائی ابراز کرد: دانشگاه‌های استان اعم از دولتی، آزاد، پیام‌نور و ... موظف بوده تا ۱۱ بهمن‌ماه در زمینه اطلاع رسانی و تدوین پروپوزال‌های مربوطه و ارسال آن به دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه در تبدیل یک ایده به اختراع مشکل داریم، فزود: می‌طلبد معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری از جوانان حمایت کرده و برای تجاری‌سازی طرح‌ها آنان را یاری کنند.
محنائی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به حوزه پژوهش توجه خاصی شده است، ادامه داد: هرچند تعداد دانشجویان در کشور کاهش پیدا می‌کند ولی آمار دانشجویان دارای تحصیلات تکمیلی به نسبت دیگر افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه برخی از مراکز علمی و صندوق‌های مربوط به این حوزه هنوز در استان راه‌اندازی نشده است، افزود: انتظار می‌رود دانشگاه‌ها نسبت به برگزاری میزگردهای پژوهشی متناسب با ظرفیت‌های موجود استان اقدام کنند.
 
۴۲ پروژه برق‌رسانی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و کلنگ زنی ۵۱ پروژه برقرسانی شهری و روستایی خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۲ مورد افتتاح و مابقی کلنگ‌زنی می‌شود.
داود راهزادی در بازدید از برخی از پروژه‌های در دست اجرای برق شهرستان بویراحمداظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دهه فجر امسال ۵۱ پروژه برقرسانی در روستاها و شهرهای کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری افزون‌بر ۱۴۴ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.
وی با بیان اینکه از این تعداد پروژه ۴۲ پروژه افتتاحی و ۹ پروژه کلنگ زنی است، عنوان کرد: برای پروژه‌های بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای پروژه‌های کلنگ‌زنی بیش از ۴۴ میلیارد ریال پیش بینی شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: از این تعداد پروژه ۲۳ مورد در شهرستان بویراحمد، کهگیلویه ۹ پروژه، بهمئی ۴ پروژه، شهرستان دنا سه پروژه، شهرستان لنده یک پروژه، شهرستان گچساران یک پروژه و شهرستان چرام هم یک پروژه افتتاح می‌شود.
راهزادی ادامه داد: همچنین در دهه فجر امسال چهار پروژه در شهرستان کهگیلویه، چهار پروژه در شهرستان لنده و یک پروژه در شهرستان گچساران با اعتباری افزون‌بر ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کلنگ زنی می‌شود.
وی تصریح کرد: توسعه، اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های برق شهری و روستایی، روشنایی معابر شهری و روستایی و برقرسانی روستایی از مهمترین پروژه‌های افتتاحی برق در دهه فجر است.
راهزادی توسعه، اصلاح و بهینه سازی شبکه های برق شهری و روستایی را نیز از مهمترین پروژه های کلنگ زنی در دهه فجر امسال در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: کوهستانی و پراکندگی روستاها از مهمترین مشکلات برقرسانی و تامین برق پایدار در این استان است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1