تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۳۰۹۴۶۵

از اختلال تلفن در لنده تا جولان کامیون‌های حامل شن و ماسه

۰
کبنا ؛ایجاد کمر بندی در شهر‌ها یکی از ضروریات لاینفک برای کنترل ترافیک است که از ورود خودروهای سنگین به شهر با بار شن و ماسه جلوگیری می‌کند ولی متاسفانه این معضل جدی همچنان در سطح شهر لنده خودنمایی می‌کند.
گاهی گرد و غبار از کشورهای همسایه چنان آسیب زا هست که مسئولان حوزه مدیریت بحران اقدام به تعطیلی مدارس و ادارات می‌کنند ولی از مهم‌ترین عامل ایجاد گرد وغبار در سطح شهر لنده که‌‌ همان تراکتور‌ها و کامیون‌های حامل شن و ماسه هستند کاملاً غافلند.

حضور تراکتور‌ها و کامیون‌ها حامل شن و ماسه در سطح شهر لنده با وجود هزاران سرعت گیری که در این شهر وجود دارد عاملی است برای ریزش شن و ماسه‌ها در بستر خیابان‌ها که علاوه بر آلوده کردن بستر خیابان‌ها عاملی است برای پرتاب آنان به سمت خودرو‌ها مقابل و یا روبرو که تاکنون نیز خسارت‌های زیادی نیز در پی داشت
ریختن شن و ماسه از درب عقب تراکتور‌ها و کامیون‌ها به واسطه نداشتن چادر و دربند مناسب از علل اصلی ایجاد گردد وخاک در سطح شهرلنده است که متاسفانه تا کنون هیچ اقدام موثری از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی، شهرداری لنده و ادارات متولی صورت نگرفته است.
نبود خیابان کمربندی در سطح شهر لنده باعث شده است که تراکتور‌ها و کامیون‌های حامل شن و ماسه گاهاً از خیابان اصلی تردد کنند که در این بین ریختن شن و ماسه در خیابان اصلی آن هم جائیکه اغذیه فروشی‌ها، رستوران‌ها، بیرون بر‌ها، کبابی‌ها، آریشگران مردانه و میوه فروشان قرارگرفته اند، خطری جدی به واسطه تولید گرد وخاک در سطح شهر است.
از طرف دیگرایجاد سرعت گیرهای متعدد و غیر استاندارد در سطح شهر لنده از یک جهت به واسطه کاهش میزان تلفات و حادث جاده‌ای درون شهری قابل تقدیر است ولی متاسفانه غیر استاندارد بودن سرعت گیر‌ها باعث ریزش شن و ماسه در خیابان‌ها شده است که همین مسئله نیز باعث گلایه‌مندی همه رانندگان در این شهر شده است.
متاسفانه این معضل سال‌ها است که باعث رنجش مردم شهرستان لنده شده است و گویی هیچ اداره‌ای متولی برخورد با این وضعیت ساختار شکنانه تراکتور‌ها و کامیون‌های حمل ماسه در سطح شهر نیستند.
 

قطعی‌هایی که روی اعصاب است/ اختلال تلفن همراه در شهرک سرآسیاب لنده
در پی عدم آنتن دهی شبکه‌های تلفن همراه در بیشتر مناطق شهرستان لنده جمعی از شهروندان شهرک سرآسیاب لنده نسبت به عدم پوشش تلفن‌های همراه در این شهرک گلایه کردند.
امروزه برای کوچک‌ترین امورات روز مره خود نیازمند داشتن ارتباط با همدیگر می‌باشیم که تلفن‌های همراه با تکنولوژی‌های روز خود بیشتر این ارتباطات را کاهش داده است.
پرداخت قبوض، ثبت نام‌های اینترنتی و دسترستی آنلاین به اخبار و اطلاعات چه ازطریق شبکه‌های اجتماعی و چه از طریق سایت‌های خبری این زمینه را برای آگاهی بخشی به مردم فراهم ساخته است.
در این بین در حالی که عصر کنونی را عصر اطلاعات می‌نامند هنوز در بیشتر مناطق شهری و روستایی شهرستان لنده شهروندان برای برقرای تماس و یا استفاده از اینترنت با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.
شهرک سرآسیاب لنده از جمله مناطق شهری لنده می‌باشد که اپراتور‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل در بیشتر مناطق این شهرک هیچ گونه آنتن دهی ندارند و اگر هم داشته باشند به اندازه‌ای نیست که بتواند نیاز مردم را بر طرف نماید.
امیدواریم مسئولان این اپراتور‌ها که به دنبال درآمد زایی هستند هرچه سریع‌تر مشکلات ساکنین این شهرک و سایر مناطق شهرستان لنده را بر طرف نمایند.
------------------------------
سیداسماعیل میری-لنده
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1