تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۳۰۹۳۳۸

جشنواره فیلم فجر در کهگیلویه و بویراحمد/ دوشنبه با «کتاب» در مهدکودک‌ها

۱
۰
کبنا ؛خبرهای فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد
 
برگزاری کارگاه آموزش نقالی با حضور نقال برجسته کشوری
کارگاه یک هفته ای آموزش نقالی با حضور نقال برجسته کشوری سید مصطفی سعیدی برگزار می‌شود.
فیروز حسنی مسئول خانه هنرمندان استان با اشاره به برگزاری کارگاه آموزش نقالی گفت: کارگاه یک هفته ای آموزش نقالی از تاریخ ۱ تا ۵ بهمن ماه ویژه کودکان و نوجوانان در سالن سینما تک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به مدت ۵ روز برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین کارگاه نقالی ویژه بزرگسالان در سالن سینما تک این اداره برگزار خواهد شد.
حضور افراد در این کارگاه بلامانع می‌باشد.
 
حضور ۲ اثر از گچساران در جشنواره بین المللی تئاتر فجر
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: ۲ نمایشنامه از آثار هنرمندان این شهرستان در جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارند.
امیر حسین نوروزی افزود: نمایشنامه‌های سرنوشت چند غریق به استشهاد دار و درخت به کارگردانی مهرداد علیپور و آواز زنی در گورستان به کارگردانی مسلم نارکی در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر روزهای چهارم و ششم بهمن به روی صحنه خواهد رفت.
وی اظهار داشت: نمایشنامه سرنوشت یک غریق به استشهاد دار و درخت برای نخستین بار افزون بر بخش مرور تئاتر ایران در بخش به علاوه فجر در استان‌های خوزستان و بوشهر در روزهای ۱۶ و ۱۸ بهمن به روی صحنه رفته است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران بیان کرد: نمایش سرگذشت یک غریق به استشهاد دار و درخت کاری از گروهی تئاتر رها به موضوع بحران آب پرداخته است.
وی تصریح کرد: نمایش آواز زنی در گورستان با پرداختن به فضای بومی و محلی مشکلات و زوایای مختلف زندگی زنان را تشریح کرده است.
شرکت در نهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با نمایش روایتی برای بهرام چوبین، در یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با نمایش محو و فوکوس، در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با نمایش پرخاش زنی که مادر بود و حضور در سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با نمایش کابوس زنی درخواب ازجمله سوابق درخشان تئاتر گچساران است.
سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر یکم تا دوازدهم بهمن ۱۳۹۶ و در هفت بخش تخصصی برگزار می‌شود.
پنج گروه با حدود ۱۵۰ هنرمند در زمینه هنرهای نمایشی در شهرستان گچساران فعالیت دارند.
 
سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر همزمان با سراسر کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد، از برگزاری سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجردر این استان خبرداد.
محمدعلی پیرسبزی گفت: جشنواره بین المللی فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ همزمان با سایر استان‌های سراسر کشور با اکران ۲۳ فیلم برگزارمیشود.
پیرسبزی در نشست صبح امروز ستاد اجرایی سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجراستان، بر تلاش و همت مسئولین کمیته‌های مختلف این ستاد، در برگزاری کیفی این رخداد سینمایی در استان تاکید کرد.
معاون هنری و سینمایی افزود: این جشنواره در سالن سینما هنر یاسوج و سالن سینما دهناد شهرستان کهگیلویه برگزار می‌شود.
محمدعلی پیرسبزی خاطرنشان کرد: ظرفیت سالن‌های سینما در این دو شهرستان جمعاً ۶۲۰ نفر می‌باشد.
برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نقد فیلم وحضور هنرمندان مطرح کشوریاز برنامه‌های جنبی این جشنواره است.
محمد علی پیرسبزی خواستار توجه ویژه به امر برگزاری مراسم افتتاحیه این جشنواره شد.
 
تصمیمات مهم وزارت ارشاد برای پروژه تالار مرکزی در یاسوج
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویر احمد از نشست مشترک معاون وزارت ارشاد، معاون عمرانی استاندار و مدیر کل طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد جهت تسریع عملیات پروژه تالار مرکزی یاسوج خبر داد.
رضا دهبانی پور گفت: به منظور بررسی و سرعت بخشیدن پروژه بزرگ تالار مرکزی یاسوج جلسه ای با حضور حسینی معاون پارلمانی وزارت ارشاد، فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل طرح‌های عمرانی و مدیر کل بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه دراین جلسه تصمیمات مهمی برای پروژه بزرگ تالار مرکزی اتخاذ شد افزود: ۶ میلیارد ۱۰۰ میلیون تومان از محل اوراق مشارکت از طرف وزارت ارشاد برای این پروژه بصورت فوری به پیمانکار پرداخت می‌شود که از مصوبات این جلسه بود.
دهبانی پور با اشاره به سفر سال قبل مسئولین وزارت ارشاد اسلامی بویژه معاون توسعه مدیریت ومنابع به استان گفت: ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی وزارت ارشاد به پیمانکار پروژه پرداخت شد اما به دلیل حجم بالای کار اعتبار بیشتری برای این پروژه عظیم نیاز است.
در ادامه این جلسه عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به نقش و اهمیت این پروژه در حوزه فرهنگ و هنر گفت: از محل اعتبارات نفت و اعتباراتی متوازن منطقه ای هم اعتباری برای سرعت بخشیدن این پروژه در نظر گرفته می‌شود.
برپایه این گزارش پیمانکار این پروژه که در جلسه حضور داشت قول داد در صورت تخصیص اعتبارات جدید ادامه عملیات اجرایی این پروژه با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.
 
دنا و بهمئی صاحب سینما می‌شوند / راه اندازی سینمای سیار در باشت، چرام و لنده
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان از مصوب شدن راه انداری سینما در دنا و بهمئی، سینمایی سیار در باشت، چرام و لنده، حمایت از تولید ۵ فیلم کوتاه و ۱ مستند در استان و راه اندازی سینمای هنر و تجربه در نشست مشترک خود با رئیس سازمان سینمایی کشور خبر داد.
رضا دهبانی پور با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با رئیس سازمان سینمایی کشور برای کمک به فعالیت‌های حوزه سینمایی استان افزود: در این جلسه که در دفتر رئیس سازمان سینمایی برگزار شد تصمیات مهم و موثری برای حوزه سینمایی استان اتخاذ شد.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان با بیان اینکه امروزه هنر سینما نقش و جایگاه ممتازی در تحولات اجتماعی و بویژه فرهنگ سازی و فرهنگ پذیری جامعه دارد گفت: توجه به حوزه سینما هم در تولید و هم در زیر ساخت‌ها از اولویت‌های جدی فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی با مثبت ارزیابی کردن این جلسه گفت: راه اندازی سینما در دنا و بهمئی و همچنین راه انداری سینمای هنر و تجربه در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی از مصوبات این نشست بود.
دهبانی پور با اشاره به دیگر تصمیات اتخاذ شده در این نشست بیان کرد: راه اندازی ۲ دفتر سینمای جوانان در شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران و تولید ۵ فیلم کوتاه و یک مستند توسط هنرمندان استان با حمایت سازمان سینمایی کشور انجام می‌شود.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان در ادامه خاطر نشان کرد: راه انداری سینمایی سیار در شهرستان‌های باشت، چرام و لنده از دیگر مساعدت‌های سازمان سینمایی بود.
دهبانی پور با مهم بر شمردن نقش آموزش در حوزه سینما تصریح کرد: کارگاه‌های آموزشی با کیفیت مطلوب و مؤثر توسط اساتید مجرب کشوری برای اهالی سینمای استان برگزار خواهد شد که در این جلسه مصوب شد.
بر پایه این گزارش در این جلسه با حضور مهندس حیدریان رئیس سازمان سینمایی کشور، حیدری خلیلی معاون سازمان و سیدی مدیرکل امور استان‌های سازمان سینمایی بر گزار شد دکتر دهبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و محمد علی پیرسبزی معاون هنری و سینمایی حضور داشتند.
 
اجرای طرح دوشنبه با کتاب در مهد کودک‌های کهگیلویه و بویراحمد
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح دوشنبه با کتاب در مهد کودک‌های استان خبر داد.
رضا خردمند گفت: روزهای دوشنبه هر هفته در مهدهای کودک استان به عنوان «دوشنبه‌های کتاب‌خوانی » تعیین شده است و قرار است مربیان مهد کودک در این روز کودکان را با روش‌های خلاقانه کتاب‌خوانی آشنا کنند.
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح دوشنبه‌های کتابخوانی در مهدهای کودک استان افزود: با توجه به این حقیقت که سرانه کتابخوانی در کشور پایین بوده، سازمان بهزیستی با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم نامه همکاری با هدف تشویق کودکان به کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در خانواده‌های امضا کرده است.
وی با بیان اینکه کودکان را باید همواره در مهد کودک با کتابخوانی آشنا کرد تصریح کرد: بهترین جامعه هدف که برای فرهنگ‌سازی در جامعه می‌توان بر روی آن کار کرد، کودکان زیر شش سال است که در این زمان شخصیت اصلی آنان شکل می‌گیرد که سازمان بهزیستی با عنایت به این اصل مهم اقدام به ترویج فرهنگ کتابخوانی و تشویق کودکان به خواندن کتاب در مهدهای کودک کرده است.
معاون فرهنگی مطبوعاتی ارشاد استان با بیان اینکه تشویق کودکان به کتابخوانی در مهدهای کودک، فرهنگ مطالعه کتاب را در خانواده‌ها نیز گسترش می‌دهد، گفت: روزهای دوشنبه هر هفته در مهدهای کودک استان به عنوان «دوشنبه‌های کتاب‌خوانی » تعیین شده است و قرار است مربیان مهد کودک در این روز برای کودکان کتاب بخوانند و آن‌ها با کتاب‌های کودک آشنا کنند.
 
حضور ۲ گروه نمایشی کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره بین المللی تئاتر فجر
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد از حضور ۲ گروه نمایشی استان به مشترک مهرداد علیپور و علی شفیعی و مسلم نارکی در جشنواره بین المللی تئاتر فجر خبر داد.
رضا دهبانی پور با اشاره با حضور ۲ نماینده شایسته استان در بزرگ‌ترین رویداد تئاتری کشور گفت: اثر نمایشی «سرنوشت چند غریق به استشهاد دارو درخت » به کارگردانی مهرداد علیپور و علی شفیعی و اثر نمایشی «آواز زنی در گورستان » به کارگردانی مسلم نارکی که هر دو از شهرستان گچساران می‌باشند در ۲ بخش مهم جشنواره تاتر فجر حضور خواهند داشت.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد افزود: این ۲ اثر نمایشی در دو بخش به علاوه فجر و بخش مسابقه مرور جشنواره بین المللی تئاتر فجر رقابت خواهند کرد.
دهبانی پور با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد در رشته تئاتر دارای هنرمندان شاخص و ممتاز ملی می‌باشد گفت: آنچه مسلم است و بزرگان تئاتر کشور هم بر آن صحه می گذرارند چراغ هنر نمایش به لطف داشتن استعدادهای درخشان تئاتری همواره روشن است و هنرمندان تاتر استان در سطح ملی و حتی بین المللی حرف برای گفتن دارند.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اظهار امیدواری کرد ۲ گروه نمایشی که نمایندگان شایسته استان در این رقابت مهم بین المللی می‌باشند بتواند با شایستگی به موفقیت‌های بعدی دست یابند.
 
اعزام هنرمندان کهگیلویه وبویراحمد به کرمانشاه/ نمایشگاه کتاب و جشنواره فیلم فجر در یاسوج برگزار می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در جلسه هماهنگی نمایشگاه کتاب و فیلم فجر استان: نمایشگاه کتاب و جشنواره فیلم فجر بهمن ماه ۹۶ در یاسوج برگزار می‌شود.
رضا دهبانی پور در جلسه هماهنگی نمایشگاه بزرگ کتاب و جشنواره فیلم فجر که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار برگزار شد گفت: به دلیل تقارن نمایشگاه کتاب با دهه فجر مقرر شده چند برنامه پرمخاطب را در استان برگزار کنیم که اکران چند فیلم فجر در استان نیز از جمله این برنامه‌هاست.
دبیر جشنواره فیلم فجر استان کهگیلویه و بویراحمد به اکران ۲۳ فیلم از آثار جشنواره فجر در استان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم فیلم‌های فجر امسال متفاوت تر از سالهای گذشته برگزار شود که این فیلم‌ها یا در مرکز استان و یا سایر شهرستان‌ها اکران می‌شوند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای اکران فیلم‌های فجر پنج هنرمند برجشته کشوری به استان به مدت ۵ روز مسافرت می‌کنند و از میان این پنج نفر سعی می‌شود که از هنرمندان شاخص سینما و تلویزیون نیز دعوت شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمایشگاه کتاب دومین برنامه فرهنگی مهم در استان است که در بهمن ماه برگزار می‌شود و این نمایشگاه امسال با وجود اینکه در کنارش نمایشگاه رسانه دیجیتال نیز برگزار می‌شود متفاوت تر از سالهای قبل است.
دهبانی پور عنوان کرد: گاهی مشکلاتی در این زمینه وجود دارد از جمله اینکه برخی ناشران حاضر نیستند کتاب خود را تخفیف دهند و برخی نیز حاضر نیستند به این استان کوچک بیایند برنامه‌های متفاوتی از جمله معرفی اداب و رسوم استان و برنامه ای برای کودکان را در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهیم کرد.
وی به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: با توجه به وضعیت روحی و روانی مردم زلزله زده کرمانشاه وزارت ارشاد در نظر گرفت که ۳۲ استان هر کدام برنامه‌های هنری را در راستای اداب و رسوم مختص هر استان در کرمانشاه اجرا کنند استان ما نیز باید به مدت چند روز چنین برنامه ای را در سرپل ذهاب کرمانشاه اجرا کند.
دهبانی پور تصریح کرد: هنرمندانی را باید به کرمانشاه اعزام کنیم و این اعزام هزینه‌هایی را برای ارشاد به دنبال دارد که انتظار می‌رود در این مورد سایر ادارات نیز همکاری کنند و سعی داریم افرادی اعزام شوند که فرهنگ استان را به خوبی بیان کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۶۰۰ ناشر برای نمایشگاه کتاب در استان ثبت نام کردند که ۲۷۰ ناشر انتخاب شدند و امیدوارم بتوانیم معرف خوبی برای فرهنگ استان باشیم و مردم نیز استقبال خوبی از نمایشگاه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه مصلی مکانی مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب در یاسوج است گفت: این مکان به دلیل در دسترس بودن مکان مناسبی است چرا که کتاب متفاوت تر از سایر نمایشگاه‌هاست و یک کالا نیست بهتر است در مکانی ایجاد شود که در دسترس عموم باشد همچنین به دلیل وضعیتی که کتاب‌های محلی ما دارند نقد کتاب‌های استان را نیز در دستور کار داریم و بهتر است این نقدها در فضای عمومی برگزار شود.
دهبانی پور عنوان کرد: علی رغم کمبود اعتبارات در حوزه فرهنگ اما برنامه‌های متعدد و مؤثر فرهنگی و هنری و جشنواره‌های استانی و منطقه ای و حتی ملی هستند اجرا شد و بخشی از آن‌ها تا پایان سال برگزار می‌شوند.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه با ارتباط کاری حوزه فرهنگ و هنر با حوزه معاونت سیاسی همکاری تنگاتنگی برای سرعت بخشیدن فعالیت‌های فرهنگی ایجاد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

هنرمند
Iran, Islamic Republic of
جالبه این روزها مدیرکل ارشاد خیلی فعال شدند و در اطلاع رسانی خوش میدرخشند
مگر خبری هست؟؟؟؟؟
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1