تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب : ۳۰۸۴۶۶

لنده شایسته این همه زخم‌های عمیق نبود / مدلی که استاندار برای معیشت پایدار معرفی کرد (+تصاویر)

۳
۰
کبنا ؛نشست برنامه‌ریزی محرومیت زدایی (طرح پایلوت اقتصادی) شهرستان لنده با حضور سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفین کشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عدل هاشمی نماینده کهگیلویه بزرگ و مدیران ارشد این استان برگزار شد.
لنده لایق این همه زخم نیست / نرخ بیکاری لنده ۱۲٫۶۷ است
دارا کریمی‌نژاد فرماندار لنده در این نشست، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با دوراندیشی و تیزبینی آینده کشور بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید فرمودند.
وی افزود: وظیفه همه مسؤولان و آحاد مختلف مردم استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در جهت تحقق این مهم در جامعه بوده که این امر نیازمند تلاش و توجه و جدیت بیش از گذشته است.
فرماندار شهرستان لنده در ادامه با اشاره به مصدر و معنی واژه «لنده» تصریح کرد: این کلمه به معنای عمیق و گود بوده چرا که شهرستان اولین‌ها در منطقه گود قرار گرده است.
کریمی‌نژاد یادآور شد: درست است که معنای اسم شهر ما عمیق و گود بوده ولی «لام» آن می‌گویند این شهرستان لایق این همه زخم‌های عمیق و نابرخورداری‌ها نبوده و باید به جایگاه مطلوب خود برسد.
وی خاطر نشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی تا به امروز خدمات ارزشمند بسیاری در حوزه‌های مختلف به این شهرستان ارزانی داشته اما عمق محرومیت و زخم‌های مانده بر پیکیر این شهرستان باعث شده هنوز نتوانیم به جایگاه واقعی خود در مسیر توسعه و پیشرفت برسیم.
رئیس شورای اداری شهرستان لنده ادامه داد: با تلاش و پیگیری مسؤولان شهرستان، استان و کشور و نماینده مردم در مجلس امروز گامی جدی در مسیر توسعه این شهرستان برداشته شد و این شهرستان به عنوان دومین پایلوت اقتصادی کشور و اولین پایلوت مناطق زاگرس‌نشین انتخاب شود.
کریمی‌نژاد در ادامه با اشاره به مشکلات و معضلات شهرستان لنده گفت: نرخ بیکاری در این شهرستان ۱۲٫۶۷ درصد بوده که لازم است در جهت رفع این مشکل اقدامی جدی صورت پذیرد.
وی افزود: این شهرستان علیرغم همه مشکلات ظرفیت‌ها و پتانسیل خوبی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و از همه مهمترین نیروی انسانی داشته که باید مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار لنده با اشاره به ظرفیت و پتانسیل حوزه گردشگری و صنایع دستی این شهرستان تأکید کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی این شهرستان با ظرفیت تولید بیش از ۶۰ نوع گیاه دارویی قابلیت و ظرفیت لازم در راستای تبدیل شدن به قطب صنایع تبدیلی را دارد.
کریمی‌نژاد ادامه داد: با توجه به جایگاه قالی این شهرستان در سطح استان و کشور ما معتقدیم که هر دار قالی که در این شهرستان بالا می رود طناب دار خودکشی در این شهرستان پائین کشیده می‌شود و درآمد چند گلیم و جاجیم یک طلاق را کم خواهد کرد.
فرماندار لنده در ادامه به جایگاه فرهنگ و هنر این شهرستان اشاره و گفت: این شهرستان زادگاه انسان‌های بزرگ و هنرمندانی همچون حسین پناهی بوده که انتظار می‌رود در راستای اعتلای فرهنگ و هنر این شهرستان کلبه فرهنگ و هنر در زادگاه این هنرمند مشهور احداث شود.
 
مدلی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای خلق معیشت پایدار معرفی کرد
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویر احمد در این نشست، اظهار داشت: انقلاب ما انقلاب محرومان و مستضعفان بوده که برای اعتلای دین و نظام اسلامی و کشور خود آن را همراهی کردند.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی در راستای رفع محرومیت و فقر از جامعه خدمات ارزشمندی را به جامعه و مناطق محروم کشور ارزانی بخشیده ولی در استان ما به دلیل مشکلات برجای مانده از گذشته هنوز نتوانستیم به توسعه و پیشرفت لازم دست یابیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با خدمات بنیادی نظام جمهوری اسلامی در استان اشاره و تصریح کرد: خدمات بنیادی و زیرساختی بسیار خوبی در این استان و به خصوص شهرستان لنده ارائه و انجام شده که لازم است در ادامه نسبت به توسعه آنها اقدام شود.
احمدی در ادامه با اشاره به انتخاب شهرستان لنده به عنوان دومین شهرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور یادآور شد: صنعت و معدن، گردشگری و هوش سرشار مردم این شهرستان بستر لازم برای توسعه و پیشرفت بوده که لازم است این مهم به درستی راهبری و هدایت شود.
وی به ضروت توجه و ارائه خدمات به مردم اشاره و خاطر نشان کرد: همه کسانی که دل در گرو نظام و انقلاب دارند باید در جهت خدمت به مردم تلاش کنند و از فرصت به دست آمده به درستی استفاده کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به پارادوکس به وجود امده در خصوص خدمات ارائه شده در مناطق و عقب‌ماندگی اشاره و گفت: زیرساخت های بسیار خوبی در این مناطق از سوی نظام ارائه شده ولی همانطور که گفته شد عمق محرومیت بسیار بالا بوده و باید تلاش و مشارکت مردم در این حوزه جدی گرفته شود.
احمدی افزود: با تزریق اعتبارات دولتی نمی توان بستر لازم جهت معیشت پایدار را در جامعه ایجاد کرد، ما باید مدل توسعه اجتماع محور را برای خلق معیشت پایدار جدی بگیریم.
 
مردم را باید باور کنیم 
محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور در این نشست، اظهار داشت: وقتی رهبر معظم انقلاب می‌خواستند من را به عنوان مسؤول بنیاد مستضعفان منصوب کنند بر ضرورت آبادکردن مناطق محروم تأکید کردند.
وی افزود: تا مدتی بر این نکته واقف نبودیم ولی با ورود به روستاها و مناطق محروم به نکته مطرح شده توسط معظم له پی برده‌ایم و آن این مطلب بوده که تنها به فکر زیرساخت‌های فیزیکی در این مناطق نباید باشیم.
رئیس بنیاد مستضعفان کشور تصریح کرد: باید بدانیم خدمات برق، گاز، اینترنت و ... در همه روستاها و مناطق محروم ما ارائه شده ولی آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، فرهنگ‌سازی و نهادسازی اجتماع محور بوده است.
سعیدی‌کیا یادآور شد: هر جایی که معیشت مردم به خوبی فراهم شود باید در جهت پایداری آن تلاش شود ولی باید بدانیم بدون همراهی و همکاری مردم هیچ‌ اقدامی نمی‌توان انجام داد.
وی خاطر نشان کرد: اصل کار بنیاد در مناطق محروم توانمندسازی و تقویت احساس خودباوری در مردم بوده که امروزه یکی از نیازهای اساسی جامعه ما بوده و همه باید در این راستا تلاش کنند.
رئیس بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه ما در راستای اقدامات فیزیکی کار خاصی انجام نخواهیم داد گفت: مردم باید بدانند که خودشان توانایی اداره معیشت و زندگی را دارند؛ اقدامات ما بیشتر در جهت ارتقاء سطح زندگی آنها خواهد بود.
سعیدی‌کیا افزود: محور فعالیت‌های ما از تشکیل صندوق تا اجتماع‌های مردمی، مساجد روستاها خواهد بود چراکه مردم با حضور در این مکان‌ها و برنامه‌ریزی اساس شایسته‌سالاری را با انتخاب سرتیم‌ها و سرگروه‌های خود رعایت خواهند کرد.
وی در ادامه به فعالیت‌های بنیاد مستضعفان در قلعه گنج کرمان اشاره و یادآور شد: بیش از ۶ هزار نفر با استفاده از آورده‌های مردم و کمک‌های بنیاد قریب به ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند و تا به امروز جز در موارد خواص معوقه‌ای در بازپرداخت آنها وجود نداشته است.
رئیس بنیاد مستضعفان کشور تصریح کرد: اعتماد به مردم اساس کار ما بوده و تا زمانی که به آنها اعتماد نکنیم مردم به ما اعتماد نمی‌کنند و همین امر می‌تواند روند کاری را با مشکلاتی رو به رو سازد؛ خودباوری مردم ما را به پیشرفت و توسعه نزدیک خواهد کرد.
سعیدی‌کیا در ادامه به ساخت مشارکتی بیش از ۱هزار و ۳۰۰ باب کلاس درس در سطح کشور گفت: همانطور که گفته شد نقشه راه بنیاد را در جایگاه هیچ اداره٬ای قرار نخواهد داد ولی در کنار آنها برای خدمت به مردم تلاش خواهیم کرد.
     
نام شما

آدرس ايميل شما

مهمان
Iran, Islamic Republic of
میشه بفرمایین محمد برزین زاده سرپرست برق چرام و لنده چکار میکنه .
برادر
Iran, Islamic Republic of
برزین زاده و لنده چکار میکنه
تقوی-دلی مهرجان
Iran, Islamic Republic of
درودبرفرمانداردانای لنده.کاشکی همیشه دانایان برصدربنشینندوقدرببینند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1