تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : ۳۰۸۲۸۷

خرید مرغ زنده ممنوع شد/ جهاد کشاورزی کهگیلویه تعطیل است

۱
۰
کبنا ؛نشست ستاد پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با حضور اعضای شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کهگیلویه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از دهدشت، مدیر دامپزشکی شهرستان کهگیلویه در این نشست با بیان اینکه مهم‌ترین عامل شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان، فروش مرغ زنده و کشتار غیرمجاز در سطح شهر است، گفت: برای پیشگیری از این بیماری نیاز به برنامه‌ریزی و اقدامات قانونی برای جمع‌آوری فروش مرغ زنده از سطح شهر است.
علی‌اکبر حسینی با تاکید بر مصرف مرغ منجمد بهداشتی و سالم، افزود: با فرایند بسته‌بندی مرغ منجمد این ویروس پس از اسیدی شدن لاشه از بین می‌رود.
حسینی شیوع این بیماری در استان‌های هم‌جوار را تهدیدی جدی برای استان کهگیلویه و بویراحمد دانست.
معاون فرماندار شهرستان کهگیلویه در این نشست نیز گفت: شهرداری‌ و بخشداران موظف به جمع آوری و معدوم‌سازی فروش مرغ‌های خانگی در سطح شهر هستند، که اگر با مرغ فروشان سیار به طور جدی برخورد شود، و ماشین‌های آنان به پارکینگ انتقال دهید، مسلماً حساب کار دست‌شان خواهد آمد.
اسلام خسروی اظهار کرد: درزمینهٔ تولیدات دامی، جهاد کشاورزی کهگیلویه تعطیل است، و وقتی جهاد کشاورزی تولید گوشت نداشته باشد، توانایی رقابت با دامداران را ندارد.
خسروی افزود: در شهرستان کهگیلویه عملاً نمی‌توانیم قیمت گوشت را تعیین کنیم، که متاسفانه نرخ قیمت گوشت یکی از مشکلات این شهرستان است.
وی عنوان کرد: باید جهاد کشاورزی کهگیلویه فکر اساسی درزمینهٔ تولیدات دامی داشته باشد، و از سازمان جهاد کشاورزی استان کمک بخواهد، تا در بازار رقابت از دامداران عقب نماند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دهدشت
Iran, Islamic Republic of
من به این جلسه افتخار میکنم و میدانم که خاورمیانه هم افتخار میکند
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1