تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۶
کد مطلب : ۳۰۸۲۵۳

افتتاح نمایشگاه تجسمی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد؛ دست کمالوند در دست دهبانی‌پور (+تصاویر)

۰
کبنا ؛نمایشگاه گروهی هنرمندان تجسمی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در تهران با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری کشور افتتاح شد.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آئین افتتاح این نمایشگاه با حضور وکیلی نماینده مردم تهران و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ، معین بخش معاون اداری و مالی حوزه هنری، سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، مصلحی مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری  و جمعی دیگر از مسئولین  حوزه هنری و هنرمندان برگزار شد.
شریف اسلامی اضافه کرد: در این نمایشگاه تعداد ۱۲۰ اثر از هنرمندان تجسمی استان در رشته‌های نقاشی، طراحی، کاریکاتور و خوشنویسی و با آثاری از داریوش حقایقی، سید احسان گنجی، عبدالرسول شریفی، اسحاق آقایی، داوود ایزدپناه، حسن پناهیان، سید مسلم خادمی ، سید علی نقی کرامت  در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری کشور در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
وی استقبال از برگزاری نمایشگاه را خوب توصیف کرد و گفت: برگزاری نمایشگاهی از این دست فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان و هنرمندان خوب استان است.
اسلامی از برنامه ریزی و همکاری مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور جهت برگزاری این نمایش تقدیر کرد و بیان داشت: حضور آثار هنرمندان شهرستان‌ها در مرکز عامل انگیزه بخش و مهمی است که یقیناً به رشد و پیشرفت هنرمندان و معرفی هر چه بیشتر آن‌ها کمک می‌کند.
هم چنین سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در مورد برگزاری نمایشگاهی از آثار تجسمی هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه هنری گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی که آثار تجسمی استانی به این گستردگی در حوزه هنری تهران به نمایش گذاشته شود از زمان ورود من به این مرکز سابقه نداشته و این اولین بار است.
وی افزود: این مرکز آثار خوب و قابل توجهی به ویژه در حوزه تخصصی فعالیت هنری من که کاریکاتور است برای حضور در این نمایشگاه ارائه دادند و یکی از این هنرمندان خوب و سرشناس استان کهگیلویه و بویراحمد «احسان گنجی» است. این هنرمند کارتونی است نه تنها افتخار استان خود است بلکه با داشتن بیش از ۷۰عنوان جایزه بین‌المللی افتخاری برای هنر کشور ایران است. هنرمندان با ارزشی همچون گنجی و دیگر هنرمندان هم‌استانی ایشان شایسته رسیدگی بیشتری از سوی مراکز هنری سازمان‌های فرهنگی از جمله حوزه هنری را دارند. ما نیز به همین امر، اقدام به دعوت از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد کردیم.
شجاعی ادامه داد: آثار این نمایشگاه نشان از تلاش‌های فردی هنرمندان برای دست‌یابی به توانایی خلق بهترین آثار هنری خود دارد. چرا که هنرمندان در استان‌های محروم از آموزش‌های لازم نیز کم‌تر بهره می‌برند و هرآنچه در آثارشان مشاهده می‌شود حاصل تلاش‌های انفرادی آن‌ها برای عشق خود به هنر است.
چهره هنر انقلاب کشور در ادامه گفت: برنامه‌ای که مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برای استان‌ها در نظر دارد، دیدگاهی یکسان به همه آن‌ها است. چرا که معتقدم همه امکاناتی که در اختیار استان‌ها از سوی ما قرار می‌گیرد باید به طور یکسان عرضه شود. این امکانات در هر زمینه‌ای اعم از آموزش و برپایی نمایشگاه می‌تواند باشد. اما اولویت اصلی ما برای خدمت‌رسانی به هنرمندان تجسمی کشور به استان‌های محروم‌تر اختصاص دارد. البته اولویت این استان‌ها دلیل بر بی‌کیفیتی آثار ارائه شده نیست. چرا که در همین نمایشگاه کیفیت آثار بسیار ارزشمند و خوب است.
وی افزود: دیده شدن آثار استانی در فضایی مثل گالری «عالی» در تهران به توجه بیشتر دیگر مسئولان مربوطه به هنر استان کهگیلویه و بویراحمد و معرفی هنرمندان این استان به دیگر هنرمندان کشور کمک می‌کند. آینده هنرهای تجسمی کشور هرچه به هنرمندان استانی بیشتر پرداخته شود، بی‌شک رشد موفق‌تری خواهد داشت. چرا که هنر منحصر به چند شهر بزرگ کشور نیست و هنرمندان شهرستانی آثار مهمی را تولید می‌کنند.
 
توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر درکشور ما ازافق مطلوب فاصله دارد/ آثار هنری می‌تواند اثر مناسبی در جریان زندگی بگذارد
محصولات هنری برای اینکه در فضاهای عمومی دیده و معرفی شوند نیازمند پیگیری و برنامه ریزی خود هنرمندان، صاحبان آثار و مدیران عرصه فرهنگ و هنری کشور است.
سید ضیاء هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ۲۶ دیماه با حضور درنمایشگاه هنرمندان استان گهکیلویه و بویراحمد که در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپا شده بود ازاین آثار دیدن کرد.
مدیرعامل خبرگزاری ایرنا پس از بازدید خود از این نمایشگاه ضمن ابراز رضایت از کیفیت آثار ارائه شده درنمایشگاه هنرمندان یاسوجی بیان داشت: کیفیت آثار تجسمی هنرمندان استان بالاست و خوشبختانه پیشرفت خوبی داشته‌ایم.
وی در ادامه به ظرفیت‌های هنری موجود در کشور و ابعاد اقتصاد و فرهنگ اشاره کردوگفت: نیاز جامعه ما به هنر و محصولات هنری روز افزون و کاملاً مشهود است با توجه به تحولات اجتماعی واقتصادی که در جامعه ما وجود دارد جایگاه هنر روز به روز ارتقآ یافته واقبال به آثار هنری نیز رشد چشمگیری داشته است.
هاشمی در ادامه گفت: این نیازدلیل جامعه شناختی روشنی هم دارد، تحولات جامعه ما را به سمتی می‌برد که نیازهای جامعه در حال تغییر است و نیازهای ثانویه نیز روز به روزبیشتر مورد توجه قرار گرفته و تغییر می‌کند به هرحال جامعه ما از امنیت اجتماعی اقتصادی نسبتاً خوبی برخوردار است ولی در بخش روانشناسی اجتماعی نیاز به شکوفای روحی وعاطفی زیادی وجود دارد که با برنامه ریزی و تلاش درجهت رفع آن باید گام برداشت. تلاطم‌ها و زمختی‌ها موجود در جریان‌های سیاسی و اجتماعی باعث شده نیاز به آثار هنری بیش از پیش احساس شود چرا که که باعث تلطیف و شیرین تر شدن جریان زندگی می‌شود.
استادیار گروه اجتماعی دانشگاه تهران سپس به بحث اقتصاد فرهنگ اشاره کرد و گفت: اقتصاد فرهنگ وهنر ودر امتداد آن آثار فرهنگی وهنری درکشور ما ظرفیت بسیار بالایی دارد که در این بخش ظرفیت موجود ما از آن افق مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد. فکر می‌کنم توجه کردن به بخش اقتصاد و فرهنگ موضوع بسیار مهمی است. در برخی از رشته‌های هنری به این موضوع به شکل خوبی توجه شده است اما در برخی از رشته‌های ازجمله رشته هنرهای تجسمی کار بیشتری می‌طلبد براساس یک تحلیل صورت گرفته نشان ازآن دارد که امید به اقتصاد هنر در کشور دارای چشم انداز روشنی است ولی در شرایط کنونی نباید تمام توقعات را از بخش‌های دولتی داشت و جامعه هنر باید بتواند از سایر مسیرها نیز جایگاه خود را میان اقشار مختلف پیدا کند.
وی سپس به اقبال مناسب مردم از برخی نمایشگاه‌های هنری چند سال گذشته اشاره کرد و افزود: اتفاقاتی که طی سال‌های گذشته دراین زمینه افتاده و اقبالی که به آثار هنری توسط مردم صورت گرفته اتفاق مبارکی است مانند حراج هنری تهران که نشان داد آثار هنری بسیاری فروخته و مورد توجه قرار گرفته است.
هاشمی سپس به راهکارهای معرفی این آثار و هم افزایی دستگاه‌های مختلف در جهت حمایت از آثار هنری اشاره کرد و گفت: در سوی دیگر معرفی این آثار وایجاد پیوند میان هنرمندان و اقشار مختلف جامعه، جلب نخبگان سیاسی، اجتماعی و نخبگان علمی به این حوزه‌ها و معرفی این آثار ازضرورت های مهم و نقش آفرین در این بخش است. البته مدیریت فرهنگی کشور نیز نسبت این موضوع توجه دارند ولازم است پیوند مدیریت هنری وفرهنگی، مدیریت اقتصادی، مدیریت علمی و حتی مدیریت صنعتی و گردشگری با یک هم افزایی در جهت حمایت از این جریان گام بردارند.
سید ضیاء هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: انعکاس رسانه ای‌ای این فعالیت‌ها و بهره گیری ازظرفیت رسانه‌ها می‌تواند آینده بهتری را برای هنر و هنرمندان این حوزه فراهم آورد. هرچه تولید همراه با توزیع و ترویج آثار هنری به شکل مناسب و گسترده تری صورت بگیرد زندگی بهتری پیش رو ما خواهد بود.
گفتنی است، علاقه‌مندان برای تماشای آثار این نمایشگاه می‌توانند به مدت یک هفته به نشانی انتهای خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ مراجعه نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
ببخشید فتاح محمدی آنجا چیکارمیکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوست
Iran, Islamic Republic of
فتاح محمدی تهران ؟
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1