تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۳۰۶۸۳۵

نظر «معاون استاندار» در باره یاسوج چیست؟ / ترافیک آزار دهنده یاسوج / مصوبه‌ای که خاک شد

۰
کبنا ؛نشست شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار، فرماندارن و مدیران عضو این نشست برگزار شد و مباحث مختلفی در این شورا مطرح شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عزیز فیلی معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این نشست، اظهار کرد: بروز گره‌های ترافیکی همواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین معضل جریان ترافیکی مرکز استان شناخته‌ می‌شود.
سیمای شهر یاسوج نازیبا است
فیلی بابیان اینکه سیمای شهری یاسوج یکپارچه نیست، و مناظر نازیبایی دارد، افزود: مشکلات زیادی ازجمله عدم آسفالت مناسب، عدم ساماندهی تابلوی شهر، نبود سیستم روشنایی، روکش نامناسب میانی جداول و عدم مبلمان شهری در مرکز استان مشاهده می‌شود، که مرتفع شدن مشکلات این شهر در سایه همفکری و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر است.
معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه پایتخت طبیعت ایران این روزها با مشکلات متعددی در حوزه زیرساختی، روشنایی، ترافیکی و سیما و منظر شهری دست و پنجه نرم می‌کند، تاکید کرد: مشکلات موجود شهر یاسوج در زمینه ترافیک بسیار زیاده بوده که در یک بازده زمانی کوتاه امکان برطرف کردن تمامی این مسائل و مشکلات نیست و باید با اولویت بندی صحیح و درست به مراتب این مشکلات برطرف شود.
وی بابیان اینکه برای کاهش گره‌های ترافیکی شهر یاسوج حضور بیشتر پلیس راهور خصوصاً در ایام بعدازظهر ضروری است، گفت: ورودی و خروجی شهر یاسوج باید ساماندهی شود که با همکاری دستگاه‌ها چهره زیبایی به مرکز استان دهیم.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: تا پایان سال جاری فاز اول پل سوم بشار افتتاح می‌شود که استفاده از این پل گره ترافیکی مرکز استان را کاهش می‌دهد.
فیلی عنوان کرد: پل برقی برای شهر یاسوج تدارک دیده شد که شهرداری این عملیات را به شرکت‌های خصوصی متقاضی واگذار کند.
وی خواستار رفع چند گره ترافیکی در شهر یاسوج تا قبل از تعطیلات نوروز شد و افزود: برای بهبود شرایط در شهر یاسوج تبدیل وضعیت شبکه هوایی به زمینی در برخی مناطق، لکه گیری خیابان‌ها و رفع گره‌های ترافیکی باید در دستور کار قرار گیرد.
ترافیک یاسوج آزار دهنده است / تهیه طرح جامع ترافیک شهر
 
شاهرخ کناری سرپرست فرمانداری شهرستان بویراحمد در این نشست گفت: ترافیک موجود در شهر یاسوج سبب نگرانی و نارضایتی مردم شده که انتظار می‌رود شورای شهر و شهرداری یاسوج در این زمینه چاره اندیشی کرده و از هیچ کوششی دریغ نکنند و البته در این زمینه فرمانداری آماده همکاری است.
وی تصریح کرد: عدم خط کشی مناسب در مناطق دارای مدرسه، کمبود پل عابر پیاده، عدم خط کشی خیابان‌ها، نبود و یا عدم جانمایی درست چراغ راهنما و ایجاد بلوار غیر اصولی از جمله مهمترین مشکلات موجود در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است.
کناری با بیان اینکه مشاور تهیه طرح جامع ترافیک شهر یاسوج فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: برای اولین بار در شهر یاسوج تحقق این طرح را شاهد خواهیم بود و هدفگذاری های مختلفی در این راستا انجام می شود.
فرماندار با بیان اینکه ترافیک به وجود آمده در شهر یاسوج موجبات نارضایتی مردم را به وجود آورده است، عنوان کرد: فعالیت کارشناسی و توسعه و رفع معضلات ترافیکی شهر یاسوج ضروری است.
کناری به برخی از مشکلات موجود در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: عدم خط کشی مناسب در مناطقی که مدارس قرار گرفته اند، عدم خط کشی خیابان ها، نبود و یا عدم جانمایی چراغ راهنما و همچنین بلوار کشی های غیر اصولی از جمله مشکلات موجود در شهر یاسوج است.
سرپرست فرمانداری بویراحمد با اشاره به نبود یا کمبود پل های عابر پیاده در برخی مناطق شهر، تصریح کرد: اقدام موثر برای رفع مشکلات ترافیکی در حوزه عابر پیاده نیز ضروری است.
 
مصوبه‌ای که ۱۰ سال در شورای شهر یاسوج خاک می‌خورد
شهردار یاسوج نیز در این نشست یکی از مهمترین معضلات شهر یاسوج را ترافیک عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری دور پنجم اعم از شورای شهر و شهرداری برطرف کردن این مشکل و به حداقل رساندن آن است.
نستهن مقدم با اشاره به ضرورت اجرای طرح جامع ترافیکی در یاسوج، افزود: اجرای این طرح همزمان با هدفگذاری ضروری بوده و در این زمینه شهرداری از هیچ گونه کمکی دریغ نمی‌کند.
وی بیان کرد: ۱۰ سال پیش و در زمان فعالیت شورای شهر دور سوم تبلیغات شهری یاسوج به یک شرکت واگذار شده که این شرکت می‌بایست طبق قرارداد پل‌های برقی ایجاد کند ولی تاکنون این مهم محقق نشده است.
 
دو راهی کریک یا دو راهی مرگ
عباس بهشتی‌رو فرماندار شهرستان دنا در این نشست گفت: احداث مسیر چهار خطه پاتاوه بزرگترین چالش ترافیکی را برای شهرستان دنا ایجاد کرده است.
بهشتی افزود: ۸۰ کیلومتر از مسیر اصفهان به یاسوج در محدوده شهرستان دنا قرار دارد که اجرای پروژه ۴ خطه پاتاوه باعث بروز مشکلاتی از جمله ایجاد روستاهای پایین دست و بالا دست جاده می شود که وقوع حوادث جانی و مالی از جمله آسیب های آن است.
بهشتی بر لزوم ایجاد زیرگذر و اقداماتی از این دست در نقاط هدفگذاری شده تاکید کرد و بیان داشت: در مسیرهای دوراهی کریک، دارشاهی، گندی خوری، توت نده و... هدفگذاری برای ایجاد زیرگذر و افزایش ضریب ایمنی ضروری است.
وی افزود: تاکنون چندین تصادف منجر به فوت در دوراهی کریک گزارش شده است.
فرماندار دنا به عبور سه رودخانه دائمی و ۱۵ رودخانه فصلی در شهرستان اشاره کرد و گفت: برای عبور و مرور در حوزه ۵ پل روستایی، ۳ پل به تعمیرات نگه داری نیاز دارند.
بهشتی خواستار فعالیت تاکسی های بیسیم به صورت تعاونی در این شهرستان شد و گفت: با استفاده از برگزاری آگهی، مدیریت، نظارت و ارزیابی سخت می شود.
 
 
علی خوان پایه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد نیز در نشست، اضافه کرد: توجه به ایمنی جاده های در حال توسعه استان ضروری است.
خوان‌پایه افزود: لازم است که موارد مختلف ایمنی در جاده های در حال توسعه و ساخت استان دیده شود.
خوان پایه با بیان اینکه توجه به ایمن سازی در حوزه روستاهای حاشیه راه ها مورد تاکید است، عنوان کرد: با انجام برخی از پروژه توسعه راه ها، روستاها در پایین دست و بالا دست جاده قرار می گیرند که تامین امنیت کاربر و جاده اولویت محسوب می شود.
وی افزود: باید عبور از عرض جاده در مناطق روستایی مورد توجه قرار گیرد و لحاظ شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان با اشاره به لزوم توجه به حوزه ابنیه فنی گفت: در برخی مناطق که تعمیر و افزایش ضریب ایمنی نیاز است، بررسی های لازم برای تحقق هدفگذاری ها انجام خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1