تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۳۰۶۲۸۱

صفایی‌نیا: به جلسات اکتفا نکنید / مشکلات زنان باید به یک مطالبه و دغدغه تبدیل شود / زنانی که به خودشان اهمیت نمی‌دهند

۶
۰
کبنا ؛مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: از آقایان گله‌مند هستیم که زنان را به رسمیت نمی‌شناسند، این در حالی است که اکنون بانوان استان آماده حضور در نشست‌های رسمی خود را ندارند، زنان باید مسئولیت‌های اداری را همچون فعالیت‌های منزل مدیریت کنند.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز آذر صفایی‌نیا در نشست زنان و خانواده استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور اعضای این نشست در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بیش از نیمی از اعضا در این نشست حضور ندارند، و این در حالی است که نقش و حضور زنان از اصول اساسی توسعه یک جامعه است.
صفایی نیا بابیان اینکه زن ایرانی امروزه یک زن تحصیل‌کرده، و سنگ بنای بنیان خانواده است، گفت: وقتی بانوان با حجم سنگینی از وظایف در جامعه حضور مطلوبی دارند، نقش این قشر در توسعه همه‌جانبه غیرقابل کتمان است، و همچنین زنان در بسیاری از موارد بسیار دقیق‌تر از آقایان فعالیت می‌کنند.
وی اضافه کرد: بانوان باید خودشان را باور داشته باشند، و با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های که در اختیار دارند، برای هم‌افزایی دوچندان در کنار همدیگر قرار گیرند.
مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه دولت دوازدهم در قانون برنامه ششم توسعه برای بهبود جایگاه زنان و فعالیت‌های آنان زمینه‌هایی را فراهم‌کرده است، اظهار داشت: طبق ماده ۱۳۱ برنامه ششم توسعه اقتصادی به‌صراحت اعمال سیاست‌هایی برای ایجاد فرصت استفاده و بروز توانایی زنان و تکریم آنها لحاظ شده است، و همچنین خانم «ابتکار» معاون رئیس‌جمهور به نقش و مشارکت امور بانوان در سطح شهرستان و استان‌ها تأکید دارد.
وی بابیان اینکه تاکنون زنان با حضور پررنگ خود در همه عرصه‌ها ازجمله ادارات و حفظ بنیان خانواده توانایی‌های خودشان را به اثبات رسانده‌اند، اظهار کرد: زنان که در نهادهای دولتی و غیردولتی مشغول هستند، برای بهبود وضعیت این قشر همبستگی لازم را داشته باشند.
صفایی نیا با گلایه شدید از اعضای اصلی این نشست تصریح کرد: از آقایان گله‌مند هستیم که زنان را به رسمیت نمی‌شناسند، این در حالی است که اکنون بانوان استان توجهی به حضور در نشست‌های رسمی که مربوط به خودشان است را ندارند، زنان باید مسئولیت‌های اداری را همچون فعالیت‌های منزل مدیریت کنند.
وی با تاکید بر اینکه اگر همبستگی زنان در جامعه مطلوب بود، قطعاً موقعیت آنها در سطح جامعه بهتر می‌شد، تصریح کرد: زنان در مسئولیت‌های اداری باید یاور و پشتیبان همدیگر باشند، اما می‌بینیم که هیچ‌ وقت اینگونه نبوده است و حتی در جلسات مربوط به امور بانوان و خانواده حضور ندارند.
وی خطاب به مشاوران امور بانوان در دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار کرد: بسیاری از فعالیت‌های حوزه بانوان در ادارات تکراری و دچار روزمرگی است، که باید برای انجام این فعالیت‌ها خلاقیت و ایده نویی به خرج دهیم.
مدیرکل استانداری کهگیلویه و بویراحمد خودباوری را رمز موفقیت بانوان دانست و افزود: زنان جامعه برای ارائه توانمندی‌ها و موفقیت‌های خود باید به این خودباوری برسند تا راه پیشرفت برای آنها هموارتر شود.
وی با اشاره به‌ضرورت تشکیل نشست‌های امور بانوان در سطح استان و ادارات، عنوان کرد: به برگزاری جلسات صرفاً اکتفا نکنیم، و مشکلات زنان برای همه باید به یک مطالبه و دغدغه تبدیل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
بدبخت از آن روزی که پرچم مدیریتی استان به دست ش
مرد
Iran, Islamic Republic of
ای خدا ......ایشانل باید الان جا بروفیت..غذا درس کنین ..والا آخر....جلسه جلسه ..
احمد
Iran, Islamic Republic of
سلام سرکار خانم صفایی خوب هست بجلی تعصبات جنسیتی رهنمود های خضرت آیت الله ملک حسینی را در دیداری که با ایشان داشتید گوش و عمل کتید . اجازه دهید تا زنان به مسئولیت خانواده وتربیت فرزتدان پاک و متدین وشوهر داری بپردازند گردوغبار نکنید ظلم به زن هست که که نان آور باشد . البته زنانی که مجردند وقید همه چی زدند یا زنانی که می توانند در کتار وظایف خانواده وشوهرداری شغل اداری متاسب شان زن مثل معلمی بلامانع هست والا زن کجا و مسئولیت ها ی سخت وزیان آور از قدیم بزرگان گفتند اگر زن کد خدا شد توی زمستان بز ها را چهر می کتد یعنی پشم ونوی حیوانات را می برد
بانو
Iran, Islamic Republic of
خانم صفایی کار سختی در پیش دارن . ضعف عملکرد دوسال اخیر حوزه اموربانوان باعث شد که نه تنها اقایان بلکه خود خانمها هم اعتمادشون رو به این حوزه از دست بدن. امیدواریم خانم صفایی بتونن با ایجاد تحول مثبت در این حوزه باعث تغییر نگاهها بشن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام . . ، دماغ هاشون رو عمل کردن ، ابرو کاشتن .‌ کسی که قیافه ی خودش رو قبول نداره و صورت خودش رو به رسمیت نمی شناسه و قیافه مصنوعی برای خودش درست میکنه ، چرا ما باید اون ها رو به رسمیت بشناسیم و مدیریت بهشون بدیم .؟
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
ا.. می دهند تا مدیر شدن
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1