تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۳۰۶۲۲۹

غفلت از ظرفیت های زمستان گردی در کهگیلویه و بویراحمد / زنگ زنانه شدن اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد به صدا در آمد / جلسات بدون خروجی در استان /تشکیل ۳ پرونده تخلف احتکار تخم‌مرغ /

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
 
الحاق سمغان به دهدشت در طرح تفصیلی دهدشت در حال بررسی است
فرماندار کهگیلویه گفت: الحاق سمغان به دهدشت در طرح تفصیلی دهدشت در حال بررسی است.
جلسه الحاق روستای سمغان به دهدشت به ریاست فرماندار کهگیلویه و با حضور دستگاه‌های عضو در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.
علی پوزش در این جلسه وضعیت بلاتکلیفی سمغان بین شهر و روستا را یادآور شد و اظهار داشت: فرمانداری کهگیلویه در سال ۹۳ گزارشی جهت الحاق سمغان به دهدشت برای استانداری ارسال کرد.
فرماندار کهگیلویه، جمیعت سمغان را بیش از سه هزار نفر عنوان و با توجه به خواسته مردم سمغان نسبت به الحاق آن به دهدشت گفت: طرح تفصیلی دهدشت در حال بررسی است و سعی داریم در این طرح سمغان را به دهدشت الحاق نماییم.
وی با بیان اینکه طرح تفصیلی هر ۱۰ سال یک‌بار اجرا می‌شود، میزان اعتبار در نظرگرفته شده برای طرح تفصیلی دهدشت را یک میلیارد ریال عنوان کرد.
پوزش عنوان کرد: چنانچه سمغان در طرح تفصیلی به دهدشت الحاق شد همه دستگاه‌ها موظف هستند نهایت همکاری را در ارائه خدمات به سمغان انجام دهند.
 
۸۴۸ واحد مسکن مهر در گچساران در حال احداث است
فرماندار گچساران گفت: ۸۴۸واحد مسکن مهر در گچساران در حال احداث که این تعداد واحد برای تکمیل نیاز به ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل انشعابات نیاز دارد.
عبدالرحیم رحیمی در نشست بررسی مشکلات زیرساخت‌های مسکن مهر که با حضور معاون مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد، روسای دستگاه‌های خدمات‌رسان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: تعداد دو هزار ۶۵۲ واحد مسکن مهر در شهرستان گچساران برای خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی و کمکی و خانواده‌های بی‌بضاعت در سه نقطه شهری احداث شده است.
فرماندار گچساران با بیان این که این تعداد واحد مسکن مهر نسبت به دیگر شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر است، عنوان کرد: اگر در هر واحد از مسکن مهر خانواده‌های ۴ نفره زندگی کنند جمعیتی بیش از ده هزار و ۶۰۰ نفر در این مجتمع‌های آپارتمانی ساکن خواهند شد که این جمعیت یک دهم از جمعیت گچساران را تشکیل می‌دهد.
رحیمی با بیان اینکه از اجرای طرح تا کنون تعداد یک هزار و ۵۰۰ واحد این آپارتمان‌های تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است، بیان کرد: هم اکنون تعداد ۸۴۸ واحد مسکن مهر در گچساران دارای پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد است که تا کنون به متقاضیان واگذار نشده است.
وی با بیان اینکه تعداد ۳۶۸ واحد مسکن مهر در بلوار نفت احداث شده است، بیان کرد: از مجموع این تعداد تا کنون ۱۰۰ واحد به متقاضیان امسال واگذار شده است.
فرماندار گچساران با اشاره به مشکلات واحدهای مسکن مهر در بلوار نفت گچساران گفت: نبود زیرساخت‌های لازم مانند، انشعابات آب، برق، گاز و آسفالت موجب شده که روند واگذاری این واحدها به متقاضیان به کندی پیش برود.
وی افزود: برای تکمیل انشعابات این تعداد مسکن مهر در حال احداث به بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
رحیمی خاطرنشان کرد: تعداد ۲۰۰ انشعاب آب، برق و گاز برای واگذاری تا پایان هفته جاری خریداری خواهد شد.
فرماندار گچساران افزود: از مجموع مسکن مهر ساخته شده در شهرستان گچساران تعداد ۲۸۰ واحد به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی و کمکی واگذار خواهد شد.
 
ظرفیت های پیدا و پنهان زمستان گردی در کهگیلویه و بویراحمد
اختلاف دمای هوا درسردترین و گرمترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد اکنون به ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، وجود ۲ اقلیم متفاوت ظرفیت‌های فراوانی برای زمستان گردی هموطنان در جای جای این استان فراهم کرده است.
در شهرهای شمالی استان به ویژه یاسوج و سی سخت اکنون دمای هوا به زیر صفر درجه می رسد و علاقه مندان به کوه و ورزش های زمستانی به این مناطق سفر می کنند.
در حالی که با گذر از گردنه مورگاه در ۴۰ کیلومتری جنوب یاسوج ،دمای هوا به بالای ۲۰درجه سانتی گراد می رسد و هوای دلپذیر گرمسیری و سبزه زاران در اولین ماه زمستان به روی مسافران و گردشگران آغوش باز می کند.
استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن پیست اسکی کاکان در شمال یاسوج ، ساحل سد کوثر،بارگاه بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، روستای پلکانی مارین ،شهر تاریخی بلاد شاپور دهدشت و ده ها جاذبه تاریخی و طبیعی به گفته کارشناسان دارای ظرفیت های فراوان پیدا و پنهان برای زمستان گردی است.
براساس آخرین آمارها ،سالانه بیش از سه میلیون نفر از جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دیدن می کنند که بخش عمده ای از آن مربوط به فصول بهار و تابستان است.
کارشناسان بخش گردشگری بر این باورند که در صورت فراهم شدن زیرساخت های گردشگری و معرفی جاذبه های منطقه می توان زمینه زمستان گردی بسیاری از هموطنان را در این استان فراهم کرد و گامی مهم برای توسعه پایدار این استان برداشت.
** جاذبه های زمستان گردی در استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد
پیست اسکی کاکان در دامنه‌های رشته کوه زاگرس و قله دنا در ارتفاع ۲ هزار و ۶۰۰ متری در ۱۸ کیلومتری شمال شهر یاسوج در دهستان کاکان واقع شده است.
طول مفید پیست کاکان ۶۰۰ متر و عرض آن ۱۵۰ متر است.
این پیست یکی از زیباترین پیست های اسکی در جنوب کشور است که در سال ۱۳۷۳ با نصب یک دستگاه بالابر افتتاح شد و سپس تا سال ۸۴ امکانات آن با سه تله اسکی شامل یک دستگاه بالابر برای افراد مبتدی و ۲ دستگاه بالابر اسکی بازان حرفه ای افزایش یافت.
با آغاز اولین بارش برف پاییزی در کوه های دنا ،پیست اسکی دنا میزبان هزاران دوستدار ورزشهای زمستانی تا نیمه اردبیهشت ماه سال بعد است .
کوه دنا با داشتن ۴۰قله بالای ۴هزار متر در تمام فصول سال ،میزبان صدها کوهنورد است که از سراسر کشور به این منطقه سفر می کنند.
** حرم حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام هشتم (ع)
حرم حضرت بی بی حکیمه (س) در دل کوه‌های نفت خیز جنوب گچساران پناهگاهی برای علاقه‌مندان به گردشگری مذهبی است.
وجود چشمه‌های آب گرم و قرار گرفتن ساختمان حرم در دل کوه جاذبه‌های آن را دوچندان کرده است.
بی بی حکیمه از دختران بلافصل حضرت امام موسی بن جعفر (ع) است که در زمان حکومت بنی عباس زندگی می‌کرده است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر بلافصل امام رضا (ع) در ۸۰ کیلومتری جنوب دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.
سالانه به‌ویژه در فصول پاییز و زمستان، هزاران نفر از مناطق مختلف کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس به زیارت حرم بی بی حکیمه آیند.
**ساحل سد کوثر
طبیعت بکر مجاور دریاچه سد کوثر افزون بر هوای دلپذیر و میزبانی از پرندگان مهاجر آسیایی یکی از مکان‌هایی است که می‌تواند مقصد زمستان گردی باشد.
هم اکنون صدها پرنده مهاجر از سیبری و آسیای میانه در آبگیرهای سواحل سد کوثر زمستان گذرانی می‌کنند.
سد کوثر برای تأمین آب آشامیدنی ۲ میلیون نفر از مردم استان‌های جنوبی کشور از جمله خوزستان، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده است،
امکان قایق سواری و ماهیگیری تکمیل کننده جاذبه‌های گردشگری ساحل سد کوثر است.
محل سد در تنگه بسیار باریکی است و عرض تنگه در کف در تراز ۵۰۰ و حدود ۱۰ متر و تکیه گاه‌های سد تا تراز ۵۷۵ متر دارای شیب بسیار تند ۸۰ درجه است به‌طوری که بدنه سد کوثر نیز خود جاذبه دیدنی است..
این سد از آب رودخانه خیر آباد و شاخه‌های شاه بهرام و دهدشت (سیدآباد) تشکیل شده که آب آنها از رشته کوه‌های زاگرس در مناطق طسوج، دشت راق، دیلگان و چشمه بلقیس چرام سرچشمه می‌گیرد.
** باغ چشمه بلقیس
باغ تاریخی چشمه بلقیس چرام یکی از جاذبه های گردشگری مفرح و چشم نواز مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد در زمستان است.
باغ بلقیس چرام ،چشمه آبی است که کلان باغی از انواع درختان مثمر و کاج های سربفلک کشیده با منظرگاهی چشم نواز، چشم هر رهگذری در مسیر گچساران به دهدشت را به تماشای این همه زیبایی و سرمستی طبیعت وا می دارد.
**روستای تاریخی با بافت پلکانی مارین
روستای مارین در ۳۰ کیلومتری شمال شهر دوگنبدان مرکز گچساران نیز به عنوان ماسوله جنوب با رنگین کمانی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی یکی از کانون‌های گردشگری در جنوب کهگیلویه و بویراحمد است.
وجود باغ های انبوه گرداگرد خانه‌های کوچک پلکانی ، هر تازه واردی را به حیرت وامی دارد و این طبیعت سحر آمیز ویژگی خاصی به این روستای هدف گردشگری بخشیده است.
آب و هوای مفرح و باغ های میوه‌های رنگارنگ ، مارین را به بهشت گمشده جنوب ایران معروف کرده و این روستا همه ساله در فصل زمستان بهار و میزبان گردشگران از تمام نقاط کشور است.
**نقش برجسته های تنگ سولک
۱۳ نقش برجسته و کتیبه بر روی پنج قطعه سنگ جداگانه حجاری شده یادگار دوره اشکانی در تنگ سولک یکی از جاذبه های تاریخی است که می تواند جهانگردان را نیز جذب کند.
نقوش برجسته‌ تنگ سولک صحنه‌های گوناگونی از آیین‌های باشکوه باستانی، نمادهای دینی، رزم‌های سواره نظام و پیاده نظام، تاج گذاری و گرفتن حلقه قدرت در حضور خدایان، شکارشاهی، خوش‌آمد گویی و دیگر جلوه‌های زندگی اشرافی را در دل کوهستان به نمایش گذاشته است.
تنگ سولک در غرب تنگ بجک و در نزدیکی شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
**برنامه‌های جذب گردشگر
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه میلیون گردشگر در سال جاری از جاذبه‌های این استان دیدن کرده‌اند که با افزایش زیرساخت‌ها می‌توان زمینه حضور ایران‌گردان و جهانگردان را در فصل زمستان هم در مناطق دیدنی استان فراهم کرد.
محمود باقری افزود: ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی، برپایی جشنواره‌ها در زمان پیک حضور گردشگران، تقویت زیرساخت‌های پذیرش گردشگر مانند اردوگاه‌های رفاهی و تفریحی و برگزاری بازارچه‌های صنایع دستی از برنامه‌ها میراث فرهنگی برای رونق صنعت گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با اشاره به وجود بیش از ۲ هزار جاذبه طبیعی و تاریخی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های اصلی استان برای توسعه پایدار و ایجاد فرصت‌های شغلی نیازمند معرفی به ایران‌گردان و جهانگردان است که جشنواره‌های غذا، موسیقی و بازارچه‌های صنایع دستی فرصتی برای معرفی جاذبه‌ها و درآمدزایی برای مردم منطقه است.
وی تصریح کرد: برپایی جشنواره‌ها ضمن اینکه فرصت احیای خرده فرهنگ‌های کهن هر منطقه چون غذاهای محلی، آواها و نواها و سنت‌ها را فراهم می‌کند، منجر به شادی و نشاط اجتماعی نیز می‌شود.
وی با یادآوری برگزاری جشنواره غذای ایرانی فرهنگ ایرانی منطقه هفت کشور که دی ماه امسال در شهرستان گرمسیری گچساران برپا شد افزود: با هدف معرفی جاذبه های زمستان گردی کهگیلویه و بویراحمد این شهرستان انتخاب شد که با استقبال زیادی روبه رو شد.
** راهکارها توسعه ایرانگردی و جهانگردی
باقری ،غذاهای محلی مانند آش کارده، آش دوغ و شله گوشتی، آواها و نواها با گویش های لری و ترکی و پوشش لباس محلی در کهگیلویه و بویراحمد را از جلوه های کم نظیر گردشگری در این استان دانست.
وی افزود: برندسازی غذاهای محلی و رونق عرضه این خوراکی ها در رستوران ها از راهکارهای توسعه ایرانگردی و جهانگردی در این استان است.
وی بیان کرد: هر ساله گردشگران زیادی در دنیا با هدف تجربه طعم‌های جدید راهی سفر می‌شوند که این امر نشان دهنده نیاز به احیای آداب ، سنن و داشته های سنتی هر منطقه برای ایجاد خاطره‌ای خوش در اذهان مسافران است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه زیرساخت‌های گردشگری این استان مصوب سفر ۲۴ و ۲۵ مرداد سال گذشته رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به استان هزینه شده است.
وی ابراز کرد: با تخصیص این اعتبار، ۲۴ طرح در زمینه زیرساخت‌های گردشگری در قالب سرویس‌های بهداشتی، پارک اسکان شهرهای یاسوج، گچساران، دهدشت و سی سخت، و اردوگاه‌های تفریحی، رفاهی در حال اجراست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: در دهه فجر سال جاری بسیاری از اردوگاه‌های رفاهی و تفریحی، پارک اسکان شهرستان‌های دهدشت، گچساران، سی‌سخت، یاسوج و همچنین موزه یاسوج به بهره‌برداری خواهد رسید.
باقری ابراز کرد: پارک اسکان در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در شهر دوگنبدان در حال اجراست.
وی تصریح کرد: هفت میلیارد ریال به ساخت پارک اسکان در مرکز شهر گچساران اختصاص یافت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶ طرح توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان‌های گچساران و باشت در حال اجراست که تکمیل آنها می‌تواند به توسعه زمستان گردی در این استان کمک کند.
باقری افزود: تکمیل و توسعه کمپینگ های گردشگری در مناطق دیل، امامزاده اسماعیل (ع) و مطالعه توسعه زیرساخت‌های رفاهی حرم بی بی حکیمه (س) و منطقه قلات در گچساران، ساخت اردوگاه تفریحی رود رونه و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری امامزاده شمس الدین (ع) از جمله این طرح‌هاست.
وی با اشاره به تشرف هزاران زائر ایرانی و خارجی به حرم بی بی حکیمه (س) تصریح کرد: افزایش امکانات رفاهی و تفریحی این مکان مقدس از برنامه های جدی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد است که پس از نیازسنجی کارشناسی اقدام خواهد شد.
باقری بیان کرد: هم اکنون کمپینگ اقامتی حرم بی بی حکیمه (س) مجهز به آلاچیق، سکوهای نشیمن، سرویس های بهداشتی و آبخوری در حال بهره برداری است.
وی ابراز داشت: این کمپینگ در حال حاضر به بخش خصوصی واگذار شده و آماده پذیرایی از گردشگران است.
باقری بیان کرد: صنعت گردشگری امروزه یکی از راهکارهای اصلی ایجاد فرصت های شغلی است که اجرای طرح های عمرانی در مناطق گردشگری لازمه تحقق رونق این صنعت است.
حرم بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت، بارگاه امام‌زاده سید محمود کهگیلویه و سد کوثر از مهم‌ترین جاذبه‌های کهگیلویه و بویراحمد است.
این استان با بیش از ۱۵ هزار کیلومترمربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.
افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
 
کاهش۴۷ درصدی تعداد بیماران ایدزی ناشی از تزریق در کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد بیماران ایدزی ناشی ازتزریق مواد مخدر در این استان ۴۷ درصد کاهش یافته است.
علی محمد احمدی روز شنبه در نشست شورای فرهنگی مبارزه با مواد مخدر در یاسوج بدون اشاره به آمار، اظهار داشت: این میزان از ۸۳ درصد در سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۶ درصد در سال جاری کاهش یافته است.
وی افزود: استمرار این سطح کاهش چشمگیر در استان مستلزم همکاری همه دستگاه های اجرایی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای مبارزه با معضل اعتیاد و مصرف مواد مخدر در استان باید درجهت اجرای طرح های پیشگیری برنامه ریزی مطلوب صورت گیرد.
وی عنوان کرد: افزون بر برنامه ریزی در راستای پیشگیری ،جلسه های شورای فرهنگی مبارزه با مواد مخدر باید خروجی های کارآمد داشته باشد.
احمدی ابراز داشت: توزیع فضاهای ورزشی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد باید با میزان پراکنش جمعیت انطباق داشته باشد.
وی تصریح کرد: متناسب با نیاز روستاییان زیر ۲۰ خانوار با توجه به بحث مهاجرت امکانات ورزشی به صورت متمرکز در مکانی برای این افراد در نظر گرفته شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: روستاهای بالای ۲۰ تا ۱۰۰ خانوار باید به عنوان اولویت دستگاه ورزش و جوانان بوده و نسبت به ایجادسالن ورزشی برای این روستاها اقدام کنند.
متوسط سرانه ورزشی در کشور ۶۵ سانتی متر بوده که این میزان در کهگیلویه و بویراحمد ۴۰ سانتی متر مربع است.
متوسط فضای ورزشی در روستاهای این استان نیز حدود ۱۸ سانتی متر مربع است.
در این نشست مقرر شد مدیر کل ورزش جوانان در جلسه بعدی گزارش کاملی از عملکرد این دستگاه در حوزه اقدامات انجام شده برای جوانان و روستاهای آلوده به مواد مخدر در استان ارائه نماید.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نیاز است با توجه به شمار روزافزون معتادان در حاشیه شهر یاسوج نسبت به ایجاد مرکز دی ای سی در مادوان اقدام شود.
جمعیت مادوان حدود ۳۶ هزارو ۱۱۵ نفر است.
سید ناصر رضایی افزود: هدف مراکز دی آی سی نگهداری افراد و معتادانی بوده که به نوعی تهدید برای شیوع برخی آسیب ها از جمله ایدز است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز تصریح کرد: در شهر مادوان هم اینک یک مرکز درمانی، ۲ پایگاه بهداشتی و هشت خانه بهداشت دایر هستند.
وی افزود: در ۹ ماه نخست سال جاری در مادوان ۸۸ مورد اقدام به خودکشی، ۴۵ مورد طلاق و هفت مورد بیماری ایدز گزارش شده است.
ایلامی گفت: تاکنون حداقل ۲ هزار معتاد در مادوان شناسایی شده که معادل حدود ۱۲ درصد جمعیت این منطقه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: هم اینک سه مرکز دی آی سی در استان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد فعال است.
در این نشست مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نسبت به راه اندازی هر چه سریعتر این مرکز اقدام کند.
با توجه به طرح شیوع شناسی هم‌اینک ضریب شیوع اعتیاد در استان ۲/۳ درصد است.
حدود ۱۲ هزار معتاد در استان شناسایی شده اند.از این میزان حدود ۹۵ درصد مرد و بقیه زن هستند.
در سال جاری حدود ۶۰۰ نفر از افراد ترک کننده اعتیاد در مراکز فنی و حرفه ای مشغول حرفه آموزی هستند.
در سال گذشته ۲۷ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر در استان فوت کردند و از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ نفر جان خود را به همین دلیل از دست داده‌اند.
در سال جاری ۲ تن و ۲۳۰ کیلوگرم مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.
 
زنگ زنانه شدن اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمده است
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: معضل نوپای زنانه شدن اعتیاد و مصرف مواد مخدر در این استان بیش از پیش به صدا درآمده است.
 
آذر صفایی نیا اظهار داشت: زنان و جوانان هم اینک خطرپذیرترین قشر در معرض معضل اعتیاد هستند.
وی بدون توضیح بیشتر، خواستار بررسی ویژه موضوع اعتیاد زنان در کهگیلویه و بویراحمد شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید برنامه ریزی‌های مناسب برای پیشگیری از این آسیب اجتماعی در بین زنان استان اندیشیده شود.
وی عنوان کرد: گسترش بازی‌های بومی و محلی برای ایجاد نشاط و سرگرمی سالم در روستاهای استان در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی برای جوانان به خصوص زنان مؤثر است.
افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر زن سرپرست خانوار در این استان معتاد هستند.
هم اینک حدود ۱۲ هزار معتاد در استان شناسایی شده‌اند که حدود ۹۵ درصد آنان مرد و بقیه زن هستند.
در سال گذشته ۲۷ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر در استان فوت کردند و از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ نفر جان خود را به همین دلیل از دست داده‌اند.
در سال جاری ۲ تن و ۲۳۰ کیلوگرم مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.
 
اختلاف راه و شهرسازی و منابع طبیعی به ضرر مردم است/تلاش برای از سرگیری مجدد پروژه یاسوج-سی‌سخت
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر رفع معارضات میان منابع طبیعی و راه و شهرسازی تأکید کرد.
علی‌محمد احمدی در حاشیه نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد که ظهر امروز برگزار شد در خصوص مشکلات و معارضات جاده یاسوج-سی‌سخت خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی گفت: روز گذشته شنیدم میان راه و شهرسازی و منابع طبیعی اختلاف ایجاد شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماشین‌آلات راه و شهرسازی در محل پروژه جاده یاسوج-سی‌سخت مستقر است اما منابع طبیعی از ادامه کار جلوگیری کرده که مدیرکل راه و شهرسازی این موضوع را پیگیری و اگر موضوع حل نشد اطلاع دهید تا جلسه‌ای در این خصوص تشکیل و پروژه مجددا از سر گرفته شود.
در ادامه محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میان راه و شهرسازی و منابع طبیعی همیشه دعوا و دوستی بوده اما در موضوع اخیر ما نمی‌توانیم خواسته‌های منابع طبیعی را برآورده کنیم.
وی تصریح کرد: در تلاش هستیم که مشکل ایجاد شده را حل کنیم و پروژه یاسوج-سی‌سخت مجددا از سر گرفته شود.
این مسؤول در خصوص اراضی شهر یاسوج گفت: در شهر یاسوج با فقر زمین مواجه هستیم و زمین برای واگذاری به دستگاه‌ها وجود ندارد.
احمدی در ادامه تصریح کرد: منابع طبیعی و راه و شهرسازی هر چه سریع‌تر مشکلات خود را حل کنند چرا که اختلافات میان این دو دستگاه به ضرر مردم است.در صورت نیاز خواسته‌ها و مطالبات مالی منابع طبیعی را قسط‌بندی کنیم.
استاندار در خصوص فقر زمین در شهر یاسوج گفت: راه و شهرسازی در سال‌های اخیر بهترین زمین‌ها را در اختیار دستگاه‌های حاکمیتی قرار داده است.
وی تصریح کرد: راه و شهرسازی گزارش کاملی از زمین‌های در اختیار و زمین‌هایی را که در دو سال اخیر به دستگاه‌ها واگذار کرده را به استانداری ارائه کند.
 
شیوع اعتیاد به مواد مخدر در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد شیوع اعتیاد در شهر مادوان بویراحمد را روبه افزایش دانست و گفت: مرکز سرپایی و گذری درمان اعتیاد در این شهر راه اندازی می‌شود.
سید ناصر رضایی در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: شیوع اعتیاد به مواد مخدر در برخی مناطق این استان بویژه حاشیه شهرها نگران کننده بوده و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.
وی عنوان کرد: ایجاد و راه اندازی مرکز سرپایی و گذری درمانی شهر مادوان بویراحمد در کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مطرح و مورد تصویب قرار گرفت و هم اکنون پیگیر اخذ مجوز از ستاد مرکزی هستیم.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در DIC یا مرکز گذری کاهش آسیب معتادانی که تمایل به ترک ندارند برای دریافت انواع خدمات رفاهی، آموزشی و درمانی به این مرکز مراجعه می‌کنند
رضایی با تاکید بر اینکه برای درمان معتادان مشکل مرکز درمان نداریم عنوان کرد: ۷۰ مرکز درمانی شامل ۲۰ کمپ، ۴۰ متادن درمانی، ۴ دی آی سی و یک مرکز گذری ویژه بانوان در گچساران فعالیت دارند.
وی پایداری درمان معتادان در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۲۰ درصد عنوان کرد و افزود: عوامل متعددی شامل خود شخص، خانواده، نگاه جامعه و غیره در پایداری درمان موثر است و البته مراقبت‌های پس از خروج سیکل معیوبی دارد.
اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ضروری است خانه سلامت زندان مرکزی یاسوج با هدف ارائه خدمات به زندانیان معتاد ایجاد و راه اندازی شود.
مدیران کهگیلویه و بویراحمد جلسات بدون خروجی را برگزار نکنند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی حق هماهنگی با نمایندگان مجلس را ندارند.
علی محمد احمدی در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هیچ دلیلی برای اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی برای اجرای پروژه‌های عمرانی با نماینده مجلس هماهنگی کنند، وجود ندارد زیرا قرار نیست دولت برای اجرای برنامه‌اش با نمایندگان هماهنگی کند.
وی با اشاره به تدوین برنامه ۵ ساله دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد: برای تمامی ائمه جمعه، مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و اصحاب رسانه احترام قائلیم اما ادارات باید مطابق با برنامه تدوین شده پیش بروند.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تنها در این صورت که فردی اولویتی را ارائه کند و در صورتی راهی وجود داشته و در ضمن نیاز باشد، مدیران موطف به همکاری هستند.
احمدی دلیل بسیاری از مشکلات جامعه را اعمال شدن سلیقه‌ها و اقدامات بدون برنامه دانست و گفت: کشور برنامه دارد و باید طبق برنامه تدوین شده پیش برویم نه اینکه در وسط راه نظر نمایندگان را لحاظ کنیم تا با این اقدام به برنامه و حتی کشور آسیب برسانیم.
وی با تاکید بر اینکه در نشست‌ها باید دنبال خروجی با هدف بهبود وضعیت موجود باشیم، ادامه داد: ساعت‌ها نشستن در سالن جلسات بدون اینکه دردی از درهای مردم و مشکلات جامعه برطرف شود جز تباهی چیزی به همراه ندارد و اینکه عده‌ای ارباب رجوع نیز در ادارات پشت در مدیر بمانند زیرا آقای مدیر در استانداری حضور دارد.
احمدی بیان کرد: در ۳ ماهه حضورم در استان کهگیلویه و بویراحمد ندیدم اداره کل ورزش و جوانان در حوزه جوانان برنامه‌ای داشته باشد و این حوزه به کلی مغفول مانده و حتی فرهنگ و ارشاد یک برنامه برای تزریق نشاط به جامعه نیز نداشته است.
وی با تاکید بر اینکه فقر، بیکاری و حاشیه نشینی امان مردم را بریده است، اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی بدون توجه به مشکلات مردم به روزمرگی دچار هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر نباید دل خوش به برگزاری جلسات باشد و رتبه کسب شده در این زمینه را افتخار بداند بلکه باید ببیند توانسته خروجی مناسبی با این نشست‌ها داشته باشد.'
 
راه‌اندازی خانه‌های ورزش در روستاهای در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی خانه‌های ورزش در روستاهای در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
 
سید محمدتقی علوی در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: سرانه فضای ورزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۰ سانتی متر مربع بوده در حالی این میزان در کشور ۶۵ سانتی متر مربع است.
وی سرانه فضاهای ورزشی در روستاهای این استان را ۱۸ صدم سانتی متر عنوان کرد و افزود: در مناطق شهری و روستایی در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی بویژه مواد مخدر شاهد کمترین مکان‌های ورزشی هستیم که در این زمینه برنامه‌های در دستور کار داریم.
علوی ابراز کرد: در شهرستان گچساران ۱۴ زمین روستایی خاکی بزرگ، ۱۳ چمن مصنوعی، ۳ استخر شنا و ۸ سالن چند منظوره داریم و در شهرستان باشت نیز ۲ زمین روستایی، ۱۲ چمن مصنوعی، ۴ سالن ورزشی و یک استخر شنا داریم.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی خانه‌های ورزش در روستاهای در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی خبر داد و افزود: بنا داریم یک اتاق با تجهیز وسایل ورزشی ابتدائی و اولیه در اختیار دهیاری‌ها قرار دهیم و برای تحقق این مهم آمادگی ۲ ماهه جود دارد.
علوی با بیان اینکه برنامه همایش پیاده روی استانی با پخش از شبکه استانی دنا روز ۱۳ بهمن در دستور کار است، تصریح کرد: همچنین بهمن یا اسفند امسال نیز همایش پیاده روی ملی با پخش از شبکه ۳ سیما داریم که پیشنهاد می‌کنیم پیاده روی استانی در شهر دهدشت برگزار شود.
وی تاکید کرد: با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در نقاط مختلف اعم از شهری و روستایی برنامه‌های مدونی در اولویت کاری سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌های مردمی و هیئت‌های ورزشی استان قرار دارد.
 
۶۰۰ نیروی جدید در دانشگاه پزشکی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شود
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اخذ مجوز بکار گیری ۶۰۰ نیروی جدید در این دانشگاه خبر داد.
 
رحیم استوار اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده توسط مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مجوز بکارگیری ۶۰۰ نیروی جدید به صورت پیمانی و شرکتی در این دانشگاه صادر شده است.
وی با بیان اینکه این تعداد نیروی جدید جذب بیمارستان‌های تازه تاسیس استان از جمله بیمارستان بزرگ یاسوج، باشت و گچساران می‌شوند، عنوان کرد: تمامی نیروی مورد نیاز دانشگاه اعم از پیمانی و شرکتی با برگزاری آزمون جذب می‌شوند.
استوار ابراز کرد: با توجه به حساسیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در زمینه رعایت عدالت و نبود تبعیض در بکارگیری نیرو در مراکز بهداشتی و درمانی حتی برای بکارگیری نیروهای شرکتی با نظارت دقیق دانشگاه آزمون برگزار می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: طبق قانون نیروهای شرکتی می‌توانند بدون برگزاری آزمون و با تصمیم شرکت بخش خصوصی مشغول بکار شوند ولی دانشگاه با هدف جلوگیری از سوء استفاده‌های بعدی، این تعداد نیروی مورد نیاز را نیز با برگزاری آزمون جذب می‌کند.
استوار با تاکید بر اینکه هرگونه استخدام در دانشگاه علوم پزشکی بر معیار عدالت محوری است، تصریح کرد: قوم گرایی، قبیله محوری و باندبازی سیاسی در این محیط دانشگاهی جایگاهی ندارد.
بازی‌های بومی و محلی کهگیلویه و بویراحمد احیاء شود
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر نسبت به احیا بازی‌های بومی و محلی به‌ویژه‌ در مناطق در خطر آلوده‌شدن به مواد مخدر اقدام کنند.
 
آذر صفایی‌نیا در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به طور حتم در صورت احیا بازی‌های بومی و محلی در مناطق مختلف استان بویژه در محلات و روستاهای در معرض شیوع ابتلا به مصرف مواد مخدر شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد هستیم.
وی خواستار تدوین برنامه‌ای مدون، دوره‌ای و با اجرای منظم در این زمینه شد و افزود: متولی احیاء بازی‌های بومی و محلی مناطق مختلف استان باید مشخص و مطابق با برنامه زمان بندی شده فعالیت‌های خود را اجرایی کند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به طور حتم بررسی مشکلات، آسیب‌ها و راهکارهای پیشگیری ابتلا به مواد مخدر توسط جامعه زنان نیاز به برنامه‌ریزی‌های مدون و مستمر و حمایت و هدایت دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر است.
صفایی‌نیا خواستار برگزاری نشست‌های خاص با هدف بررسی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان شد و گفت: ابعاد معضل اعتیاد در حوزه زنان باید به طور دقیق و با حساسیت بیشتری بررسی شود تا در نهایت به یک نتیجه گیری درست برسیم.
 
۳ پرونده تخلف احتکار تخم‌مرغ در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد
رییس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه واحد فروشگاه بزرگ که اقدام به احتکار و امتناع از عرضه تخم‌مرغ کرده بودند شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شد.
داریوش دیودیده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به بحران اخیر بازار تخم‌مرغ در سطح ملی، سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در هفته اخیر به مراتب بازار حوزه استحفاظی خود را رصد کرده، ضمن تمهیدات لازم برای تأمین و تهیه تخم‌مرغ، روزانه از انبارها، سردخانه‌ها، مراکز و محل‌هایی که امکان ذخیره کالا در استان را داشت بازدید و بازرسی می‌کرد.
وی افزود: در این راستا سه فروشگاه بزرگ اقدام به اختفاء و احتکار مقدار زیادی تخم‌مرغ کرده بودند که برای نامبردگان سه پرونده تخلف در قالب احتکار به ارزش ریالی۹۷ میلیون و دویست هزار ریال تشکیل شد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرونده متخلفین برای رسیدگی و صدور رأی به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
وی ابراز کرد: احتکار و امتناع از عرضه کالا و همچنین عدم نصب قیمت، زمینه‌ای برای گران‌فروشی آن کالا است بنابراین در صورت مشاهده چنین تخلفاتی توسط تولید کنندگان و فروشندگان شدیدا با آنها برخورد می‌شود.
رییس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مشکل کمبود کالاهای اساسی وجود ندارد، از فعالین اقتصادی خواست تا با همدلی و همکاری، شاهد بازاری آرام در استان باشیم.
 
وزیر کشور پاسخگوی تبعیض در انتخاب مدیران کهگیلویه و بویراحمد باشد
نماینده شهرستان‌های ۴گانه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وزرا باید به سوالات نمایندگان مردم پاسخگو باشند، گفت: در طرح سوال از وزیر کشور خواستار پاسخگویی در زمینه تبعیض در انتخاب مدیران این استان هستم.
 
عدل هاشمی‌پور  اظهار داشت: براساس قانون نمایندگان مجلس اختیار طرح سوال از هر وزیری را دارند و آن‌ها نیز باید پاسخگوی نمایندگان مردم باشند.
نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس عنوان کرد: در طرح سوال از وزیر کشور به بعضی از خواسته‌های مردم اشاره کرده‌ام که این هفته پس از بررسی در کمیسیون تخصصی شورا‌ها که با حضور وزیر کشور، پاسخ داده می‌شود.
وی بیان کرد: اگر پاسخ‌های وزیر در کمیسیون شوراها به سوالات قانع کننده بود هیچگونه مشکلی وجود ندارد و اگر این جواب‌ها راهگشا نباشد طرح سوال می‌کنم و وظیفه اصلی بنده به عنوان نماینده مجلس پیگیری مطالبات مردم است.
هاشمی‌پور با اشاره به انتصاب دو معاون سیاسی و امنیتی و همچنین هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دو حوزه انتخابیه استان، ابراز کرد: هنوز فرد خاصی در استان برای معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار انتخاب نشده و این مسئله را مدیریت می‌کنیم که هیچگونه تبعیض و بی‌عدالتی در استان در این خصوص به وجود نیاید.
 
 
سفره یکی از صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد است
سفره یکی از صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد است که بیشتر توسط زنان عشایر و روستایی استان بافته می‌شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد از اصالت و قدمت دیرینه‌ای برخوردار است در حال حاضر بخش گسترده‌ای از صنایع دستی این منطقه، توسط عشایر استان تولید می‌شود. بدین سبب در این منطقه از کشور، محصولات صنایع دستی رونق و اعتبار فراوانی دارد. در میان رشته‌های متنوع این حوزه، تولید بافته‌های داری در این منطقه بسیار رایج و متداول است برای آشنایی با صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد به تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره‌ای خواهیم داشت:
سفره:
از دیگر بافته‌های عشایری است که در هنگام پخت نان از آن استفاده می‌شود به این نحوی که زنان عشایری موقع پخت نان چانه‌های خمیر را روی آن می‌چینند.
دستگاه آن دو وردی است و از نخ پنبه‌ای به عنوان تار و کامواهای رنگی برای پود استفاده می‌شود. قبلاً از مخلوط دو و پشم برای تار و از پشم سفید برای پود و از پشم‌های رنگی برای ایجاد نقوش استفاده می‌شده است و زمینه‌ سفید رنگ سفره‌ها با نقوش ساده و مجزا تزیین شده است و به وسیله‌ حاشیه‌های زیبایی محدود می‌شود بافت آن شبیه بافت پارچه است.
 
 
۵۷ مصدوم در ۴۴ تصادف در استان کهگیلویه و بویراحمد
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مصدوم شدن ۵۷ نفر در تصادفات ۴۸ساعت گذشته در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.
به نقل از روابط عمومی اورژانس استان؛ جلال پوران‌فرد با بیان این که در ۴۸ ساعت گذشته ۴۴ فقره تصادف در جاده‌های برون و درون شهری استان رخ داده است، اظهار داشت: ۲۸ فقره مربوط به تصادفات درون شهری و ۱۶ تصادف برون شهری است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، افزود: از مجموع ۵۷ مصدوم جاده‌ای و شهری ۳۶ مصدوم مربوط به درون شهر و ۲۱ مصدوم مربوط به جاده‌های استان است.
وی با اشاره به اینکه آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ در سطح استان در پی اعلام خبر این تصادفات جهت ارائه خدمات درمانی اولیه به این مصدومان به محل تصادف اعزام شده‌اند، تصریح کرد: ۵ مصدوم به صورت سرپایی درمان و ۵۲ مصدوم به بیمارستان‌های استان جهت خدمات درمانی بیشتر انتقال داده شدند.
پوران فرد، اکثر تصادفات ۴۸ ساعت گذشته را مربوط به شهرهای درون استان عنوان و خاطرنشان کرد: به رانندگان عزیز توصیه می‌شود به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه بیشتری داشته باشند و از عجله و سرعت در رانندگی خودداری کنند.
 
 
واگذاری بیش از ۳ هزار واحد مسکن مهر در دو سال اخیر در سطح کهگیلویه وبویراحمد
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: تعداد سه هزار و ۴۰۲ واحد مسکن مهر درسالهای ۹۵ و ۹۶ در سطح استان تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است.
نوید موسوی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان کهگیلویه وبویراحمد تعداد ۲۱ هزار واحد مسکن مهر احداث شده است.
وی افزود: این تعداد واحدها در سه طرح شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و بالای ۲۵ هزار نفر، پروژه‌های سه جانبه که زیر نظر اداره راه و شهرسازی و خود مالکین است که در سطح استان در چند سال اخیر احداث شده است.
معاون مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه از مجموع ۲۱ هزار واحد مسکونی احداث شده در سطح استان ، گفت: تعداد ۱۱ هزار و ۶۸۳ واحد مسکن مهر از سوی مجمع خود مالکین و اجاره در سطح استان احداث شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۴۸ واحد مسکن مهر در سطح استان راکد مانده است، بیان کرد: قریب بر یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر نیاز به انشعابات آب، برق، گاز و زیر ساخت‌های لازم برای واگذاری به متقاضیان دارد.
این مسوول ادامه داد: از مجموع واحدهای احداث شده تعدادپنج هزار و ۱۱۵ واحد با مشارکت پیمانکاران در سطح استان ساخته شده است.
موسوی افزود: تعداد ۱۰۵ واحد از مجموع مسکن مهر احداث شده در شهر یاسوج، ۷۸۰ واحد در گچساران و ۶۰۰ واحد در کهگیویه وبویراحمد امسال آماده واگذاری هستند.
این مسوول بیان کرد: هم اکنون بیش از یک هزار و ۹۱۷ واحد مسکن مهر در این استان در حال واگذاری است.
معاون مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر که تا پایان سالجاری واگذار خواهد شد، گفت: این واحد مسکن مهر در سطح استان تا کنون پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی را دارند.
موسوی با بیان اینکه تعداد دو هزار و ۶۵۲ واحد مسکن مهر در گچساران احداث شده است، عنوان کرد: تعداد ۸۴۸ واحد مسکن مهر در این شهرستان نیاز به اعتبار برای تکمیل زیرساختهای لازم را دارد.
معاون مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر در استان کهگیلویه و بویراحمد تا دو سال گذشته تعداد یک هزارو ۴۴۰ واحد به متقاضیان واگذار شده بود، خاطرنشان کرد: تعداد سه هزار و ۴۰۲ واحد مسکن مهر درسالهای ۹۵ و ۹۶ در سطح استان تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است.
 
 
بهره‌مندی ۱۹ هزار و ۲۰۱ مددجوی تحت پوشش امداد کهگیلویه و بویراحمد از خدمات آموزش خانواده
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۹ هزار و ۲۰۱ مددجوی تحت پوشش امداد کهگیلویه و بویراحمد از خدمات آموزش خانواده این نهاد بهره‌مند شدند.
فرید محبی در گزارشی به ارائه خدمات آموزشی امداد به مددجویان تحت پوشش پرداخت و گفت: ۱۹ هزار و ۲۰۱ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در ۹ ماهه سال جاری از خدمات آموزش خانواده این نهاد بهره‌مند شدند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد افزود: ارائه خدمات آموزشی به مددجویان از جمله خدمات فرهنگی این نهاد است که به منظور ارتقاء آگاهی، بینش و سطح فکری و فرهنگی خانوارهای تحت حمایت انجام می‌شود.
وی با اشاره به هزینه ۱۰۵ میلیون تومانی برای برگزاری دوره‌های آموزش خانواده مددجویان امداد اظهار کرد: آموزش سرپرستان در موضوعاتی مانند احکام، سبک زندگی ایرانی اسلامی، اجتماعی و سیاسی و دوره‌های آموزشی بهداشت روانی از موضوعات ارائه شده به مددجویان است.
این مسؤول تلاش و کوشش در جهت رشد و اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی در بین مددجویان را از دیگر اهداف برگزاری دوره‌های آموزش خانواده بیان کرد و افزود: برگزاری جلسات آموزشی برای زوج‌های جوان و جوانان در شرف ازدواج، برگزاری مراسم دینی و مذهبی در قالب طرح فلاح و دوره‌های آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله ایدز، اعتیاد و طلاق دیگر برنامه‌های این نهاد حمایتی است.
محبی عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی و آموزشی کمیته امداد موجب افزایش مهارت‌های زندگی مددجویان شده و با بهره‌مندی خانوارهای تحت حمایت از آسیب‌های اجتماعی و فردی می‌توان از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.
 
بررسی خواسته‌های کارکنان عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران
دربازدید مهندس فرهاد جعفری مدیرمنابع انسانی شرکت بهره برداری نفت وگازگچساران ازتأسیسات دشتگز مشکلات وخواسته های کارکنان عملیاتی مورد بررسی قرارگرفت .
مدیرمنابع انسانی شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران در ادامه بازدیدهای دوره‌ای خود که به همراه رؤسای زیرمجموعه مدیریت منابع انسانی صورت گرفت از تأسیسات عملیاتی واقع درمنطقه دشت گز گچساران بازدید به عمل آورد.
فرهاد جعفری با حضور دربخش‌های مختلف تأسیسات و نشست با کارکنان عملیاتی اظهار کرد: در برنامه ریزی که در مدیریت منابع انسانی انجام داده‌ایم سعی و تلاش ما براین است که به منظور بررسی و بر طرف کردن مشکلات کارکنان عملیاتی شاغل در تأسیسات مجموعه مدیریت منابع انسانی در کنار شما حضور یابد تا بتوانیم د رهمان محل به بررسی مشکلات بپردازیم.
وی درجلساتی که با حضور کارکنان در بخش‌های مختلف تأسیسات برگزار شد ضمن برشمردن سختی کار در محیط‌های عملیاتی و اقماری تصریح کرد: توجه به کرامت انسانی کارکنان در شرکت بهره برداری نفت وگازگچساران باید در اولویت کاری مدیران این شرکت باشد.
جعفری اذعان کرد: هدف در بازدیدهای که به صورت دوره ای ازتأسیسات انجام می دهیم آشنایی وخدا قوت به کارکنان ، آگاهی ازخواسته های آنان ، نیاز وکمک به حل مشکلات آنها است .
مدیرمنابع انسانی صنعت نفت گچساران با بیان اینکه، ما در قبال نیروهای سازمان وظیفه و مسوولیت‌هایی داریم ابراز کرد: باید بتوانیم شعار نیروهای انسانی سرمایه اصلی شرکت‌ها و سازمان‌ها هستند را به واقعیت تبدیل کنیم.
جعفری ادامه داد: با توجه به حضور ۲۸ ساله‌ام درعملیات به خوبی می‌دانم کارکنان عملیاتی شاغل در تأسیسات درخط اول جبهه اقتصادی کشور قرار گرفته‌اند و تمام تلاش‌ها بر این است که بتوانیم با ایجاد انگیزش در میان کارکنان عملیاتی فرسودگی شغلی ومهاجرت از عملیات به سمت ستاد را کاهش دهیم.
وی در خصوص ساماندهی وضعیت کارکنان قرارداد مستقیم و نیروهای غیر رسمی سازمان نیز عنوان کرد: کمیته‌ای به منظور بررسی مسائل و مشکلات نیروهای غیررسمی در جنوب تشکیل شده است که آخرین گزارش‌های خود را به جهت بهبود شرایط به مدیریت منابع انسانی وزارت نفت ارسال کرده است.
براساس این گزارش در این بازدید که از تأسیسات عملیاتی دشت گز انجام شد کارکنان هر بخش در نشست با مدیرمنابع انسانی وهیأت همراه مشکلات خود را به صورت رو در رو بیان کردند.
در ادامه نیز مدیریت منابع انسانی از ۲۰ نفر کارکنان شاغل در تأسیسات با هماهنگی‌هایی که با مدیریت عملیات و رؤسای آنها انجام گرفت با اهداء لوح و هدیه تجلیل به عمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1